Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zorg/huurtoeslag

+8
nina
Sarah1985
Flinder
Sterre
Ugly Betty
Pussycat
Makamba
Live Laugh Love
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

zorg/huurtoeslag Empty zorg/huurtoeslag

Bericht  Live Laugh Love zo 12 dec 2010 - 23:18

Ik heb een vraag, misschien dat iemand bij kan helpen. Op internet kan ik het antwoord niet vinden.

Wij hebben drie jaar lang teveel huur en zorg toeslag gehad en ontzettend veel moeten terug betalen.
Dit jaar hebben we ingevuld dat ons salaris hoger is dan het eigenlijk is, zodat we niets krijgen en iig niets hoeven terug betalen. Maar het salaris wat we ingevuld hebben is dus hoger. Krijgen we dan waar we recht op hadden terug?
Weet iemand dit?
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zorg/huurtoeslag Empty Re: zorg/huurtoeslag

Bericht  Makamba zo 12 dec 2010 - 23:21

Goeie vraag, al heb ik geen idee of dat kan. Als ik jou was zou ik even contact opnemen met de BD zelf, dan weet je het gelijk! Very Happy
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zorg/huurtoeslag Empty Re: zorg/huurtoeslag

Bericht  Pussycat zo 12 dec 2010 - 23:43

Huh ik snap het niet? Waarom vul je een hoger salaris in dan je werkelijk hebt? Is dat slim?
Waarom geef je niet gewoon aan dat je dan geen zorgtoeslag wilt?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zorg/huurtoeslag Empty Re: zorg/huurtoeslag

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 0:02

Hmm dat weet ik niet. Zou voor het volgende jaar aangeven geen maandelijkse toeslag te willen ontvangen. Mochten jullie achteraf gezien wel recht hebben krijg je het met terugwerkende kracht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zorg/huurtoeslag Empty Re: zorg/huurtoeslag

Bericht  Ugly Betty ma 13 dec 2010 - 0:14

Het lijkt me niet handig om een hoger salaris op te geven, dan komt het straks niet overeen met je jaaropgaaf die je gebruikt bij je belasting aangifte... Ik zou contact opnemen met de BD om te vragen hoe dit zit.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zorg/huurtoeslag Empty Re: zorg/huurtoeslag

Bericht  Live Laugh Love ma 13 dec 2010 - 1:03

Coco schreef:Hmm dat weet ik niet. Zou voor het volgende jaar aangeven geen maandelijkse toeslag te willen ontvangen. Mochten jullie achteraf gezien wel recht hebben krijg je het met terugwerkende kracht.

Misschien verkeerd uitgelegd, maar wat hier boven staat heb ik gedaan. We hebben gezegd geen toeslag meer te willen ontvangen omdat ons salaris te hoog is.
Als ik jou goed begrijp krijg ik het dan wel met terugwerkende kracht?
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zorg/huurtoeslag Empty Re: zorg/huurtoeslag

Bericht  Pussycat ma 13 dec 2010 - 1:09

Live Laugh Love schreef:
Coco schreef:Hmm dat weet ik niet. Zou voor het volgende jaar aangeven geen maandelijkse toeslag te willen ontvangen. Mochten jullie achteraf gezien wel recht hebben krijg je het met terugwerkende kracht.

Misschien verkeerd uitgelegd, maar wat hier boven staat heb ik gedaan. We hebben gezegd geen toeslag meer te willen ontvangen omdat ons salaris te hoog is.
Als ik jou goed begrijp krijg ik het dan wel met terugwerkende kracht?

Ja ik geef ook altijd aan geen zorgtoeslag te willen en ik krijg het ook altijd met terug werkende kracht.
Zo heb ik een mooi ''spaarpotje'' zonder dat ik het in de gaten heb smile


Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zorg/huurtoeslag Empty Re: zorg/huurtoeslag

Bericht  Live Laugh Love ma 13 dec 2010 - 1:19

Pussycat schreef:
Live Laugh Love schreef:
Coco schreef:Hmm dat weet ik niet. Zou voor het volgende jaar aangeven geen maandelijkse toeslag te willen ontvangen. Mochten jullie achteraf gezien wel recht hebben krijg je het met terugwerkende kracht.

Misschien verkeerd uitgelegd, maar wat hier boven staat heb ik gedaan. We hebben gezegd geen toeslag meer te willen ontvangen omdat ons salaris te hoog is.
Als ik jou goed begrijp krijg ik het dan wel met terugwerkende kracht?

Ja ik geef ook altijd aan geen zorgtoeslag te willen en ik krijg het ook altijd met terug werkende kracht.
Zo heb ik een mooi ''spaarpotje'' zonder dat ik het in de gaten heb smile

Dat zou super zijn!! Very Happy Wij hebben van 2007/ 2008 en 2009 in een keer grote bedragen terug moeten betalen.. dat was niet grappig.. hopenlijk nu in ons voordeel!! smile
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zorg/huurtoeslag Empty Re: zorg/huurtoeslag

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 1:42

Hier hetzelfde, en waar het nou aan ligt..? Ik snap er niks meer van. Elke keer als mijn inkomen ook maar iets wijzigt, geef ik het door. En toch krijg ik een rekening dat ik moet terug betalen terwijl ik naar mijn idee toch echt niks teveel heb gehad..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zorg/huurtoeslag Empty Re: zorg/huurtoeslag

Bericht  Sterre ma 13 dec 2010 - 2:03

Ja, dat is bij mij ook gebeurd toen ik mijn vriend als toeslagpartner had opgegeven. Nooit moeten doen ;-). We kregen beide opeens geen zorgtoeslag meer. Of naja, ik dat jaar nog een beetje, en met terugwerkende kracht moest ik dat ook allemaal terugbetalen. Echt 250 euro of zo, en dat hoor je dan 1,5 jaar later. Als we elkaar niet als partner hadden opgegeven hadden we nog wel beide wat gekregen. How strange!

Die brieven zijn ook altijd zo lekker duidelijk en zonder uitleg: u moet zo en zoveel terugbetalen. punt.


Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zorg/huurtoeslag Empty Re: zorg/huurtoeslag

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 2:27

Je kan het idd met terugwerkende kracht terug krijgen, maar dan moet je wel alsnog het juiste inkomen door geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zorg/huurtoeslag Empty Re: zorg/huurtoeslag

Bericht  Flinder ma 13 dec 2010 - 4:17

Volgens mij kun je ook het met terugwerkende kracht krijgen. Wij hadden niet het goeie inkomen doorgeven dus moesten opeens heel veel terugbetalen. Nu zit ik echter zonder werk dus waarschijnlijk krijgen we toch weer wat terug met terugwerkende kracht. Wat een gedoe is dat vaak!
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zorg/huurtoeslag Empty Re: zorg/huurtoeslag

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 4:22

Live Laugh Love schreef:
Coco schreef:Hmm dat weet ik niet. Zou voor het volgende jaar aangeven geen maandelijkse toeslag te willen ontvangen. Mochten jullie achteraf gezien wel recht hebben krijg je het met terugwerkende kracht.

Misschien verkeerd uitgelegd, maar wat hier boven staat heb ik gedaan. We hebben gezegd geen toeslag meer te willen ontvangen omdat ons salaris te hoog is.
Als ik jou goed begrijp krijg ik het dan wel met terugwerkende kracht?

Normaal gesproken wel als je daar recht op hebt. Maar als je hebt aangegeven dat jullie salaris te hoog is, dan weet ik het niet zeker. Al denk ik van wel.
Maar naar mijn idee moet je alles naar waarheid invullen. Dus klopt een te hoog salaris niet (of heb je geen bedrag opgegeven?). Ik weet niet hoe ze daarmee omgaan, maar zal allemaal wel meevallen denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zorg/huurtoeslag Empty Re: zorg/huurtoeslag

Bericht  Sarah1985 ma 13 dec 2010 - 4:40

Wij hebben onze zorg toeslag eens stop gezet maar hadden er wel recht op. Onze boekhouder is al 3 jaar bezig met de belasting om dat terug te krijgen. Volgens mij heb je er wel recht op
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zorg/huurtoeslag Empty Re: zorg/huurtoeslag

Bericht  nina ma 13 dec 2010 - 5:20

Twixx schreef:Je kan het idd met terugwerkende kracht terug krijgen, maar dan moet je wel alsnog het juiste inkomen door geven.
maar dat doe je toch als je inkomensaangifte doet?
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

zorg/huurtoeslag Empty Re: zorg/huurtoeslag

Bericht  Live Laugh Love ma 13 dec 2010 - 6:14

danielledeliefste schreef:
Twixx schreef:Je kan het idd met terugwerkende kracht terug krijgen, maar dan moet je wel alsnog het juiste inkomen door geven.
maar dat doe je toch als je inkomensaangifte doet?

Ja dat dacht ik ook!
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zorg/huurtoeslag Empty Re: zorg/huurtoeslag

Bericht  nina ma 13 dec 2010 - 6:20

Ik heb even met de BD gebeld.

Ik heb al 3 keer doorgegeven dat onze inkomens gewijzigd zijn...Dus dat we geen recht meer hebben op zorgtoeslag. Toch komt deze wijziging niet goed door op één of ander manier.
Ze blijven ons 89 euro per maand uitkeren en zelfs nadat we in 2009 650 euro terug moesten betalen, ging dit gewoon door.. (vreemd dat dit niet aan elkaar gekoppeld is)
Nu kregen we zelfs een nieuwe brief voor 2011 waarin stond dat we 113 euro per maand krijgen. Maar het inkomen wat erop stond, klopte ook niet...
Daarom heb ik dus gebeld om dit wééér door te geven. Ze zei nu dat ik over een week beter terug kon bellen om te kijken of het nu wel in het systeem staan. Vreemd maar ja!

Wel heb ik jou vraag gesteld en inderdaad...
Je krijgt bij de definitieve beschikking het geld waar je nog recht op hebt (of zoals in mijn geval, nog moet betalen).. Deze beschikking krijg je na de inkomensaangifte. Je hebt het dus mooi geregeld voor jullie! :-)
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

zorg/huurtoeslag Empty Re: zorg/huurtoeslag

Bericht  limbogirl82 ma 13 dec 2010 - 7:18

Pussycat schreef:Huh ik snap het niet? Waarom vul je een hoger salaris in dan je werkelijk hebt? Is dat slim?
Waarom geef je niet gewoon aan dat je dan geen zorgtoeslag wilt?

Ja dat kun je doen ! Ik doe dat ook, geen extreem veel verschil.
En het maakt niets uit wat je jaaropgave betreft , daar vind je gewoon het exacte inkomen van het jaar op.

Bij de belastingdienst geef je nl een toetsingsinkomen op waar je moet invullen wat je DENKT dat je verdient hebt als het 31 december is...
zeker als je , zoals ik wisselende uren werkt is het altijd lastiger. Ik heb ook een keer veel moeten terug betalen, nu als de jaaropgave binnen komt vul ik een nieuw toetsinginkomen in en tel bij de jaaropgave dan wat meer op en vul dat bedrag in.

Die stomme belastingdienst altijd, vaak klopt het ook niet en moet je zelf echt goed opletten maar pfff is zo ingewikkeld.

Dus gewoon 200 of 300 euro meer opgeven hoor. Dan weet je tenminste dat je geen terugbetaling hoeft te doen want dat kan niemand gebruiken,toch.

limbogirl82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 220
Punten : 366
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zorg/huurtoeslag Empty Re: zorg/huurtoeslag

Bericht  xxjojootjexx ma 13 dec 2010 - 7:34

Je kunt sowieso beter die programma's gebruiken om wijzigingen door te geven dan telefonisch.. Gaat ook nog eens veel sneller...

Ik geef btw altijd teveel inkomen op sinds ik over 2007 en 2008 veel moest terugbetalen.



xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zorg/huurtoeslag Empty Re: zorg/huurtoeslag

Bericht  Fayebella ma 13 dec 2010 - 11:27

Hmm, dan heb ik ook nog even een vraag (sorry to dat ik je topic even gebruik).
Maar ik heb ook nog recht op zorgtoeslag ivm mijn inkomen. Maar ik heb dat nu stopgezet omdat ik niks wilde betalen. Moet ik dit nog regelen dan voor 31 december en mijn inkomen doorgeven en het aanvragen? Of kan ik dat na mijn opgave doen in april 2011. Ik snap er echt niks meer van.....
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zorg/huurtoeslag Empty Re: zorg/huurtoeslag

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 11:37

Hoe het werkelijk werkt....

Voor 2011 heb ik een inkomen opgegeven van 30.000 euro op jaarbasis. Hierdoor zou ik voor 2011 een bedrag van 19 euro per maand terugkrijgen. Mocht ik toch minder verdienen, dan betalen ze mij de rest dat ergens in 2012 uit. Leuk spaarpotje.

Zet je het stop, krijg je niets. Geef je een te hoog inkomen op, dan krijg je dat achteraf alsnog uitgekeerd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zorg/huurtoeslag Empty Re: zorg/huurtoeslag

Bericht  Fayebella ma 13 dec 2010 - 11:47

Dank je voor je antwoord Isa. Dan zal ik er toch maar eens achteraan gaan.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zorg/huurtoeslag Empty Re: zorg/huurtoeslag

Bericht  silly-one ma 13 dec 2010 - 19:32

En op het antwoord van Isa inhaken. Je moet het dan voor 1 april hebben doorgegeven. Dat heb ik afgelopen week op de site van DB zien staan. Ik ga mijn huurtoeslag van 2010 ook terug vragen. Vanwege ( bewust) hoog ingeschat te verwachten inkomen. Aangezien ik op inval basis heb gewerkt het afgelopen jaar kon ik mijn inkomen niet goed inschatten, daarom maar te hoog opgegeven.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

zorg/huurtoeslag Empty Re: zorg/huurtoeslag

Bericht  Pussycat ma 13 dec 2010 - 20:02

Wat ik nu nog niet snap in het algemeen :

Wat bedoelen jullie toch met je salaris opgeven voor het jaar dat komen gaat?
Dat heb ik echt nog nooit gedaan.
Ik vul straks alleen in wat ik heb verdient in 2010.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zorg/huurtoeslag Empty Re: zorg/huurtoeslag

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 21:11

Isa schreef:Hoe het werkelijk werkt....

Voor 2011 heb ik een inkomen opgegeven van 30.000 euro op jaarbasis. Hierdoor zou ik voor 2011 een bedrag van 19 euro per maand terugkrijgen. Mocht ik toch minder verdienen, dan betalen ze mij de rest dat ergens in 2012 uit. Leuk spaarpotje.

Zet je het stop, krijg je niets. Geef je een te hoog inkomen op, dan krijg je dat achteraf alsnog uitgekeerd.

Wanneer heb je dit opgegeven voor 2011? Bij ons hebben ze zoals je weet het kindgebondenbudget stop gezet, maar daar hebben we dus achteraf wel recht op. Ik wil nu voor april 2011 alles terug vragen van 2010, dit jaar hebben we dus niks gekregen. Dat kan toch?
En van 2011 kan ik dan ook het beste meteen doen? Zou het wel lekker vinden om iedere maand toch een klein bedragje te krijgen in 2011, ookal is het maar 10 euro bij wijze van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zorg/huurtoeslag Empty Re: zorg/huurtoeslag

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum