tips van rug naar buik draaien in bed te voorkomen
+5
Pien
pantuf
Susan
Parisienne
mauwmauw
9 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: tips van rug naar buik draaien in bed te voorkomen
Pien schreef:Mama_van2 schreef:Pien schreef:Ik zou hem lekker op zijn buik laten, heb je wel een box staan? Slaapt hij daar nu niet beter in omdat hij dan meer ruimte heeft.
Daarnaast zou ik zorgen dat je zo snel mogelijk zijn ledikant hebt staan, dit lijkt me niet goed voor zijn ontwikkeling...
Waarom zou dat niet goed zijn ? Wat heeft in een wiegje slapen te maken met ontwikkelingen ?
nou, ze geeft aan dat hij te weinig ruimte heeft in de wieg om zichzelf terug te kunnen draaien, in die zin heeft dat dan toch met de ontwikkeling te maken?
maar in de wieg slaapt hij in principe en is het niet de bedoeling dat hij het rollen aan het oefenen is. Dat doet hij dan wel in de box of op het speelkleed. Over die ontwikkeling zou ik me geen zorgen maken.
Gast- Gast
mauwmauw schreef:ja als hij zou slapen had het me ook niet uit gemaakt.maar dat doet hij dus niet,het eigenwijze draakje,ben nu ruim een uur bezig hem op zijn rug te laten liggen.Minneke schreef:Maar waarom zou je dat willen? Misschien vindt hij het gewoon fijner om op zijn buik te slapen als hij het steeds doet. Ik zou hem lekker laten draaien
Hier nog zo´n draak die binnen 2 seconden naar z´n buik draaid. En slapen? Nee daar begin je niet aan. In het begin viel hij nog wel eens in slaap op z'n buik maar nu blijft hij 'spelen' tot hij helemaal over z'n slaap heen is en dus niet meer zelf in slaap valt.
Wij hebben hem weer met z'n slaapzak op z'n zij in de safe-t-sleep onder een laken met een deken en hij slaapt weer binnen 2 minuten. Hier helpt het goed maar je moet het willen om hem vast te leggen in bed. Ik heb er geen problemen mee want hij is wijs genoeg om z'n hoofdje op te tillen mocht het gebeuren dat hij draait maar de buurvrouw had laatst even de oppas en de wereld was bijna te klein omdat mijn kind vast ligt in bed. Het kereltje zelf vind het heerlijk dat ding om z'n middel, ik denk toch een beetje een ingebakerd gevoel o.i.d. en hij wordt nu lachend wakker 's ochtends i.p.v. een keer of 30 huilend midden in de nacht.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Pien schreef:Mama_van2 schreef:Pien schreef:Ik zou hem lekker op zijn buik laten, heb je wel een box staan? Slaapt hij daar nu niet beter in omdat hij dan meer ruimte heeft.
Daarnaast zou ik zorgen dat je zo snel mogelijk zijn ledikant hebt staan, dit lijkt me niet goed voor zijn ontwikkeling...
Waarom zou dat niet goed zijn ? Wat heeft in een wiegje slapen te maken met ontwikkelingen ?
nou, ze geeft aan dat hij te weinig ruimte heeft in de wieg om zichzelf terug te kunnen draaien, in die zin heeft dat dan toch met de ontwikkeling te maken?
Het is volgens mij de bedoeling dat ze in hun bedje slapen. Rollen kunnen ze de hele dag en dan hebben ze genoeg tijd om bezig te zijn met hun ontwikkeling. Slapen is net zo belangrijk of misschien nog wel belangrijker. Wij hadden hier een kind dat na een paar van deze weken helemaal op was van het rollen door z'n bed... Overdag niets meer mee te beginnen omdat hij te moe was om uit z'n ogen te kijken en 's avonds niks mee te beginnen omdat hij dan over de slaap heen was. Je kan ze moeilijk de hele dag laten slapen op deze leeftijd want dan krijg je ze 's avonds weer niet in slaap.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Hier rolt en draait mevrouwtje ook haar hele bed door, helaas niks aan te doen. Heb je haar op rug gedraaid, draait ze gelijk weer terug. Soms valt ze zelfs gehurkt in slaap en maar goed leggen, maar niet voor lang. Zolang ze maar slaapt....
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Tips gevraagd, op buik draaien en niet slapen.
» 's Nachts op de buik draaien
» help dochter (3mnd) begint op buik te draaien
» draaien op de commode iemand tips?
» Van buik naar rug rollen
» 's Nachts op de buik draaien
» help dochter (3mnd) begint op buik te draaien
» draaien op de commode iemand tips?
» Van buik naar rug rollen
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: