Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iemand ervaring met Direct Wonen?

+6
Atelier Madame
Phileine
Jerry
Zwerver
ShallY
Jeanette
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Iemand ervaring met Direct Wonen? Empty Iemand ervaring met Direct Wonen?

Bericht  Jeanette ma 13 jun 2011 - 3:23

Zijn hier mensen die ervaringen hebben met Direct Wonen? Op internet staan nogal negatieve reacties..
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Direct Wonen? Empty Re: Iemand ervaring met Direct Wonen?

Bericht  ShallY ma 13 jun 2011 - 3:27

Ja wij..

Niet aanmelden hoor.
Wij hadden een woning gezien waar we op gereageerd hadden maar kregen maar niks te horen. Mijn vriend een dag later gebeld en toen bleek dat er nog 1 iemand interesse had maar beide partijen mochten gaan kijken. Ze zouden ons terug bellen voor wanneer en hoelaat en we hebben niks meer gehoord. Belde mijn vriend om te vragen hoe het zat hadden ze het huis aan die ander 'gegeven'.




ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Direct Wonen? Empty Re: Iemand ervaring met Direct Wonen?

Bericht  Zwerver ma 13 jun 2011 - 3:30

Leaf heeft heel veel ervaringen!

Haha, maar ik had me ook aangemeld, maar vervolgens nooit wat gehoord En later stond ik op negatief...... Geen idee waarom
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Direct Wonen? Empty Re: Iemand ervaring met Direct Wonen?

Bericht  Jerry ma 13 jun 2011 - 3:50

mijn zwager en zus hebben via Direct Wonen binnen 2 weken een heel mooi appartement (nieuwbouw) kunnen betrekken!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Direct Wonen? Empty Re: Iemand ervaring met Direct Wonen?

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 4:12

Ik werk er. Die negatieve reacties komen van mensen die denken dat t woningbouw is, dat is niet zo, alles is particulier, en die niet goed gelezen hebben mbt de inkomenseis. De inkomenseis is dat je 3 keer de huurprijs bruto per maand moet verdienen.. Doe je dat, dan pas kom je in aanmerking. En er zitten kosten aan verbonden, bemiddelingskosten en contractskosten. En ook daar uiten mensen graag hun ongenoegen over als ze dat niet kunnen betalen. Terwijl de gemiddelde makelaar in de randstad ook bemiddelingsvergoedingen en/of contractskosten vraagt.

Dus, wat wil je weten? Mag ook via PM. Ik kan ook met je meekijken, wat je maar prettig vind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Direct Wonen? Empty Re: Iemand ervaring met Direct Wonen?

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 4:17

Ik ben er een keer geweest (in Utrecht) en ik vond ze erg onvriendelijk. Maar goed, dat is natuurlijk 1 mening.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Direct Wonen? Empty Re: Iemand ervaring met Direct Wonen?

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 4:32

Mijn zusje heeft een kamer via DirectWonen gevonden. Het enige wat ik er van weet is dat de woningen vaak erg duur zijn. Maar verder geen ervaringen mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Direct Wonen? Empty Re: Iemand ervaring met Direct Wonen?

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 5:20

Ook ik heb negatieve ervaringen met Direct Wonen. Niet vanwege de bemiddelingskosten etc., dat vind ik normaal dat ze die vragen, daar verdienen ze immers hun geld mee. Maar het personeel was ronduit onvriendelijk en het heeft bij mij bijna 5 maanden geduurd voordat ik mijn borg (2 maanden huur) terug kreeg na beëindiging van het contract. Ik heb daar meerdere keren over gebeld, ben er een aantal keer voor langs gegaan bij hun kantoor, en elke keer kreeg ik de toezegging dat het binnen een week geregeld zou zijn. Uiteindelijk is mijn vriend er naar toe gegaan en heeft hij gezegd dat hij niet weg zou gaan voordat hij een bewijs van betaling had gekregen. Dat heeft nog een uur geduurd maar toen had ik eindelijk mijn geld terug. Ik heb destijds zelfs geld moeten lenen om de borg van mijn nieuwe woonruimte te kunnen betalen, simpelweg omdat ik het geld van Direct Wonen maar niet terug kreeg.

Dit was overigens bij het kantoor in Maastricht, dat wil niet zeggen dat het er bij andere kantoren net zo aan toe gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Direct Wonen? Empty Re: Iemand ervaring met Direct Wonen?

Bericht  Jerry ma 13 jun 2011 - 5:39

ik denk altijd maar 'van treinen hoor je alleen dat ze vertraging hebben en van vliegtuigen alleen als ze neerstorten', oftewel, je hoort alleen negatieve reacties...

Recensies op internet zou ik niet zo snel superveel waarde aan hechten: als jij ergens tevreden over bent (en niet buitenzinnig super-tevreden), zou je ook niet zo snel ergens op internet zetten dat je tevreden bent, terwijl je, als je ergens ontevreden over bent, je dit vaak wel graag kwijt wil...

Ik zou er eens langs gaan en kijken hoe 't jou aanspreekt!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Direct Wonen? Empty Re: Iemand ervaring met Direct Wonen?

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 5:39

Je krijgt nooit de borg van Direct Wonen terug, maar van de verhuurder. Geen wonder dus dat ze bij Direct Wonen niet meer konden doen dan contact opnemen met de verhuurder, en geloof me, zelfs dat hoeven ze niet eens. Ze doen de bemiddeling, nadat het contract ingegaan is gaat DW ertussen uit en is het tussen de huurder en verhuurder. DW int slechts de borg en de eerste maand huur voor de verhuurder en stort het daarna door aan de verhuurder.

En for the record: DW heeft geen kantoren meer. Alles gaat telefonisch of via internet. De mensen uit Utrecht vond en vind ik juist altijd het meest aardig...

Oh en het zijn duurdere woningen omdat het vrije sector is. De prijzen zijn wel degelijk marktconform (ik adviseer verhuurders hier namelijk over) maar soms heb je een verhuurder die het voor duurder wil proberen. Daar doen wij de eerste 2 weken niets aan, om het te proberen, daarna willen we de prijs naar beneden hebben en anders gooien we hem van de site. Veel prijzen zijn ook onderhandelbaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Direct Wonen? Empty Re: Iemand ervaring met Direct Wonen?

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 6:18

Oh dan vraag ik me af hoe onaardig de rest is laughcry Ik vond gewoon dat ik toen onbehoorlijk behandelt ben, maar ja misschien had die man zijn dag niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Direct Wonen? Empty Re: Iemand ervaring met Direct Wonen?

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 6:22

Fauve schreef:Oh dan vraag ik me af hoe onaardig de rest is laughcry Ik vond gewoon dat ik toen onbehoorlijk behandelt ben, maar ja misschien had die man zijn dag niet.

Ik weet ook niet hoe lang het al geleden is? Want ik heb wel meerdere slechte dingen gehoord over de voorganger van mijn collega, maar nog nooit over hem zelf. Althans, hij is de leidinggevende daar, je hebt natuurlijk nog meer mensen, dus misschien had er een een slechte dag ofzo...Niet leuk voor jou iig!!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Direct Wonen? Empty Re: Iemand ervaring met Direct Wonen?

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 6:25

_Leaf_ schreef:
Fauve schreef:Oh dan vraag ik me af hoe onaardig de rest is laughcry Ik vond gewoon dat ik toen onbehoorlijk behandelt ben, maar ja misschien had die man zijn dag niet.

Ik weet ook niet hoe lang het al geleden is? Want ik heb wel meerdere slechte dingen gehoord over de voorganger van mijn collega, maar nog nooit over hem zelf. Althans, hij is de leidinggevende daar, je hebt natuurlijk nog meer mensen, dus misschien had er een een slechte dag ofzo...Niet leuk voor jou iig!!


Best lang, ik denk zeker een jaar of vier. Het is zo jammer want dat kleurt je mening gewoon over een bedrijf, terwijl ik ook wel weet dat hij natuurlijk niet het hele kantoor representeert.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Direct Wonen? Empty Re: Iemand ervaring met Direct Wonen?

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 6:27

Ohh toen zat mijn geliefde collega er nog niet, haha.

Ja ben ik met je eens hoor, zoiets kan een blijvende negatieve indruk achterlaten!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Direct Wonen? Empty Re: Iemand ervaring met Direct Wonen?

Bericht  Phileine ma 13 jun 2011 - 7:36

We hebben twee keer een huisje via Direct Wonen gehuurd en al met al was ik best tevreden. Ze zijn duur, maar goed, dat is iets wat je van tevoren weet. Onze eerste huisje beviel slecht en omdat we er al zo snel weer uit moesten, hebben we een korting gekregen op de bemiddelingskosten van ons tweede huis via DW. Dat was erg netjes, want ze hadden dat per slot van rekening niet hoeven doen. De enige reden om niet meer via DW te huren is voor mij het hoge bedrag dat je aan bemiddeling moet betalen. Qua service en andere zaken doen ze heel netjes hun werk.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Direct Wonen? Empty Re: Iemand ervaring met Direct Wonen?

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 7:58

Ik heb 4 x gewoond via Direct Wonen en alle 4 de keren een prima ervaring.
Je betaald alleen wel veel bemiddelingskosten (al zal dat voor een kamer wel meevallen).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Direct Wonen? Empty Re: Iemand ervaring met Direct Wonen?

Bericht  Jeanette do 16 jun 2011 - 20:47

Ik was eigenlijk gewoon een beetje nieuwsgierig of het wat is en me er een beetje aan op aan het orienteren. Maar bedankt voor de reacties!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Direct Wonen? Empty Re: Iemand ervaring met Direct Wonen?

Bericht  Gast do 16 jun 2011 - 21:02

Als je me even een pm stuurt, kan ik je wat tips geven als je wil?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Direct Wonen? Empty Re: Iemand ervaring met Direct Wonen?

Bericht  Atelier Madame do 16 jun 2011 - 21:02

Ik nam net een kijkje op de website en vond de huurprijs voor bijvoorbeeld kamers in utrecht nog wel meevallen. Maar ja bemiddelingskosten e.d. kosten gewoon veel geld (hoewel de woningbouw bij mij ook gewoon 70 euro daarvoor vroeg).
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Direct Wonen? Empty Re: Iemand ervaring met Direct Wonen?

Bericht  Gast do 16 jun 2011 - 21:07

Atelier Madame schreef:Ik nam net een kijkje op de website en vond de huurprijs voor bijvoorbeeld kamers in utrecht nog wel meevallen. Maar ja bemiddelingskosten e.d. kosten gewoon veel geld (hoewel de woningbouw bij mij ook gewoon 70 euro daarvoor vroeg).

Wij bepalen de huurprijzen ook niet, dat doet de verhuurder. Maar als ie te hoog is, dan zeggen we daar wel degelijk wat van ja.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Direct Wonen? Empty Re: Iemand ervaring met Direct Wonen?

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 8:27

Ik vind bemiddelingskosten ok, daar kom je eigenlijk niet onderuit als je particulier gaat huren. Maar dat ik dan ook nog 120 euro moet betalen voor het opstellen van een huurcontract vind ik wel echt belachelijk, dat heb ik nog nergens anders gezien bij direct wonen. De huurprijzen zijn overigens niet hoger dan via andere bureaus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Direct Wonen? Empty Re: Iemand ervaring met Direct Wonen?

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 10:29

Ik heb mijn appartement op een andere manier gehuurd dan bij DW en moest 285 euro contractskosten betalen. Het kan dus altijd nog erger...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Direct Wonen? Empty Re: Iemand ervaring met Direct Wonen?

Bericht  ae25 ma 20 jun 2011 - 7:56

Haai, toevallig kom ik dit topic tegen. Leaf misschien wil je mij wel wat helpen? Ik lees hier al langer mee, zat ook op het oude forum maar had geen zin om een nieuw account aan te maken haha. Maar nu toch maar we Very Happy
Helaas ben ik door het verbreken van mijn relatie met spoed op zoek naar een appartementje in Eindhoven. Een vriendin heeft ook via direct wonen iets gehuurd en opzich is dat wel prima. Alleen kan ik helemaal niet zien of er uberhaupt iets geschikts is op de site en ik kan ook niet zien hoeveel extra kosten erbij komen. Misschien kan jij daar meer over vertellen?

ae25
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 5
Punten : 7
Registratiedatum : 20-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Direct Wonen? Empty Re: Iemand ervaring met Direct Wonen?

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 7:59

Wil je me pm-en? Denk dat het niet zo op prijs wordt gesteld als ik alles hier uit de doeken doe;)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Direct Wonen? Empty Re: Iemand ervaring met Direct Wonen?

Bericht  ae25 ma 20 jun 2011 - 8:53

ik heb je een pm gestuurd, hoop dat het goed is gegaan!

ae25
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 5
Punten : 7
Registratiedatum : 20-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met Direct Wonen? Empty Re: Iemand ervaring met Direct Wonen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum