Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Woningruil, iemand ervaring?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Woningruil, iemand ervaring? Empty Woningruil, iemand ervaring?

Bericht  Elliot ma 1 apr 2013 - 20:13

Mijn vriend en ik hebben een huis op het oog, een eengezinswoning die in 2010 volledig verbouwd is (nieuwe badkamer, nieuwe keuken, uitbouw, tuin opgeknapt enz.). Het huis is/was van een stel die vorig jaar uit elkaar zijn gegaan. De vrouw woont al ergens anders, de man woont nu nog in dit huis maar kan het niet alleen betalen.

Aanstaande vrijdag gaan mijn vriend en ik naar de bank om te kijken of we het bedrag dat we voor dit huis nodig hebben kunnen lenen (of onze huidige hypotheek kunnen verhogen). Nu zaten wij te denken aan woningruil. Wij wonen momenteel ook in een koophuis, wat de man uit het bovenstaande huis waarschijnlijk wel alleen zou kunnen betalen. Het leek ons een goede optie om woningruil voor te stellen. Op die manier zijn wij direct van ons appartement af, en is de man misschien ook wat meer bereid om zijn huidige woning te verlaten, omdat hij direct passende woonruimte heeft.

Mijn vraag aan jullie: heeft er iemand hier ervaring met woningruil (van koopwoningen)? Hoe ging dat in zijn werk? Waar moet je op letten?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Woningruil, iemand ervaring? Empty Re: Woningruil, iemand ervaring?

Bericht  Charles ma 1 apr 2013 - 20:57

Ik kan me nooit voorstellen dat er zoveel toeval in het spel is dat beide partijen blij zouden zijn met elkaars huis.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Woningruil, iemand ervaring? Empty Re: Woningruil, iemand ervaring?

Bericht  Razz ma 1 apr 2013 - 21:01

Wij hadden bijna een ruil met 4 gezinnen maar dat is helaas niet gelukt.

**


Laatst aangepast door Razz_ op ma 1 apr 2013 - 21:28; in totaal 1 keer bewerkt

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Woningruil, iemand ervaring? Empty Re: Woningruil, iemand ervaring?

Bericht  Elliot ma 1 apr 2013 - 21:10

Wat vervelend Razz! Lijkt me ook een ingewikkelde constructie met 4 gezinnen. Kun je de partij die de afspraken niet is nagekomen nog ergens op aanspreken of zaten zij contractueel nog nergens aan vast?

Charles, ik weet ook nog helemaal niet of het gaat werken natuurlijk, maar qua stijl lijken de huizen wel op elkaar, alleen hebben wij een appartement en het huis wat we op het oog hebben is een eengezinswoning. Meneer wil kleiner wonen, en wij groter, dus we kunnen het altijd proberen toch?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Woningruil, iemand ervaring? Empty Re: Woningruil, iemand ervaring?

Bericht  Razz ma 1 apr 2013 - 21:21

**


Laatst aangepast door Razz_ op ma 1 apr 2013 - 21:28; in totaal 1 keer bewerkt

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Woningruil, iemand ervaring? Empty Re: Woningruil, iemand ervaring?

Bericht  Blond ma 1 apr 2013 - 21:23

Ik heb er alleen zakelijk ervaring mee. Bij ons is het alleen nog maar gebeurd als één van beide partijen de kleinere woning weer ging doorverkopen of ging verhuren, niet om zelf te gaan wonen. Huizensmaak is zo specifiek, het is haast onmogelijk dat jullie toevallig elkaars huis willen kopen.

Maar Elliot, jullie wonen toch nog niet zo lang in jullie huis? Zijn jullie niet bang voor een flinke restschuld?
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Woningruil, iemand ervaring? Empty Re: Woningruil, iemand ervaring?

Bericht  Elliot ma 1 apr 2013 - 21:25

Wow nee ik kan me voorstellen dat dat bod niet geaccepteerd is.
Dat is trouwens ook onze bedoeling hoor, hij koopt ons huis en wij dat van hem. Echt ruilen zou wel een beetje gek zijn, aangezien ons huis veel kleiner en minder waard is dan dat van hem.

Blond, wij wonen nu anderhalf jaar in onze huidige woning. Ik ben niet bang voor restschuld, omdat wij een gedeelte van het huis met eigen geld hebben gefinancierd. Koopsom was 1500 euro hoger dan onze hypotheek. En de WOZ waarde is juist weer 5000 euro gestegen ten opzichte van onze koopsom (koopsom was voor casco appartement, WOZ waarde voor 'aangekleed' appartement met keuken/badkamer/tuin etc.). Dus ik hoop stiekem zelfs een beetje winst te maken, al is dat wel een beetje erg optimistisch denk ik Wink
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Woningruil, iemand ervaring? Empty Re: Woningruil, iemand ervaring?

Bericht  Elliot di 2 apr 2013 - 2:26

Snif, kreeg net een mail van de makelaar dat het huis waarschijnlijk uit de verkoop wordt gehaald. Ik denk dat de man die er nu nog woont toch de financiering voor het huis rond heeft gekregen. Bah, baal echt enorm! Woningruil, iemand ervaring? 1270000679
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Woningruil, iemand ervaring? Empty Re: Woningruil, iemand ervaring?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum