Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Groeiecho

+13
Flower_L
Ugly Betty
Sanne
joyce0606
Limburg85
Lejow
Liadan
Amber-
smooch
Snoes
vlinder-19
Puggle
Muppetje
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Groeiecho Empty Groeiecho

Bericht  Muppetje ma 2 jul 2012 - 4:22

Wie heeft er wel of niet een gehad? Wij krijgen e volgens mij geen ergens vind ik dat wel prima, stel dat mijn buik er aanleiding voor geeft, dan doen ze het misschien wel toch?

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho Empty Re: Groeiecho

Bericht  Puggle ma 2 jul 2012 - 4:24

Ik heb er 3 gehad, maar goed daar heb je niks aan omdat ik niet 'normaal' was Wink

Kun je er niet voor kiezen als je het wel wil?
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho Empty Re: Groeiecho

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 4:26

je krijgt toch wel echo`s? Ik heb er 1 gehad met 5, 6, 12, 20 en 34 weken (die laatste heb ik vanavond) Ik heb er in het begin 1 extra gehad omdat de termijn niet goed vastgesteld werd bij de eerste echo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho Empty Re: Groeiecho

Bericht  vlinder-19 ma 2 jul 2012 - 4:30

Bij mijn praktijk is tegenwoordig een groeiecho rond de 34wk standaard. Maar toen ik zwanger was van de 1e was dit nog niet zo, en heb ik dus alleen met 8wk, 12wk en 20wk een echo gehad. Toen deden ze alleen een extra echo als daar aanleiding voor was.
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho Empty Re: Groeiecho

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 4:37

Ik heb er bij de jongste 2 gehad met 34 en 37 weken, omdat onze dochter groot was bij de geboorte.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho Empty Re: Groeiecho

Bericht  Snoes ma 2 jul 2012 - 4:38

Ik heb zelf om de 4-5 weken een echo en op het laatste nog meer, met 7, 12, 17, 22, 27, 31, 35, 37, 39 en 40 weken.
Maar dat is medische indicatie bij mij en ik vind het natuurlijk ook helemaaaaal niet erg Very Happy

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho Empty Re: Groeiecho

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 4:38

Het is zeker niet standaard, ik heb heel veel echo`s gehad, maar ik was ook niet helemaal `normaal` haha (veel bloedverlies, en ze konden niet voelen hoe ze lag). Maar standaard is hier de 12w en de 20w. Heb uiteindelijk ook nog een groeiecho met 30 w gehad en een liggingsecho met 36 w.

En als er aanleiding voor is, sturen ze je echt wel voor een groeiecho hoor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho Empty Re: Groeiecho

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 4:44

Ik heb een groei echo gehad met 32 en met 35 weken, maar dat was i.v.m. dreigende vroeggeboorte. Als het een normale zwangerschap was geweest had ik geen groei echo gekregen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho Empty Re: Groeiecho

Bericht  Muppetje ma 2 jul 2012 - 4:45

Woooow, wat hebben jullie allemaal n hoop echo's. Ik heb ze gehad met 7,9,11, en 20 weken (medische)

En voor de leuk met 17 en 23 weken

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho Empty Re: Groeiecho

Bericht  smooch ma 2 jul 2012 - 4:48

Ik heb net een groeiecho gehad.
Dat is bij mijn vk praktijk sinds kort standaard rond de 30-32 weken.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho Empty Re: Groeiecho

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 4:48

Ik heb bij Y. groeiecho's gehad bij de gynecoloog en nu staan er zoiezo ook alweer 3 gepland! Ligt eraan of het misschien medisch gezien nodig is? (wat hier dus wel het geval is bijv).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho Empty Re: Groeiecho

Bericht  Amber- ma 2 jul 2012 - 4:56

Zoals je weet heb ik vandaag een groeiecho gehad. Met 36/37 weken krijgen wij ook nog een liggingsecho.

Maar bv mijn zus heeft allen echo's gehad bij 9 weken, 12 weken (deze kreeg ze extra omdat ze bij de 9 weken echo een week terug was gezet). En een 20 weken echo. Bij hun in de praktijk doen ze dus maar 2 echo's. Het verschilt gewoon heel erg per praktijk.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho Empty Re: Groeiecho

Bericht  Liadan ma 2 jul 2012 - 5:10

Bij de verloskundigenpraktijk waar ik naartoe ging was een echo rond week 30 normaal.
Ik heb zelf daarna nog meer echo's gehad omdat onze dochter nog een tijdje in stuit lag. En bij onze zoon werd ik doorgestuurd naar de gyneacoloog omdat hij dwars lag en toen heb ik daar ook nog 3 keer een echo gehad.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho Empty Re: Groeiecho

Bericht  Lejow ma 2 jul 2012 - 5:20

Bij mijn VK deden ze het niet. Bij de intake, rond de 12 weken en met 20 weken een, daarna niet meer.
Pas inderdaad als er aanleiding voor is.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho Empty Re: Groeiecho

Bericht  Muppetje ma 2 jul 2012 - 5:27

Veel verschillen per praktijk dus.... Naja, ik ga er maar vanuit dat alles goed is met de baby

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho Empty Re: Groeiecho

Bericht  Muppetje ma 2 jul 2012 - 5:31

Met de pretecho met 23w2 lag ie trouwens drie dagen voor gemiddeld, maar das niet verontrustend toch?

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho Empty Re: Groeiecho

Bericht  Limburg85 ma 2 jul 2012 - 6:09

Hier krijg je standaard met 9 weken, 13 weken een termijn echo, (20 weken standaard), 30-34 weken een groeiecho, 35-37 weken een liggingsecho.

Bij R. heb ik ook meer echo's gehad, zowel bij verloskundige als gynaecoloog wegens medische klachten.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho Empty Re: Groeiecho

Bericht  joyce0606 ma 2 jul 2012 - 6:26

ik heb er een stuk op 6 gehad...vooral de laatste paar weken omdat hij niet meer goed groeide en hij sowieso eerder werd gehaald.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho Empty Re: Groeiecho

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 6:47

in de eerste zwangerschap (twee jaar geleden) heb ik geen groeiecho gehad, wel een liggingsecho om zeker te weten dat onze dochter in hoofdligging lag. Volgens mij doen ze hier niet standaard aan groeiecho's, zou ik ook niet nodig vinden, je hebt er weinig aan om te weten hoe groot/zwaar/lang je kindje is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho Empty Re: Groeiecho

Bericht  Sanne ma 2 jul 2012 - 6:52

Die drie dagen lijken mij niet verontrustend, muppetje. De VK voelt aan je buik of het kindje goed groeit. Mocht ze daarover twijfelen, dan doet ze heus wel een echo.

Hier was de groeiecho trouwens wel standaard. Die echo werd tussen de 30 en 32 weken gedaan. Ik vond het wel leuk, kon toen al zien dat mijn dochter een flinke haardos had, allemaal van die stekeltjes I love you

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho Empty Re: Groeiecho

Bericht  Ugly Betty ma 2 jul 2012 - 9:16

Ik heb alleen een echo gehad met 10 en 20 weken en krijg met 36 weken een liggingsecho. Als er reden voor is maken ze vast een groei echo.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho Empty Re: Groeiecho

Bericht  Flower_L ma 2 jul 2012 - 9:19

bij L. met 8, 12, 20, 36. Met 36 was enkel omdat de vk's ervan overtuigd waren dat hij in stuit lag...en ze hadden het gelukkig allemaal fout Cool

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho Empty Re: Groeiecho

Bericht  Bruintje Beer ma 2 jul 2012 - 9:40

Bij S. was een groeiecho nog niet standaard maar heb er wel veel groeicho's gehad omdat ze een groeiachterstand had van 3 weken. En bij de jongste al bij voorbaat veel groeiecho's gehad vanwege de geschiedenis. Hij bleek volgens de echo's gemiddeld te zijn(3500gr) maar was maar 2605 gram bij zijn geboorte. Krijg dus bij evt een 3e weer veel groeiecho's omdat ik w.s. lichte kindjes maakt.

Maar volgens mij is het bij veel praktijken nu standaard.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho Empty Re: Groeiecho

Bericht  Dora ma 2 jul 2012 - 9:47

Bij ons in de praktijk kreeg je er maar 2 (de vk's deden het ook niet zelf). Met 12 weken en 20 weken.
Indien er een rede voor is/zou zijn kreeg je er extra. Dit hadden ze bij mij ook rond de 28/30 weken moeten doen omdat er bij de 20-weken echo een groeiachterstand was geconstanteerd, maar dit was niet gebeurd.
Vanaf 35,5 stond ik onder controle van de gyn en heb ik er iedere week minimaal 1 gehad.

(en zelf nog pretecho's laten maken en een geslachtbepaling laten doen)
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho Empty Re: Groeiecho

Bericht  mickey ma 2 jul 2012 - 9:57

Bij mijn VK waren alleen de termijnecho en de 20-weken echo standaard. De 20-weken echo deden ze niet zelf, daarvoor konden we kiezen uit een echobureau of het ziekenhuis. Ik heb wel rond de 34 weken een echo gehad, omdat F niet ingedaald was, ze wilden weten waar dat aan zou kunnen liggen. Op de echo was niks te zien, bij zijn geboorte bleek hij te groot te zijn om door mijn bekken te kunnen passen en heb ik een keizersnede gekregen. Ik weet nog dat de arts bij de echo toen zei: "Het hoofdje is iets aan de grote kant, maar dat kan niet de reden zijn". Na zijn geboorte gaf men op de kraamafdeling aan dat hij best een groot hoofdje had, dat ik daarom waarschijnlijk de keizersnede heb gekregen...
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeiecho Empty Re: Groeiecho

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum