Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iemand hier verstand van goudvissen?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Iemand hier verstand van goudvissen? Empty Iemand hier verstand van goudvissen?

Bericht  Muppetje vr 17 jun 2011 - 21:29

Sinds twee weken hebben wij in de tuin een vijver met vijf goudvissen.

Nu heb ik het idee dat er een ziek is. Hij blijft kleiner dan de rest ( dunner zegmaar) en ligt constant als een dooie op de bodem of tegen een plantje aangeplakt.Erg veel zwemmen doet ie niet.

Wat te doen? Ik wil niet dat de rest ziek wordt.....

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand hier verstand van goudvissen? Empty Re: Iemand hier verstand van goudvissen?

Bericht  ExpressoB vr 17 jun 2011 - 21:57

Vis vangen en ermee naar dierenwinkel dat zou ik doen
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand hier verstand van goudvissen? Empty Re: Iemand hier verstand van goudvissen?

Bericht  Muppetje vr 17 jun 2011 - 22:18

Ach, dat vind ik ook weer zon gedoe om m mee te nemen (heb geen auto, dus moet dan met de fiets en de vis door de regen naar t tuincentrum...)


Laatst aangepast door Muppetje op vr 17 jun 2011 - 22:28; in totaal 1 keer bewerkt

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand hier verstand van goudvissen? Empty Re: Iemand hier verstand van goudvissen?

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 22:21

Euh, als jij een dier koopt, hoe duur dan ook, ben jij er verantwoordelijk voor. Vraag dan niet om advies als je er toch niks mee wilt doen.

Ik zou er inderdaad ook mee naar de dierenwinkel gaan. Of even kijken op een vissenforum. Daar staan vaak wel goede tips.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand hier verstand van goudvissen? Empty Re: Iemand hier verstand van goudvissen?

Bericht  Muppetje vr 17 jun 2011 - 22:27

Ostara schreef:Euh, als jij een dier koopt, hoe duur dan ook, ben jij er verantwoordelijk voor. Vraag dan niet om advies als je er toch niks mee wilt doen.

Ik zou er inderdaad ook mee naar de dierenwinkel gaan. Of even kijken op een vissenforum. Daar staan vaak wel goede tips.

Zo serieus was t niet bedoeld hoor. Tuurkijk wil ik wat doen om de vis te helpen. Ik vraag me allen af of het beestje dan mee moet..

Ze hebben spul dat je in de vijver kunt doen tegen ziekte, zou dat helpen?

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand hier verstand van goudvissen? Empty Re: Iemand hier verstand van goudvissen?

Bericht  Muppetje vr 17 jun 2011 - 22:31

Oh trouwens, op fora heb ik al gezocht. Daar lees je apart zetten en kijken of het beter gaat. Maar dat lijkt me ook niet de beste oplossing. In de vijver heb ik een pompje om re zuiveren en waterplanten voor zuurstof. Als hij die niet meer heeft wordt het misschien alleen erger....


Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand hier verstand van goudvissen? Empty Re: Iemand hier verstand van goudvissen?

Bericht  Lies vr 17 jun 2011 - 22:31

Muppetje schreef:
Ostara schreef:Euh, als jij een dier koopt, hoe duur dan ook, ben jij er verantwoordelijk voor. Vraag dan niet om advies als je er toch niks mee wilt doen.

Ik zou er inderdaad ook mee naar de dierenwinkel gaan. Of even kijken op een vissenforum. Daar staan vaak wel goede tips.

Zo serieus was t niet bedoeld hoor. Tuurkijk wil ik wat doen om de vis te helpen. Ik vraag me allen af of het beestje dan mee moet..

Ze hebben spul dat je in de vijver kunt doen tegen ziekte, zou dat helpen?

Niet als de ziekte al in je vijver zit, volgens mij. Dat is meer om te voorkomen.

In ieder geval de vis eruit halen voordat de andere vissen ook ziek worden.
Lies
Lies
Prater
Prater

Aantal berichten : 767
Punten : 885
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand hier verstand van goudvissen? Empty Re: Iemand hier verstand van goudvissen?

Bericht  Muppetje vr 17 jun 2011 - 22:35

Hmmm ok

Hé wacht, misschien heeft mijn buurman een idee, die heeft koikarpers....

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand hier verstand van goudvissen? Empty Re: Iemand hier verstand van goudvissen?

Bericht  Muppetje vr 17 jun 2011 - 22:54

Zou het kunnen zijn dat de vis een beetje verlegen is? Ik zag hem net vanuit het zolderraam vrolijk rondjes zwemmen en lekker eten.

Vreemd.

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand hier verstand van goudvissen? Empty Re: Iemand hier verstand van goudvissen?

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 22:56

Muppetje schreef:Zou het kunnen zijn dat de vis een beetje verlegen is? Ik zag hem net vanuit het zolderraam vrolijk rondjes zwemmen en lekker eten.

Vreemd.
Haha, geen idee. Kan me indenken dat de schaduw van mensen eng is? Ik zou anders even de dierenwinkel bellen maar als hij nu eet en zwemt zou ik hem niet uit het vertrouwde halen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand hier verstand van goudvissen? Empty Re: Iemand hier verstand van goudvissen?

Bericht  Prosecco vr 17 jun 2011 - 23:00

Muppetje schreef:Zou het kunnen zijn dat de vis een beetje verlegen is? Ik zag hem net vanuit het zolderraam vrolijk rondjes zwemmen en lekker eten.

Vreemd.

Are you serious??? confused
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand hier verstand van goudvissen? Empty Re: Iemand hier verstand van goudvissen?

Bericht  Muppetje vr 17 jun 2011 - 23:15

Naja, verlegen is misschien niet echt t goede woord Wink, maar het is wel bijzonder dat ie wel heel actief is als er niemand in de buurt is...


Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand hier verstand van goudvissen? Empty Re: Iemand hier verstand van goudvissen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum