Dagcafé
+20
Champagne
Jordana
Tullow
Cheesegirl
Zwoesj
Monte
Sjaantje
silly-one
aniet
ExpressoB
Lejow
Qiara
Merai
Lavendel
Laquisia
Oasis
VeryCherry
Happydobby
Lady4
Suus
24 plaatsers
Pagina 23 van 40
Pagina 23 van 40 • 1 ... 13 ... 22, 23, 24 ... 31 ... 40
Re: Dagcafé
Hoe gaat het met jou Smikkell?
Laquisia- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11
Smikkell schreef:Ik geloof het ook
Voor jou doe ik snel even een update.
Mams en vriend hebben me geholpen met het verven van het huis. Ondanks dat het 1 dag zou zijn, zijn ze 3 dagen geweest. Ik was ontzettend dankbaar. In woorden en cadeautjes kenbaar gemaakt. Op de laatste dag besloot de vriend van mijn moeder met mijn deuren te slaan en heeft mijn moeder een week in de waan gelaten dat hij bij haar weg zou gaan. Reden, onbekend. Mijn moeder wilde een knuffel, ik wilde haar deze knuffel wel geven, maar wilde ook duidelijk maken dat er in mijn huis ook regels gelden. En dat is dat er in mijn huis niet met deuren wordt geslagen. Waarom? Het was op dat moment laat en huizen zijn gehorig.
Na een week, ik heb ze met rust gelaten, laat ze zelf even uitzoeken wat ze wel en niet met elkaar willen, heb ik weer contact opgenomen. Ze verweet me dat ik haar niet had geknuffeld. Ik heb haar gezegd dat ik niet de behoefte voelde om naar haar huis te komen, omdat de sfeer vanaf hier te ruiken was, maar dat ze bij mij ook koffie had kunnen komen doen. Nee, daar stond haar hoofd niet na. Ja, kan ik het dan verder nog helpen? Ik heb ook een baan, een leven. Dat vond ze slecht, wat als dochter moest ik haar ten alle tijden knuffelen.
We zijn nog een keer het terras opgeweest om het uit te spreken. Hebben we ook geprobeerd, maar ging niet van mij uit. Dus ze gaf me de kans om het nog eens te proberen. Toen kwam ze hier eens om de materialen die achter waren gebleven van haar vriend op te halen en vroeg ze om de huissleutel. Ik zei, prima, maar waarom? Zei ze:"Daarom kom je nog wel achter" Huis te koop, ze gaan 30/40 km verderop wonen. Waarom niet even zeggen?
Het is gewoon slecht tussen ons. Weet niet of het nog goed komt.
Gast- Gast
Wil je dat het goedkomt?
Zwoesj- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10
Angel Blue Eyes schreef:Zwoesj schreef:Wil je dat het goedkomt?
Ja, maar dat gaat op deze manier niet.
Wat zou jij je moeder willen zien doen om het goed te maken?
Zwoesj- Ratel
Kutemoties. Ik ga op bed.
Laquisia- Prater
Zwoesj schreef:Angel Blue Eyes schreef:Zwoesj schreef:Wil je dat het goedkomt?
Ze moet me haar eigen tekortkomingen niet verwijten.
Gast- Gast
Angel Blue Eyes schreef:Zwoesj schreef:Angel Blue Eyes schreef:Zwoesj schreef:Wil je dat het goedkomt?
Nee niet wat ze niet meer moet doen, maar wat zou ze kunnen doen om het beter te krijgen?
Zwoesj- Ratel
Trusten all.
Laquisia- Prater
Zwoesj schreef:Angel Blue Eyes schreef:Zwoesj schreef:Angel Blue Eyes schreef:Zwoesj schreef:Wil je dat het goedkomt?
Nee niet wat ze niet meer moet doen, maar wat zou ze kunnen doen om het beter te krijgen?
Bij der vent weggaan.
Nee, even serieus. Toen mijn moeder hier ruim acht jaar geleden vertrok werd ze uitgekotst. Ik kom uit een klein dorp en dat kleine dorp had haar overspeligheid natuurlijk al snel door en veroordeeld. Ik heb mijn vader op dat moment buitenspel gezet en ben voor mijn moeder gegaan. Ik heb haar mee uitgenomen op belangrijke evenementen en haar bijgestaan waar ze het nodig had. Ik heb altijd voor mijn ouders gestaan. En ik krijg nu te horen van mijn moeder, van mijn moeder???, dat zij mij uit een sociaal isolement hebben gehaald? Waar haalt ze dat vandaan?
Toen ik hen meenam naar waar het maar kon, had ik drie vriendengroepen en altijd wat te doen. En ik wil dat ze erkent, hoe slecht ook, dat ik HEN heb meegenomen en dat ik niet afhankelijk van hen ben. Ik wil dat ze er voor mij is, ipv dat ze zich iets laat aanpraten.
Slecht zeker?
Gast- Gast
Nee is niet slecht. Jij bent de dochter, niet zij. En ik denk (misschien zit ik fout hoor) dat jij het gevoel hebt dat jij de oudere bent. En misschien dat het juist daardoor botst. Sowieso, jij bent volwassen, zij ziet je misschien nog als een veel jonger, nog afhankelijk iemand. Dat hebben veel moeders.
Heb je dit wel eens zo tegen haar gezegd?
Heb je dit wel eens zo tegen haar gezegd?
Zwoesj- Ratel
Je slaat de spijker op zijn hoofdje. Dat is precies zoals ik me voel.
Op mijn werk heb ik er ook weleens over moeten praten en kreeg ik dezelfde feedback. Maar hoe vertel je een moeder dat je dit gevoel hebt? Dat ik me de moeder voel en zij mijn kind is, terwijl zij denkt dat ik nog 12 ben en zij mijn moeder is. Daar botst het dus ook ontzettend. Terwijl mijn vader gewoon erkent dat hij soms het kind is en bemoederd wil worden en dat kan ik soms ook niet aan, en dan als het hoort herstellen zich de banden weer. Dat gebeurt bij mams niet. (als je het nog begrijpt, haha)
Op mijn werk heb ik er ook weleens over moeten praten en kreeg ik dezelfde feedback. Maar hoe vertel je een moeder dat je dit gevoel hebt? Dat ik me de moeder voel en zij mijn kind is, terwijl zij denkt dat ik nog 12 ben en zij mijn moeder is. Daar botst het dus ook ontzettend. Terwijl mijn vader gewoon erkent dat hij soms het kind is en bemoederd wil worden en dat kan ik soms ook niet aan, en dan als het hoort herstellen zich de banden weer. Dat gebeurt bij mams niet. (als je het nog begrijpt, haha)
Gast- Gast
Ik snap je, ik herken het namelijk prima. Dat idee heb ik ook vaak bij mijn moeder, dan zoek ik ook afstand. De ene keer helpt het wel, de andere keer niet.
Ben er ook nog niet achter hoe je dat moet zeggen, want kwetsen doe je dr, of juist niet, dan werkt het averechts.
Zo psychologisch om half 1, half in slaap Denk dat ik zo mijn bed eens ga opzoeken. ABE, we keep in touch, spreek je van het weekend nog wel aan op msn Misschien kunnen we elkaar helpen
Ben er ook nog niet achter hoe je dat moet zeggen, want kwetsen doe je dr, of juist niet, dan werkt het averechts.
Zo psychologisch om half 1, half in slaap Denk dat ik zo mijn bed eens ga opzoeken. ABE, we keep in touch, spreek je van het weekend nog wel aan op msn Misschien kunnen we elkaar helpen
Zwoesj- Ratel
Wat is het rustig...
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Ik ben er maar niet zo heel lang meer. Moet zo de deur uit om tennisles te gaan geven. Heb er op zich wel zin in, maar niet de fut.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
kon dat maar. Ik moet tennisles gaan geven aan eventuele nieuwe jeugdleden. Maar ik kreeg afgelopen week te horen dat ze niet verder gaan met het detacheringsbureau waar ik voor werk, dus ik moet nu kinderen warm maken om te trainen terwijl ik er volgend seizoen waarschijnlijk niet meer ben. Beetje dubbel.
silly-one- Ratel
Beetje raar, maar ja. Ik krijg er voor betaald maar mijn motivatie is toch wel ver gezakt na deze mededeling afgelopen week. Ik was theoretisch ook al klaar met de lessen op woensdag en vrijdag, maar door een fout in de mail ga ik een week door. Ben wel blij daarom, want dan ben ik niet ineens weg voor die kinderen maar kan ik nog afscheid nemen.
silly-one- Ratel
Pagina 23 van 40 • 1 ... 13 ... 22, 23, 24 ... 31 ... 40
Pagina 23 van 40
Permissies van dit forum: