Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Antwerpen, Brugge, Brussel of Gent

+4
Mizz_S
Marin
Oasis
Atelier Madame
8 plaatsers

Ga naar beneden

Antwerpen, Brugge, Brussel of Gent Empty Antwerpen, Brugge, Brussel of Gent

Bericht  Gast di 21 aug 2012 - 2:48

* Waar ben je weleens geweest en wat heb je toen gedaan?
* Waar zou je voor kiezen als tussen deze 4 mocht kiezen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Antwerpen, Brugge, Brussel of Gent Empty Re: Antwerpen, Brugge, Brussel of Gent

Bericht  Atelier Madame di 21 aug 2012 - 2:50

Leuven is ook leuk I love you, met zn begijnhofjes en leuke pleintjes.

maar van die zou ik toch voor Antwerpen of Brussel gaan, Antwerpen omdat je daar echt geweldig kunt shoppen en het ook hele leuke delen heeft, Brussel vanwege het gezellige centrum, de vele kroegjes en omdat het net wat anders is voor mijn gevoel vanwege franstaligheid.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Antwerpen, Brugge, Brussel of Gent Empty Re: Antwerpen, Brugge, Brussel of Gent

Bericht  Oasis di 21 aug 2012 - 2:59

Ik ben meerdere malen in Antwerpen en Gent geweest, in Brussel heb ik 2 jaar gewoond.

Antwerpen is leuk om te winkelen, Gent is een mooie stad maar mijn hart heb ik verloren aan Brussel: grote, multiculturele stad. Er is echt altijd wat te doen. Je kunt er goed shoppen, lekker uit eten, musea bezoeken (Chocolademuseum op de Grote Markt is een aanrader!) en er zijn ook leuke kroegjes. Je hoeft je geen moment te vervelen. En met de metro bereik je alles prima, je kunt dan zo'n kaart kopen (geloof 13 euro voor 4 dagen onbeperkt reizen met metro, bus en tram).
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Antwerpen, Brugge, Brussel of Gent Empty Re: Antwerpen, Brugge, Brussel of Gent

Bericht  Gast di 21 aug 2012 - 3:01

In Antwerpen ben ik wel eens geweest, maar ik kan me er weinig van herinneren dat ik heel leuk vond.

In Brussel ben ik vijf keer geweest, inclusief afgelopen weekend, en dat vind ik echt een fantastische stad. Het bruist als een malle. Er is ontzettend veel mooie architectuur, vooral de Grote Markt vind ik echt sprookjesachtig, er zijn ontzettend veel winkels, steegjes en boetiekjes en de sfeer is inderdaad Franser, terwijl je toch op heel korte afstand van Nederland zit. Het is een Europese stad, en dat vind ik ook boeiend. Het Europees Parlement huist er natuurlijk, en dan kun je dat ook met eigen ogen zien. Je kunt daar ook gewoon rondleidingen volgen. Het OV is heel goed, alles is goed bereikbaar. Veel kun je 't atomium zien, er zijn veel musea, kerken, restaurants en Manneken Pis natuurlijk :P,

Naar Brugge zou ik ook nog een keer willen, dat schijnt heel klein en romantisch te zijn, maar wellicht ook een tikje saai.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Antwerpen, Brugge, Brussel of Gent Empty Re: Antwerpen, Brugge, Brussel of Gent

Bericht  Gast di 21 aug 2012 - 3:02

Oasis, ik zou ook heel graag in Brussel wonen. Elke keer als ik daar wegrijd, denk ik: ik wil blijven! Wat heb je precies gedaan daar? Wat voor baan had je?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Antwerpen, Brugge, Brussel of Gent Empty Re: Antwerpen, Brugge, Brussel of Gent

Bericht  Marin di 21 aug 2012 - 3:10

Ik ben alleen niet in Gent geweest van die plaatsen.

Antwerpen studeert m'n broertje dus ben ik redelijk recentelijk nog geweest. Je kunt er goed winkelen en het heeft mooie kerken, pleintjes enzo. Maar ik vind het niet de leukste Belgische stad.

Brussel vond ik ook echt geweldig. Dat internationale sfeertje rondom de Europese Unie en Place du Luxembourg vond ik zo leuk. Echt bijzonder sfeertje. Leuker dan het echte toeristische centrum, hoewel ik dat ook mooi vond. Manneken Pis heb ik niet gezien. Het heeft ook veel andere leuke wijkjes, St Gilles en de Marollen enzo, waar veel locals rondlopen en dan waan je je ineens in Frankrijk. Ik vind het super!
Rood, ik heb ook nog heel even overwogen na m'n Amerika fiasco om naar Brussel te verhuizen, het sprak me echt direct aan als woonstad. M'n oom woont er en is er ook gek op.

Brugge ben ik vorig jaar op tripje met m'n vriend geweest en dat was wel heel romantisch ja, echt een schattig en fotogeniek stadje. Kan je leuke boottochtjes maken, rondlopen, naar de bierbrouwerij, de hoge toren beklimmen enzo. Leuk!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Antwerpen, Brugge, Brussel of Gent Empty Re: Antwerpen, Brugge, Brussel of Gent

Bericht  Oasis di 21 aug 2012 - 3:14

Rood schreef:Oasis, ik zou ook heel graag in Brussel wonen. Elke keer als ik daar wegrijd, denk ik: ik wil blijven! Wat heb je precies gedaan daar? Wat voor baan had je?

Ik heb er gestudeerd, twee jaar op de VUB. Echt de beste tijd van mijn leven I love you
Ga er nu elk jaar weer een lang weekend heen. En wie weet, ga ik er ooit weer wonen.
Mijn vriend is vooralsnog niet te porren, maar zeg nooit nooit he Wink.
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Antwerpen, Brugge, Brussel of Gent Empty Re: Antwerpen, Brugge, Brussel of Gent

Bericht  Mizz_S di 21 aug 2012 - 3:19

Alle vier geweest, alle 4 leuk, maar Brugge vond ik het minst, gewoon omdat het daar wel erg toeristisch was (de andere steden ook, maar op een andere manier) en ik vond dat er niet zo heel veel te zien was (1 dagje was wel genoeg). Brussel vind ik zelf heel leuk door de internationale sfeer, maar daar moet je maar net van houden. Gent ben ik wel geweest maar dat is alweer 7 jaar geleden, daar kan ik niet zo veel over vertellen.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Antwerpen, Brugge, Brussel of Gent Empty Re: Antwerpen, Brugge, Brussel of Gent

Bericht  iloverocknroll1984 di 21 aug 2012 - 8:58

Ik weet niet hoe lang je wilt gaan, maar ik heb in een lang weekend (vrijdagmiddag t/m zondagavond) Brugge en Gent gecombineerd. Na 1 dag Brugge had ik het wel gezien (vond het wel superschattig stadje!) en de rest in Gent doorgebracht, echt een gezellige stad ook. Antwerpen en Brussel ben ik ook geweest, daarvan vond ik Brussel het leukste.

iloverocknroll1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Antwerpen, Brugge, Brussel of Gent Empty Re: Antwerpen, Brugge, Brussel of Gent

Bericht  Bliss di 21 aug 2012 - 9:19

Ik ben in alle vier de steden geweest, waarvan in de afgelopen maand in Antwerpen, Brugge en Gent smile Eerst een lang weekend Antwerpen met een vriendin; vond het een erg leuke stad! Weekend erna met mn vriend in Brugge, idd een heel schattig stadje. Toen nog een paar uurtjes in Gent geweest, boottochtje gedaan, maar verder niet zo veel gezien. Als je van kerken houdt, zit je daar goed: er zitten er 57 op een vierkante kilometer geloof ik!

Brussel is al jaren geleden, kan ik me niet meer goed herinneren, maar was volgens mij idd een leuke stad! (alleen slechte herinneringen aan, omdat ik met mn vader en zusje was en we steeds ruzie hadden (zusje en ik) Antwerpen, Brugge, Brussel of Gent 394967)

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Antwerpen, Brugge, Brussel of Gent Empty Re: Antwerpen, Brugge, Brussel of Gent

Bericht  nijntje4 di 21 aug 2012 - 9:49

Ik heb mijn hart verloren aan Gent, geweldige sfeer qua mensen, straten en gebouwen. Goed te belopen centrum. Fijne kroegjes. Je kan er ook goed winkelen nog. Brugge heeft hetzelfde gevoel maar dan kleiner. Antwerpen vond ik leuk maar daar ben ik maar een dag geweest. Brussel vond ik persoonlijk niet zo, ik vond dat massale wereldstadgevoel juist niet zo leuk, het was minder makkelijk te belopen en ik heb het gevoel dat ik heel weinig gezien heb. We hadden toen ook moeite om een leuk restaurant te vinden, je loopt heel snel buitenaf. Vond ik dan haha.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Antwerpen, Brugge, Brussel of Gent Empty Re: Antwerpen, Brugge, Brussel of Gent

Bericht  Snoes di 21 aug 2012 - 19:20

Ik vind Brussel de minst leuke stad van deze 4. Brugge en Gent staan bij mij bovenaan. Antwerpen is ook wel erg leuk, zeker om te shoppen, maar ik ben er al zo vaak geweest dat ik eerder voor Gent of Brugge zou kiezen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Antwerpen, Brugge, Brussel of Gent Empty Re: Antwerpen, Brugge, Brussel of Gent

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum