Wisten jullie dit al? (Panga filet slecht!)
+9
JustMeDaan
JoyceVL
Labeendje
Sweety
Nala
Antibes
loesje
Guus
Julia
13 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Wisten jullie dit al? (Panga filet slecht!)
http://www.vetvrij.com/documentaire-over-panga-filet-uit-frankrijk.html
Ik kan helaas de tekst niet kopieren en plakken. Ik wist het al, maar niet iedereen is zich hier van bewust. Vandaar deze tip en dan kun je zelf beslissen of je nog een pangasius/tilapia visje eet.
Ik eet het in ieder geval niet meer
Bij deze nog een link van Kassa:
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/?tx_varakassamedia%5Buid%5D=4803505&cHash=4c98a74777961f3a2d0ad0a1d78fcbf3
Ik kan helaas de tekst niet kopieren en plakken. Ik wist het al, maar niet iedereen is zich hier van bewust. Vandaar deze tip en dan kun je zelf beslissen of je nog een pangasius/tilapia visje eet.
Ik eet het in ieder geval niet meer
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/?tx_varakassamedia%5Buid%5D=4803505&cHash=4c98a74777961f3a2d0ad0a1d78fcbf3
Laatst aangepast door Jen_ op do 9 jun 2011 - 20:21; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Re: Wisten jullie dit al? (Panga filet slecht!)
O bah ik schrik hier wel een beetje van. Aan de andere kant, ik vind dit maar een vage site met een hoop onbevestigde bronnen, iedereen kan zo'n dingen roepen natuurlijk...maar ik denk voortaan wel 2x na voordat ik panga filet eet (at het toch al niet vaak).
Gast- Gast
Bedankt voor de tip Jen. Ik ben dol op deze vis en eet het iedere week dus wel een keer Vanaf nu dus niet meer.
Edit: Toch vraag ik me het volgende wel af...als het echt zo slecht zou zijn, zou het toch ook niet verkocht mogen worden in de nederlandse supermarkten?
Edit: Toch vraag ik me het volgende wel af...als het echt zo slecht zou zijn, zou het toch ook niet verkocht mogen worden in de nederlandse supermarkten?
Laatst aangepast door Julia op do 9 jun 2011 - 20:18; in totaal 1 keer bewerkt
Julia- Prater
- Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10
Storm schreef:O bah ik schrik hier wel een beetje van. Aan de andere kant, ik vind dit maar een vage site met een hoop onbevestigde bronnen, iedereen kan zo'n dingen roepen natuurlijk...maar ik denk voortaan wel 2x na voordat ik panga filet eet (at het toch al niet vaak).
Ja dat snap ik dat je dat vindt. Maar Google anders eens op die vis, er komt een hoop soortgelijks naar voren!
Gast- Gast
Ik lig er niet wakker van.. Ben het wel eens met reactie 6 en 6.1.. Kan helaas niets kopiëren.
Gast- Gast
hmmm vind het een apart artikel om eerlijk te zijn...
misschien zou ik het aan de hand hiervan niet meer uit de diepvries halen, maar je maakt mij niet wijs dat alle panga daar op die plek op die manier gekweekt wordt.
Ook vind ik sommige argumenten een beetje vreemd, vissen eten nou eenmaal andere vissen... dat is wel natuur in tegenstelling tot de vergelijking die wordt getrokken met koeien die koeien te eten krijgen.
misschien zou ik het aan de hand hiervan niet meer uit de diepvries halen, maar je maakt mij niet wijs dat alle panga daar op die plek op die manier gekweekt wordt.
Ook vind ik sommige argumenten een beetje vreemd, vissen eten nou eenmaal andere vissen... dat is wel natuur in tegenstelling tot de vergelijking die wordt getrokken met koeien die koeien te eten krijgen.
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10
ik wist het wel is ook eens bij kassa geweest en ik eet het niet meer bah!
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Gast- Gast
Lijkt me vooral erg opgeblazen en overdreven. Google eens op de meest onschuldige voedingsmiddelen en dan nog krijg je dit soort artikelen. Ik zou er niet om stoppen met eten. Je kunt er van opaan dat voedsel dat hier in de supermarkt ligt gewoon voldoende getest is en veilig is bevonden. Zo'n vaag artikel, slecht geschreven ook nog, zonder bronnen of onderbouwing zou ik zeker weten niet serieus nemen.
Gast- Gast
_Donnaa schreef:Ik lig er niet wakker van.. Ben het wel eens met reactie 6 en 6.1.. Kan helaas niets kopiëren.
Ik ook, en daarom probeer ik zo weinig mogelijk voedsel met E-nummers te eten, en zo puur mogelijk te eten, danwel vaker vegetarisch.
Gast- Gast
Jen_ schreef:Storm schreef:O bah ik schrik hier wel een beetje van. Aan de andere kant, ik vind dit maar een vage site met een hoop onbevestigde bronnen, iedereen kan zo'n dingen roepen natuurlijk...maar ik denk voortaan wel 2x na voordat ik panga filet eet (at het toch al niet vaak).
Ja dat snap ik dat je dat vindt. Maar Google anders eens op die vis, er komt een hoop soortgelijks naar voren!
Als je op aspartaam googlet ook. En tóch is al meerdere keren bewezen dat dat niet schadelijk is en zijn de twee onderzoeken die bewezen van wel allang gefalcificeerd..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik mag sowieso heel veel E-nummers al niet, want dan vind je me terug op toilet en varkensvlees eet ik ook niet, zelfde reden..Jen_ schreef:_Donnaa schreef:Ik lig er niet wakker van.. Ben het wel eens met reactie 6 en 6.1.. Kan helaas niets kopiëren.
Ik ook, en daarom probeer ik zo weinig mogelijk voedsel met E-nummers te eten, en zo puur mogelijk te eten, danwel vaker vegetarisch.
Gast- Gast
Ja deze vis is eigenlijk een rioolvis. Dit heb ik een aantal jaren terug eens ergens gelezen en nadien nog vaker gehoord. Ik heb het dan ook nooit meer gegeten.
Nala- Fluisteraar
- Aantal berichten : 138
Punten : 166
Registratiedatum : 06-12-10
Hm.. is er eindelijk een vissoort dat ik lust is er wat mee aan de hand
Zo vaak eet ik de vis niet ( 1x per 2 a 3 weken ) dus ik denk niet dat ik ermee stop. Wij halen het ook niet uit de diepvries.
Zo vaak eet ik de vis niet ( 1x per 2 a 3 weken ) dus ik denk niet dat ik ermee stop. Wij halen het ook niet uit de diepvries.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Ik vind het juist niet zo lekker (en ben grote visliefhebber), smaakt een beetje gronderig. Nee dank u!
Antibes- Ratel
Het smaakt naar een gebakken eitje omdat het vol eiwitten zit omdat t een gekweekte vis is.
Gast- Gast
Een gebakken eitje? Nou ik ben blij dat onze eieren een stuk beter smaken, haha..Marin schreef:Het smaakt naar een gebakken eitje omdat het vol eiwitten zit omdat t een gekweekte vis is.
Gast- Gast
Ach als je alles moet geloven wat er over etenswaren gezegd wordt kan je niks meer eten tegenwoordig en als je niks eet ga je ook dood, dus tja wat is het verschil... Gisteren nog een lekker Tilapiatje op Stomen met witte wijn, kruiden, knoflook, jammie!!!
Labeendje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 100
Punten : 105
Registratiedatum : 29-11-10
_Donnaa schreef:Een gebakken eitje? Nou ik ben blij dat onze eieren een stuk beter smaken, haha..Marin schreef:Het smaakt naar een gebakken eitje omdat het vol eiwitten zit omdat t een gekweekte vis is.
Inderdaad! Gronderig, kan er niets anders van maken.. De een overigens wél meer dan de ander (panga vs tilapia), maar ik weet niet meer welke!
Antibes- Ratel
Antibes schreef:_Donnaa schreef:Een gebakken eitje? Nou ik ben blij dat onze eieren een stuk beter smaken, haha..Marin schreef:Het smaakt naar een gebakken eitje omdat het vol eiwitten zit omdat t een gekweekte vis is.
Inderdaad! Gronderig, kan er niets anders van maken.. De een overigens wél meer dan de ander (panga vs tilapia), maar ik weet niet meer welke!
Ja precies, een grondsmaak! Dat vind ik ook altijd, grappig
Gast- Gast
Jen_ schreef:Antibes schreef:_Donnaa schreef:Een gebakken eitje? Nou ik ben blij dat onze eieren een stuk beter smaken, haha..Marin schreef:Het smaakt naar een gebakken eitje omdat het vol eiwitten zit omdat t een gekweekte vis is.
Ja precies, een grondsmaak! Dat vind ik ook altijd, grappig
Is ook gewoon zo!
Antibes- Ratel
Oh ik vind het echt naar ei smaken, maar ik vind ei ook niet zo lekker, dus vandaar dat ik het meer proef. Daar staat het trouwens ook wel om bekend hoor, dat het naar ei smaakt omdat er zo veel eiwit in zit.
Gronderig lijkt me heel vies, waarom zou je 't uberhaupt eten dan
Gast- Gast
Vind die website overigens zo slecht (geschreven), dat ik 't maar met een korreltje zout neem. Dat kweken zal vast zo goedkoop mogelijk gaan, waardoor er ongezonde stoffen in terecht zullen komen, dat geloof ik zo. Maar echt ongezond?
Met het eitje had ik het trouwens alleen over pangasius, en niet tilapia, dat smaakt juist weer heel erg vissig.
Met het eitje had ik het trouwens alleen over pangasius, en niet tilapia, dat smaakt juist weer heel erg vissig.
Gast- Gast
Marin schreef:Oh ik vind het echt naar ei smaken, maar ik vind ei ook niet zo lekker, dus vandaar dat ik het meer proef. Daar staat het trouwens ook wel om bekend hoor, dat het naar ei smaakt omdat er zo veel eiwit in zit.
Truffel smaakt ook gronderig, aards.. En sommige krachtige wijnen ook. Betekent niet dat het écht naar aarde smaakt, het is meer een bij/nasmaak.
Eet het overigens al helemaal bijna nooit gebakken, denk dat ik ei-smaak daarom ook minder herken..
Antibes- Ratel
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe wisten jullie dat jullie zwanger waren?
» Wisten jullie dat...
» Wisten jullie dat...?
» Hoe wisten jullie dat je zwanger was?
» Slecht eten in restaurant, zeggen jullie er iets van?
» Wisten jullie dat...
» Wisten jullie dat...?
» Hoe wisten jullie dat je zwanger was?
» Slecht eten in restaurant, zeggen jullie er iets van?
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: