Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iemand ervaring met Direct Wonen?

+6
Atelier Madame
Phileine
Jerry
Zwerver
ShallY
Jeanette
10 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Iemand ervaring met Direct Wonen? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met Direct Wonen?

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 21:54

Je hebt er een terug!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Direct Wonen? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met Direct Wonen?

Bericht  Kqip ma 20 jun 2011 - 22:50

Directwonen was prijzig en nogal dom. Als de cv bijv. kapot was (zat in leegstaand appartement) en je mocht van de verhuurder de sleutel ophalen bij Directwonen gaven ze gewoon steevast alle sleutels van het gehele complex mee..diverse malen gemeld maar werd niks aangedaan. Leuk om te weten dat elke bewoner van het pand zo je huis leeg kon halen..
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Direct Wonen? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met Direct Wonen?

Bericht  Niekske di 21 jun 2011 - 1:07

Ik huur ook via DW, over de service heb ik eigenlijk niks te melden, dat ging toen gewoon netjes. Mijn huisbaas is echter een enorme huisjesmelker, hij woont tegenover me en houdt alles in de gaten, belooft vanalles te repareren of te vernieuwen, maar doet helemaal niks en vraagt wel elk jaar meer huur. Ik vind dat zo'n bemiddelingsbureau wel wat meer kan controleren welke mensen er appartementen etc verhuren en verhuurders wijzen op hun verantwoordelijkheden.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Direct Wonen? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met Direct Wonen?

Bericht  Gast di 21 jun 2011 - 1:13

Niekske schreef:Ik huur ook via DW, over de service heb ik eigenlijk niks te melden, dat ging toen gewoon netjes. Mijn huisbaas is echter een enorme huisjesmelker, hij woont tegenover me en houdt alles in de gaten, belooft vanalles te repareren of te vernieuwen, maar doet helemaal niks en vraagt wel elk jaar meer huur. Ik vind dat zo'n bemiddelingsbureau wel wat meer kan controleren welke mensen er appartementen etc verhuren en verhuurders wijzen op hun verantwoordelijkheden.

En hoe weet jij dat wij dat niet doen? De verhuurders worden door ons altijd op hun verantwoordelijkheden gewezen, echter doen wij slechts de bemiddeling en niets meer dan dat. Heeft een verhuurder maling aan ons, dan zij dat zo, of hij moet het echt bont maken, dan doen we geen zaken meer met ze.

En tegen een huursverhoging die boven de jaarlijkse indexering uitkomt kun je gewoon in beroep gaan bij de verhuurder. Je moet ook wel je eigen verantwoordelijkheden weten...Als hij niks repareert of vernieuwd kun je hem sommeren dat wel te doen, en zo zijn er nog wel meer mogelijkheden. Je mag het alleen niet verrekenen met de huur.

Er staan geloof ik 80.000 verhuurders in ons bestand, minstens. Zou wat zijn als we ze allemaal moeten controleren...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Direct Wonen? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met Direct Wonen?

Bericht  Niekske di 21 jun 2011 - 1:39

_Leaf_ schreef:
Niekske schreef:Ik huur ook via DW, over de service heb ik eigenlijk niks te melden, dat ging toen gewoon netjes. Mijn huisbaas is echter een enorme huisjesmelker, hij woont tegenover me en houdt alles in de gaten, belooft vanalles te repareren of te vernieuwen, maar doet helemaal niks en vraagt wel elk jaar meer huur. Ik vind dat zo'n bemiddelingsbureau wel wat meer kan controleren welke mensen er appartementen etc verhuren en verhuurders wijzen op hun verantwoordelijkheden.

En hoe weet jij dat wij dat niet doen? De verhuurders worden door ons altijd op hun verantwoordelijkheden gewezen, echter doen wij slechts de bemiddeling en niets meer dan dat. Heeft een verhuurder maling aan ons, dan zij dat zo, of hij moet het echt bont maken, dan doen we geen zaken meer met ze.

En tegen een huursverhoging die boven de jaarlijkse indexering uitkomt kun je gewoon in beroep gaan bij de verhuurder. Je moet ook wel je eigen verantwoordelijkheden weten...Als hij niks repareert of vernieuwd kun je hem sommeren dat wel te doen, en zo zijn er nog wel meer mogelijkheden. Je mag het alleen niet verrekenen met de huur.

Er staan geloof ik 80.000 verhuurders in ons bestand, minstens. Zou wat zijn als we ze allemaal moeten controleren...

Ik zeg niet dat jullie dat niet doen smile en ik snap ook dat het een enorme opgave is om zoiets bij te houden, maar in mijn geval denk ik ook dat er niet echt iets aan te doen is. Mijn huisbaas heeft bijvoorbeeld gezegd dat hij dubbel glas zou gaan zetten twee jaar geleden, nog steeds niet gebeurd... eens in de zoveel maanden valt de druk van de ketel en moet ie bijgevuld worden. Hij heeft al 100 keer gezegd dat eens te repareren, doet ie ook niet (maar hij komt wel elke keer de verwarming bijvullen smile) dit valt vast niet onder 'het te bont maken', maar dit soort kleine dingen zouden misschien wel opgeslagen kunnen worden, dat toekomstige huurders weten waar ze terecht komen.

En over de huurprijs heb ik dan nog wel een vraagje Leaf, misschiend at jij daar ervaring mee hebt. De huur van mijn appartement zit ver boven wat er gevraagd zou mogen worden volgens het puntensysteem. Nu woon ik in het centrum van een vrij grote stad en op de particuliere markt zijn zulke plekjes nu eenmaal duur. Daarom heb ik er nog nooit iets mee gedaan, maar omdat dus wel elk jaar de huur verhoogd wordt, vind dat wel een beetje bizar, hij vraagt al veel meer dan toegestaan. Doet DW daar eigenlijk iets mee en/of heeft het zin om er toch zelf iets mee te doen?
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Direct Wonen? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met Direct Wonen?

Bericht  Gast di 21 jun 2011 - 2:13

Komt de huurprijs boven de 650 euro uit of zit hij daaronder?

Je kan iig altijd naar de huurcommissie stappen en een puntentelling laten uitvoeren. Zij zullen dan een bindend advies uitbrengen aan de verhuurder en in de meeste gevallen gaat de huurprijs dan drastisch omlaag. In het puntentellingssysteem wordt namelijk geen rekening gehouden met de locatie. Zelf doen wij geen puntentellingen, alleen in Amsterdam, want daar is dit verplicht.

Wat we wel vaak zien is dat je daarna ook echt helemaal niets meer van je verhuurder hoeft te verwachten, dus het komt de relatie niet ten goede. Soms moeten huurders dan echt juridische stappen nemen als ze willen dat er iets gemaakt wordt.

De huurindexering van dit jaar ligt overigens op 1,3% en dit moet 2 maanden van te voren schriftelijk door de verhuurder worden aangekondigt. Ook hiervoor kun je naar de huurcommissie stappen, als de verhoging hoger is.

Je mag me altijd een pm sturen, dan zal ik een aantekening maken bij de verhuurder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Direct Wonen? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met Direct Wonen?

Bericht  luenca wo 22 jun 2011 - 6:45

_Leaf_ schreef:Komt de huurprijs boven de 650 euro uit of zit hij daaronder?

Je kan iig altijd naar de huurcommissie stappen en een puntentelling laten uitvoeren. Zij zullen dan een bindend advies uitbrengen aan de verhuurder en in de meeste gevallen gaat de huurprijs dan drastisch omlaag. In het puntentellingssysteem wordt namelijk geen rekening gehouden met de locatie. Zelf doen wij geen puntentellingen, alleen in Amsterdam, want daar is dit verplicht.

Wat we wel vaak zien is dat je daarna ook echt helemaal niets meer van je verhuurder hoeft te verwachten, dus het komt de relatie niet ten goede. Soms moeten huurders dan echt juridische stappen nemen als ze willen dat er iets gemaakt wordt.

De huurindexering van dit jaar ligt overigens op 1,3% en dit moet 2 maanden van te voren schriftelijk door de verhuurder worden aangekondigt. Ook hiervoor kun je naar de huurcommissie stappen, als de verhoging hoger is.

Je mag me altijd een pm sturen, dan zal ik een aantekening maken bij de verhuurder.

ik ben eigenlijk weleens benieuwd of er ook weleens (kleine) woningen te huur worden aangeboden door dw die rond de 652 euro (excl of incl dan, gezien het vaak incl is) zijn, en dat je er dan huurtoeslag op krijgt of dat mogelijk is??
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Direct Wonen? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met Direct Wonen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum