Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke studie zou jij willen doen als het kon?

+35
Roxi3
Fiwen
Belle1985
Lady4
Flippin' Bitch
Middleme
Jente10
Rovine
Mizz_S
Rush
Klompemeiske
Serena
luenca
mamaemma
Susan
Zora
SuperGrover
PrimaBella
Arwyn
Snack a Jack
Suus
Zwoesj
Lavendel
bolus26
Ambivalence
Blond
Polly
mzcharlotte
Antibes
silly-one
ekiaam87
Oasis
Zininzon
Phileine
Bruintje Beer
39 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Welke studie zou jij willen doen als het kon? - Pagina 4 Empty Re: Welke studie zou jij willen doen als het kon?

Bericht  Antibes ma 20 jun 2011 - 6:29

Haha, WAAROM zou je dat willen weten? :shock:
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke studie zou jij willen doen als het kon? - Pagina 4 Empty Re: Welke studie zou jij willen doen als het kon?

Bericht  Zora ma 20 jun 2011 - 6:32

Nou, omdat ik het interessant vind, en gelukkig meer mensen met mij smile

Laatst aangepast door Zora op di 21 jun 2011 - 18:23; in totaal 1 keer bewerkt
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Antibes ma 20 jun 2011 - 6:43

Naja, ik vind ergens een maatschappelijk/wetenschappelijk belang wel fijn altijd ja. Wink

Het lijkt me lastig iets te onderzoeken zonder dat het "nut" heeft en het lijkt me NOG moeilijker om dan geld los te krijgen voor een dergelijk onderzoek. Is dat een beetje te doen?

Laatst aangepast door Antibes op ma 20 jun 2011 - 6:44; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Phileine ma 20 jun 2011 - 6:44

Zora schreef:Nou, omdat ik het interessant vind, en gelukkig meer mensen met mij, om uit te zoeken in hoeverre taal overeenkomsten vertoont met muziek. De laatste jaren blijkt steeds meer dat dat op een heel basic level bijna hetzelfde is. Ik vind dat fascinerend. Moet het van maatschappelijk belang zijn? smile

Wat grappig, ik heb in mijn college daar eens iets over gehoord smile
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Zora ma 20 jun 2011 - 7:09

Het maatschappelijk belang ligt er gewoon niet zo dik bovenop, zoals als je op zoek gaat naar genezing van een bepaalde ziekte. Ik vind het ook onder maatschappelijk belang vallen om uit te zoeken hoe bepaalde dingen ontstaan zijn, in hoeverre er overeenkomsten bestaan. Gewoon ontdekken hoe iets zo kan zijn, hoe iets zit. Is onderzoek doen niet gewoon meer weten? Antwoorden zoeken? Naar mijn idee wil de mens altijd graag weten hoe is zit, en zijn we suckers voor leuke feitjes Very Happy

Er zijn wel promotieonderzoeken (geweest) inderdaad naar dit onderwerp. Maar goed, mijn docent van toen is een van de weinigen die zich hiermee bezighoudt dus erg groot zal het voorlopig niet zijn.

Laatst aangepast door Zora op di 21 jun 2011 - 18:24; in totaal 1 keer bewerkt
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 7:21

Ohja en ik wilde heel erg graag aan de kunstacademie studeren, helaas ben ik afgewezen en daar baal ik soms nog steeds van, dan had mijn leven er veel anders uitgezien.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 7:58

Dat klinkt inderdaad wel interessant Zora, en ook cool! Dat zijn dan de leukere kanten van dat vakgebied. Verder heb ik daar ook weinig vakken in gevolgd hoor, dus ik weet alleen de basis. Ik ben al zo vroeg in m'n studie bovenop die second language acquisition gaan zitten, met wat sociolinguistics er bij, en dan verder wat Engelse literatuur (met name women's & postmodern literature) en dan de hele education mikmak (educational psychology en sociology). Ik heb zooooooooo ontzettend de leukste studie ooit gedaan. Ik was echt oprecht verliefd op mijn studie. Ik hield er echt gewoon van.

Gast
Gast

Bericht  Zora ma 20 jun 2011 - 8:29

Me too I love you
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Flippin' Bitch ma 20 jun 2011 - 8:32

Creatieve therapie, die opleiding wilde ik eigenlijk gaan volgen. Alleen kwam ik er op de open dag achter dat het een vrij onbekend beroep is. Ook de stage omstandigheden kwamen soms een beetje on-begeleid over. Toen heb ik toch voor de algemenere opleiding mwd gekozen. Ik moet zeggen dat ik nu het gevoel heb helemaal niets van mijn creativiteit in mijn werk kwijt te kunnen.
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Lady4 ma 20 jun 2011 - 8:53

Geneeskunde. Ik zou dat waarschijnlijk ook wel kunnen verwezenlijken, maar ik doe het niet. Geneeskunde is een voltijd studie, die je niet deeltijd kunt volgen. Voor mij zou dat betekenen dat ik mijn leven zoals het nu is zou moeten opgeven: eigen huis, vaste baan, inkomen, auto, etc. Ik zou weer voltijd moeten gaan studeren, een bijbaantje nemen en rondkomen van bijna niks. Bovendien zie ik het niet zo zitten om op mijn (dan) 33e nog co-assistent te zijn.

Kortom, ik kies voor het leven wat ik nu leid. Ik ben goed in mijn werk en ik vind mijn baan fantastich en weet niet zeker of ik als arts net zo goed zou worden.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Belle1985 ma 20 jun 2011 - 9:04

- Nederlandse taal
- Psychologie
Belle1985
Belle1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 87
Punten : 87
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Fiwen di 21 jun 2011 - 9:47

Ik volg de studie veel mensen van dromen (verloskunde) en die past ook 100% bij me dus daar zou ik niks aan willen veranderen. Wel wil ik ooit nog de master tot klinisch verloskundige volgen maar dat kan pas als ik een aantal jaar werkervaring heb.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Roxi3 di 21 jun 2011 - 9:50

Pedagogische wetenschappen of orthopedagogiek.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Anker12 di 21 jun 2011 - 10:00

het liefst iets met mode. <3
Anker12
Anker12
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 20
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  rozeblond di 21 jun 2011 - 10:51

Ik studeer op dit moment rechten. Had veel liever diergeneeskunde gestudeerd maar dat zit er helaas niet in. Ik vind rechten saai maar studeren opzich wel heel leuk. Dus misschien in de toekomst nog bestuurskunde of een taal of iets.

rozeblond
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 52
Punten : 54
Registratiedatum : 29-12-10

Bericht  Bimbam di 21 jun 2011 - 11:15

Ik wil heel graag bouwkunde studeren.
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  JD di 21 jun 2011 - 12:21

oei das een moeilijke, want ik ben ook typisch zo iemand die van alles leuk vindt...

maar in ieder geval:
- makelaardij
- verloskunde
- neonatologie verpleegkunde
- styliste/binnenhuisachitecte
- lerares engels

maar goed, bovenstaande ga ik toch nooit doen, de enige die me leuk lijkt en ik in de toekomst ook misschien echt kan/wil gaan halen is hbo zorgmanagement.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: