Huurtoeslag. Wie weet dit?
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Huurtoeslag. Wie weet dit?
Ik ben op zoek naar een kamer en voor kamers kan je geen huurtoeslag krijgen, dat weet ik.
Nu zegt de verhuurder, dat het huis nu nog leegstaat, dat ik dus de eerste huurder wordt, en ik daardoor wel huurtoeslag kan aanvragen. De 2e bewoner daarna dus niet.
Weet iemand of dit klopt? Op de site van de Belastingdienst kan ik dit niet vinden en het loket is nu al dicht, kan dus niet meer bellen.
Nu zegt de verhuurder, dat het huis nu nog leegstaat, dat ik dus de eerste huurder wordt, en ik daardoor wel huurtoeslag kan aanvragen. De 2e bewoner daarna dus niet.
Weet iemand of dit klopt? Op de site van de Belastingdienst kan ik dit niet vinden en het loket is nu al dicht, kan dus niet meer bellen.
Lenster- Fluisteraar
- Aantal berichten : 252
Punten : 452
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Huurtoeslag. Wie weet dit?
Als je een eigen huisnummer/GBA registratie/voordeur hebt, dan kun je huurtoeslag aanvragen. Let wel, het inkomen van iedereen die op hetzelfde adres ingeschreven staat, daarvan telt het inkomen ook mee. En er is geen recht als er een gezamelijke voordeur is zonder huisnummer, welke is onderverdeeld in a,b,c,d. Want dan is het een studentenwoning en is huurtoeslag niet aan de orde.
Gast- Gast
Re: Huurtoeslag. Wie weet dit?
Maura schreef:Als je een eigen huisnummer/GBA registratie/voordeur hebt, dan kun je huurtoeslag aanvragen. Let wel, het inkomen van iedereen die op hetzelfde adres ingeschreven staat, daarvan telt het inkomen ook mee. En er is geen recht als er een gezamelijke voordeur is zonder huisnummer, welke is onderverdeeld in a,b,c,d. Want dan is het een studentenwoning en is huurtoeslag niet aan de orde.
Dit dus, het ligt er ook aan hoe de verhuurder het geregeld heeft. Als het huis geregistreerd staat voor kamerverhuur, krijg je geen huurtoeslag, ook al ben je op dat moment de enige huurder en is de voordeur dan tijdelijk van jou alleen zeg maar. Is het huis niet geregistreerd voor kamerverhuur, krijg je het denk ik wel, zo lang je er nog alleen woont. Maar op het moment dat er meerder mensen in huis komen, worden jullie inkomens opgeteld, plus dat de 'totale huurprijs' (dus van de verschillende kamers opgeteld) waarschijnlijk ver over de grens voor huurtoeslag heengaat en vervalt de huurteoslag. Daarbij komt ook nog het risico dat de gemeente erachter komt dat er illegaal kamerverhuur plaatsvind... ik zou even nagaan of de vergunning voor kamerverhuur aanwezig is, volgens mij kan dat bij de gemeente.
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Huurtoeslag
» Klopt deze redenering (huurtoeslag) ?
» zorg/huurtoeslag
» Huurtoeslag 2013
» Vraag over huurtoeslag?
» Klopt deze redenering (huurtoeslag) ?
» zorg/huurtoeslag