Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Groeiecho - lichte voorsprong qua groei

+8
Fiwen
_Jet
Mamsie
Fiebje
Theezakje13
Spring
Pien
yes1984
12 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Groeiecho - lichte voorsprong qua groei - Pagina 2 Empty Re: Groeiecho - lichte voorsprong qua groei

Bericht  Theezakje13 ma 20 jun 2011 - 4:07

yes1984 schreef:
Theezakje13 schreef:
yes1984 schreef:
Theezakje13 schreef:
yes1984 schreef:We hebben vandaag een groeiecho gehad.
Het kindje ligt ongeveer 2 weken voor op schema.
De gynocoloog zei dat we ons geen zorgen moesten maken.
En dat alles er verder goed uit ziet.

Wie heeft dit meer gehad?
En klopte de voorspelling bij de geboorte?
Heeft het verder nog gevolgen gehad?

Het kindje ligt nu nog in stuit, dus ze willen over vier weken nog eens kijken.

Tijdens de groeiecho met 32 weken lag de kleine uk 2 weken voor met groei. Met 34 weken hebben ze de groeiecho herhaald om te kijken in welke lijn de groei doorzette. Omdat uk in dezelfde lijn doorgegroeid is (dus met 34 weken ook 2 weken voor) is er verder geen actie ondernomen. Wel gaan ze me waarschijnlijk niet overtijd laten lopen. Kleintje wordt met de geboorte op 8 pond geschat. Wel hebben ze een nuchtere bloedsuiker geprikt, voor alle zekerheid. Maar die was goed.
Ok, fijn te horen dat het gewoon vaker voorkomt. Bij ons gaan ze na vier weken nog eens kijken. Dan kunnen ze ook zien of het in dezelfde lijn doorgroeit. En of het dan nog in een stuit ligt. Een schatting van het gewicht van het kindje bij 40 weken heb ik niet.

Ja komt echt wel meer voor!!
Ik krijg donderdag nog een liggingsecho (snap niet zo goed waarom, maar goed) en misschien dat ze de metingen dan nog een keer zouden doen (hoofdomtrek, buikomtrek en bovenbeenlengte).
Ok ik ben benieuwd. Houdt me maar even op de hoogte! Wink

Ik schrijf mee in het zwangerschap na 12 weken-topic, kom jij daar ook? Embarassed
Anders zal ik proberen eraan te dneken hier ook even te reageren donderdag, maar mijn geheugen is momenteel echt vreselijk....
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho - lichte voorsprong qua groei - Pagina 2 Empty Re: Groeiecho - lichte voorsprong qua groei

Bericht  Fiebje ma 20 jun 2011 - 4:09

hoi, bij ons was het met de 20 weken ook groot. Het zat op de bovenste curve. Met 29 wederom, gezicht wat nu ruim 1600 gram. Woensdag moet ik weer een afspraak maken voor de volgende echo. Als ik over de 40 weken ga wordt de baby nu geschat op ruim 8.5 pond. De verlos zei dat ze dat niet doen, ze laten je eerste baby niet zo groot worden omdat er dan meer kans ik op complicaties tijdens de bevalling. Dus als het met 40 weken nog niet geboren is wordt je ingeleid zei ze tegen mij. Eerst de volgende echo maar afwachten. Vind ook maar net waar ze het pijltje neerzetten als ze het een mm opschuiven scheelt het weer een paar dagen. Niet druk ommaken zoals mijn verlos al zei liever te groot dat te klein! Ben jezelf ook groot? Kan ook schelen ik ben 1.84 had ook niet gedacht dat er een 5 ponder van 48 cm uit zou komen.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho - lichte voorsprong qua groei - Pagina 2 Empty Re: Groeiecho - lichte voorsprong qua groei

Bericht  Pien ma 20 jun 2011 - 4:10

ik zie nu net dat jij op een andere manier getest bent dan ik. ik moest steeds 2 uur na de maaltijd komen. nuchter was hij 4,1, na het ontbijt was hij 5,5 en na de lunch was hij 4,8

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho - lichte voorsprong qua groei - Pagina 2 Empty Re: Groeiecho - lichte voorsprong qua groei

Bericht  yes1984 ma 20 jun 2011 - 4:14

Pien schreef:ik zie nu net dat jij op een andere manier getest bent dan ik. ik moest steeds 2 uur na de maaltijd komen. nuchter was hij 4,1, na het ontbijt was hij 5,5 en na de lunch was hij 4,8

Dan is het inderdaad anders gegaan. Ik ben nuchter geprikt. En toen moest ik twee bekers glucosewater drinken (echt enorm zoet, echt niet lekker). In die drie uren ben ik nog vier keer geprikt. In die tijd mocht ik niet eten en drinken. Na ongeveer twee uren moest ik in een potje plassen om te kijken of er ook suiker in mijn urine zat. (ook ochtendurine is gecontroleer) Maar mijn lichaam verwerkt alles netjes. Dus alles was gelukkig goed.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho - lichte voorsprong qua groei - Pagina 2 Empty Re: Groeiecho - lichte voorsprong qua groei

Bericht  Mamsie ma 20 jun 2011 - 4:36

Ik ben ook nuchter getest met glucose water. Bij mij was het gelukkig goed. Ik had erg veel vruchtwater ( hebben we gemerkt ook haha) en mijn buik liep steeds 3 weken voor.
Zijn geboorte gewicht was verder prima voor een 3e.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho - lichte voorsprong qua groei - Pagina 2 Empty Re: Groeiecho - lichte voorsprong qua groei

Bericht  _Jet ma 20 jun 2011 - 7:53

Fiebje schreef:hoi, bij ons was het met de 20 weken ook groot. Het zat op de bovenste curve. Met 29 wederom, gezicht wat nu ruim 1600 gram. Woensdag moet ik weer een afspraak maken voor de volgende echo. Als ik over de 40 weken ga wordt de baby nu geschat op ruim 8.5 pond. De verlos zei dat ze dat niet doen, ze laten je eerste baby niet zo groot worden omdat er dan meer kans ik op complicaties tijdens de bevalling. Dus als het met 40 weken nog niet geboren is wordt je ingeleid zei ze tegen mij. Eerst de volgende echo maar afwachten. Vind ook maar net waar ze het pijltje neerzetten als ze het een mm opschuiven scheelt het weer een paar dagen. Niet druk ommaken zoals mijn verlos al zei liever te groot dat te klein! Ben jezelf ook groot? Kan ook schelen ik ben 1.84 had ook niet gedacht dat er een 5 ponder van 48 cm uit zou komen.

Bij mij werd er gezegd reken maar op minimaal 8 pond. De verloskundige heeft toen niks gezegd over inleiden wanneer ze denken dat de baby groot is. Ik heb meerdere groeiecho's gehad en een paar keer op suiker laten prikken. Het hoogste was 7,2. Tegen mij werd ook iedere keer gezegd dat het onder de 7 goed was.
Ik heb zelf besloten om me in te laten leiden bij 41 weken en daar kwam S. met haar bijna 10 pond. Zo groot hadden ze niet verwacht aan de hand van de groeiecho's en de verloskundige had haar ook echt niet zo groot geschat. Dus zo zie je maar een groeiecho zegt idd niet altijd alles.
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho - lichte voorsprong qua groei - Pagina 2 Empty Re: Groeiecho - lichte voorsprong qua groei

Bericht  Fiwen ma 20 jun 2011 - 8:51

J. liep vanaf 13 weken structureel een paar weken voor op groei (uitwendig onderzoek) en op de 20 weken echo liep ze 3 weken voor. Ik heb meerdere suiker testen en groei-echo's gehad en alle metingen zaten boven de bovenlijn. Ze zeiden dat ik zeker rekening moest houden met een gewicht richting de 4.5 kg en dat ik maat 50 niet hoefde te kopen. Uiteindelijk hebben ze me bij 39 weken ingeleid en bleek J. 'maar' 3635 gram te zijn en waren alle kleertjes te groot. Echo's zeggen wel iets maar hou in je achterhoofd dat het geschatte gewicht echt een schatting is en dat dit een marge van 1/2 kg meer of minder heeft.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho - lichte voorsprong qua groei - Pagina 2 Empty Re: Groeiecho - lichte voorsprong qua groei

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 8:55

Mijn dochter liep ook steeds voor qua groei, op een gegeven moment dachten ze dat wel vijf kilo kon gaan worden :shock: . Gelukkig was ze uiteindelijk maar vier kilo. Die voorsprong heeft ze altijd gehouden, ze is nu ruim anderhalf en al bijna negentig centimeter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho - lichte voorsprong qua groei - Pagina 2 Empty Re: Groeiecho - lichte voorsprong qua groei

Bericht  Lady4 ma 20 jun 2011 - 9:06

Het kindje van mijn zusje lag een paar weken geleden ook voor qua groei. De laatste controle was dit echter weer bijgetrokken en de verloskundige denkt dat het kindje toen gewoon een groeispurt had.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho - lichte voorsprong qua groei - Pagina 2 Empty Re: Groeiecho - lichte voorsprong qua groei

Bericht  Liadan ma 20 jun 2011 - 20:54

Kian lag ook bij alle echo's wat voor op groei. Uiteindelijk was hij met ruim 41 weken 4200 gram en 55 cm, wel een flinke jongen dus. Maar deze zwangerschap heb ik niet op suiker hoeven laten prikken. Bij de vorige zwangerschap heb ik dat wel moeten doen maar toen kwam er niks uit.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho - lichte voorsprong qua groei - Pagina 2 Empty Re: Groeiecho - lichte voorsprong qua groei

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 21:40

S lag ook bij elke echo dikke 2 weken voor op de groei. Maar niet verontrustend. Hij werd op 8 pond geschat bij de geboorte.
Uiteindelijk is hij met 37 weken geboren met een gewicht van 3040 gram en 49 cm !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho - lichte voorsprong qua groei - Pagina 2 Empty Re: Groeiecho - lichte voorsprong qua groei

Bericht  Fiebje di 21 jun 2011 - 5:08

_Jet schreef:
Fiebje schreef:hoi, bij ons was het met de 20 weken ook groot. Het zat op de bovenste curve. Met 29 wederom, gezicht wat nu ruim 1600 gram. Woensdag moet ik weer een afspraak maken voor de volgende echo. Als ik over de 40 weken ga wordt de baby nu geschat op ruim 8.5 pond. De verlos zei dat ze dat niet doen, ze laten je eerste baby niet zo groot worden omdat er dan meer kans ik op complicaties tijdens de bevalling. Dus als het met 40 weken nog niet geboren is wordt je ingeleid zei ze tegen mij. Eerst de volgende echo maar afwachten. Vind ook maar net waar ze het pijltje neerzetten als ze het een mm opschuiven scheelt het weer een paar dagen. Niet druk ommaken zoals mijn verlos al zei liever te groot dat te klein! Ben jezelf ook groot? Kan ook schelen ik ben 1.84 had ook niet gedacht dat er een 5 ponder van 48 cm uit zou komen.

Bij mij werd er gezegd reken maar op minimaal 8 pond. De verloskundige heeft toen niks gezegd over inleiden wanneer ze denken dat de baby groot is. Ik heb meerdere groeiecho's gehad en een paar keer op suiker laten prikken. Het hoogste was 7,2. Tegen mij werd ook iedere keer gezegd dat het onder de 7 goed was.
Ik heb zelf besloten om me in te laten leiden bij 41 weken en daar kwam S. met haar bijna 10 pond. Zo groot hadden ze niet verwacht aan de hand van de groeiecho's en de verloskundige had haar ook echt niet zo groot geschat. Dus zo zie je maar een groeiecho zegt idd niet altijd alles.
zo dat is ook fors 10 rond! Had je ook een forse buik? Mag je met 41 weken zelf bepalen dat je ingeleid wordt?

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho - lichte voorsprong qua groei - Pagina 2 Empty Re: Groeiecho - lichte voorsprong qua groei

Bericht  Pien di 21 jun 2011 - 5:36

Fiebje schreef:Mag je met 41 weken zelf bepalen dat je ingeleid wordt?

normaal gesproken leiden ze echt pas in bij 42 weken, of je moet bijv uitgeput zijn, veel klachten hebben, een hele grote (volgroeide) baby...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho - lichte voorsprong qua groei - Pagina 2 Empty Re: Groeiecho - lichte voorsprong qua groei

Bericht  Gast di 21 jun 2011 - 5:37

Pien schreef:
Fiebje schreef:Mag je met 41 weken zelf bepalen dat je ingeleid wordt?

normaal gesproken leiden ze echt pas in bij 42 weken, of je moet bijv uitgeput zijn, veel klachten hebben, een hele grote (volgroeide) baby...
Of een tweeling Wink
Ivm 1 placenta voor 2 kinderen, zwangerschapsdiabetes enz wordt ik tussen de 36 en 37 weken ingeleid. Langer de kinderen dragen heeft teveel risico's!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho - lichte voorsprong qua groei - Pagina 2 Empty Re: Groeiecho - lichte voorsprong qua groei

Bericht  Pien di 21 jun 2011 - 5:42

PM, ik beoordeld echt een aan de hand van de situatie van Fiebje....


Een vrouwtje van mijn zwangerschapscursus is trouwens ook zwanger van een tweeling met 1 placenta.. zij word ook 4 weken van te voren ingeleid!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho - lichte voorsprong qua groei - Pagina 2 Empty Re: Groeiecho - lichte voorsprong qua groei

Bericht  Gast di 21 jun 2011 - 5:50

Pien schreef:PM, ik beoordeld echt een aan de hand van de situatie van Fiebje....


Een vrouwtje van mijn zwangerschapscursus is trouwens ook zwanger van een tweeling met 1 placenta.. zij word ook 4 weken van te voren ingeleid!
Daarom staat er ook een knipoogje achter.

Ja, dat is eigenlijk standaart, je placenta is dan meestal gewoon op. Dus zijn ze buiten je buik beter af.
Diabetes en de ene baby die groot is is geen indicatie om nog eerder in te leiden als alles acceptabel blijft zei de gyn vanmorgen. Dan doen ze echt alleen als het mis lijkt te gaan met het vruchtwater oid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho - lichte voorsprong qua groei - Pagina 2 Empty Re: Groeiecho - lichte voorsprong qua groei

Bericht  sheila123 di 21 jun 2011 - 6:58

Bij mijn oudste was dat ook zo maar later zat ze weer volgens het schema. Ze schatte haar op een ruime 7 pond. Toch bleek het een flinkere baby te zijn bij de geboorte. Bijna 8,5 pond.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho - lichte voorsprong qua groei - Pagina 2 Empty Re: Groeiecho - lichte voorsprong qua groei

Bericht  _Jet za 25 jun 2011 - 7:54

Fiebje schreef:
_Jet schreef:
Fiebje schreef:hoi, bij ons was het met de 20 weken ook groot. Het zat op de bovenste curve. Met 29 wederom, gezicht wat nu ruim 1600 gram. Woensdag moet ik weer een afspraak maken voor de volgende echo. Als ik over de 40 weken ga wordt de baby nu geschat op ruim 8.5 pond. De verlos zei dat ze dat niet doen, ze laten je eerste baby niet zo groot worden omdat er dan meer kans ik op complicaties tijdens de bevalling. Dus als het met 40 weken nog niet geboren is wordt je ingeleid zei ze tegen mij. Eerst de volgende echo maar afwachten. Vind ook maar net waar ze het pijltje neerzetten als ze het een mm opschuiven scheelt het weer een paar dagen. Niet druk ommaken zoals mijn verlos al zei liever te groot dat te klein! Ben jezelf ook groot? Kan ook schelen ik ben 1.84 had ook niet gedacht dat er een 5 ponder van 48 cm uit zou komen.

Bij mij werd er gezegd reken maar op minimaal 8 pond. De verloskundige heeft toen niks gezegd over inleiden wanneer ze denken dat de baby groot is. Ik heb meerdere groeiecho's gehad en een paar keer op suiker laten prikken. Het hoogste was 7,2. Tegen mij werd ook iedere keer gezegd dat het onder de 7 goed was.
Ik heb zelf besloten om me in te laten leiden bij 41 weken en daar kwam S. met haar bijna 10 pond. Zo groot hadden ze niet verwacht aan de hand van de groeiecho's en de verloskundige had haar ook echt niet zo groot geschat. Dus zo zie je maar een groeiecho zegt idd niet altijd alles.
zo dat is ook fors 10 rond! Had je ook een forse buik? Mag je met 41 weken zelf bepalen dat je ingeleid wordt?

Ik had ook een forse buik ja (hoe vaak ik wel niet de vraag heb gekregen of ik in verwachting was van een tweeling, pfffff). Maar ik mocht idd met 41 weken zelf bepalen of ik ingeleid wilde worden.
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho - lichte voorsprong qua groei - Pagina 2 Empty Re: Groeiecho - lichte voorsprong qua groei

Bericht  Barbabella zo 26 jun 2011 - 7:37

Bij mij is met 24 wkn zwangerrschapsdiabetes geconstateerd. Ik heb toen extra groei echo;s gehad en hij lag ook steeds voor in groei en ze schatte hem tussen de 8 en 10 pond en hij was uiteindelijk 4202 gr. Hij is met de vaccumpomp geboren omdat hij te groot was om het op eigen kracht voor elkaar te krijgen.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho - lichte voorsprong qua groei - Pagina 2 Empty Re: Groeiecho - lichte voorsprong qua groei

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 8:21

Hebben ze je eerder ingeleid ivm de diabetes?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho - lichte voorsprong qua groei - Pagina 2 Empty Re: Groeiecho - lichte voorsprong qua groei

Bericht  Barbabella zo 26 jun 2011 - 8:25

Nee. Ik heb met 39 weken extra controles gehad omdat mijn vruchtwater verminderd was en weinig leven voelde. Maar aangezien er nergens een gaatje oid zat en met de bby alles goed leek te gaan moest ik gewoon door. Ze zeiden toen wel dat als het vruchtwater nog veel minder zou worden ik wel ingeleid zou worden maar niet ivm zijn gewicht. Uiteindelijk met 40+1 bevallen.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho - lichte voorsprong qua groei - Pagina 2 Empty Re: Groeiecho - lichte voorsprong qua groei

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum