Welke studie zou jij willen doen als het kon?
+35
Roxi3
Fiwen
Belle1985
Lady4
Flippin' Bitch
Middleme
Jente10
Rovine
Mizz_S
Rush
Klompemeiske
Serena
luenca
mamaemma
Susan
Zora
SuperGrover
PrimaBella
Arwyn
Snack a Jack
Suus
Zwoesj
Lavendel
bolus26
Ambivalence
Blond
Polly
mzcharlotte
Antibes
silly-one
ekiaam87
Oasis
Zininzon
Phileine
Bruintje Beer
39 plaatsers
Pagina 4 van 4
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Welke studie zou jij willen doen als het kon?
Haha, WAAROM zou je dat willen weten?
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Nou, omdat ik het interessant vind, en gelukkig meer mensen met mij
Laatst aangepast door Zora op di 21 jun 2011 - 18:23; in totaal 1 keer bewerkt
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Naja, ik vind ergens een maatschappelijk/wetenschappelijk belang wel fijn altijd ja.
Het lijkt me lastig iets te onderzoeken zonder dat het "nut" heeft en het lijkt me NOG moeilijker om dan geld los te krijgen voor een dergelijk onderzoek. Is dat een beetje te doen?
Het lijkt me lastig iets te onderzoeken zonder dat het "nut" heeft en het lijkt me NOG moeilijker om dan geld los te krijgen voor een dergelijk onderzoek. Is dat een beetje te doen?
Laatst aangepast door Antibes op ma 20 jun 2011 - 6:44; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Zora schreef:Nou, omdat ik het interessant vind, en gelukkig meer mensen met mij, om uit te zoeken in hoeverre taal overeenkomsten vertoont met muziek. De laatste jaren blijkt steeds meer dat dat op een heel basic level bijna hetzelfde is. Ik vind dat fascinerend. Moet het van maatschappelijk belang zijn?
Wat grappig, ik heb in mijn college daar eens iets over gehoord
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Het maatschappelijk belang ligt er gewoon niet zo dik bovenop, zoals als je op zoek gaat naar genezing van een bepaalde ziekte. Ik vind het ook onder maatschappelijk belang vallen om uit te zoeken hoe bepaalde dingen ontstaan zijn, in hoeverre er overeenkomsten bestaan. Gewoon ontdekken hoe iets zo kan zijn, hoe iets zit. Is onderzoek doen niet gewoon meer weten? Antwoorden zoeken? Naar mijn idee wil de mens altijd graag weten hoe is zit, en zijn we suckers voor leuke feitjes
Er zijn wel promotieonderzoeken (geweest) inderdaad naar dit onderwerp. Maar goed, mijn docent van toen is een van de weinigen die zich hiermee bezighoudt dus erg groot zal het voorlopig niet zijn.
Er zijn wel promotieonderzoeken (geweest) inderdaad naar dit onderwerp. Maar goed, mijn docent van toen is een van de weinigen die zich hiermee bezighoudt dus erg groot zal het voorlopig niet zijn.
Laatst aangepast door Zora op di 21 jun 2011 - 18:24; in totaal 1 keer bewerkt
Zora- Ratel
Ohja en ik wilde heel erg graag aan de kunstacademie studeren, helaas ben ik afgewezen en daar baal ik soms nog steeds van, dan had mijn leven er veel anders uitgezien.
Gast- Gast
Dat klinkt inderdaad wel interessant Zora, en ook cool! Dat zijn dan de leukere kanten van dat vakgebied. Verder heb ik daar ook weinig vakken in gevolgd hoor, dus ik weet alleen de basis. Ik ben al zo vroeg in m'n studie bovenop die second language acquisition gaan zitten, met wat sociolinguistics er bij, en dan verder wat Engelse literatuur (met name women's & postmodern literature) en dan de hele education mikmak (educational psychology en sociology). Ik heb zooooooooo ontzettend de leukste studie ooit gedaan. Ik was echt oprecht verliefd op mijn studie. Ik hield er echt gewoon van.
Gast- Gast
Zora- Ratel
Creatieve therapie, die opleiding wilde ik eigenlijk gaan volgen. Alleen kwam ik er op de open dag achter dat het een vrij onbekend beroep is. Ook de stage omstandigheden kwamen soms een beetje on-begeleid over. Toen heb ik toch voor de algemenere opleiding mwd gekozen. Ik moet zeggen dat ik nu het gevoel heb helemaal niets van mijn creativiteit in mijn werk kwijt te kunnen.
Flippin' Bitch- Kletskop
- Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10
Geneeskunde. Ik zou dat waarschijnlijk ook wel kunnen verwezenlijken, maar ik doe het niet. Geneeskunde is een voltijd studie, die je niet deeltijd kunt volgen. Voor mij zou dat betekenen dat ik mijn leven zoals het nu is zou moeten opgeven: eigen huis, vaste baan, inkomen, auto, etc. Ik zou weer voltijd moeten gaan studeren, een bijbaantje nemen en rondkomen van bijna niks. Bovendien zie ik het niet zo zitten om op mijn (dan) 33e nog co-assistent te zijn.
Kortom, ik kies voor het leven wat ik nu leid. Ik ben goed in mijn werk en ik vind mijn baan fantastich en weet niet zeker of ik als arts net zo goed zou worden.
Kortom, ik kies voor het leven wat ik nu leid. Ik ben goed in mijn werk en ik vind mijn baan fantastich en weet niet zeker of ik als arts net zo goed zou worden.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
- Nederlandse taal
- Psychologie
- Psychologie
Belle1985- Fluisteraar
- Aantal berichten : 87
Punten : 87
Registratiedatum : 28-12-10
Ik volg de studie veel mensen van dromen (verloskunde) en die past ook 100% bij me dus daar zou ik niks aan willen veranderen. Wel wil ik ooit nog de master tot klinisch verloskundige volgen maar dat kan pas als ik een aantal jaar werkervaring heb.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Pedagogische wetenschappen of orthopedagogiek.
Roxi3- Prater
- Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10
het liefst iets met mode. <3
Anker12- Fluisteraar
- Aantal berichten : 20
Punten : 20
Registratiedatum : 21-06-11
Ik studeer op dit moment rechten. Had veel liever diergeneeskunde gestudeerd maar dat zit er helaas niet in. Ik vind rechten saai maar studeren opzich wel heel leuk. Dus misschien in de toekomst nog bestuurskunde of een taal of iets.
rozeblond- Fluisteraar
- Aantal berichten : 52
Punten : 54
Registratiedatum : 29-12-10
Ik wil heel graag bouwkunde studeren.
Bimbam- Kletskop
- Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11
oei das een moeilijke, want ik ben ook typisch zo iemand die van alles leuk vindt...
maar in ieder geval:
- makelaardij
- verloskunde
- neonatologie verpleegkunde
- styliste/binnenhuisachitecte
- lerares engels
maar goed, bovenstaande ga ik toch nooit doen, de enige die me leuk lijkt en ik in de toekomst ook misschien echt kan/wil gaan halen is hbo zorgmanagement.
maar in ieder geval:
- makelaardij
- verloskunde
- neonatologie verpleegkunde
- styliste/binnenhuisachitecte
- lerares engels
maar goed, bovenstaande ga ik toch nooit doen, de enige die me leuk lijkt en ik in de toekomst ook misschien echt kan/wil gaan halen is hbo zorgmanagement.
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Wat doen jullie voor werk of studie?
» Welke vreemde dingen zou je ooit nog eens willen doen?
» Wat kan ik na deze studie doen?
» Een studie doen als je wat ouder bent
» Wat zou jij kiezen als je nog een studie mag doen (gratis)?
» Welke vreemde dingen zou je ooit nog eens willen doen?
» Wat kan ik na deze studie doen?
» Een studie doen als je wat ouder bent
» Wat zou jij kiezen als je nog een studie mag doen (gratis)?
Pagina 4 van 4
Permissies van dit forum: