Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

opvoed verschillen

5 plaatsers

Ga naar beneden

opvoed verschillen Empty opvoed verschillen

Bericht  frolic ma 5 maa 2012 - 1:02

Goede vriendin van mij heeft een dochtertje maand jonger dan mijn M.(15 mnd dus )

Nu kwam ze naar me toe met dr beer en zei "bie" dus ik zei maar meisje wat heb jij een prachtige Bie..foutje opvoed verschillen 394967 kreeg een beetje op mn kop het was BEER.

Hun willen dat ze de dingen goed leer uitspreken etc etc, prima ik ga dr aan denken volgende keer!

Dus jullie al eens op de "vingers"getikt door mede mama's ?

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

opvoed verschillen Empty Re: opvoed verschillen

Bericht  Susan ma 5 maa 2012 - 1:06

Ik zeg wel altijd tegen mijn ouders dat zij het goed moeten zeggen, zij vinden het soms zo schattig hoe Yrsa dingen uitspreekt dat ze het dan zelf ook zo gaan zeggen.

Als het een vriendin zou zijn die haar niet zo vaak ziet zou ik er niks over zeggen, anders zou ik op een rustige manier zeggen dat ik vind dat we het zelf correct moeten uitspreken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opvoed verschillen Empty Re: opvoed verschillen

Bericht  Makamba ma 5 maa 2012 - 1:48

Susan schreef:Ik zeg wel altijd tegen mijn ouders dat zij het goed moeten zeggen, zij vinden het soms zo schattig hoe Yrsa dingen uitspreekt dat ze het dan zelf ook zo gaan zeggen.

Als het een vriendin zou zijn die haar niet zo vaak ziet zou ik er niks over zeggen, anders zou ik op een rustige manier zeggen dat ik vind dat we het zelf correct moeten uitspreken.

Eens.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opvoed verschillen Empty Re: opvoed verschillen

Bericht  Susan ma 5 maa 2012 - 1:53

Yrsa heeft een tijdje 'loela' gezegd als ze chocola bedoelde, dat vonden mijn ouders zo leuk dat ze ook loela gingen zeggen. Dan zei ik dus dat zij gewoon chocola moesten zeggen en dat heeft ook effect gehad, ze heeft daarna nog een tijdje 'sotela' gezegd en nu zegt ze 'sjokkela'.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opvoed verschillen Empty Re: opvoed verschillen

Bericht  Gast ma 5 maa 2012 - 2:58

Makamba schreef:
Susan schreef:Ik zeg wel altijd tegen mijn ouders dat zij het goed moeten zeggen, zij vinden het soms zo schattig hoe Yrsa dingen uitspreekt dat ze het dan zelf ook zo gaan zeggen.

Als het een vriendin zou zijn die haar niet zo vaak ziet zou ik er niks over zeggen, anders zou ik op een rustige manier zeggen dat ik vind dat we het zelf correct moeten uitspreken.

Eens.

Ook ik ben er volledig mee eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

opvoed verschillen Empty Re: opvoed verschillen

Bericht  Bolleke ma 5 maa 2012 - 7:44

Ik hou ook niet van andere woorden gebruiken of woorden overnemen, maar ik had in dit geval tegen het kind zelf gezegd " dat is je beer he?" ipv Frolic op haar vingers getikt. Mensen die echt om C.heen staan heb ik wel duidelijk gemaakt dat ik die uitspraak goed wil hebben maar ook op deze manier eigenlijk, dus gewoon tegen C. zelf benoemen wat het goede woord is, uiteindelijk nam iedereen dat wel over.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opvoed verschillen Empty Re: opvoed verschillen

Bericht  Darius ma 5 maa 2012 - 7:49

Ik ben ook wel van het correct herhalen van het woord of de zin, maar ik merk ook wel dat Laurens op den duur de woorden uit zichzelf correct uitspreekt. L heeft een vriendje, A.llard, en L heeft hem consequent 'Adje' genoemd. Dat was zo grappig, dat zelfs de leidsters op het kdv en de eigen ouders van A. hem 'Adje' noemden. En opeens was dat over en is het weer gewoon All.ard.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

opvoed verschillen Empty Re: opvoed verschillen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum