Vitrage in een erker met verwarming?
Pagina 1 van 1
Vitrage in een erker met verwarming?
Ik ben al een tijd op zoek naar geschikte vitrage of in between in de woonkamer, maar ben er nog steeds niet uit wat ik zou moeten doen. We hebben er al rolgordijnen hangen, maar dat lijkt ook niet super en ik wil iets hebben wat ik overdag ook dicht kan laten, zodat ik minder zichtbaar ben
Het gaat dus om een erker, waar ook verwarming onder de ramen zit. Nou vraag ik me ten eerste af hoeveel warmte een dun gordijn tegen kan houden. Weet iemand dit?
Ten tweede weet ik niet hoe ik het op moet gaan hangen. Naast de erker zit aan beide kanten nog een klein stukje muur, tot de zij muren beginnen zeg maar. Heb een soort van tekening gemaakt, hoop dat het duidelijk wordt zo.
Ik kan dus gewoon helemaal links en rechts in de hoeken beginnen, maar dan moeten de gordijnen sowieso tot de grond hangen lijkt me. Het moet ook sowieso door de erker gaan zeg maar, zodat je het erker idee nog steeds hebt als de gordijnen dicht zijn (dus niet in een rechte lijn er voor langs).
Ik zou ook puur in de erker kunnen beginnen? Dat die kleine muurtjes vrij blijven. Dan zou ik eventueel ook de gordijnen tot op de vensterbank kunnen laten hangen, is de verwarming vrij.
__
_/ \_
l l
l l
Hebben jullie enig idee wat ik hiermee zou kunnen doen? Ik zou graag wat tips krijgen, kom er zelf echt niet uit
Ohja, ik moet dan natuurlijk ook vele hoeken om met een gordijnrails. Iemand daar nog tips voor?
Het gaat dus om een erker, waar ook verwarming onder de ramen zit. Nou vraag ik me ten eerste af hoeveel warmte een dun gordijn tegen kan houden. Weet iemand dit?
Ten tweede weet ik niet hoe ik het op moet gaan hangen. Naast de erker zit aan beide kanten nog een klein stukje muur, tot de zij muren beginnen zeg maar. Heb een soort van tekening gemaakt, hoop dat het duidelijk wordt zo.
Ik kan dus gewoon helemaal links en rechts in de hoeken beginnen, maar dan moeten de gordijnen sowieso tot de grond hangen lijkt me. Het moet ook sowieso door de erker gaan zeg maar, zodat je het erker idee nog steeds hebt als de gordijnen dicht zijn (dus niet in een rechte lijn er voor langs).
Ik zou ook puur in de erker kunnen beginnen? Dat die kleine muurtjes vrij blijven. Dan zou ik eventueel ook de gordijnen tot op de vensterbank kunnen laten hangen, is de verwarming vrij.
__
_/ \_
l l
l l
Hebben jullie enig idee wat ik hiermee zou kunnen doen? Ik zou graag wat tips krijgen, kom er zelf echt niet uit
Ohja, ik moet dan natuurlijk ook vele hoeken om met een gordijnrails. Iemand daar nog tips voor?
Effie_O- Prater
- Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Vitrage in een erker met verwarming?
Wij hebben inbetweens voor de ramen, tot de grond, en voor de verwarming, maar die houden volgens mij niet echt warmte tegen hoor, dus dat moet geen probleem zijn. Wij hebben ze nooit helemaal dicht, maar dus wel aan beide kanten een heel stuk, en het is hier altijd warm.
Gast- Gast
Re: Vitrage in een erker met verwarming?
Goed om te horen! Zou het wel mooier vinden, benadrukt ook nog eens de hoogte van de woonkamer (hoog plafond hier). Bedankt voor de reactie!
Effie_O- Prater
- Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Gordijnrails in erker?
» Vitrage wassen
» vouwen in nieuwe vitrage/gordijnen?
» *Trots!* Eindelijk nieuwe vitrage besteld!
» Verwarming aan?
» Vitrage wassen
» vouwen in nieuwe vitrage/gordijnen?
» *Trots!* Eindelijk nieuwe vitrage besteld!
» Verwarming aan?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: