Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Brugge

+4
Tunrida
JD
Sneeuwvlok
Kaboutertje
8 plaatsers

Ga naar beneden

Brugge Empty Brugge

Bericht  Kaboutertje zo 19 jun 2011 - 8:43

Eind van de maand ga ik een weekendje naar Brugge met mijn vriend. Hotel zijn we al over uit, die reserveer ik via mijn werk.

Nu is mijn vraag : wat is leuk in Brugge? Dingen die je gezien moet hebben? Aanraders?

Ik kan natuurlijk wel gaan googlen, maar ik wilde liever persoonlijke verhalen Wink Tell me!
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Brugge Empty Re: Brugge

Bericht  Kaboutertje ma 20 jun 2011 - 9:53

Is brugge wel leuk :P
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Brugge Empty Re: Brugge

Bericht  Sneeuwvlok ma 20 jun 2011 - 9:57

Haha ik hoop het, ik ga er in augustus ook heen!
Van een kennis heb ik er wel goede verhalen over gehoord. Hij had het over een bierbrouwerij waar je heen kon wat leuk was ( moet wel iets voor je zijn natuurlijk.. ) en verder had hij er ook veel leuke dingen gedaan. Denk dat we toch het beste maar kunnen googlen of gewoon kijken als je er bent in de stad zelf
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brugge Empty Re: Brugge

Bericht  Kaboutertje ma 20 jun 2011 - 10:08

Bierbrouwerij, niet echt wat voor mij :P en mijn vriend. Net nog ff gegoogled, nog niet heel veel leuks gezien.
Twijfel nu een beetje of ik het wel zal doen.. Embarassed Kan via mijn werk goedkoop overnachten, maar kan bijvoorbeeld ook kiezen voor Brussel..
Twijfel twijfel Rolling Eyes
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Brugge Empty Re: Brugge

Bericht  JD ma 20 jun 2011 - 10:13

het enige wat ik van verschillende mensen heb gehoord is dat het een hele knusse en romantische stad is, dus in dat opzicht denk ik wel leuk met je vriend samen?

ik zat er ook aan te denken voor september, een paar daagjes met mn vriendje
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brugge Empty Re: Brugge

Bericht  Sneeuwvlok ma 20 jun 2011 - 10:15

Volgens mij is het gewoon vooral qua stad heel mooi, met al z'n grachtjes etc. Dus als je echt gaat voor alle bezienswaardigheden is brussel misschien een betere keus.
Ik ga met 3 vriendinnen, en wij willen gewoon een mooie omgeving, leuke restaurantjes, winkels en cafeetjes :P
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brugge Empty Re: Brugge

Bericht  Tunrida di 21 jun 2011 - 0:21

Ik ben vorig jaar met mijn vriend een lang weekend weggeweest. Wij konden niet kiezen en zijn toen een soort 'rondreisje' gaan doen. Twee dagen Antwerpen, toen een dag Brugge en toen terug via de Deltawerken in Zeeland (wilde mijn vriend nog een keer zien). Ik vond dat wel erg leuk en het waren geen grote rij-afstanden.

Brugge is inderdaad een heel knus plaatsje. Het is leuk om er door heen te slenteren, echt historisch plaatsje. Er is ook een terrein met allemaal witte huisjes dat op de UNESCO werelderfgoedlijst staat. Was wel bijzonder. Ook staan er een aantal molentjes op de dijk rondom Brugge. Dus er is zeker wel wat te zien. smile


Tunrida
Tunrida
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 92
Punten : 105
Registratiedatum : 31-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Brugge Empty Re: Brugge

Bericht  Niekske di 21 jun 2011 - 3:51

Ik ben er een paar keer op stap geweest, toen we in de Panne op vakantie waren. Veel restaurantjes, kroegjes en terrasjes enzo, dat was wel heel gezellig! meer kan ik je helaas niet vertellen Wink
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brugge Empty Re: Brugge

Bericht  Fred di 21 jun 2011 - 9:28

Rondvaart door de grachten. Daarbij wordt meteen veel uitgelegd over de stad zelf.

Frietmuseum vond ik zelf leuker en interessanter dan het chocolademuseum. Verder een paar kerken en natuurlijk de markt met de kroegen, maar het mooiste vond ik eigenlijk wel de straatjes in de schemering waar het niet zo druk was. Ik waande mezelf terug in de middeleeuwen. Qua bouwstijl vind ik Brugge mooier dan Amsterdam.
Fred
Fred
Prater
Prater

Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Brugge Empty Re: Brugge

Bericht  Suus di 21 jun 2011 - 9:36

Ik ben afgelopen winter in Brugge geweest, vond het een supermooi stadje (helemaal met de sneeuw Wink ). Ik vond de Brugse Zot Brouwerij erg leuk (maar daar houden jullie helaas niet van) en het friet- en chocolademuseum vond ik ook erg leuk. Verder is het gewoon leuk om rond te lopen, veel gezellige kroegjes en restaurantjes Very Happy
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brugge Empty Re: Brugge

Bericht  rapa nui di 21 jun 2011 - 9:37

Brugge is leuk. Ben er zelf meerdere keren geweest zowel in de winter als in de zomer. Eigenlijk zijn de standaard dingen gewoon leuk, dus toch even op de site van de stad kijken (evenementenkalender) of een gidsje halen. Is maar een klein stadscentrum dus eigenlijk wijst het zich allemaal vanzelf wel. Gewoon lekker rondlopen en dan zie je vanzelf mooie dingen etc. Een tochtje op de reien (grachten) is inderdaad erg leuk.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brugge Empty Re: Brugge

Bericht  rapa nui di 21 jun 2011 - 9:40

Fred schreef: maar het mooiste vond ik eigenlijk wel de straatjes in de schemering waar het niet zo druk was. Ik waande mezelf terug in de middeleeuwen.

Dat had ik dus ook! Met al die verlichte torens, bij 1 toren kreeg ik echt het Harry Potter gevoel, kon me ze zo heksen op bezemstelen voorstellen die er om heen zouden vliegen. Ik bleef maar rondlopen 's avonds na het eten: nog even dat straatje door, nog even de hoek om...
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brugge Empty Re: Brugge

Bericht  Kaboutertje di 21 jun 2011 - 9:45

Toch nog een hoop reacties, leuk!
Was even bang dat Brugge misschien toch niet zo leuk was.. Maar fijn om te horen dat het toch wel leuk is.
Chocolade- en frietmuseum klinkt wel leuk! :P

Ik heb gelezen dat het centrum niet zo heel groot, kun je er wel een beetje winkelen Embarassed of is het daar niet echt de stad voor?

Bedankt voor de reacties in ieder geval.
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Brugge Empty Re: Brugge

Bericht  rapa nui di 21 jun 2011 - 9:52

Ze hebben een prima winkelstraat met deels winkels die we ook in Nederland hebben en ook genoeg straatjes erom heen met kleine winkeltjes (ook al zitten daar veel kant en chocoladewinkels bij).

Hoe lang ga je precies? Eventueel kun je natuurlijk ook een dagje Gent er bij doen. Is ook een mooie stad (is/blijft altijd de discussie welke stad mooier/leuker is voor een weekend).
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brugge Empty Re: Brugge

Bericht  Kaboutertje di 21 jun 2011 - 22:28

rapa nui schreef:Ze hebben een prima winkelstraat met deels winkels die we ook in Nederland hebben en ook genoeg straatjes erom heen met kleine winkeltjes (ook al zitten daar veel kant en chocoladewinkels bij).

Hoe lang ga je precies? Eventueel kun je natuurlijk ook een dagje Gent er bij doen. Is ook een mooie stad (is/blijft altijd de discussie welke stad mooier/leuker is voor een weekend).

Oke! Ik zat idd ook te denken om dan misschien een dagje Gent te doen. Dat ligt vlakbij!
We gaan 2nachten en vertrekken vrijdagavond, dus we hebben 2 volle dagen. Wink
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Brugge Empty Re: Brugge

Bericht  Gast di 21 jun 2011 - 22:45

Ik ben van 11 tot en met 13 juni in Brugge geweest en ik ben echt verliefd geworden op de stad I love you. Je kunt er ook gewoon op een bankje gaan zitten en genieten van alles. Er is overal water en óveral zijn mooie huisjes/gebouwen. Allemaal echt heel schattig. Wij hadden vooral behoefte aan een weekendje uitrusten en hebben niet héél veel gedaan.
Aanraders:
- Dé kerk gaan bekijken
- Het Salvador Dali museum vonden wij heel mooi
- Iets drinken op het grote plein, gewoon omdat het zo mooi is
- De brouwerij vond ik ook echt heel leuk, maar wij houden wel allebei van bier
- En we hadden nog in een heel schattig pannenkoekenhuisje gegeten, maar ik weet niet meer hoe het heet. Als je daar echt interesse in hebt, kan ik dat wel uitzoeken.
- We hebben de laatste dag ook nog een rondvaart gedaan en dat is heel burgerlijk, maar stiekem wel leuk. Vooral omdat je dan meteen ziet wat je allemaal al gezien hebt en waar je eigenlijk nog naartoe moet.

Het is gewoon echt een mooie, gezellige stad. Als je van winkelen houdt, kom je trouwens ook wel aan je trekken hoor. Genoeg winkels daar!


Laatst aangepast door June op di 21 jun 2011 - 22:46; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Brugge Empty Re: Brugge

Bericht  Gast di 21 jun 2011 - 22:46

Oh oh oh en 's avonds in het donker rondlopen is ook leuk, want dat is heel leuk met al die mooie huisjes aan het water I love you. Had ik al gezegd dat ik een beetje verliefd ben op Brugge?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Brugge Empty Re: Brugge

Bericht  Suus di 21 jun 2011 - 23:15

Jaaa, 's avonds ziet het er ook zo gezellig uit Very Happy En winkelen kan ook prima, heb er veel te veel gekocht Wink
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brugge Empty Re: Brugge

Bericht  Kaboutertje wo 22 jun 2011 - 0:06

Nou ik ben blij om te horen dat het je zo goed is bevallen Very Happy . Ben heel benieuwd! Er zit daar ook iets van een dierentuin/park iets? Had ff snel gegooled, en daar wilde ik misschien nog gaan kijken. Verder nog in dit topic gelezen over een chocolade- en frietmuseum, klinkt ook goed :P . En verder denk ik aan lekker uiteten, ergens wat drinken. Misschien bioscoopje pakken, en shoppen uiteraard Wink
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Brugge Empty Re: Brugge

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 5:03

Door jullie reacties wil ik nu ook naar Brugge smile
Als je van zaterdagochtend vroeg tot zondagavond gaat, is dat dan te kort? Ik heb helaas al door m'n vrije dagen heen dus langer gaat helaas niet lukken Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Brugge Empty Re: Brugge

Bericht  rapa nui wo 22 jun 2011 - 9:38

Eline schreef:Door jullie reacties wil ik nu ook naar Brugge smile
Als je van zaterdagochtend vroeg tot zondagavond gaat, is dat dan te kort? Ik heb helaas al door m'n vrije dagen heen dus langer gaat helaas niet lukken Sad

Nee dat kan best. Brugge heeft op zich maar een klein stadscentrum en vooral in de zomer heb je natuurlijk lange avonden. Dus kun je genoeg zien en doen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brugge Empty Re: Brugge

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 5:11

rapa nui schreef:
Eline schreef:Door jullie reacties wil ik nu ook naar Brugge smile
Als je van zaterdagochtend vroeg tot zondagavond gaat, is dat dan te kort? Ik heb helaas al door m'n vrije dagen heen dus langer gaat helaas niet lukken Sad

Nee dat kan best. Brugge heeft op zich maar een klein stadscentrum en vooral in de zomer heb je natuurlijk lange avonden. Dus kun je genoeg zien en doen.

Precies! En anders ga je gewoon nóg een keer van zaterdagochtend tot zondagavond I love you.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Brugge Empty Re: Brugge

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum