Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vouwen in nieuwe vitrage/gordijnen?

+3
Pien
Tullow
SleepingBeauty
7 plaatsers

Ga naar beneden

vouwen in nieuwe vitrage/gordijnen? Empty vouwen in nieuwe vitrage/gordijnen?

Bericht  SleepingBeauty di 15 maa 2011 - 22:20

Heb al sinds oktober hier nieuwe gordijnen hangen, het zijn van die inbetweens. Alleen zie je nog steeds precies de vouwen zitten waar hij is opgehangen. Ze hingen op een soort van kleerhanger.
Ik dacht het zakt er wel it door het uithangen zeg maar, maar het zit er nog steeds in.

Wat zou ik er aan kunnen doen?
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vouwen in nieuwe vitrage/gordijnen? Empty Re: vouwen in nieuwe vitrage/gordijnen?

Bericht  Tullow di 15 maa 2011 - 22:21

Misschien van die gewichtjes er aan hangen?
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

vouwen in nieuwe vitrage/gordijnen? Empty Re: vouwen in nieuwe vitrage/gordijnen?

Bericht  Gast di 15 maa 2011 - 22:25

Hmm, dat is toch best wel lang hoor!
Je zou het idd nog met gewichtjes kunnen proberen en anders zou ik eens langs de winkel gaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 1:43

Wassen en vochtig ophangen, als je dat aandurft. Ik was mijn inbetweens altijd koud, en dan heel laag centrifugeren. Hang ze dan vochtig op, en alle vouwen zijn er dan zo uit.

Gast
Gast

Bericht  Pien wo 16 maa 2011 - 2:31

idd even wassen en vochtig weg hangen! wat je eventueel ook zou kunnen doen is een stoomapparaat lenen, maar ja, dan moet iemand in je omgeving die wel hebben!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Dolphinne do 17 maa 2011 - 10:08

Kun je ze niet gewoon licht (dus niet te warm) strijken.
Dat hebben wij toen wel gedaan voordat we de gordijnen opgehangen hebben.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  mickey do 17 maa 2011 - 10:38

Ik heb mijn gordijnen al meer dan een jaar hangen en de strijkvouwen van het naaiatelier zitten er nog steeds in maar ik ben dan ook erg lui, ik had ze best eens kunnen strijken op lage temperatuur Very Happy
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Jerry vr 18 maa 2011 - 8:03

of nat maken? Geen idee of 't helpt hoor (maar wassen en nat ophangen helpt ook, dus waarom zou dit dan niet werken).
Sinds gister nieuwe gordijnen en erger me nu al suf aan de vouw die erin zit :P
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mida4you vr 18 maa 2011 - 21:26

Ik heb 2 jaar gewerkt op een gordijnafdeling en inbetweens kun je gewoon op lage temperatuur strijken ( kost wel even wat tijd ) maar dan heb je de vouwen eruit. Bij ons kwamen er soms ook mensen terug die vouwen in hun gordijnen en inbetweens hadden. Dan strijken wij ze en klaar is kees Wink

Ik weet niet of je deze gordijnen mag wassen? En anders kun je ze wassen en nat ophangen en een beetje recht trekken. ( niet teveel aan trekken dan )

P.s. Gewichtjes of extra gewichtjes helpt niet.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: