Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Relatietherapie...iemand ervaring?

+6
Luce
Burn
Happy
Pollewop
*Troela*
Charles
10 plaatsers

Ga naar beneden

Relatietherapie...iemand ervaring? Empty Relatietherapie...iemand ervaring?

Bericht  Charles di 29 jan 2013 - 23:15

Ja dit topic komt van mij. Het is niet zo dat we op het punt staan te gaan scheiden ofzo. Maar we merken dat het afgelopen jaar zoveel spanning en toestanden (en hormonen) met zich mee heeft gebracht dat het nu gewoon niet meer gezellig is. En we komen er op de één of andere manier niet zelf uit. Er hangt nog veel woede van mijn kant en onbegrip van zijn kant en nu zijn we tot de conclusie gekomen dat we misschien hulp van buitenaf nodig hebben bij de communicatie. Moeilijke stap. Maar heeft dit wel zin? Iemand hier ervaring mee? En hoe pakken we dit aan?
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Relatietherapie...iemand ervaring? Empty Re: Relatietherapie...iemand ervaring?

Bericht  Gast di 29 jan 2013 - 23:26

Het klinkt wel goed, als je er samen voor open staat. Het kan denk ik heel fijn zijn om de mening van een 'ervaren' iemand te horen, en beide gewoon je verhaal eerlijk en open te kunnen vertellen. Ik heb er geen ervaring in oid, maar wilde je succes wensen. Ik had je nog een PM terug gestuurd, had je die gehad?

Gast
Gast

Bericht  *Troela* wo 30 jan 2013 - 0:48

Jij hebt toch ook een pnd? Ik heb mijn man toen een keer meegenomen naar de therapie, waardoor hem duidelijk werd wat een pnd is en hoe ik mij daar bij voelde. Misschien is dit ook een goede stap voor dat je in relatie therapie gaat. Ik was in mijn zwangerschap ook al niet meer mezelf, en dat gesprek heeft veel opheldering gegeven. Ze heeft toen ook tips gegeven voor de communicatie.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  Pollewop wo 30 jan 2013 - 1:04

Ik heb 2 jaar geleden relatietherapie gehad. En nu zijn we uit elkaar.
Het hielp tijdens de therapie wel, en daarna ook nog een periode. Maar we kwamen al snel weer in het oude terecht.
Pollewop
Pollewop
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 74
Registratiedatum : 10-01-12

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 1:06

Ik heb geen flauw idee hoe je zoiets aanpakt, maar ik wil wel zeggen dat het echt een super-pré is dat jullie dit allebei willen. Massa's relatie waar de vrouw voelt dat er iets aan de hand is, maar ze haar man met geen mogelijkheid mee krijgt naar een therapeut.

Gast
Gast

Bericht  Happy wo 30 jan 2013 - 1:07

Ik geloof dat als je er op tijd bij bent, en er samen voor de volle 100 % wil gaan het je zeker kan helpen.

Bij ons heeft het niet geholpen, de barsten waren al te diep + overspel.

Succes! Jullie hebben zoveel moois om voor te gaan.

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Charles wo 30 jan 2013 - 1:08

Rood schreef:Ik heb geen flauw idee hoe je zoiets aanpakt, maar ik wil wel zeggen dat het echt een super-pré is dat jullie dit allebei willen. Massa's relatie waar de vrouw voelt dat er iets aan de hand is, maar ze haar man met geen mogelijkheid mee krijgt naar een therapeut.

Hier is het eerder andersom.Hij kwam ermee en ik heb zoiets van ja dag. Ik begin nu zelf al met therapie en dietist en alles ga jij ook maar lekker aan jezelf werken en dan zien we wel verder. Eigenlijk kan het me allemaal momenteel geen zier schelen.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 1:24

Ik zou ook graag in relatie therapie willen, maar mijn man niet. Dat schiet dus niet op.

Twee mannen in mijn omgeving zitten trouwens wel in relatietherapie en die zijn er erg over te spreken. Een ervan raadde me zelfs aan om alleen in relatietherapie te gaan als mijn man niet wil omdat zelfs dat zoden aan de dijk kan zetten.

Ik denk dat het erg nuttig is als een neutraal persoon je kan wijzen op vastgesleten communicatie dingetjes en verwachtingspatronen.

Sterkte Charles, volgens mij heb je het niet bepaald makkelijk Relatietherapie...iemand ervaring? 699888

Gast
Gast

Bericht  Burn wo 30 jan 2013 - 1:58

Lieve Charles, geen tips of wat dan ook..
Maar wat ben jij hard met jezelf aan het werk, echt iets om trots op te zijn!
Dikke knuffel! hug

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  Luce wo 30 jan 2013 - 3:47

Wij zijn nog in therapie en het helpt ons echt enorm. Ik vind het een aanrader. Een buitenstaander die mee kijkt zonder oordeel. Iemand die je erop kan wijzen wat er nou eigenlijk aan de hand is. Absoluut doen!
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Gast wo 30 jan 2013 - 3:56

Ik denk dat het een heel goed idee is! En ik vind het sowieso heel goed zoals jij nu met jezelf en je gezin bezig bent smile.

Ik zou zelf ook wel af en toe een buitenstaander willen spreken gewoon over dingen waarbij we langs elkaar heen blijven praten. Dat gebeurt niet zo vaak maar ik geloof wel dat het je echt kan helpen in je relatie. Zelfs al heb je een goede relatie.

Gast
Gast

Bericht  Shopaholic wo 30 jan 2013 - 7:10

Wij zitten in het zelfde traject, maar wel nog in het voor traject. Dit mede door mijn PND & dat er autisme (deels dan) is vast gesteld bij mijn man, en daardoor botst het regelmatig.

Het fijne is, dat er ook mensen bij ons thuis komen op het moment dat we dus als gezin samen zijn en hun dus ook ons op bepaalde momenten kunnen bijspringen mocht het tot een...ontploffing komen tussen mij en mijn man..wat dus soms gebeurd..Cry
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Lejow wo 30 jan 2013 - 18:52

hug
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Printje wo 30 jan 2013 - 22:34

Heel veel sterkte, wij hebben er het eerste jaar met R ook over nagedacht om ermee te starten omdat en een baby en alles rondom de ziekte van mijn man onze relatie niet echt beter maakte zeg maar. Hier hielp het gelukkig al om meer met elkaar te praten, samen weg te gaan en beter naar elkaar te luisteren.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SoGood wo 30 jan 2013 - 22:35

Lieve Charles, ik denk juist dat je dit ook als iets positiefs moet/kan zien. Het is allemaal best wel heftig wat jullie de afgelopen tijd hebben meegemaakt. Dat jullie relatietherapie willen overwegen zegt m.i. dat jullie beiden open staan voor verandering en dat jullie elkaar hierbij willen helpen en ondersteunen. Soms loop je even vast in een relatie, lijkt me volstrekt normaal en soms heb je een duwtje in de goede richting nodig van een buitenstaander.

Hoe gaat het verder met je? Relatietherapie...iemand ervaring? 699888
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Shopaholic vr 1 feb 2013 - 8:40

Luce schreef:Wij zijn nog in therapie en het helpt ons echt enorm. Ik vind het een aanrader. Een buitenstaander die mee kijkt zonder oordeel. Iemand die je erop kan wijzen wat er nou eigenlijk aan de hand is. Absoluut doen!

Een stomme vraag, maar wat er zo besproken en gedaan? PM-en mag ook!
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: