Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de tweede keer op rij..

+28
Feline
Muppetje
Coccinelle
Prosecco
Jasmina
Lynn_
Phileine
bonita87
Ella
Kreeftje
Kabouter
Lady1984
Mysterious
Marie
Oasis
Jerry
Snoes
Zwoesj
Zininzon
Bosjesvrouw
Winegum
Effie_O
Eris
Susan
Ugly Betty
Sterre
Inge
Lady4
32 plaatsers

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Voor de tweede keer op rij.. Empty Voor de tweede keer op rij..

Bericht  Lady4 ma 13 dec 2010 - 2:04

Ik ben me er van bewust dat ik dit topic in de verkeerde pijler open, excuses daarvoor. Maar ik hoop in korte tijd op reacties, vandaar dit ik dit even zo doe.

Het zit zo. Afgelopen donderdag heb ik een woning bekeken. Ik ben er heel erg enthousiast over en heb vrijdag gebeld en een afspraak gemaakt voor een tweede bezichtiging. Dit kon vammiddag om vier uur. Zonet werd ik wakker (nachtdienst) en had ik een voicemailbericht van de makelaar. Er is vrijdag een bod uitgebracht door andere mensen en omdat het een redelijk goed bod is zijn ze er mee in onderhandeling gegaan.

Ik baal ontzettend, ben zo enthousiast over het huis. Ik weet dat je niet in onderhandeling kunt gaan als men al met iemand anders in onderhandeling is. Maar ik wil dit huis! Kan ik niet een soort van onofficieel bod uitbrengen en dan gelijk vrij hoog gaan zitten, in de hoop dat ze de andere geïnteresseerden afketsen? Het past niet echt in mijn straatje om zo te werk te gaan, maar ik wil het huis gewoon graag hebben.

Had de makelaar me ook niet op zijn minst in moeten lichten dat er meer serieuze kandidaten zijn, waardoor ik misschien sneller beslissingen had kunnen nemen?


Laatst aangepast door Lady4 op do 3 maa 2011 - 21:52; in totaal 1 keer bewerkt
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de tweede keer op rij.. Empty Re: Voor de tweede keer op rij..

Bericht  Inge ma 13 dec 2010 - 2:06

Toen wij een huis gingen kopen waren wij in onderhandeling met een makelaar over een huis.
Echter werden wij opeens opgebeld, terwijl we in onderhandeling waren, dat er een stel was die de vraagprijs geboden had. Nu werd ons ook de kans geboden om de vraagprijs te bieden, omdat wij al in onderhandeling waren.
Kortom niet de manier hoe het hoort te gaan.
Dus volgens mij maakt het niet zo veel uit als je een hoger bod neerlegt... je kan het wel proberen natuurlijk, misschien gaat elke makelaar er anders mee om en kan hij het in de week leggen bij de mensen die hun huis verkopen.
En anders heel hard hopen dat ze er niet uit komen met elkaar
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de tweede keer op rij.. Empty Re: Voor de tweede keer op rij..

Bericht  Sterre ma 13 dec 2010 - 2:09

Ah wat lullig... Ik zou sowieso de verkopende Makelaar laten weten dat jij heel geinteresseerd bent en bereid bent om x bedrag te bieden. Al weet ik niet wat hij daar mee doet, maar wanneer hij dat doorgeeft aan de verkopende partij sta je misschien nog sterk (vast niet netjes, en misschien ook totaal niet hoe makelaars te werk gaan, dat weet ik eigenlijk niet).

Het is niet zo dat de makelaar je in had moeten lichten. Of had je het gevraagd? Hij is het wel verplicht om te zeggen als hij 'in bod' is, en dat heeft hij dus nu ook gedaan.

Ik hoop voor je dat je het nog kunt bemachtigen!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de tweede keer op rij.. Empty Re: Voor de tweede keer op rij..

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 2:11

Het is niet echt netjes, maar ja in de huizenwereld wordt vaak hard tegen hard gespeeld hoor. Ik zou het gewoon proberen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de tweede keer op rij.. Empty Re: Voor de tweede keer op rij..

Bericht  Lady4 ma 13 dec 2010 - 2:14

In overleg met mijn vader gaan we de tweede bezichtiging sowieso door laten gaan vanmiddag. De makelaar belt mijn zometeen terug, hij wil de afspraak namelijk een uurtje verzetten. Ik zal dan wel even overleggen hoe en wat.

Ik ben zo teleurgesteld. Ben al bijna twee jaar aan het zoeken naar een leuk huis. In mei bracht ik een bod uit op een huis, wat de verkopers vervolgens uit de verkoop haalden. Nu heb ik eindelijk mijn droomhuis gevonden, voor mijn gevoel kon ik niet sneller een tweede bezichting etc plannen en nu dit.. Misschien dat ik, even in overleg met mijn vader, vanmiddag wel gewoon een soort van eerste en tevens eindbod uitbreng. Dat ik gelijk op mijn hoogst ga zitten, wie weet wat er dan gebeurd..
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de tweede keer op rij.. Empty Re: Voor de tweede keer op rij..

Bericht  Ugly Betty ma 13 dec 2010 - 2:21

Bah wat vervelend! Ik hoop dat je vanmiddag wat kan bereiken bij de makelaar, maar volgens mij mag mag je officieel niet bieden, omdat er al onderhandelingen plaats vinden.
Succes, ik duim voor je!
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de tweede keer op rij.. Empty Re: Voor de tweede keer op rij..

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 2:24

Ugly Betty schreef:Bah wat vervelend! Ik hoop dat je vanmiddag wat kan bereiken bij de makelaar, maar volgens mij mag mag je officieel niet bieden, omdat er al onderhandelingen plaats vinden.
Succes, ik duim voor je!

Als het bod nog niet geaccepteerd is mag jij ook een bod uitbrengen geloof ik. Maar het nadeel hiervan is dat je neit mag weten wat de tegenpartij heeft geboden. Je gaat dus tegen elkaar opbieden. Tenzij het bod is geaccepteerd door de verkopende partij.

Maar als ze in onderhandeling zijn, zoals je makelaar zei dan heeft de verkopende partij een tegenbod uitgebracht en dan maak je geen kans meer, tenzij de koop wordt afgeketst! Om wat voor reden dan ook!
Mogen wij je droomhuisje ook zien?


Laatst aangepast door CKC op ma 13 dec 2010 - 2:27; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de tweede keer op rij.. Empty Re: Voor de tweede keer op rij..

Bericht  Susan ma 13 dec 2010 - 2:27

Ik zou het gewoon proberen, het is aan de verkopend makelaar wat hij daarmee doet. Jij hoeft het op zich niet netjes te spelen, jij mag het gewoon proberen. Als er een regel is dat de verkopende partij niet met jou in onderhandeling mag zolang ze met die andere mensen in onderhandeling zijn dan is dat hun verantwoordelijkheid.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de tweede keer op rij.. Empty Re: Voor de tweede keer op rij..

Bericht  Lady4 ma 13 dec 2010 - 2:53

Ik heb net contact gehad met de makelaar. Hij mag inderdaad niet vertellen hoeveel de eerste bieder heeft geboden. Het enige wat ik kan doen is mijn hoogste bod uitbrengen en afwachten wat verkopende partij en de eerste bieder daarmee doen. Er is veel belangstelling voor het huis, er zijn morgen ook nog bezichtigingen gepland.

Mijn vader houdt nu even spoedberaad met de bank om te kijken hoe hoog ik kan bieden, zonder het risico dat ik het straks maandelijks niet op kan brengen. Ik weet dit wel ongeveer hoor, maar wil iets meer zekerheid voordat ik misschien een grote stap ga zetten vanmiddag.


Laatst aangepast door Lady4 op ma 13 dec 2010 - 9:50; in totaal 1 keer bewerkt
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de tweede keer op rij.. Empty Re: Voor de tweede keer op rij..

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 2:57

Spannend! Wat een ontzettend leuk huis zeg, ik snap waarom je het zo super vind!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de tweede keer op rij.. Empty Re: Voor de tweede keer op rij..

Bericht  Sterre ma 13 dec 2010 - 3:02

Ik vind het ook een mooi huis! Ik ga voor je duimen.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de tweede keer op rij.. Empty Re: Voor de tweede keer op rij..

Bericht  Inge ma 13 dec 2010 - 3:07

Heel erg leuk huis en wat een mooi bedrag :O
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de tweede keer op rij.. Empty Re: Voor de tweede keer op rij..

Bericht  Eris ma 13 dec 2010 - 4:00

Ik duim mee voor je. Het is een leuk huis met een mooie vraagprijs, snap wel dat daar veel belangstelling voor is.

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de tweede keer op rij.. Empty Re: Voor de tweede keer op rij..

Bericht  Effie_O ma 13 dec 2010 - 4:46

Spannend! Hopelijk gaat het je nog lukken!

Leuk huis ook, leuke straat. Daar hebben wij 1,5 jaar geleden ook een huis bezichtigd, was meteen enthousiast van de straat (en plek van de straat in de stad zeg maar). Helaas was het huis verschrikkelijk, zo uitgeleefd. We hebben nog gekeken of er destijds andere leuke huizen in de straat waren, maar was ook niet echt het geval of het ging inderdaad heel hard daar, zoals met dat huis waar jij het over hebt.
Veel succes!
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de tweede keer op rij.. Empty Re: Voor de tweede keer op rij..

Bericht  Winegum ma 13 dec 2010 - 4:53

Zoals hier ook al staat, ze mogen er eigenlijk niks mee doen. Maarja, het is zeer aannemelijk dat de makelaar er wel naar zal luisteren. Hij krijgt er immers een bepaald percentage van, dus hoe hoger het bod, hoe beter dat voor hem is.

Heel erg veel succes, spannend hoor! Maar ga niet boven je budget zitten, daar kun je nog spijt van krijgen.
Laat je het ons weten?

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de tweede keer op rij.. Empty Re: Voor de tweede keer op rij..

Bericht  Bosjesvrouw ma 13 dec 2010 - 6:25

Mooi huis. Dit ligt in of bij huizum zeker?
En nog een bod uitgebracht?

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : fryslan

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de tweede keer op rij.. Empty Re: Voor de tweede keer op rij..

Bericht  Zininzon ma 13 dec 2010 - 6:39

Officieel is het zo dat een makelaar de onderhandeling met de 1e bieder moet afronden voordat ze met jouw bod in onderhandeling mogen gaan.
Ik hoor dat in het westen van het land hier niet altijd even nauwkeurig mee om wordt gegaan, maar heb daar zelf geen ervaring mee.

Ik heb zelf ook net een huis gekocht met exact dezelfde vraagprijs, ik heb het uiteindelijk voor 158.000 gekocht.

Ik duim voor je!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de tweede keer op rij.. Empty Re: Voor de tweede keer op rij..

Bericht  Lady4 ma 13 dec 2010 - 9:49

Zo, daar ben ik weer.

Ik heb het huis vanmiddag weer bekeken en ben nog steeds heel erg enthousiast. Het is gewoon mijn huis. Ik wil het echt graag hebben en daarom heb ik vanmiddag toch een (goed) bod gedaan. Het ligt nu bij de verkopers. Ik hoop morgen meer te horen. Financieel is het haalbaar. Ik zit behoorlijk in de zenuwen nu, hoop zo dat de eerste bieder niet alsnog hoger gaat bieden.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de tweede keer op rij.. Empty Re: Voor de tweede keer op rij..

Bericht  Lady4 ma 13 dec 2010 - 9:50

Bosjesvrouw schreef:Mooi huis. Dit ligt in of bij huizum zeker?
En nog een bod uitgebracht?
Het ligt midden in Huizum ja!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de tweede keer op rij.. Empty Re: Voor de tweede keer op rij..

Bericht  Winegum ma 13 dec 2010 - 9:52

Je hebt dus alles gedaan wat mogelijk was, meer kun je niet doen! Spannend. Nu afwachten maar!
Ik duim voor je 🎅

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de tweede keer op rij.. Empty Re: Voor de tweede keer op rij..

Bericht  Zwoesj ma 13 dec 2010 - 9:53

Wat een giga leuk huisje!!! Zelfs vanaf de foto's zou ik al verliefd worden!
Enig idee wanneer je uitsluitsel krijgt? Spannend!!!
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de tweede keer op rij.. Empty Re: Voor de tweede keer op rij..

Bericht  Lady4 ma 13 dec 2010 - 10:00

Ik hoop morgen meer te horen. Om de eerste bieder kunnen ze niet heen, met haar zijn ze in onderhandeling. Maar doordat ik nu vrij hoog geboden heb, kunnen ze wel aan de andere bieder laten weten dat zit dit er minimaal voor willen hebben. Mijn hoop is dat ze daar niet mee akkoord gaat en de onderhandelingen staken. Ik wil (nog) niet melden hoeveel ik geboden heb, maar de verkopers zullen er blij mee zijn..
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de tweede keer op rij.. Empty Re: Voor de tweede keer op rij..

Bericht  Snoes ma 13 dec 2010 - 10:22

Ik hoop dat het wat wordt Lady!
(Ik snap alleen niet waar iedereen foto's ziet :P)

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de tweede keer op rij.. Empty Re: Voor de tweede keer op rij..

Bericht  Lady4 ma 13 dec 2010 - 10:55

Snoes schreef:Ik hoop dat het wat wordt Lady!
(Ik snap alleen niet waar iedereen foto's ziet :P)
Heb de link weer verwijderd. Wink
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de tweede keer op rij.. Empty Re: Voor de tweede keer op rij..

Bericht  Jerry ma 13 dec 2010 - 21:12

Zininzon schreef:Officieel is het zo dat een makelaar de onderhandeling met de 1e bieder moet afronden voordat ze met jouw bod in onderhandeling mogen gaan.

Toen wij in onderhandeling waren over ons huis, heb ik dit bij de verkopende makelaar nagevraagd, of dit 'officieel' is en 'een regel die zwart op wit staat'.
Hij zei dat dit niet het geval is. Wanneer je met iemand in onderhandeling bent, zou in theorie iemand anders ook mogen bieden en is het niet strafbaar als iemand anders een bod uitbrengt en de verkopende partij accepteert dat vervolgens.
Maar in de praktijk gaat dit meestal niet zo. Makelaars (verkopende en aankopende) zijn toch een soort collega's (concullega's als je 't zo wilt noemen :p) en het is 'not done' als je dit doet. Maar officieel is het dus niet... (of ik interpreteer jou invulling van 'officieel' verkeerd...)
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de tweede keer op rij.. Empty Re: Voor de tweede keer op rij..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum