Tips gevraagd, op buik draaien en niet slapen.
+4
ekjir@M
loesje
pindaatje
Spring
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Tips gevraagd, op buik draaien en niet slapen.
Mijn dochter is bijna vijf maanden. Sinds een paar dagen draait ze zich op haar buik in bed en in de box.
Ze kan terug draaien van buik naar rug, dit kon ze zelfs eerder.
Maar wanneer ze in bed ligt draait ze gelijk van rug naar buik en gaat dan huilen.
Slapen doet ze amper. Ze heeft vanacht bij ons in bed op het aankleedkussen geslapen. Dat is de enige manier dat ze niet gaat draaien. Zelfs in de reiswieg draait ze op haar buik.
Wat kan ik hier mee doen? Ik kan haar geen moment alleen laten of ze draait zich al weer om. Het gekke is, ze doet het zelf. Maar zodra ze op haar buik ligt gaat ze keihard huilen.
Maar wanneer ze in bed ligt draait ze gelijk van rug naar buik en gaat dan huilen.
Slapen doet ze amper. Ze heeft vanacht bij ons in bed op het aankleedkussen geslapen. Dat is de enige manier dat ze niet gaat draaien. Zelfs in de reiswieg draait ze op haar buik.
Wat kan ik hier mee doen? Ik kan haar geen moment alleen laten of ze draait zich al weer om. Het gekke is, ze doet het zelf. Maar zodra ze op haar buik ligt gaat ze keihard huilen.
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Tips gevraagd, op buik draaien en niet slapen.
Daar kun je niks tegen doen.
Er komt vanzelf een moment dat ze beseft dat ze beter terug kan draaien of ook lekker op haar buik kan slapen.
Heeft ze een slaapzak aan?
Anders zou je dat nog kunnen proberen.
Maar iets anders is er niet voor.
Er komt vanzelf een moment dat ze beseft dat ze beter terug kan draaien of ook lekker op haar buik kan slapen.
Heeft ze een slaapzak aan?
Anders zou je dat nog kunnen proberen.
Maar iets anders is er niet voor.
Gast- Gast
Ik wil een tip zodat ze lekker kan slapen! haha.
Nee, had dit antwoord ook wel verwacht.
Ik heb het al geprobeerd om haar met een slaapzakje in bed te leggen maar ze draait zich dan ook gelijk weer om.
Heb al handdoeken naast haar gelegd zodat ze niet kan draaien. Maar ze is best sterk en duwt dan gewoon de handdoeken opzij.
Maar ik snap gewoon niet dat ze gelijk op haar buik draait zodra ze op bed ligt. Is het omdat ze dit nu kan, dat ze het ook steeds doet? Ze ligt nu in de maxicosi maar ook dan probeert ze het. En ik begrijp dat slapen in de maxicosi niet handig is maar ze is al vanaf 9u bijna nonstop wakker.
Nee, had dit antwoord ook wel verwacht.
Ik heb het al geprobeerd om haar met een slaapzakje in bed te leggen maar ze draait zich dan ook gelijk weer om.
Heb al handdoeken naast haar gelegd zodat ze niet kan draaien. Maar ze is best sterk en duwt dan gewoon de handdoeken opzij.
Maar ik snap gewoon niet dat ze gelijk op haar buik draait zodra ze op bed ligt. Is het omdat ze dit nu kan, dat ze het ook steeds doet? Ze ligt nu in de maxicosi maar ook dan probeert ze het. En ik begrijp dat slapen in de maxicosi niet handig is maar ze is al vanaf 9u bijna nonstop wakker.
Spring- Kletskop
Ik heb helaas geen tip voor je...
Wel sneu dat je dochter niet meer kan slapen zodra ze op haar buik ligt!
Wel sneu dat je dochter niet meer kan slapen zodra ze op haar buik ligt!
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
ik heb ook geen tips maar herken het probleem wel heeft a met 6 tot 8 maanden gehad dat hij van de buik na rug kon rollen maar niet terug en dan gaan huilen midden in de nacht. maar tis goed gekomen hij kan nu ook terug rollen in zn bed. komt dus vanzelf goed even gedult
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
H. sliep veel beter op haar buik dus die koos wel eieren voor haar geld haha.
Tja, je kunt er vrij weinig aan doen.
Misschien even laten huilen en dat ze dan toch wel in slaap valt.
Af en toe even erheen om te troosten...
Ze zal het toch moeten leren om op haar buik te gaan slapen of niet meer om te rollen.
Maar in de meeste gevallen gaat daar wel even overheen.
Tja, je kunt er vrij weinig aan doen.
Misschien even laten huilen en dat ze dan toch wel in slaap valt.
Af en toe even erheen om te troosten...
Ze zal het toch moeten leren om op haar buik te gaan slapen of niet meer om te rollen.
Maar in de meeste gevallen gaat daar wel even overheen.
Gast- Gast
Mijn vriendin heeft om die reden een safety2sleep gekocht. Dan kunnen ze niet draaien. Heb er zelf geen ervaring mee verder.
O, een safeTsleep heet het.
O, een safeTsleep heet het.
Gast- Gast
@mamarosa, ik was vanmorgen bij de babydump en daar zag ik ook zo'n ding inderdaad.
Maar mijn dochter is zo aan het bewegen en doen, dan wil ik haar niet meer vast leggen in bed. We hebben juist net een maand dat ze zonder pacco kan slapen.
Ik moet dus even geduld hebben. Hoe lang heeft de periode bij jullie geduurd?
Dan kan ik me er alvast op voorbereiden haha.
Ik heb via mp een aerosleep gekocht en krijg hem overmorgen binnen.
Dan durf ik haar wel even te laten huilen in de hoop dat ze gewoon lekker op haar buik gaat slapen.
Maar mijn dochter is zo aan het bewegen en doen, dan wil ik haar niet meer vast leggen in bed. We hebben juist net een maand dat ze zonder pacco kan slapen.
Ik moet dus even geduld hebben. Hoe lang heeft de periode bij jullie geduurd?
Dan kan ik me er alvast op voorbereiden haha.
Ik heb via mp een aerosleep gekocht en krijg hem overmorgen binnen.
Dan durf ik haar wel even te laten huilen in de hoop dat ze gewoon lekker op haar buik gaat slapen.
Spring- Kletskop
Ik heb geen idee, volgens mij hadden ze er hier niet echt problemen mee als ze niet terug konden rollen, maar ik heb dan ook echte buikslapers.
Gast- Gast
Ik vind zo'n kussen voor 5mnd niet echt veilig meer.
Als er meer kracht komt met rollen en draaien kunnen ze volgens mij met gemak uit zo'n ding komen.
Als er meer kracht komt met rollen en draaien kunnen ze volgens mij met gemak uit zo'n ding komen.
Gast- Gast
Hazeltje schreef:Ik vind zo'n kussen voor 5mnd niet echt veilig meer.
Jij bedoelt zo'n zijliggingskussen?
Ik bedoel deze dingen:
Gast- Gast
Oh, ik was idd met zo;n kussen in de war...
Dit is denk ik inderdaad niet gevaarlijk.
Maar ze kunnen daar niet onderdoor draaien zeg maar?
Gast- Gast
Hier nog zo´n draakje dat steeds draait in z´n slaap. Wij hebben hem dus ook in de safe-t-sleep liggen en hij slaapt weer in een keer. Hij kan ook naar z´n buik draaien met de slaapwikkel maar dat komt meestal alleen ´s ochtends voor als hij wakker is. Het grootste probleem was hier gewoon echt dat hij zich niet over geeft aan z´n slaap als hij op z´n buik ligt. Door dat hij in de safe-t-sleep ligt geeft hij zich makkelijker over omdat hij niet kan ´gymen´ in z´n bedje. Op het kinderdagverblijf mag het niet gebruikt worden en daar slaapt hij dus ook echt niet overdag...
Om een lang verhaal kort te maken... Hij slaapt heerlijk met de safe-t-sleep en het scheelt ons weer een hele hoop slapeloze nachten.
Om een lang verhaal kort te maken... Hij slaapt heerlijk met de safe-t-sleep en het scheelt ons weer een hele hoop slapeloze nachten.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Hazeltje schreef:Oh, ik was idd met zo;n kussen in de war...
Geen idee, ik heb ze zelf niet. Ik ben er zelf ook niet zo voor, voor fixeren. Kindje van mijn vriendin is 3, en ligt er nog in, zelf zou ik dat al zeker niet meer op zo'n leeftijd doen.
Gast- Gast
_MamaRosa_ schreef:Hazeltje schreef:Oh, ik was idd met zo;n kussen in de war...
Geen idee, ik heb ze zelf niet. Ik ben er zelf ook niet zo voor, voor fixeren. Kindje van mijn vriendin is 3, en ligt er nog in, zelf zou ik dat al zeker niet meer op zo'n leeftijd doen.
Er onderdoor draaien gaat niet lukken. J. ligt trouwens al vanaf 3 maanden in de wikkel toen was het omdat hij een voorkeurshouding had en alleen nog maar op z´n linkerzij mocht liggen om een helmpje te voorkomen. Hij bleef in een zijligkussen niet meer liggen en toen heeft de kinderarts de snoozzz/safe-t-sleep aangeraden zodat niet steeds naar rechts zou draaien. Toen z´n afplatting en voorkeurshouding over was hebben we de wikkel uit z´n bedje gehaald maar twee weken later weer heel rap in z´n bedje gedaan. Hij sliep gewoon niet zonder de wikkel. Ik denk dat het net als inbakeren een heel ´geborgen´ gevoel geeft ofzo.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Met 3 jaar nog in de safeTsleep?
Ontopic; mijn jongste heeft dit een week volgehouden en toen besloot ze zelf maar terug te draaien.. (alleen dan andersom, want mijn dochter is een buikslaper)
Ontopic; mijn jongste heeft dit een week volgehouden en toen besloot ze zelf maar terug te draaien.. (alleen dan andersom, want mijn dochter is een buikslaper)
Flemy- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 552
Mijn zoontje gaat nu ook draaien, maar ik laat hem lekker draaien. Hij vind het fijn om zo te slapen en blijft net zo lang huilen en mopperen tot hij op zijn buik ligt, dus als ik hem terugdraai. Op zijn buik en weer terug naar zijn rug rollen kan hij al een tijd, dat is het probleem niet. Hij slaapt gewoon graag op zijn buik, mijn dochtertje had dat ook.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
_MamaRosa_ schreef:Hazeltje schreef:Oh, ik was idd met zo;n kussen in de war...
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Tazz schreef:_MamaRosa_ schreef:Hazeltje schreef:Oh, ik was idd met zo;n kussen in de war...
Ja, vind het ook maar onnodig hoor, maar goed, moet ze zelf maar weten. Ik vind het een beetje zielig voor het kindje.
Gast- Gast
Onnodig? Ik vind het inderdaad ronduit zielig. Een kind van 3?!
Flemy- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 552
J. ligt sinds een paar weken ook in een Snoozzz omdat ze steeds op haar buik draaide en dan wakker bleef/werd. Ze draaide ook in haar slaap op haar buik en werd daar dan wakker van en dan begon de ellende van huilen en niet in slaap komen weer opnieuw. Sinds ze in de wikkel ligt gaat het een heel stuk beter, je ziet haar soms nog wel proberen te draaien maar als ze merkt dat iets haar tegen houd geeft ze sneller op en geeft ze zich ook sneller over. Hier is het dus echt een uitkomst en in de winkel vertelde ze ook dat ze vaak zien dat kinderen die ingebakerd hebben gelegen hier ook veel baad bij hebben. Dus misschien toch het overwegen waard?
Succes ermee in ieder geval.
Succes ermee in ieder geval.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Biancy schreef:Mijn dochter is bijna vijf maanden. Sinds een paar dagen draait ze zich op haar buik in bed en in de box.
Mijn dochter ligt sinds kort in een safety sleep van het merk Snoooz. Dit bevalt ons, en haar, erg goed. Ze draaide zich altijd in allerlei vreemde bochten in bed en kon dan ook niet slapen. Nu slaapt ze bijna iedere nacht door en heeft best veel bewegingsvrijheid hoor, ze zit alleen vast met een soort van flappen over haar buikje. Haar onderlichaampje en handjes e.d. kan ze nog prima bewegen.
Wat mij betreft echt een aanrader, ik heb'm op babydump.nl gekocht voor zo'n EUR 40,--
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» tips van rug naar buik draaien in bed te voorkomen
» niet willen slapen, tips?
» Baby wilt niet slapen!!....tips?!
» Slapen, niet vast slapen/snel wakker
» 's Nachts op de buik draaien
» niet willen slapen, tips?
» Baby wilt niet slapen!!....tips?!