Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zorg/huurtoeslag

+8
nina
Sarah1985
Flinder
Sterre
Ugly Betty
Pussycat
Makamba
Live Laugh Love
12 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

zorg/huurtoeslag - Pagina 2 Empty Re: zorg/huurtoeslag

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 3:45

Pussycat schreef:Wat ik nu nog niet snap in het algemeen :

Wat bedoelen jullie toch met je salaris opgeven voor het jaar dat komen gaat?
Dat heb ik echt nog nooit gedaan.
Ik vul straks alleen in wat ik heb verdient in 2010.

Je moet een toetsingsinkomen doorgeven. Dat is een geschat inkomen over het jaar dat nog komen gaat. Ik heb mijn opgegeven en geschatte inkomen ruim aangehouden en mocht ik over 2011 toch te weinig hebben gekregen, dan krijg ik dat in 2012 alsnog uitgekeerd. Hiervoor hoef ik niets te doen, omdat ik simpelweg mijn inkomen fout heb geschat. Dat is net als je jouw inkomen over 2011 te laag schat, dan mag je het teveel gekregen terugbetalen.

Dacht ik echter in 2010 geen recht te hebben op toeslag en ik heb het in het begin van het jaar, halverwege of eind van het jaar stopgezet voor het hele jaar, dan moet ik het hele bedrag terugbetalen. Wanneer mijn jaarinkomen, door aangifte inkomstenbelasting, bekend is en ik blijk op basis van het inkomen toch nog recht te hebben, dan kan ik een nieuwe aanvraag doen voor 1 april 2011 met het bekende loon.

Wil je niet gaan schatten met inkomsten en wil je het ook niet ontvangen. Dan kun je het elk jaar voor 1 april aanvragen om het vervolgens voor het jaar erop weer stop te zetten. Vergeet het niet stop te zetten, want je krijgt automatisch een voorschotbeschikking voor het jaar waarin je zit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zorg/huurtoeslag - Pagina 2 Empty Re: zorg/huurtoeslag

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 3:48

_MamaRosa_ schreef:
Isa schreef:Hoe het werkelijk werkt....

Voor 2011 heb ik een inkomen opgegeven van 30.000 euro op jaarbasis. Hierdoor zou ik voor 2011 een bedrag van 19 euro per maand terugkrijgen. Mocht ik toch minder verdienen, dan betalen ze mij de rest dat ergens in 2012 uit. Leuk spaarpotje.

Zet je het stop, krijg je niets. Geef je een te hoog inkomen op, dan krijg je dat achteraf alsnog uitgekeerd.

Wanneer heb je dit opgegeven voor 2011? Bij ons hebben ze zoals je weet het kindgebondenbudget stop gezet, maar daar hebben we dus achteraf wel recht op. Ik wil nu voor april 2011 alles terug vragen van 2010, dit jaar hebben we dus niks gekregen. Dat kan toch?
En van 2011 kan ik dan ook het beste meteen doen? Zou het wel lekker vinden om iedere maand toch een klein bedragje te krijgen in 2011, ookal is het maar 10 euro bij wijze van.

Ja, dat weet ik nog.

Voor 2011 kun je het beste nu gaan aanvragen. Houd het inkomen wel ruim aan. Maar dat adviseer ik iedereen altijd. Beter iets te weinig krijgen, dan iets teveel. Het wordt op het eind altijd rechtgetrokken. smile

Voor 2010 kun je het nog tot 1 april 2011 aanvragen. Maar dat mag je ook nu doen. Als je tenminste weet wat het inkomen is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zorg/huurtoeslag - Pagina 2 Empty Re: zorg/huurtoeslag

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 5:24

Isa schreef:
_MamaRosa_ schreef:
Isa schreef:Hoe het werkelijk werkt....

Voor 2011 heb ik een inkomen opgegeven van 30.000 euro op jaarbasis. Hierdoor zou ik voor 2011 een bedrag van 19 euro per maand terugkrijgen. Mocht ik toch minder verdienen, dan betalen ze mij de rest dat ergens in 2012 uit. Leuk spaarpotje.

Zet je het stop, krijg je niets. Geef je een te hoog inkomen op, dan krijg je dat achteraf alsnog uitgekeerd.

Wanneer heb je dit opgegeven voor 2011? Bij ons hebben ze zoals je weet het kindgebondenbudget stop gezet, maar daar hebben we dus achteraf wel recht op. Ik wil nu voor april 2011 alles terug vragen van 2010, dit jaar hebben we dus niks gekregen. Dat kan toch?
En van 2011 kan ik dan ook het beste meteen doen? Zou het wel lekker vinden om iedere maand toch een klein bedragje te krijgen in 2011, ookal is het maar 10 euro bij wijze van.

Ja, dat weet ik nog.

Voor 2011 kun je het beste nu gaan aanvragen. Houd het inkomen wel ruim aan. Maar dat adviseer ik iedereen altijd. Beter iets te weinig krijgen, dan iets teveel. Het wordt op het eind altijd rechtgetrokken. smile

Voor 2010 kun je het nog tot 1 april 2011 aanvragen. Maar dat mag je ook nu doen. Als je tenminste weet wat het inkomen is.

Weet je wat ik nu vreemd vind? Ik kreeg net de brief voor zorgtoeslag 2011 binnen, een voorschotberekening. Prima. Ik wil met die gegevens ook meteen even kijken hoe het er nu voor staat met het kgb, dus ik vul die inkomsten in die in de brief staan, en dan berekent de site ineens dat we geen kgb krijgen, en 9 euro zorgtoeslag, terwijl in de brief staat dat we 28 euro krijgen. Doe ik dan iets verkeerd?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zorg/huurtoeslag - Pagina 2 Empty Re: zorg/huurtoeslag

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 5:34

_MamaRosa_ schreef:
Isa schreef:
_MamaRosa_ schreef:
Isa schreef:Hoe het werkelijk werkt....

Voor 2011 heb ik een inkomen opgegeven van 30.000 euro op jaarbasis. Hierdoor zou ik voor 2011 een bedrag van 19 euro per maand terugkrijgen. Mocht ik toch minder verdienen, dan betalen ze mij de rest dat ergens in 2012 uit. Leuk spaarpotje.

Zet je het stop, krijg je niets. Geef je een te hoog inkomen op, dan krijg je dat achteraf alsnog uitgekeerd.

Wanneer heb je dit opgegeven voor 2011? Bij ons hebben ze zoals je weet het kindgebondenbudget stop gezet, maar daar hebben we dus achteraf wel recht op. Ik wil nu voor april 2011 alles terug vragen van 2010, dit jaar hebben we dus niks gekregen. Dat kan toch?
En van 2011 kan ik dan ook het beste meteen doen? Zou het wel lekker vinden om iedere maand toch een klein bedragje te krijgen in 2011, ookal is het maar 10 euro bij wijze van.

Ja, dat weet ik nog.

Voor 2011 kun je het beste nu gaan aanvragen. Houd het inkomen wel ruim aan. Maar dat adviseer ik iedereen altijd. Beter iets te weinig krijgen, dan iets teveel. Het wordt op het eind altijd rechtgetrokken. smile

Voor 2010 kun je het nog tot 1 april 2011 aanvragen. Maar dat mag je ook nu doen. Als je tenminste weet wat het inkomen is.

Weet je wat ik nu vreemd vind? Ik kreeg net de brief voor zorgtoeslag 2011 binnen, een voorschotberekening. Prima. Ik wil met die gegevens ook meteen even kijken hoe het er nu voor staat met het kgb, dus ik vul die inkomsten in die in de brief staan, en dan berekent de site ineens dat we geen kgb krijgen, en 9 euro zorgtoeslag, terwijl in de brief staat dat we 28 euro krijgen. Doe ik dan iets verkeerd?

Waarschijnlijk verkeerde jaar. Very Happy

Ondanks dat de zorgtoeslag bevroren zou worden, is hij omhoog gegaan voor 2011. Dus KGB zal hetzelfde zijn. En als je het niet vertrouwd, even checken op telnr. 0800-0543. Ik werk er al meer dan een jaar niet meer, dus mijn "kennis" gaat tot eind 2009.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zorg/huurtoeslag - Pagina 2 Empty Re: zorg/huurtoeslag

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 8:03

Isa schreef:
_MamaRosa_ schreef:
Isa schreef:
_MamaRosa_ schreef:
Isa schreef:Hoe het werkelijk werkt....

Voor 2011 heb ik een inkomen opgegeven van 30.000 euro op jaarbasis. Hierdoor zou ik voor 2011 een bedrag van 19 euro per maand terugkrijgen. Mocht ik toch minder verdienen, dan betalen ze mij de rest dat ergens in 2012 uit. Leuk spaarpotje.

Zet je het stop, krijg je niets. Geef je een te hoog inkomen op, dan krijg je dat achteraf alsnog uitgekeerd.

Wanneer heb je dit opgegeven voor 2011? Bij ons hebben ze zoals je weet het kindgebondenbudget stop gezet, maar daar hebben we dus achteraf wel recht op. Ik wil nu voor april 2011 alles terug vragen van 2010, dit jaar hebben we dus niks gekregen. Dat kan toch?
En van 2011 kan ik dan ook het beste meteen doen? Zou het wel lekker vinden om iedere maand toch een klein bedragje te krijgen in 2011, ookal is het maar 10 euro bij wijze van.

Ja, dat weet ik nog.

Voor 2011 kun je het beste nu gaan aanvragen. Houd het inkomen wel ruim aan. Maar dat adviseer ik iedereen altijd. Beter iets te weinig krijgen, dan iets teveel. Het wordt op het eind altijd rechtgetrokken. smile

Voor 2010 kun je het nog tot 1 april 2011 aanvragen. Maar dat mag je ook nu doen. Als je tenminste weet wat het inkomen is.

Weet je wat ik nu vreemd vind? Ik kreeg net de brief voor zorgtoeslag 2011 binnen, een voorschotberekening. Prima. Ik wil met die gegevens ook meteen even kijken hoe het er nu voor staat met het kgb, dus ik vul die inkomsten in die in de brief staan, en dan berekent de site ineens dat we geen kgb krijgen, en 9 euro zorgtoeslag, terwijl in de brief staat dat we 28 euro krijgen. Doe ik dan iets verkeerd?

Waarschijnlijk verkeerde jaar. Very Happy

Nee, had wel 2011 gekozen.
Nouja, wacht eerst de loonstrookjes van dit jaar wel af, dan hebben we het van 2010 in ieder geval duidelijk, en vraag ik dat vast aan. 2011 wordt sowieso weer een ander jaar, ga dan weer minder verdienen, en krijgen er 2 kinderen bij, wardoor de kgb ook weer iets omhoog schijnt te gaan. Ga daarom niet teveel rommelen met de toeslag van 2011, dat vraag ik desnoods later wel weer terug. (of nee, daar krijgen we dan vanzelf wel bericht van natuurlijk, omdat we over 2010 ook weer hebben aangevraagd)

Blijft een gedoe die toeslagen, en je bent altijd bang dat er teveel wordt berekent. Ook lastig is dat mijn loon altijd wisselend is, zeker als ik weer oproep ga doen...

En die zorgtoeslag, zat net eens papieren door te neuzen, en zag idd dat we in 2009 veel minder kregen, terwijl het inkomen toen ook minder was. Nu verdienen we meer, en krijgen we meer dan het dubbele aan zorgtoeslag. Is dus idd en stuk omhoog gegaan, maar dat mag ook wel met die nieuwe zorgpremies.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zorg/huurtoeslag - Pagina 2 Empty Re: zorg/huurtoeslag

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum