Wisten jullie dit al? (Panga filet slecht!)
+9
JustMeDaan
JoyceVL
Labeendje
Sweety
Nala
Antibes
loesje
Guus
Julia
13 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Wisten jullie dit al? (Panga filet slecht!)
Marin schreef:
Met het eitje had ik het trouwens alleen over pangasius, en niet tilapia, dat smaakt juist weer heel erg vissig.
Ik haal ze dus altijd door elkaar, omdat ik beide praktisch nooit eet. Dus ik weet niet meer welke er nou het meest gronderig was..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Nou, lekker dan, dat kan ik ook al niet meer eten... weet straks echt niet meer waar ik het zoeken moet in de supermarkt...
Gast- Gast
Rivierkreeftjes schijnen ze ook in chemische zooi te gooien zodat ze hun spijsverteringskanaal leeg kotsen...
Antibes- Ratel
Er staat dat je een ijzeren maag hebt als je nog nooit ziek hiervan bent geworden. Nou, ik heb écht geen ijzeren maag maar hier nog nooit last van gehad! Wel vind ik het een vies verhaal. Ik pak misschien wel een ander visje
Gast- Gast
Ik vind het een raar artikel. Onderaan staat dat de pangasius ook wordt verwerkt in diervoeder 'waarschuw uw honden en katten'. Ahum.. ?!
En onderstaand van de VWA:
De nieuwe Voedsel- en Warenautoriteit deed naar aanleiding van het in Vara Kassa gepresenteerde onderzoek een eigen risicobeoordeling. Daaruit blijkt dat je wel heel veel pangasiusfilet moet eten om de gezondheidsnorm te overschrijden. Dat gebeurt pas als een volwassene van 65 kilo zijn leven lang iedere dag meer dan 11 kilo pangasiusfilet eet. Je kunt gewoon normale hoeveelheden pangasiusfilet blijven eten.
Als je gevarieerd eet, elke dag andere producten denk ik niet dat er veel aan de hand is.
De nieuwe Voedsel- en Warenautoriteit deed naar aanleiding van het in Vara Kassa gepresenteerde onderzoek een eigen risicobeoordeling. Daaruit blijkt dat je wel heel veel pangasiusfilet moet eten om de gezondheidsnorm te overschrijden. Dat gebeurt pas als een volwassene van 65 kilo zijn leven lang iedere dag meer dan 11 kilo pangasiusfilet eet. Je kunt gewoon normale hoeveelheden pangasiusfilet blijven eten.
Als je gevarieerd eet, elke dag andere producten denk ik niet dat er veel aan de hand is.
JoyceVL- Fluisteraar
- Aantal berichten : 82
Punten : 256
Registratiedatum : 22-11-10
Antibes schreef:Rivierkreeftjes schijnen ze ook in chemische zooi te gooien zodat ze hun spijsverteringskanaal leeg kotsen...
Shit hey, echt? Wat zielig.
Gast- Gast
JoyceVL schreef:Ik vind het een raar artikel. Onderaan staat dat de pangasius ook wordt verwerkt in diervoeder 'waarschuw uw honden en katten'. Ahum.. ?!
Vind het ook niet lekker klinken, dat ze worden ingevroren in het rivierwater waar ze in zwemmen, los van of het aantal gif wat erin zit schadelijk is.
Gast- Gast
Jen_ schreef:Antibes schreef:Rivierkreeftjes schijnen ze ook in chemische zooi te gooien zodat ze hun spijsverteringskanaal leeg kotsen...
Maar hoe wil je 't anders doen? Dat doen ze natuurlijk dat jij geen rivierkreeftjes met hun maaginhoud eet. En ze kunnen moeilijk de vinger in de keel van het rivierkreeftje steken.
Gast- Gast
Marin schreef:Jen_ schreef:Antibes schreef:Rivierkreeftjes schijnen ze ook in chemische zooi te gooien zodat ze hun spijsverteringskanaal leeg kotsen...
Maar hoe wil je 't anders doen? Dat doen ze natuurlijk dat jij geen rivierkreeftjes met hun maaginhoud eet. En ze kunnen moeilijk de vinger in de keel van het rivierkreeftje steken.
Haha nee dat past niet Maar toch vind ik het zielig hoor, jij niet? Dan eet ik net zo lief geen rivierkreeftjes.
Gast- Gast
Jen_ schreef:Marin schreef:Jen_ schreef:Antibes schreef:Rivierkreeftjes schijnen ze ook in chemische zooi te gooien zodat ze hun spijsverteringskanaal leeg kotsen...
Haha nee dat past niet Maar toch vind ik het zielig hoor, jij niet? Dan eet ik net zo lief geen rivierkreeftjes.
Ik vind er beetje ambivalent over. Ik vind het zielig als je het zo bekijkt, maar realiseer me ook dat ik er te weinig vanaf weet om er echt een mening over te kunnen vormen of ik het zielig vind. Ik ga er vanuit dat dit een redelijk gebruikelijke manier is.
Maar dan kom je weer bij hetzelfde argument als bio industrie uit, en om die reden eet ik tegenwoordig ook alleen nog maar biologisch vlees. Dus als er een bio-manier beschikbaar is en er biologische rivierkreeftjes beschikbaar zijn, dan zou ik die altijd kiezen boven de 'normale' manier.
Ik ga morgen trouwens crab cakes maken, met krab uit blik. Vraag me nu af wat daar mee gebeurd is, alvorens het is ingeblikt.
Gast- Gast
'Ik vind er beetje ambivalent over' Zo zo Marin
Gast- Gast
Jen_ schreef:'Ik vind er beetje ambivalent over' Zo zo Marin
Haha sorry
Ik ben in tweestrijd. Dat wel goed?
Edit: En ik ben dom hoor, want mijn zin klopte niet eens. Ik BEN er ambivalent over, niet vind. Krijg je als je halverwege de zin een mooi woord bedenkt.
Gast- Gast
Marin schreef:Jen_ schreef:'Ik vind er beetje ambivalent over' Zo zo Marin
Haha sorry
Ik ben in tweestrijd. Dat wel goed?
Edit: En ik ben dom hoor, want mijn zin klopte niet eens. Ik BEN er ambivalent over, niet vind. Krijg je als je halverwege de zin een mooi woord bedenkt.
Ja dat er 'ik ben' moest staan snapte ik al. Maar ik dacht 'zozo wat een dure woorden gebruikt Marin'
Gast- Gast
Oeff, ik ben allergisch voor het woord ambivalent...
Antibes- Ratel
Haha ik vind het niet zo'n heel duur woord, maar komt omdat je het in het Engels meer gebruikt. Net als equivalent, dat zeg ik ook altijd in 't Engels maar klinkt zo overdreven duur in 't Nederlands (maar weet de NLse vertaling niet).
Maar back on track, rivierkreeftjes en panga.
Eet jij ook echt alleen nog maar biologisch Jen of zijn er dingen die jij niet biologisch eet, en waarin maak je die keuze?
Eet jij ook echt alleen nog maar biologisch Jen of zijn er dingen die jij niet biologisch eet, en waarin maak je die keuze?
Gast- Gast
Marin schreef:Haha ik vind het niet zo'n heel duur woord, maar komt omdat je het in het Engels meer gebruikt. Net als equivalent, dat zeg ik ook altijd in 't Engels maar klinkt zo overdreven duur in 't Nederlands (maar weet de NLse vertaling niet).
O.K. Ontopic ik moet bekennen dat ik mijn groenten en fruit niet altijd biologisch eet, maar mijn vlees wel, als ik al vlees eet. Vis ook niet altijd.
Gast- Gast
Blijf het gewoon eten hoor. Alles is zowat eens in het nieuws geweest. De smaak veranderd er niet door, en ziek ben ik er nooit van, terwijl ik van bedorven carpaccio wel een voedselvergiftiging kreeg dus.
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Ik ben er eerlijk gezegd niet van onder de indruk en ik vind het artikel ook niet echt betrouwbaar overkomen. Ik eet heel weinig vis dus die 11 kilo ga ik niet redden
Roxi3- Prater
- Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10
Ik heb de afgelopen 3 dagen elke avond pangafilet gehad en geen maagproblemen hier. Man, ik ben een powervrouw! ;-)
Gast- Gast
Wij eten deze vis nooit, ik vind het smakeloos en niet lekker smaken. Hoe ik het ook marineer of iets. Dus ik hoef me hier geen zorgen om te maken!
Julia schreef:.
Edit: Toch vraag ik me het volgende wel af...als het echt zo slecht zou zijn, zou het toch ook niet verkocht mogen worden in de nederlandse supermarkten?
Dit vind ik echt zo'n dooddoener.. Er worden ook sigaretten en alcohol verkocht in de winkels. Dus als het in de winkel verkocht wordt, betekend toch niet per definitie dat het niet slecht is.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
Nou heb ik deze vis nog nooit gehad, maar ik ben wel dol op vis! Ik zal dit iig niet in mijn boodschappenkarretje leggen zeg.
Gast- Gast
Dat is toch niet vergelijkbaar? Ik neem aan dat supermarkten toch het voedsel checken of je er niet ziek van wordt.xxjojootjexx schreef:Julia schreef:.
Edit: Toch vraag ik me het volgende wel af...als het echt zo slecht zou zijn, zou het toch ook niet verkocht mogen worden in de nederlandse supermarkten?
Dit vind ik echt zo'n dooddoener.. Er worden ook sigaretten en alcohol verkocht in de winkels. Dus als het in de winkel verkocht wordt, betekend toch niet per definitie dat het niet slecht is.
Gast- Gast
Odilia schreef:Dat is toch niet vergelijkbaar? Ik neem aan dat supermarkten toch het voedsel checken of je er niet ziek van wordt.xxjojootjexx schreef:Julia schreef:.
Nou, dat denk ik niet hoor. Dat het goedgekeurde producten zijn wil niet zeggen dat het goed voor iedereen is. Ik ken verhalen van mensen met een notenallergie die van een klein likje pindakaas al een anafylactische shock krijgen.
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe wisten jullie dat jullie zwanger waren?
» Wisten jullie dat...
» Wisten jullie dat...?
» Hoe wisten jullie dat je zwanger was?
» Slecht eten in restaurant, zeggen jullie er iets van?
» Wisten jullie dat...
» Wisten jullie dat...?
» Hoe wisten jullie dat je zwanger was?
» Slecht eten in restaurant, zeggen jullie er iets van?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: