Groeiecho, 2 weken te klein
+16
Bruintje Beer
Tania
Aimee
Jazzlyn
Printje
Jasmine
Laced
SparklingEyes
Slakje
Coco
Pandora
bolus26
loesje
Niene
Lejow
Burn
20 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Groeiecho, 2 weken te klein
Heeft iemand hier ervaring mee? We zijn wel geschrokken bij de groeiecho vanochtend. Tot nu toe lag de tweeling echt perfect op schema en nu hadden ze opeens allebei een groeiachterstand van 2 weken. Wel bewegen ze goed enzo.
Nu moet ik dinsdag terug en gaan ze met een doppler de doorbloeding van de placenta meten.
Ik maak me zo'n zorgen .
Nu moet ik dinsdag terug en gaan ze met een doppler de doorbloeding van de placenta meten.
Ik maak me zo'n zorgen .
Gast- Gast
Re: Groeiecho, 2 weken te klein
Geen ervaring, maar wel een knuffel
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Ohwww Charlie
Ik heb er ook geen ervaring mee, maar ik weet wel dat ze er met groeimetingen vaak naast zitten!!
En wat duurt het dan nog 'lang' voor je terecht kunt!
Ik heb er ook geen ervaring mee, maar ik weet wel dat ze er met groeimetingen vaak naast zitten!!
En wat duurt het dan nog 'lang' voor je terecht kunt!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Maak je jezelf nog veel druk om dingen? Zoals je werk bijv?
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Maak je jezelf nog veel druk om dingen? Zoals je werk bijv?
Nu wel beter, afgelopen weken wel heel erg gedaan. Wel doe ik steeds rustiger aan. Ik merkte vanochtend wel dat ik al 2 weken niet meer was aangekomen in gewicht.
Gast- Gast
Neem dit dan goed in je achterhoofd. Kennelijk vraagt je lichaam om nog meer rust!!
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik heb er wel ervaring mee,mijn dochter liep ongeveer 3 weken achter op groei,daar zijn ze achter gekomen toen ik met een longembolie in het ziekenhuis kwam te liggen.
Had vanaf toen elke 2 weken een echo en een echo van de doorbloeding vd navelstreng. Uiteindelijk is ze met een prima gewicht geboren ( 3 weken over tijd ). Ik weet alleen niet of het anders is met een tweeling.
Snap dat je je zorgen maakt,maar het hoeft niet altijd wat te betekenen. Sterkte!
Had vanaf toen elke 2 weken een echo en een echo van de doorbloeding vd navelstreng. Uiteindelijk is ze met een prima gewicht geboren ( 3 weken over tijd ). Ik weet alleen niet of het anders is met een tweeling.
Snap dat je je zorgen maakt,maar het hoeft niet altijd wat te betekenen. Sterkte!
Niene- Prater
- Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
hier wel ervaring maar is helemaal goed gekomen na de bevalling hij was met 41 weken 49 cm en 3160.
maar nu is hij echt geen kleintje meer hoor dus ik zal me niet te druk maken als ik jouw was.
maar nu is hij echt geen kleintje meer hoor dus ik zal me niet te druk maken als ik jouw was.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
ik was zelf zo n babytje,mijn moeder heeft 8 weken bedrust moeten houden toen en t kwam helemaal goed
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Toen ik 26 weken zwanger was van F. liep haar groei ook 2 weken achter. Ik ben vervolgens, mede door bekkenklachten en een iets te hoge bloeddruk, halve dagen gaan werken. Met 41+2 ben ik (ingeleid) bevallen van een dochter van ruim 3500 gram! Echt storm in een glas water dus!
Ik hoop dat ik je hiermee iets gerust kan stellen, wil je wel meegeven om toch proberen rustig aan te doen. Bij mij heeft het dus echt geholpen! Sterkte ermee en denk goed om jezelf en je kleintjes
Ik hoop dat ik je hiermee iets gerust kan stellen, wil je wel meegeven om toch proberen rustig aan te doen. Bij mij heeft het dus echt geholpen! Sterkte ermee en denk goed om jezelf en je kleintjes
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Mijn dochtertje heeft tussen de 20 en 30 weken (ben zoveel exacte details vergeten ) ook 2 weken achtergelegen, maar 2 weken later was dat nog maar 1 week en weer 2 weken later was het gewoon goed voor een tweeling. Ze was wel een lichtgewicht (en klein waren ze beiden) bij de geboorte maar dat is wel normaal bij een tweeling.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Louise had op een gegeven moment 3 weken achterstand, maar de volgende echo had ze plots een flinke groeispurt gemaakt.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Slakje schreef:Louise had op een gegeven moment 3 weken achterstand, maar de volgende echo had ze plots een flinke groeispurt gemaakt.
T. Had dat ook op bepaalde punten ( hoofd te groot, buik te klein, kort daarna andersom).. Probeer jezelf niet te deuk te maken, het komt vast goed! Lekker rusten en afwachten wat er bij die echo uit komt!
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Vaak maken ze ook groeispurten in delen.
Dus ineens groeit het hoofd, een week later groeit de buik, een week later de benen. Waardoor het soms lijkt alsof ze niet goed in verhouding zijn.
Dus ineens groeit het hoofd, een week later groeit de buik, een week later de benen. Waardoor het soms lijkt alsof ze niet goed in verhouding zijn.
Lejow- Lady Post-a-lot
Wij kwamen er met de pretecho, met 27 weken, achter dat onze zoon zo'n 3 weken achterstand had qua groei. Sindsdien ben ik doorverwezen naar het ziekenhuis waar ik tweewekelijks een controle had, om te kijken of hij nog goed groeide en een echo doppler. Uiteindelijk ben ik met 39 weken bevallen, l. woog 2700 gram bij de geboorte.
Laced- Kletskop
- Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10
Bij J. is dan wel nooit een groeiachterstand vastgesteld, maar ze werd wel steeds kleiner geschat.
Met de 20-wekenecho was ze nog iets bovengemiddeld, met de pretecho gemiddeld en uiteindelijk werd ze kleiner en kleiner geschat. De laatste echo bij de gynaecoloog wees zelfs uit dat ik blij mocht zijn als ze de 6 pond haalde. Uiteindelijk zat ze qua gewicht op de dysmatuurgrens (2675 gram). Dit bleek achteraf aan de navelstreng te liggen. Deze had wel alle aders, maar was te dun.
Bij een volgende zwangerschap krijg ik daarom extra groeiecho's, omdat de kans groot is dat het weer gebeurt.
Hebben bij jou beide kindjes een groeiachterstand?
Met de 20-wekenecho was ze nog iets bovengemiddeld, met de pretecho gemiddeld en uiteindelijk werd ze kleiner en kleiner geschat. De laatste echo bij de gynaecoloog wees zelfs uit dat ik blij mocht zijn als ze de 6 pond haalde. Uiteindelijk zat ze qua gewicht op de dysmatuurgrens (2675 gram). Dit bleek achteraf aan de navelstreng te liggen. Deze had wel alle aders, maar was te dun.
Bij een volgende zwangerschap krijg ik daarom extra groeiecho's, omdat de kans groot is dat het weer gebeurt.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Jasmine schreef:Bij J. is dan wel nooit een groeiachterstand vastgesteld, maar ze werd wel steeds kleiner geschat.
Ja allebei, en precies evenveel ook. Ze wogen nu allebei een pond.
Gast- Gast
Ok, het is dus niet zo dat de een meer 'snoept' dan de ander.
Maar het zal vast goed komen meis. Geen kindje en geen zwangerschap is hetzelfde en daarbij: goed meten is erg moeilijk op deze termijn. Probeer nog meer je rust te nemen en stress zoveel mogelijk te vermijden. Je lichaam werkt al hard genoeg door twee kindjes groot te brengen.
Hoe is het nu thuis, zijn de spanningen nog steeds onder controle?
Maar het zal vast goed komen meis. Geen kindje en geen zwangerschap is hetzelfde en daarbij: goed meten is erg moeilijk op deze termijn. Probeer nog meer je rust te nemen en stress zoveel mogelijk te vermijden. Je lichaam werkt al hard genoeg door twee kindjes groot te brengen.
Hoe is het nu thuis, zijn de spanningen nog steeds onder controle?
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Wij hebben zoiets ook gehad, de ene keer was hij te klein moesten we op controle was hij weer te groot...en hij werd gewoon 'normaal' geboren, niets te klein/niets te groot. Ze zeiden ook dat het enorm moeilijk is om goed te meten en dat het kleinste verschil al, bij wijze van, een week verschil uitmaakt.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
ik heb het bij beiden zwangerschappen gehad. Bij de eerste liep de achterstand op naar 4 weken, bij de tweede trok het bij.
Is dit je eerste groeiecho?
Ze mogen namelijk niet uitgaan van 1 groeiecho. Je zal over ong. 2 weken weer een echo krijgen en als de kindjes dan volgens hun lijntje groeien is er niets aan de hand. Als de groeicurve naar beneden afbuigt, dan wel. Naar boven zou alleen maar goed zijn natuurlijk.
Is dit je eerste groeiecho?
Ze mogen namelijk niet uitgaan van 1 groeiecho. Je zal over ong. 2 weken weer een echo krijgen en als de kindjes dan volgens hun lijntje groeien is er niets aan de hand. Als de groeicurve naar beneden afbuigt, dan wel. Naar boven zou alleen maar goed zijn natuurlijk.
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Ik heb wel 10 extra echo's gehad bij de VK en in het ziekenhuis en steeds was ons zoontje bij metingen te klein. Toen hij eenmaal geboren was, bleek hij 52 cm te zijn en 3700gram... Dus echt geen kleintje! Ze kunnen wel een beetje meten en het is fijn dat ze het allemaal streng in de gaten houden, maar probeer je er niet te erg op vast te pinnen, ze zitten er ook wel eens naast.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Aimee schreef:Ik heb wel 10 extra echo's gehad bij de VK en in het ziekenhuis en steeds was ons zoontje bij metingen te klein. Toen hij eenmaal geboren was, bleek hij 52 cm te zijn en 3700gram... Dus echt geen kleintje! Ze kunnen wel een beetje meten en het is fijn dat ze het allemaal streng in de gaten houden, maar probeer je er niet te erg op vast te pinnen, ze zitten er ook wel eens naast.
Zat jij ook bij het geboortecentrum hier?
M. werd ook klein geschat, ze zat volgens hun op de ondergrens. Ik heb nog een extra echo gehad en toen zat ze volgens hun nogsteeds op die grens. Toen ze geboren werd met 39+1 was ze 50 cm en ruim 3500 gram, dus ook echt geen kleintje.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Met 30 weken kwamen we erachter dat onze dochter een groeiachterstand had van bijna 3 weken. Wij zijn toen om de week naar het zkh geweest voor een groeiecho ook stopte ik met werken zodat ik de energie terugkreeg zodat ze kon groeien. Uiteindelijk met 42 weken was ze 3015 gram en 50cm.
Bij onze zoon ook veel groeiecho's gehad en zeiden ze dat hij telkens goed groeide en dat hij gemiddeld zou zijn(3500/4000gr) Uiteindelijk was hij maar 2605 gram en 47cm met 39 weken dus nog kleiner dan zijn zusje. Groeiecho's zeggen dus geen ene donder.
Maar als ze daadwerkelijk een groeiachterstand hebben dan wordt je goed in de gaten gehouden door het zkh en een tweeling groeit toch ook weer anders dan een eenling?
Ik zou met niet zoveel zorgen maken als je goed in de gaten wordt gehouden.
Bij onze zoon ook veel groeiecho's gehad en zeiden ze dat hij telkens goed groeide en dat hij gemiddeld zou zijn(3500/4000gr) Uiteindelijk was hij maar 2605 gram en 47cm met 39 weken dus nog kleiner dan zijn zusje. Groeiecho's zeggen dus geen ene donder.
Maar als ze daadwerkelijk een groeiachterstand hebben dan wordt je goed in de gaten gehouden door het zkh en een tweeling groeit toch ook weer anders dan een eenling?
Ik zou met niet zoveel zorgen maken als je goed in de gaten wordt gehouden.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Charlie dat is schrikken! Ik heb er niet heel veel verstand van. Weet wel dat toen ik in het ziekenhuis lag, ze twee dagen voor de bevalling gingen opmeten.. en dat klopte echt totaal niet met hoe de meiden uit eindelijk waren 2 dagen later.. en tja in twee dagen ben je niet ineens 800 gram zwaarder..
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Groeiecho + laatste weken
» klein vreetzakje
» Groeiecho
» Groeiecho - lichte voorsprong qua groei
» Te klein?
» klein vreetzakje