Oorontsteking maar geen koorts
+2
Pien
Ayla
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Oorontsteking maar geen koorts
Kan dat?
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Re: Oorontsteking maar geen koorts
In principe gaat een ontsteking volgens mij gepaard met koorts. Maar, het zal allicht kunnen.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ja dat kan. Had f ook
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10
Ja ik maak me zorgen, gisteravond was ze totaal overstuur, toen ze (eindelijk) sliep schrok ze na een halfuurtje weer heel hard huilend wakker. Net was het ook drama, nadat ze paracetamol gehad had viel ze bij mij half in slaap, nou dat heeft ze niet meer gedaan sinds ze 4 weken is. En ze zit steeds aan dr oor te prutsen. Maarja, dan twijfel ik weer, omdat ze geen koorts heeft verder. Wel gehad, zondag en maandag, maar sinds dinsdag niet meer. Met plat liggen gaat ze ook huilen, maar 's morgens kan ze wel zonder problemen spelen in de box, en luier verschonen.
chipa ben ik dus niet helemaal gek, het kan wel...
chipa ben ik dus niet helemaal gek, het kan wel...
Ayla- Kletskop
K ben dinsdag ook naar de huisarts geweest om het te laten checken, ze had geen koorts maar wel een beginnende oorontsteking. Steeds als ik haar aan of uit kleedde ging ze krijsen. Nu na heel veel slapen en een paar zetpilletjes gaat het beter. Beterschap!
Gast- Gast
Zou het even laten nakijken door de huisarts. Ooronsteking is echt naar. Wat jij beschrijft had f ook.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
ja dat kan. Toen mijn broertje klein was had hij heel vaak oorpijn en had er bijna nooit koorts bij.
Raven- Fluisteraar
- Aantal berichten : 258
Punten : 265
Registratiedatum : 19-05-11
Ja hoor, mijn zoontje heeft dat ook een aantal keer gehad. Als je het niet vertrouwd gewoon even na laten kijken bij de huisarts.
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Voor de zekerheid even laten kijken
Y. had het juist andersom: al 4 dagen vanaf het einde van de middag boven de 40 graden koorts, maar verder niets. Niet huilen, ook niet met neerleggen of stoeien met papa. Toch even naar de huisarts geweest: dubbele oorontsteking
Wat onze huisarts trouwens zei was als een oorontsteking samen gaat met enkele dagen boven de 40graden koorts hij een AB kuur gaf en als een kindje naast de oorontsteking geen koorts had hij alleen het advies gaf te sprayen met neusspray. Als ik dat moet geloven kan het dus idd: oorontsteking zonder koorts.
Y. had het juist andersom: al 4 dagen vanaf het einde van de middag boven de 40 graden koorts, maar verder niets. Niet huilen, ook niet met neerleggen of stoeien met papa. Toch even naar de huisarts geweest: dubbele oorontsteking
Wat onze huisarts trouwens zei was als een oorontsteking samen gaat met enkele dagen boven de 40graden koorts hij een AB kuur gaf en als een kindje naast de oorontsteking geen koorts had hij alleen het advies gaf te sprayen met neusspray. Als ik dat moet geloven kan het dus idd: oorontsteking zonder koorts.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Ben ff met haar bij de huisartsenpost geweest, ook omdat het vanmiddag weer zo'n drama was. Conclusie: Niks aan de hand en ik voel me een overbezorgde moeder
Ayla- Kletskop
Ayla schreef:Ben ff met haar bij de huisartsenpost geweest, ook omdat het vanmiddag weer zo'n drama was. Conclusie: Niks aan de hand en ik voel me een overbezorgde moeder
Nee, niet zo rot over voelen hoor! Beter een keer te veel dan te weinig gaan. En nu weet je dat er iig niets aan de hand is, anders had je de hele avond/nacht nog liggen twijfelen en naar over gevoeld
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Je bent geen overbezorgde moeder, je bent een bezorgde moeder. Heel logisch naar mijn idee, zo'n klein meisje is het meest kostbare bezit wat je maar kunt hebben en daar moet je heel zuinig m zijn!!
Pien- Ratel
Monnie schreef:Ayla schreef:Ben ff met haar bij de huisartsenpost geweest, ook omdat het vanmiddag weer zo'n drama was. Conclusie: Niks aan de hand en ik voel me een overbezorgde moeder
Nee, niet zo rot over voelen hoor! Beter een keer te veel dan te weinig gaan. En nu weet je dat er iig niets aan de hand is, anders had je de hele avond/nacht nog liggen twijfelen en naar over gevoeld
+1
Annie24- Ratel
Ja dat is ook weer zo Monnie. En zei zelf tegen vriend dat ik liever naar de huisartsenpost ging als naar de huisarts. Mijn zus zei het ook al, als je volgende keer weer ongerust bent, bel dan gewoon, straks is er wel echt iets voel je je schuldig dat je niet eerder gegaan bent.
Annie & Pien thnx
Annie & Pien thnx
Ayla- Kletskop
Voor Ayla en andere moeders van kinderen met (vermoedelijk) een oorontsteking. Als je met je vinger onder het oorlelletje drukt (dus net naast het schedeltje onder het lelletje) en ze gaan dan huilen, dan is dat een idicatie dat ze pijn hebben aan het oor. Als je het oortje met je vinger even dicht drukt, de gehoorgang, en ineens loslaat zodat het gaat 'ploppen' en ze gaan dan flink huilen is het ook een indicatie. Doen ze dat niet, dan is er ook niets aan de hand met dat oortje. Zo kun je het zelf checken als je het niet vertrouwd.
Gast- Gast
Dat is niet helemaal waar.
Bij H. merkte we het enkel als ze aan haar oor zat te trekken.
We konden het aanraken, erop duwen (zoals jij omschrijft) maar dat liet ze allemaal prima toe. Hoefde ze niet om te huilen.
Ook geen koorts.
Maar toch van haar 9e maand tot 13 maanden bijna 2x per maand een oorontsteking (en inmiddels buisjes).
Normaal gesproken is dat inderdaad wel een indicatie maar gaat dus niet altijd op.
We konden het aanraken, erop duwen (zoals jij omschrijft) maar dat liet ze allemaal prima toe. Hoefde ze niet om te huilen.
Ook geen koorts.
Maar toch van haar 9e maand tot 13 maanden bijna 2x per maand een oorontsteking (en inmiddels buisjes).
Normaal gesproken is dat inderdaad wel een indicatie maar gaat dus niet altijd op.
Gast- Gast
Ik zou wel goed haar neusje sprayen als ik jou was. Ze kan heel goed wel druk op haar oortjes hebben.
Gast- Gast
Oké ga ik dat toch maar doen. Huisarts vroeg ook al of ik neusspray gebruikte, maar ze heeft geen verstopte neus dus vind het niet nodig.
Ayla- Kletskop
Ayla schreef:Oké ga ik dat toch maar doen. Huisarts vroeg ook al of ik neusspray gebruikte, maar ze heeft geen verstopte neus dus vind het niet nodig.
Haar buis van Eustachius zit dicht en daardoor heeft ze die oorontsteking. Die buis van Eustachius gaat weer open door het gebruik van neusspray.
Annie24- Ratel
Annie24 schreef:Ayla schreef:Oké ga ik dat toch maar doen. Huisarts vroeg ook al of ik neusspray gebruikte, maar ze heeft geen verstopte neus dus vind het niet nodig.
Haar buis van Eustachius zit dicht en daardoor heeft ze die oorontsteking. Die buis van Eustachius gaat weer open door het gebruik van neusspray.
Maar ze heeft geen oorontsteking dus de buis zit dan toch ook niet dicht?
Pien- Ratel
TBIB schreef:Dat is niet helemaal waar.
Ook geen koorts.
+1
Y. had écht helemaal nergens last van, behalve de koorts. We hebben z'n oor bijna bont en blauw geduwd (bij wijze van ) en hij gaf écht geen pijn aan.
Annie24- Ratel
Pien schreef:Annie24 schreef:Ayla schreef:Oké ga ik dat toch maar doen. Huisarts vroeg ook al of ik neusspray gebruikte, maar ze heeft geen verstopte neus dus vind het niet nodig.
Maar ze heeft geen oorontsteking dus de buis zit dan toch ook niet dicht?
Owww...ik las ff verkeerd. Dacht dat ze wél oorontsteking had (pfff korte termijngeheugen )
Maar als een kindje wél een oorontsteking heeft is dat iig de uitleg waarom er neusspray gebruikt moet worden
Annie24- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Oorontsteking maar niks in huis
» Aan de borst maar geen borstvoeding?
» Muggenbulten, maar ik zie geen mug!
» geen wormpjes, maar wat dan wel?
» geen trouwringen maar ...
» Aan de borst maar geen borstvoeding?
» Muggenbulten, maar ik zie geen mug!