Gordijnrails in erker?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Gordijnrails in erker?
Het is mogelijk, daar ben ik inmiddels al achter. Ik heb in between gordijnen gekocht en in de erker wil ze met erker mee laten lopen. Dit betekent dat er een gebogen rails geplaatst moet worden. Wie heeft hier ervaring mee? Bij de bouwwinkels kun je wel speciale bochten kopen, maar ik lees overal dat je dan haperingen krijgt bij het dichtdoen van de gordijnen. Een kleine zoektocht op internet vertelt me echter dat het laten plaatsen van 1 gehele rails, die bijgebogen wordt, tussen de 150 en 250 euro kost.. Best veel geld voor een gordijnrails.
Wie heeft tips?
Wie heeft tips?
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Gordijnrails in erker?
Ik lees mee, want wij willen ook gordijnen in onze erker, maar ik wil perse de vorm van de erker behouden!
Gast- Gast
Ja precies, ik ook! Ik heb de in betweens ook al in huis, er moet alleen nog een rails komen. Misschien vind ik dit wel het vervelendste klusje van de hele verhuizing.
Lady4- Ratel
Haha! Is het verder allemaal al redelijk naar wens? Ik vind het er erg leuk uitzien in ieder geval!
Gast- Gast
Ja, bevalt super! Maar met gordijnen wordt het wel sfeervoller, het is nu bij donker wel wat kaal.
Wat ik me steeds als afvraag, ben jij nog C. die verhuisd is naar DH of ben ik de war? (weet je vorige forumnaam ff niet meer)
Wat ik me steeds als afvraag, ben jij nog C. die verhuisd is naar DH of ben ik de war? (weet je vorige forumnaam ff niet meer)
Lady4- Ratel
Wij hebben in ons vorige huis ook gordijnrails die we hebben laten maken met bocht, maar dat was echt niet zo duur. Liep ook prima, nooit vast/haperend of wat dan ook, die gordijnen daar waren inbetweens.
Trouwens, in dit huis hebben we ook een gebogen rails, maar deze is maar een kort stukje gebogen, ook hier kostte dat echt niet veel geld. Hier hebben we verduisteringsgordijnen aan hangen.
Wij hebben de rails laten opmeten en laten maken door Ernis Verf&Wand, dus geen praxis oid, maar wat meer een speciaalzaak voor gordijnen/behang/verf/ed.
Ik kan eventueel morgen wel kijken wat de kosten waren van de rails.
Trouwens, in dit huis hebben we ook een gebogen rails, maar deze is maar een kort stukje gebogen, ook hier kostte dat echt niet veel geld. Hier hebben we verduisteringsgordijnen aan hangen.
Wij hebben de rails laten opmeten en laten maken door Ernis Verf&Wand, dus geen praxis oid, maar wat meer een speciaalzaak voor gordijnen/behang/verf/ed.
Ik kan eventueel morgen wel kijken wat de kosten waren van de rails.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn rolgordijnen hangen ook in bochten en ook in het oude huis, waarbij ik ook een erker had, hadden we ook gewoon gordijnen voor de ramen. Je moet gewoon goede verloopstukken kopen en dan hapert het amper. Altijd wel iets natuurlijk, dat heb ik nu ook, ondanks dat ik het door een bedrijf heb laten ophangen.
Gast- Gast
Floor, graag!
Maura, wat is dan een goede? Bij Praxis, bij een speciaalzaak?
Pippa, ik dacht het al maar er is hier nu ook een Pip ofzo. En daardoor raakte ik steeds in de war!
Maura, wat is dan een goede? Bij Praxis, bij een speciaalzaak?
Pippa, ik dacht het al maar er is hier nu ook een Pip ofzo. En daardoor raakte ik steeds in de war!
Lady4- Ratel
Wij hadden ze destijds van de Hema. Nu heb ik van de speciaalzaak. Maar het zit hem in de bochten, de verlopen zeg maar. Als je die goed monteert, dan moet geen enkele rails een probleem veroorzaken.
Gast- Gast
Ik geloof dat ik mijn vader hier maar op moet loslaten..Maura schreef:Wij hadden ze destijds van de Hema. Nu heb ik van de speciaalzaak. Maar het zit hem in de bochten, de verlopen zeg maar. Als je die goed monteert, dan moet geen enkele rails een probleem veroorzaken.
Lady4- Ratel
Wij hebben aan het eind van ons gordijn een 'bocht' zitten. Hij loopt helemaal niet zwaar...
Misschien kun je maar tot een bepaald aantal graden buigen, omdat de runnertjes anders wel stroef gaan... Misschien moet je daar eens op gaan zoeken!
Welke vorm heeft je erker?
Misschien kun je maar tot een bepaald aantal graden buigen, omdat de runnertjes anders wel stroef gaan... Misschien moet je daar eens op gaan zoeken!
Welke vorm heeft je erker?
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
@lady4,
wij hebben (en hadden) dus zo'n metalen gordijnrails, bestaande uit 1 geheel, deze werd netjes in de vorm gebogen die het moest worden. ('normale' grodijnrails met van die oogjes erin)
In ons oude huis hadden we een lang recht stuk van 2.50 meter dan een bocht en weer een recht stuk van ongeveer 1 meter (het raam liep daar in een hoek van 90graden maar wij vonden het mooier met het gordijn er in een bocht voor langs, en dus geen 2 losse stukken gordijn in een hoek van 90), de rails inclusief het laten maken met bocht (en tevens het ophangen omdat we daar ook de gordijnen hadden besteld) was ongeveer 25euro.
Zo ook bij dit huis, hier zit ook 1 bocht in de rail, alleen is de rail veel langer hier, deze is dus iets duurder, ongeveer 35 euro.
(ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd, anders moet ik nog op zoek naar foto's). Hopelijk heb je er wat aan. succes!
wij hebben (en hadden) dus zo'n metalen gordijnrails, bestaande uit 1 geheel, deze werd netjes in de vorm gebogen die het moest worden. ('normale' grodijnrails met van die oogjes erin)
In ons oude huis hadden we een lang recht stuk van 2.50 meter dan een bocht en weer een recht stuk van ongeveer 1 meter (het raam liep daar in een hoek van 90graden maar wij vonden het mooier met het gordijn er in een bocht voor langs, en dus geen 2 losse stukken gordijn in een hoek van 90), de rails inclusief het laten maken met bocht (en tevens het ophangen omdat we daar ook de gordijnen hadden besteld) was ongeveer 25euro.
Zo ook bij dit huis, hier zit ook 1 bocht in de rail, alleen is de rail veel langer hier, deze is dus iets duurder, ongeveer 35 euro.
(ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd, anders moet ik nog op zoek naar foto's). Hopelijk heb je er wat aan. succes!
Floor- Ratel
Het moet dus wel mogelijk zijn zonder dat het mij 250 euro gaat kosten, als ik het zo lees. Ik plaats even een foto, dan hebben jullie een idee van de vorm van de erker. Het worden sowieso geen hele scherpe bochten, omdat de gordijnen voor de verwarming moeten uitkomen.
Lady4- Ratel
qua kosten lijkt me dat het niet te duur moet worden, 2 bochten erin, en het is niet super breed (geen raam van 5 meter ofzo).
Misschien toch bij een gordijnenwinkel navragen wat het zou gaan kosten voor zo'n rails, als je de foto meeneemt en de afmetingen kunnen ze vast wel een prijsindicatie geven.
Misschien toch bij een gordijnenwinkel navragen wat het zou gaan kosten voor zo'n rails, als je de foto meeneemt en de afmetingen kunnen ze vast wel een prijsindicatie geven.
Floor- Ratel
*weg*
Laatst aangepast door Floor op ma 15 aug 2011 - 3:15; in totaal 1 keer bewerkt
Floor- Ratel
Maar die prijs was waarschijnlijk omdat jullie daar ook de gordijnen hadden besteld, of niet? Ik heb hier navraag gedaan bij een speciaalzaak en omdat ik mijn gordijnen daar niet besteld heb, betaal ik 19 euro per vierkante meter plus 58 euro voorrijkosten..
Hmm, dan zou ik op 128 euro uitkomen. Op zich beter dan wat ik op internet heb gevonden, maar nog steeds vrij prijzig..
Hmm, dan zou ik op 128 euro uitkomen. Op zich beter dan wat ik op internet heb gevonden, maar nog steeds vrij prijzig..
Lady4- Ratel
nee dat is gewoon de prijs bij hun. Alleen was het ophangen dan wel gratis, maar als je een handige vader/broer/buurman hebt kan je het wel samen ophangen toch.
Floor- Ratel
Ik ben net even bij een andere speciaalzaak geweest en daar kwamen we uit op een bedrag van 110 euro, inclusief buigen en plaatsen. Ik was er alleen vergeten bij te zeggen dat ik een gipsplaten plafond heb, wat het dus nog duurder maakt ivm speciale pluggen die er dan nog in moeten.
Maar toen kwam de mevrouw met de optie dat ik de gordijnrails ook bij hun kan bestellen en laten buigen en hem dan zelf plaats of door iemand laat plaatsen. Dan komt het in totaal uit op ongeveer 55 euro.
De laatste optie is natuurlijk ideaal, aangezien ik een handige vader heb. Moet het alleen nog even met hem overleggen.
Maar toen kwam de mevrouw met de optie dat ik de gordijnrails ook bij hun kan bestellen en laten buigen en hem dan zelf plaats of door iemand laat plaatsen. Dan komt het in totaal uit op ongeveer 55 euro.
De laatste optie is natuurlijk ideaal, aangezien ik een handige vader heb. Moet het alleen nog even met hem overleggen.
Lady4- Ratel
Kijk dat scheelt toch al weer een hoop geld. Vind 55 euro nog wel meevallen. Hopelijk wil je handige vader het ophangen voor je en heb je binnenkort je gordijnen hangen (dan verwacht ik natuurlijk wel een foto )
Floor- Ratel
Je kunt de rails ook het beste uit 1 stuk maken. Dan loopt ie doorgaans een stuk soepeler. Op zich ook wel logisch. Wij hebben zelf anderhalf jaar geleden een rechte rails gekocht met van die bochtjes maar lekker loopt het niet zo.
Tsjip- Prater
- Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: