Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hoevaak is jouw kindje al naar de HA geweest?

+20
duckie
meisjesmama
PapillonRose
Monnie
liesje
Tania
Linda
Pussycat
Flip Fluitketel
Limburg85
Mikki
Bolleke
loesje
Liadan
Jelin
Mida4you
Rouge
Parisienne
Bruintje Beer
Jazzlyn
24 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

hoevaak is jouw kindje al naar de HA geweest? Empty hoevaak is jouw kindje al naar de HA geweest?

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 10:02

morgen ga ik voor de 8ste keer...en dat terwijl X. nog geen 1 is (bijna dan.... Cool )
Ik ga echt niet snel naar de huisarts, ook voor mijzelf niet....maar met een kleintje neem je minder risico.

2x reflux
2x langdurige koorts
2x hoesten
1x eczeem
morgen uitslag mond

Hoevaak zijn jullie al naar de HA geweest met jullie kleintje(s)?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

hoevaak is jouw kindje al naar de HA geweest? Empty Re: hoevaak is jouw kindje al naar de HA geweest?

Bericht  Jazzlyn wo 15 jun 2011 - 10:05

Heeeel veel keer.. Kan het denk ik niet eens op 4 handen tellen!
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

hoevaak is jouw kindje al naar de HA geweest? Empty Re: hoevaak is jouw kindje al naar de HA geweest?

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 10:08

Interessant topic dit, ik voel me wel eens een hypochonder wat mijn dochter betreft, dus nu kan ik zien of ik dat ook echt ben of dat het meevalt smile.

Huisartsenpost:

1X Onophoudelijk urenlang krijsen, maakte me zorgen dat ze ergens verschrikkelijke pijn zou hebben.
1X Meerdere keren per uur overgeven een hele avond.
1X Dag ervoor inenting gehad: hoge koorts en sufheid.

Dokter:

2X Vreemde vlekken, bleken galbulten te zijn veroorzaakt door een allergie.
1X Ziek / koorts.
2X ongeveer voor ziek / zwak / misselijk, weet niet precies meer.

D. is ruim anderhalf.

Gast
Gast

Bericht  Bruintje Beer wo 15 jun 2011 - 10:09

*Even afkloppen*

Wij hebben 1x met S bij de HAP gezeten. Ze is 22 maanden.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Parisienne wo 15 jun 2011 - 10:12

Met N. zijn we 1 keer bij de huisarts geweest, toen had ze een aantal dagen flinke koorts en was ze aardig ziek (griep). Verder nog wel 's nachts 1 keer de huisartsenpost gebeld (ze had ondertemperatuur) voor tips.

Voor haar nierafwijking (vergroot niertje) lopen we bij de kinderarts. Daar komen we vrij vaak, dus eventuele vragen of andere klachten die ze heeft ook kunnen we bij haar ook bespreken.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Rouge wo 15 jun 2011 - 10:15

Mijn zoontje is 2 jr en 2 maanden. We zijn toen hij bijna 2 was voor het eerst naar de huisarts geweest om zn oortjes na te kijken. Uiteindelijk bleek dat hij een lijmoor had.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Mida4you wo 15 jun 2011 - 17:47

1 x reflux
1 x spruw
1x koorts
1 x buikgriep

En ik heb 1 keer naar de gebeld huisartsenpost omdat ze koorts had en veel overgeven en ik niet even niet meer wist wat ik moest doen.

Laatst aangepast door Mirjam4you op wo 15 jun 2011 - 18:18; in totaal 1 keer bewerkt
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 18:12

Heel heel vaak,,

Dylan heeft alleen al meer dan 30 antibiotica's gehad, aantal ziekenhuis bezoeken..

Nu is het zo dat Dylan zwakke longen heeft, heftige astma en exceem. Hele lage weerstand waardoor hij ook een te laag hb heeft waarvoor hij steeds weer moet bloedprikken..

Lynn daarintegen is maar 1 keer bij de huisarts geweest en dat was toen ze niet van de spruw afkwam!

Gast
Gast

Bericht  Jelin wo 15 jun 2011 - 18:40

We zijn een keer voor haar heupjes bij de ha geweest. Het consultatiebureau had ons doorgestuurd om bij de ha een doorverwijzing te krijgen voor een echo in het ziekenhuis.

Een keer voor uitslag/exceem en een keer was ze heel hard gevallen en ze was wat suffig, toen gelijk naar de hap gegaan. Bleek gelukkig niet veel aan de hand te zijn, kreeg wel een wekadvies voor de nacht mee.

Ik vergeet helemaal dat we bij de ha zijn geweest voor scheel zien. Dus doorverwezen naar de oogarts.

Laatst aangepast door Jelin op wo 15 jun 2011 - 18:48; in totaal 1 keer bewerkt

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Liadan wo 15 jun 2011 - 18:45

Met Y ara zijn we 5 keer bij de huisarts geweest (1 keer had ze zesde ziekte, 3 keer toen ze mex. griep had en pasgeleden toen ze 1,5 dag haar ogen dicht heeft gehouden) en 1 keer naar HAP geweest omdat ze erg aan het huilen was, dat was toen ze ook mex. griep had.

Met Kian zijn we 1 keer geweest en hebben we daarna vorige week 3 uur op de spoedeisende hulp gezeten (hij had/heeft een gesprongen abces).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  loesje wo 15 jun 2011 - 18:46

ow vaak genoeg

5x spruw wat maar niet weg ging
10x krampen wat liesbreuk bleek
2x bultjes over zn hele lichaam was een allergie ergens op
1x groene snot was bacterie
2x reflux
en een paar keer voor z'n schisis naar de kinderarts geweest en heeft hier een operatie voor gehad.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Bolleke wo 15 jun 2011 - 19:05

3x in bijna 5 jaar.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 19:13

Ik mag heel dankbaar zijn, onze kinderen hebben tot nu toe nog nooit echt iets gehad.

De oudste heeft totaal in bijna 4 jaar tijd 2x bij de huisarst gezeten, 1x met een vage uitslag in haar gezicht, wat een bacterie bleek te zijn, en 1x omdat een schimmelinfectie niet overging.

De 2e is zover ik me kan herinneren 1x geweest toen hij 2 weken was, en erg verkouden.

De tweeling is nog nooit geweest.

Gast
Gast

Bericht  Mikki wo 15 jun 2011 - 19:32

Met beide kinderen al heel vaak, zowel naar de huisarts als de huisartsenpost.
De oudste heeft een keer een longontsteking gehad, en een keer in het ziekenhuis gelegen voor een urineweginfectie en nierbekontsteking (met 3x HAP vooraf) en de jongste heeft een soort baby-astma, en regelmatig oorontstekingen, dus daar hebben we een abonnement op de HAP voor.

Ach ja, ik hoop maar dat ze nu een enorme weerstand opbouwen.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 19:36

Pfff ff denken hoor:

huisarts
- bronchitis
- angina
- keelontsteking

ziekenhuis
- 2x uitdroging na maag- darm infectie

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 wo 15 jun 2011 - 19:39

Te vaak gezien hij nog maar 2 maanden is:

Huisarts:
* Spruw
* Tongriempje

Huisartsenpost:
* Niks meer binnen kunnen houden, liep van onder en boven direct eruit

Ziekenhuis:
2x tongriempje

En ik moet binnenkort voor z'n teentjes omdat er 2 aan elkaar zitten.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 20:08

Dat kan ik bij beide kinderen niet meer tellen. Zowel Tygo als Jens hebben een zwaar 1e jaar gehad. Ze hebben ook allebei 2x in het ziekenhuis gelegen en waren ook echt heel ziek (RS-virus, longontsteking)

Verder hebben ze beiden oorproblemen en kregen ze een fikse oorontsteking bij iedere snottebel die ze produceerden, kun je nagaan want dat is in de herfst en de winter behoorlijk vaak. Ze zijn dan ook al beiden meerdere keren geholpen aan buisjes en bij beiden zijn alle amandelen eruit.

Tygo en Jens hebben beiden een vorm van een open verhemelte. Het huigje is gespleten en veel groter dan dat hij hoort te zijn. Dit huigje sluit bij beiden de buis van eustachius af waardoor iedere snottebel letterlijk via de oortjes eruit kwam. Tygo is er compleet overheen gegroeid en ook bij Jens lijkt het tot nu toe heel goed te gaan. Ze zijn nu beiden eigenlijk nooit meer ziek, haleluja!! Want ik kan wel zeggen dat ik in het eerste jaar van Tygo en van Jens 10 jaar ouder ben geworden door de zorgen die ik om hun gezondheid had. Er was altijd wel iets.

Gast
Gast

Bericht  Flip Fluitketel wo 15 jun 2011 - 20:17

Tot nu toe 1keer gelukkig en dat was nog voor een kennismaking na haar geboorte.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Pussycat wo 15 jun 2011 - 20:48

Flip Fluitketel schreef:Tot nu toe 1keer gelukkig en dat was nog voor een kennismaking na haar geboorte.

+1 smile

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 20:59

Pff te vaak helaas Sad Al zijn we nu (op de dermatoloog na) al een hele tijd niet meer geweest voor 'm, hopen dat dat zo blijft smile

Gast
Gast

Bericht  Linda wo 15 jun 2011 - 21:00

Tot nu toe twee keer:

- één keer toen ze een maandje oud was. Toen zat er iets in haar navel, bleek een stukje wildvlees te zijn.

- en vorige week een keer. Toen was ze uit bed gevallen met d'r voorhoofd plat op de grond... Cry

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 21:31

Lise eigenlijk nooit, ja voor een doorverwijzing nu voor de KNO 3 augustus moeten haar amandelen eruit.

Mas een aantal keren voornamelijk voor zijn eczeem.

Amé al te vaak, oorontsteking, 2 keer opgenomen in het ziekenhuis eerste keer met het RS virus heeft ze 5 dagen in het ziekenhuis gelegen en nog geen week later weer 4 dagen opgenomen geweest met een urineweginfectie.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 23:24

1 x toen ze wekenlang iets verhoging/koorts had, verkouden bleef, bleef hoesten

En 1x naar het ziekenhuis toen ze gevallen was.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 23:30

1x omdat hij veel last van kramp had en veel mensen in mijn omgeving dachten ook dat verborgen reflux zou kunnen hebben. Gelukking was er naast de "gewone" krampjes niks aan de hand

Verder heb ik een paar weken geleden naar de weekend arts gebeld omdat S. gevallen was en ik advies wilde over wat ik moest doen

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 23:41

3 keer huisarts.

- eerste keer was omdat hij uitslag had gekregen, waarschijnlijk omdat hij reageerde op de ui die ik had gegeten ( hij kreeg bv)
- 2de keer was voordat wel op vakantie gingen en hij al bijna 2 weken aan het hoesten was
- 3 de keer was toen we terug kwamen van vakantie en hij nog steeds aan het hoesten was

1x ziekenhuis om bloed te prikken

1x huisartsenpost, hij huilde veel en had overduidelijk pijn, bleek oorontsteking.

Dus het valt hier gelukkig nog erg mee.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: