Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

iemand verstand van cavia's?

+7
Droopy28
Jilke
mezzoforte
Jerry
Beachgirl
Blond
ijsjemeisje
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

iemand verstand van cavia's? Empty iemand verstand van cavia's?

Bericht  ijsjemeisje zo 25 maa 2012 - 4:46

Vorige week heb ik een cavia bij een dierenwinkel gekocht.
Dezelfde middag merkte ik op dat ze een wond van 1 cm had. Dus ik de dierenwinkel opgebeld en ik mocht meteen terug komen. Ze vertelde me dat de cavia schurft heeft en heeft hem met anti schurft ingespoten. Als het de week erop nog niet over was mocht ik terug komen en spuit zij hem op nieuw in. Prima dacht ik. Daarbij vertelde ze ook dat de cavia's van een man kwamen en niet goed verzorgt waren.

Vanochtend zag ik dat het beestje bij het snuitje nu ook schurft begint te krijgen.
Wat zouden jullie doen? Morgen de dierenarts bellen om langs te komen?En de kosten op de dierenwinkel verhalen? Of zelf anti schurft halen bij de dierenwinkel?
Is het ernstig als dit beestje 'zoveel' schurft heeft? Ik las als je er lang mee rond blijft lopen wel.
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand verstand van cavia's? Empty Re: iemand verstand van cavia's?

Bericht  Blond zo 25 maa 2012 - 4:48

Mijn cavia heeft ook schurft gehad. Heel zielig, ze was aan heel veel kanten kaal. Dat heeft ook best een tijd geduurd, voordat ze ervan af was. Ik ben ermee naar de dierenarts gegaan, maar wat ze ertegen kreeg weet ik niet meer.

De kosten op de dierenwinkel verhalen kan je proberen, maar ik vrees dat ze dat niet gaan doen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand verstand van cavia's? Empty Re: iemand verstand van cavia's?

Bericht  Beachgirl zo 25 maa 2012 - 4:49

Ik zou de dierenarts bellen, en eventueel langsgaan als zij dat adviseren.

En als de kosten er hoog oplopen deze verhalen bij de dierenwinkel.

Tenzij zij jou voor je het beestje kocht verteld hebben dat het beestje schurft had en bij die man vandaan kwam. Vind het niet netjes dat ze jou dat pas vertellen nadat je het beestje gekocht had. (zo maak ik het uit je verhaal op)
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand verstand van cavia's? Empty Re: iemand verstand van cavia's?

Bericht  Jerry zo 25 maa 2012 - 4:53

Zij zijn niet verplicht om eventueel gemaakte kosten bij de dierenarts aan jou terug te betalen. Ze hebben dan eerder het recht om de cavia terug te nemen en jou je geld terug te geven.

Ik zou contact met ze opnemen om met hun een oplossing te bedenken. Zo lang het beestje last heeft van een kwaal die hij al had toen je 'm kocht, is het hun verantwoordelijkheid om het op te lossen (lijkt mij).

Is het échte schurft? Van een schurftmijt (check google voor interessante details Rolling Eyes ). Dan vind ik het bijzonder dat er niet meer maatregelen genomen hoeven te worden (zoals hok ontsmetten, etc.). Ik heb in een verzorgingshuis gewerkt en daar was ook schurft uitgebroken. Dat had heel wat voeten in de aarde om daar vanaf te komen... (zou zijn dieren wat anders als mensen, maar een mijt is een mijt...)
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand verstand van cavia's? Empty Re: iemand verstand van cavia's?

Bericht  ijsjemeisje zo 25 maa 2012 - 4:59

Dan bel ik morgen de dierenarts op en kijk wel wat het kost.
De vrouw zei het pas toen ik met het beestje terug kwam. Ze vertelde die ochtend niks te hebben gezien.
De cavia zat met nog een aantal dieren in een hok dus die mogen ze ook weleens checken dan.
Als de schurft genezen is groeien de haartjes wel weer aan? Of blijven die kale plekken?

Ik heb hem nog maar een paar dagen maar je hecht je al snel aan zo'n beestje.
Ze was al redelijk tam toen ik haar kreeg.
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand verstand van cavia's? Empty Re: iemand verstand van cavia's?

Bericht  mezzoforte zo 25 maa 2012 - 5:04

Wij hebben ook cavia's en 1 ervan had ook schurft. Toen hebben wij zo'n anti-schurft middeltje gekocht bij de Welkoop, dat werkte erg goed. Had het niet geholpen waren we natuurlijk wel naar de dierenarts gegaan, maar misschien is dit iets wat je eerst kan proberen?
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand verstand van cavia's? Empty Re: iemand verstand van cavia's?

Bericht  Jilke zo 25 maa 2012 - 5:13

Cavia's kunnen last van schurft krijgen als ze stress hebben (in dit geval het wisselen van huisje). Weerstand gaat dan omlaag en dan steekt het de kop op. Zie dit regelmatig bij cavia's.

Je kunt ze zelf behandelen, of bij de dierenwinkel laten doen door sprayen, maar mijn ervaring is dat dit meestal niet heel denderend werkt. Ik ga dan ook meestal naar de dierenarts voor stronghold. En als het echt al erg is voor de injecties. Maar stronghold werkt meestal goed genoeg hier.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand verstand van cavia's? Empty Re: iemand verstand van cavia's?

Bericht  Droopy28 zo 25 maa 2012 - 5:20

Ik zou ermee naar de dierenarts gaan.. het sprayspul van de dierenwinkel helpt vaak niet of maar een beetje. (Ik heb al jaren cavia's)

Overigens vind ik het echt geen stijl van een dierenwinkel om beestjes die slecht verzorgd waren te verkopen als zijnde gezonde beestjes.. jij hebt er gelijk een hoop kosten aan.. ze zouden beter de diertjes eerst helemaal op kunnen lappen..

Droopy28
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 214
Punten : 407
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand verstand van cavia's? Empty Re: iemand verstand van cavia's?

Bericht  Lady Starstruck zo 25 maa 2012 - 5:33

Wat de rest al zegt inderdaad mee naar de dierenarts gaan. Mijn cavia's hebben het zelf nooit gehad, dus ik weet ook even niet zo snel wat je ze dan moet geven.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand verstand van cavia's? Empty Re: iemand verstand van cavia's?

Bericht  Sorella zo 25 maa 2012 - 5:48

Ik zou niet naar de dierenarts gaan maar eisen bij de dierenwinkel dat je een flesje anti schurft meekrijgt! De dierenarts kost je een hoop geld en die doet bijna hetzelfde als dat je zelf kan doen. Dagelijks de plekken inspuiten met anti schurft en extra vitamine C door het water heengeven.

Het is echt belachelijk dat de verkoopster je aanraadde om het een week aan te kijken! Schurft is niet te behandelen met 1 keertje inspuiten Rolling Eyes Was ook je handen als je de cavia hebt vast gehad, het is besmettelijk.

Edit: De haren groeien weer aan als de schurft helemaal weg is!
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand verstand van cavia's? Empty Re: iemand verstand van cavia's?

Bericht  Lady Starstruck zo 25 maa 2012 - 5:58

Ik heb even voor je gezocht op het caviaforum waar ik zelf zit. Herbamedicus Aloe Vera Balsam is een soort creme schijnt te helpen lees ik, gewoon als ondersteunende zalf.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand verstand van cavia's? Empty Re: iemand verstand van cavia's?

Bericht  Caribbeanlover zo 25 maa 2012 - 7:41

_Chance schreef:Mijn cavia heeft ook schurft gehad. Heel zielig, ze was aan heel veel kanten kaal. Dat heeft ook best een tijd geduurd, voordat ze ervan af was. Ik ben ermee naar de dierenarts gegaan, maar wat ze ertegen kreeg weet ik niet meer.

De kosten op de dierenwinkel verhalen kan je proberen, maar ik vrees dat ze dat niet gaan doen.

Nou volgens mij zijn ze dat wettelijk verplicht. Vind het schandalig hoe veel dierenzaken met dieren omgaan en zeker dit verhaal dat ze ze bij een vage man hebben gekocht. Veel dierenzaken hebben geen verstand van dieren en zien alleen dollartekens. Mijn advies; koop daar nooit een dier, haal ze bij een opvang.

Ik zie in dierenwinkels wel vaker dat dieren schurft vinden en blijkbaar heeft het personeel er schurft aan. Een dierenwinkel vlakbij mijn oude huis neemt het niet zo nauw met de dieren. Middenin de winter zater er cavia's buiten samen met konijnen wat niet goed is om die samen te doen.

Ook liepen cavia's over de parkeerplaats en regelmatig ontsnappen er vogels. Een keer was het water van bak waar buiten vissen in zaten zo troebel, alsof er klei in opgelost was, helemaal grijzig was het. Ik heb er toen wat van gezegd dat dat niet goed voor ze was. Er werd gezegd dat ze daar geen last van hadden...........yeah right dus ik zei nogmaals dat het niet goed was.

Ik had vroeger dieren die uit een dierenwinkel kwamen, maar toen was ik jong en nu weet ik wel beter. Ik wilde 2 hamsters, mijn moeder en ik vroegen of ze zeker wisten of het 2 vrouwtjes waren, ja hoor dat wisten ze zeker. Bovendien hadden ze moeten weten dat meerdere bij elkaar niet goed zijn en dat ze alleen willen zijn.

Nou een tijd later had ik er 9 bij!



Vroeger had ook cavia's. Een keer waren we bij een dierenwinkel en ik wilde een bepaalde, maar er werd gezegd dat die ''een beetje ziek'' was dus die mocht ik niet hebben.

Dan maar een andere. Beestje had diarree en 2 dagen later was hij dood!

Ik had vroeger een vriendengroep en 2 jongens werkte bij een dierenwinkel. Een van die vertelde een keer doodleuk dat er een nestje cavia's was en dat zijn baas die niet wilde hebben.

Dus allemaal in een zakje gedaan en tegen de muur kapot/dood geslagen.

Kijk, dat bedoel ik dus van dierenzaken.


Laatst aangepast door Caribbeanlover op zo 25 maa 2012 - 8:01; in totaal 1 keer bewerkt

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand verstand van cavia's? Empty Re: iemand verstand van cavia's?

Bericht  Jerry zo 25 maa 2012 - 7:59

Caribbeanlover schreef:
_Chance schreef:Mijn cavia heeft ook schurft gehad. Heel zielig, ze was aan heel veel kanten kaal. Dat heeft ook best een tijd geduurd, voordat ze ervan af was. Ik ben ermee naar de dierenarts gegaan, maar wat ze ertegen kreeg weet ik niet meer.

De kosten op de dierenwinkel verhalen kan je proberen, maar ik vrees dat ze dat niet gaan doen.

Nou volgens mij zijn ze dat wettelijk verplicht. Vind het schandalig hoe veel dierenzaken met dieren omgaan en zeker dit verhaal dat ze ze bij een vage man hebben gekocht. Veel dierenzaken hebben geen verstand van dieren en zien alleen dollartekens. Mijn advies; koop daar nooit een dier, haal ze bij een opvang.

Als jij naar de dierenarts gaat zonder eerst overlegd te hebben met de dierenwinkel, zijn zij niet verplicht de dierenartskosten te betalen.
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand verstand van cavia's? Empty Re: iemand verstand van cavia's?

Bericht  Caribbeanlover zo 25 maa 2012 - 8:12

Zij zijn in 1e instantie de fout ingegaan om haar niks verteld te hebben

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand verstand van cavia's? Empty Re: iemand verstand van cavia's?

Bericht  Sorella zo 25 maa 2012 - 8:19

Caribbeanlover schreef:
Ik zie in dierenwinkels wel vaker dat dieren schurft vinden en blijkbaar heeft het personeel er schurft aan. Nou een tijd later had ik er 9 bij!
Kijk, dat bedoel ik dus van dierenzaken.

CBL, ik moet hier even op reageren! Ik zie helaas ook bij heel veel zaken dat het niet goed gaat met de beesten. Of ze worden niet goed verzorgd, of mensen denken inderdaad alleen maar aan het geld en niet aan de dieren.

Maar.. In alle dierenwinkels waar ik tot nu toe heb gewerkt worden de dieren goed verzorgd (anders wil ik er ook niet werken) en zorgen we dat ze de tijd die ze in de winkel zitten zo goed mogelijk verzorgd worden. Ook zorg ik er voor dat ze bij iemand terecht komen die ik uitgebreid heb geïnformeerd zodat diegene weet waar hij of zij aan toe is. Als ik iemand niet vertouw verkoop ik ze ook geen dier. Dieren die bij ons zitten en ziek worden (veel cavia's krijgen op jonge leeftijd schurft i.v.m. vitamine C tekort in combinatie met stress) worden in quarantaine gezet en verzorgd en gaan pas weer de winkel in als ze helemaal beter zijn.

Dus ik snap je punt, maar niet in elke dierenspeciaalzaak is dat zo.
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand verstand van cavia's? Empty Re: iemand verstand van cavia's?

Bericht  ijsjemeisje zo 25 maa 2012 - 9:51

Bedankt voor jullie adviezen.
Wat jij benoemd cb is wel het andere uiterste.Snap ook niet dat mensen zo met dieren kunnen omgaan.
Ik ga morgen eerst die spray halen en dan kijk ik het even aan.
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand verstand van cavia's? Empty Re: iemand verstand van cavia's?

Bericht  Jerry zo 25 maa 2012 - 10:08

Caribbeanlover schreef:Zij zijn in 1e instantie de fout ingegaan om haar niks verteld te hebben

Klopt, maar ze zijn niet verplicht om DA-kosten te betalen. Het zou wel kunnen dat ze verplicht zijn t dier terug te nemen. Alleen gaat t hierbij niet om n pak melk dat over datum is, maar om een diertje waar je je aan hecht en dat maakt t zo lastig...

Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand verstand van cavia's? Empty Re: iemand verstand van cavia's?

Bericht  Muurvlindertje zo 25 maa 2012 - 10:27

Ga naar de dierenarts met het beestje. Geef het thuis zoveel mogelijk vitamine C door andijvie te voeren. Zet het diertje in een badje met Biotex, zodat de wond ontsmet en koop/krijg bij de dierenwinkel van het merk Beaphar Anti-schurft en spuit dat uit in z'n nek. (zie google). Ook zou je Calendulan Wondspray (bij drogist) kunnen kopen en de wond mee in kunnen spuiten.

Doe alleen hooi van Hudivo in z'n kooi en absoluut geen hooi van een boer! Vroeger hadden wij ook cavia's en haalde mijn moeder hooi bij een boer, met als gevolg dat ik kale schurftcavia's met wonden had, omdat in dat hooi dus beestjes (mijten) zaten die de huid van de cavia's opvraten!!

Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand verstand van cavia's? Empty Re: iemand verstand van cavia's?

Bericht  Lady Starstruck zo 25 maa 2012 - 10:33

Muurvlindertje schreef:Ga naar de dierenarts met het beestje. Geef het thuis zoveel mogelijk vitamine C door andijvie te voeren. Zet het diertje in een badje met Biotex, zodat de wond ontsmet en koop/krijg bij de dierenwinkel van het merk Beaphar Anti-schurft en spuit dat uit in z'n nek. (zie google). Ook zou je Calendulan Wondspray (bij drogist) kunnen kopen en de wond mee in kunnen spuiten.

Doe alleen hooi van Hudivo in z'n kooi en absoluut geen hooi van een boer! Vroeger hadden wij ook cavia's en haalde mijn moeder hooi bij een boer, met als gevolg dat ik kale schurftcavia's met wonden had, omdat in dat hooi dus beestjes (mijten) zaten die de huid van de cavia's opvraten!!


Ik doe het hooi sowieso niet meer in de kooi, maar in een hooibal. Hier kregen ze namelijk van hooi mijtjes. Dus zo'n bal is helemaal ideaal.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand verstand van cavia's? Empty Re: iemand verstand van cavia's?

Bericht  ijsjemeisje zo 25 maa 2012 - 10:46

Muurvlindertje schreef:Ga naar de dierenarts met het beestje. Geef het thuis zoveel mogelijk vitamine C door andijvie te voeren. Zet het diertje in een badje met Biotex, zodat de wond ontsmet en koop/krijg bij de dierenwinkel van het merk Beaphar Anti-schurft en spuit dat uit in z'n nek. (zie google). Ook zou je Calendulan Wondspray (bij drogist) kunnen kopen en de wond mee in kunnen spuiten.

Doe alleen hooi van Hudivo in z'n kooi en absoluut geen hooi van een boer! Vroeger hadden wij ook cavia's en haalde mijn moeder hooi bij een boer, met als gevolg dat ik kale schurftcavia's met wonden had, omdat in dat hooi dus beestjes (mijten) zaten die de huid van de cavia's opvraten!!




Bedankt voor je adviezen...maar hierdoor weet ik niet zo goed wat ik meer moet doen.
Moet ik nu eerst naar de dierenarts of zal ik eerst dat spul halen en dan kijken hoe het plekje geneest?
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand verstand van cavia's? Empty Re: iemand verstand van cavia's?

Bericht  Muurvlindertje zo 25 maa 2012 - 11:06

Als het geen grote wond is zou ik eerst even zelf die Beaphar Anti Schurft uitproberen in combinatie met een badje met Biotex waar je het beestje 10 minuten inzet (klein laagje water). Je zou de dierenarts kunnen bellen om advies te vragen.

Geef het veel groenvoer en alleen hooi in de kooi doen wat uit een plastic verpakking komt, dus niet van een boer van het land af! Dit is ongewassen hooi en bevat mijten.

Vaak maakt hij zelf de wond groter door de jeuk en door te bijten. Dan kun je het best naar de dierenarts gaan voor een schurftspuit. Dit helpt tijdelijk. Elke 4 weken kun je het beste een ampul Beaphar anti schurft in z'n nek spuiten, dit verspreidt zich over de vacht.

Succes
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand verstand van cavia's? Empty Re: iemand verstand van cavia's?

Bericht  Jilke zo 25 maa 2012 - 17:58

Ik vind dat je toch wel iets bij de dierenarts moet halen, althans, dat zou ik zelf doen.
Zo'n beestje heeft enorme jeuk, en dat wil je zelf toch ook niet nog even aankijken. Die spray werkt vaak niet sterk, en als je het op de huid/vacht moet sprayen is mijn ervaring dat de helft niet echt op de huid komt en doordringt. De stronghold die je bij de dierenarts haalt is een stuk sterker, en dat neemt meteen in de huid op.

En ja...dierenarts is duur, maar eerst onnodig een spray kopen, beestje laten krabben waardoor het groter wordt en alsnog naar de dierenarts gaan is nog duurder. En vervelend voor beest.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand verstand van cavia's? Empty Re: iemand verstand van cavia's?

Bericht  ijsjemeisje zo 25 maa 2012 - 22:26

Heb de dierenarts gebeld en daar werd ik ook niet veel wijzer van.
Ik moet eerst overleggen met de dierenwinkel over wat voor werkzame stoffen erin zitten wat ze vrijdag hebben opgespoten. Ik zei nog tegen de dierenarts antischurft met de merknaam ervan. Daar was ze niet bekend mee dus ik moest eerst met de dierenwinkel bellen en overleggen.iemand verstand van cavia's? 827601
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

iemand verstand van cavia's? Empty Re: iemand verstand van cavia's?

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 22:32

Caribbeanlover schreef:
_Chance schreef:Mijn cavia heeft ook schurft gehad. Heel zielig, ze was aan heel veel kanten kaal. Dat heeft ook best een tijd geduurd, voordat ze ervan af was. Ik ben ermee naar de dierenarts gegaan, maar wat ze ertegen kreeg weet ik niet meer.

De kosten op de dierenwinkel verhalen kan je proberen, maar ik vrees dat ze dat niet gaan doen.

Nou volgens mij zijn ze dat wettelijk verplicht. Vind het schandalig hoe veel dierenzaken met dieren omgaan en zeker dit verhaal dat ze ze bij een vage man hebben gekocht. Veel dierenzaken hebben geen verstand van dieren en zien alleen dollartekens. Mijn advies; koop daar nooit een dier, haal ze bij een opvang.

Ik zie in dierenwinkels wel vaker dat dieren schurft vinden en blijkbaar heeft het personeel er schurft aan. Een dierenwinkel vlakbij mijn oude huis neemt het niet zo nauw met de dieren. Middenin de winter zater er cavia's buiten samen met konijnen wat niet goed is om die samen te doen.

Ook liepen cavia's over de parkeerplaats en regelmatig ontsnappen er vogels. Een keer was het water van bak waar buiten vissen in zaten zo troebel, alsof er klei in opgelost was, helemaal grijzig was het. Ik heb er toen wat van gezegd dat dat niet goed voor ze was. Er werd gezegd dat ze daar geen last van hadden...........yeah right dus ik zei nogmaals dat het niet goed was.

Ik had vroeger dieren die uit een dierenwinkel kwamen, maar toen was ik jong en nu weet ik wel beter. Ik wilde 2 hamsters, mijn moeder en ik vroegen of ze zeker wisten of het 2 vrouwtjes waren, ja hoor dat wisten ze zeker. Bovendien hadden ze moeten weten dat meerdere bij elkaar niet goed zijn en dat ze alleen willen zijn.

Nou een tijd later had ik er 9 bij!



Vroeger had ook cavia's. Een keer waren we bij een dierenwinkel en ik wilde een bepaalde, maar er werd gezegd dat die ''een beetje ziek'' was dus die mocht ik niet hebben.

Dan maar een andere. Beestje had diarree en 2 dagen later was hij dood!

Ik had vroeger een vriendengroep en 2 jongens werkte bij een dierenwinkel. Een van die vertelde een keer doodleuk dat er een nestje cavia's was en dat zijn baas die niet wilde hebben.

Dus allemaal in een zakje gedaan en tegen de muur kapot/dood geslagen.

Kijk, dat bedoel ik dus van dierenzaken.

Ik ben het hier zo mee eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

iemand verstand van cavia's? Empty Re: iemand verstand van cavia's?

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 22:35

Sorella schreef:
Caribbeanlover schreef:
Ik zie in dierenwinkels wel vaker dat dieren schurft vinden en blijkbaar heeft het personeel er schurft aan. Nou een tijd later had ik er 9 bij!
Kijk, dat bedoel ik dus van dierenzaken.

CBL, ik moet hier even op reageren! Ik zie helaas ook bij heel veel zaken dat het niet goed gaat met de beesten. Of ze worden niet goed verzorgd, of mensen denken inderdaad alleen maar aan het geld en niet aan de dieren.

Maar.. In alle dierenwinkels waar ik tot nu toe heb gewerkt worden de dieren goed verzorgd (anders wil ik er ook niet werken) en zorgen we dat ze de tijd die ze in de winkel zitten zo goed mogelijk verzorgd worden. Ook zorg ik er voor dat ze bij iemand terecht komen die ik uitgebreid heb geïnformeerd zodat diegene weet waar hij of zij aan toe is. Als ik iemand niet vertouw verkoop ik ze ook geen dier. Dieren die bij ons zitten en ziek worden (veel cavia's krijgen op jonge leeftijd schurft i.v.m. vitamine C tekort in combinatie met stress) worden in quarantaine gezet en verzorgd en gaan pas weer de winkel in als ze helemaal beter zijn.

Dus ik snap je punt, maar niet in elke dierenspeciaalzaak is dat zo.

Dan ben ik altijd nog bij de verkeerde dierenwinkels binnen gestapt. Goed dat er nog winkels zijn die weten hoe ze met dieren om moeten gaan. Maar ik vind dat dierenwinkels helemaal geen dieren moeten verkopen. Vaak is het in de winkels nog eens bloedheet en liggen ze helemaal voor pampus in hun hok. En dan nog maar niet te spreken over de grote van de hokken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

iemand verstand van cavia's? Empty Re: iemand verstand van cavia's?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum