Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

steunzolen en zomerschoenen (blote voeten in schoenen)

+3
Niekske
Labeendje
Floor
7 plaatsers

Ga naar beneden

steunzolen en zomerschoenen (blote voeten in schoenen) Empty steunzolen en zomerschoenen (blote voeten in schoenen)

Bericht  Floor do 9 jun 2011 - 19:09

Ik heb al zo ongeveer heel mijn leven steunzolen. Ik heb nu 2 paar wat zomerse schoenen, dus de bovenkant is open met een bandje over de wreef.
Nu heb ik geprobeerd om met blote voeten te lopen met de schoenen met steunzolen erin zodat ik ze ook echt aan kan onder een rokje/jurkje. maar dit lukt dus niet, ik krijg er blaren van onder mijn voeten, mijn voeten 'plakken vast' aan de steunzolen.
Wie heeft dit ook en wat doe je er aan?
Als ik de schoenen nu draag onder een lange broek dan heb ik pantykousen aan, maar dat ziet er natuurlijk niet uit van de zomer onder een rokje/jurkje. Ik wil in de zomer wel eens iets anders aan dan dichte schoenen met sokjes of slippers.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

steunzolen en zomerschoenen (blote voeten in schoenen) Empty Re: steunzolen en zomerschoenen (blote voeten in schoenen)

Bericht  Labeendje do 9 jun 2011 - 19:32

Ik heb zelf geen steunzolen, maar mijn moeder wel en zij doet altijd van die sokjes om de zooltjes die van panty spul zijn en alleen maar om de onderkant van je voet, je hiel en je tenen lopen. Kan je in ieder geval bij de hema kopen. Volgens mij heten ze kousenvoetjes? Gewoon een neutrale kleur nemen of de kleur van je schoenen ofzo. Om je zooltje doen en dan kan je er dus met blote voeten in zonder dat je vast plakt.
Labeendje
Labeendje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 100
Punten : 105
Registratiedatum : 29-11-10

steunzolen en zomerschoenen (blote voeten in schoenen) Empty Re: steunzolen en zomerschoenen (blote voeten in schoenen)

Bericht  Floor do 9 jun 2011 - 19:41

dat is slim bedacht, dat ga ik eens uitproberen. bedankt.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Labeendje do 9 jun 2011 - 20:29

Succes! Ik hoop dat het bij jou ook goed bevalt smile
Labeendje
Labeendje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 100
Punten : 105
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Niekske do 9 jun 2011 - 20:36

Haha ik doe dat ook, tip van mijn tante smile kijk wel voor kousenvoetjes waar veel katoen in zit, anders krijg je snel last van een branderig gevoel onder je voeten, dat had ik tenminste.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  TukTuk do 9 jun 2011 - 21:19

Van wat voor soort materiaal is de bovenlaag van je steunzool?
Je zou altijd even kunnen bellen naar diegene die ze gemaakt heeft (Orthopedisch instrumentenmaker of podoloog?) en vragen of ze misschien een oplossing hebben, door er een andere bovenlaag op te maken, of misschien inderdaad een andere tip hebben voor je. Je zal niet de eerste zijn met deze klacht Wink
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Floor do 9 jun 2011 - 23:13

Het zijn steunzolen van kurk (tenminste daar lijkt het op Laughing ) en dan zit er zo'n laagje overheen geplakt. Maar ik kan hun inderdaad ook wel eens bellen.
Ik heb hiervoor altijd een andere soort steunzolen gehad maar ben overgestapt naar deze orthopedische man en die maakt ze dus van ander materiaal.

bedankt allemaal
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Annemarie vr 10 jun 2011 - 6:51

Floor schreef:Het zijn steunzolen van kurk (tenminste daar lijkt het op Laughing ) en dan zit er zo'n laagje overheen geplakt. Maar ik kan hun inderdaad ook wel eens bellen.
Ik heb hiervoor altijd een andere soort steunzolen gehad maar ben overgestapt naar deze orthopedische man en die maakt ze dus van ander materiaal.

Floor,

Elke orthopedische-instrumentenmaker heeft een eigen visie. De één maakt de steunzolen dikker dan de andere e/o gebruikt andere materialen. Podologen maken ze vaak heel dik.

Ik lees dat je al heel lang steunzolen hebt, welke heb je allemaal wel niet gehad?
Vroeger kreeg ik eerst van die stalen/metalen met z'n knikleertje aan de bovenkant, later zulke van rood/oranje plastic (plexidur) vervolgens leren, kurken, maar ook wel eens eens een combi. Altijd wel zulke 3/4-tjes welke lopen van de hak tot onder de voorvoeten. De tenen bleven altijd wel lekker vrij. In het begin liepen ze altijd via de orthopeed maar veel later ging ik naar de orthopedisch-instrumentenmaker welke aan de orthopeed was verbonden. Bij een podoloog ben ik nog nooit geweest. Aanmeten was in het begin altijd door gipsafdrukken te maken van de voeten. Pas veel later zijn ze toen overgestapt op van die blauwdrukken e/o gaan staan in z'n schuimbakje (waar je dan door in te gaan staan wegzakt). Hoe ging dat bij jou dan?

Groetjes,
Annemarie.

Annemarie
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 7
Registratiedatum : 22-05-11

Bericht  Floor vr 10 jun 2011 - 18:26

Annemarie schreef:
Floor schreef:Het zijn steunzolen van kurk (tenminste daar lijkt het op Laughing ) en dan zit er zo'n laagje overheen geplakt. Maar ik kan hun inderdaad ook wel eens bellen.

Floor,

Elke orthopedische-instrumentenmaker heeft een eigen visie. De één maakt de steunzolen dikker dan de andere e/o gebruikt andere materialen. Podologen maken ze vaak heel dik.

Ik lees dat je al heel lang steunzolen hebt, welke heb je allemaal wel niet gehad?
Vroeger kreeg ik eerst van die stalen/metalen met z'n knikleertje aan de bovenkant, later zulke van rood/oranje plastic (plexidur) vervolgens leren, kurken, maar ook wel eens eens een combi. Altijd wel zulke 3/4-tjes welke lopen van de hak tot onder de voorvoeten. De tenen bleven altijd wel lekker vrij. In het begin liepen ze altijd via de orthopeed maar veel later ging ik naar de orthopedisch-instrumentenmaker welke aan de orthopeed was verbonden. Bij een podoloog ben ik nog nooit geweest. Aanmeten was in het begin altijd door gipsafdrukken te maken van de voeten. Pas veel later zijn ze toen overgestapt op van die blauwdrukken e/o gaan staan in z'n schuimbakje (waar je dan door in te gaan staan wegzakt). Hoe ging dat bij jou dan?

Groetjes,
Annemarie.

Ik heb zo ongeveer alles al gehad, van die stalen/metalen, later rode plastic, kurken enzovoort, enzovoort, ik had een paar jaar terug een soort plastic witte maar die bleken kankerverwekkend te zijn voor degene die ze moest maken dus dat spul mocht niet meer gebruikt worden, nu zit ik met die kurken weer (ik vind het niks).
Ik heb eerst altijd 3/4-tjes gehad ja, deze zijn helemaal (verschrikkelijk dus want nu pas ik eigenlijk niet meer in mijn schoenen die ik al in de kast heb staan).
Aanmeten heb ik ook al in alle soorten en maten gehad, die ik nu heb zijn aangemeten met een schuimbakje (dat was de eerste keer dat ik dat had).

Ik heb gisteren gebeld met een oud klasgenoot die tegenwoordig haar eigen praktijk heeft en dus ook steunzolen maakt, zij adviseerde ook om kousjes om de steunzolen te doen.
Mijn 'eigen' orthopedische man heb ik maar even niet gebeld, het is familie maar hij heeft vorige week te horen gekregen dat de kanker is uitgezaaid, dus ik denk niet dat hij zit te wachten op een vraag over zweetvoeten, vastplakken aan zolen en blaren.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Aziraphale vr 10 jun 2011 - 18:51

Inderdaad van die 'footies' omgekeerd over je zooltje doen. Bij de Hema te koop. Ik heb liever katoenen dan nylon:

steunzolen en zomerschoenen (blote voeten in schoenen) Women-nike-cotton-footie-socks-medium-3-pair_3792745_175
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Angela_1986 za 11 jun 2011 - 6:04

Labeendje schreef:Ik heb zelf geen steunzolen, maar mijn moeder wel en zij doet altijd van die sokjes om de zooltjes die van panty spul zijn en alleen maar om de onderkant van je voet, je hiel en je tenen lopen. Kan je in ieder geval bij de hema kopen. Volgens mij heten ze kousenvoetjes? Gewoon een neutrale kleur nemen of de kleur van je schoenen ofzo. Om je zooltje doen en dan kan je er dus met blote voeten in zonder dat je vast plakt.

Dat noem ik nou nog eens 'n goede tip! Bedankt!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Floor za 11 jun 2011 - 9:30

Angela_1986 schreef:
Labeendje schreef:Ik heb zelf geen steunzolen, maar mijn moeder wel en zij doet altijd van die sokjes om de zooltjes die van panty spul zijn en alleen maar om de onderkant van je voet, je hiel en je tenen lopen. Kan je in ieder geval bij de hema kopen. Volgens mij heten ze kousenvoetjes? Gewoon een neutrale kleur nemen of de kleur van je schoenen ofzo. Om je zooltje doen en dan kan je er dus met blote voeten in zonder dat je vast plakt.

Ik heb het vandaag uitgeprobeerd en ik heb heerlijk kunnen lopen met blote voeten in mijn schoenen. Bedankt voor te tip!
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Angela_1986 zo 12 jun 2011 - 4:51

Floor schreef:
Angela_1986 schreef:

Ik heb het vandaag uitgeprobeerd en ik heb heerlijk kunnen lopen met blote voeten in mijn schoenen. Bedankt voor te tip!

Ik heb 't vandaag ook geprobeerd en idd gewoon met m'n blote voeten in m'n schoenen gelopen Geniale tip! *En ik voel m'n heel klein beetje dom dat ik dit zelf nog nooit heb bedacht. Het is zo voor de hand liggend, nu ik 't weet... nerd * Eindelijk geen kousenvoetjes meer die je nét boven je schoen uit ziet of die niet goed zitten en dus de hele dag opgefrommeld onder je voetzool zitten. cheers
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Annemarie ma 13 jun 2011 - 5:24

[/quote]
Ik heb zo ongeveer alles al gehad, van die stalen/metalen, later rode plastic, kurken enzovoort, enzovoort, ik had een paar jaar terug een soort plastic witte maar die bleken kankerverwekkend te zijn voor degene die ze moest maken dus dat spul mocht niet meer gebruikt worden, nu zit ik met die kurken weer (ik vind het niks).
Ik heb eerst altijd 3/4-tjes gehad ja, deze zijn helemaal (verschrikkelijk dus want nu pas ik eigenlijk niet meer in mijn schoenen die ik al in de kast heb staan).
Aanmeten heb ik ook al in alle soorten en maten gehad, die ik nu heb zijn aangemeten met een schuimbakje (dat was de eerste keer dat ik dat had). [/quote]

Floor,

Heb jij dat nou ook, dacht dat ik de enigste was. Die lange steunzolen zijn moeilijk te plaatsen in schoenen van mijn huidige maat (zoveel ruimte nemen ze in, m.n. voor). Als ik bij de orthopedisch-instrumentenmaker zit kijken ze mij een beetje glazig aan onder het motto "dat is nieuw voor ons". Ik zweer zelf dus ook altijd nog bij die 3/4-tjes maar die hebben ze en maken ze overal meer. Die kurken neem ik al helemaal niet veel te dik, kan je alleen maar dragen in schoenen met dichte hiel en voldoende diepte. Die lange dingen zijn trouwens ook moeilijk bij schoeisel met open tenen.

Ik lees dat jij ook die stalen/metalen en rood/oranje plastic steunzolen hebt gehad. Ze zagen er qua model niet uit (met z'n kniklleertje aan de bovenkant), maar wat ze nu hebben is ook niet alles! Jij lang die metalen en plastic steunzolen gehad en hoe vond je die overigens? Ik kreeg ook al toen ik 5/6 jaar was, heb ze dus bijna heel mijn leven al. Die metalen waren er in de 70-er en 80-er jaren erg veel en werden toen altijd voorgeschreven door de orthopeed in het ziekenhuis. De schoolarts was er overigens ook erg tuc op steunzolen als je wat plattere voeten had. 2x per jaar op controle naar de "steunzolendokter" (orthopeed) voor controle van voeten en steunzolen, daar de voeten wel groeiden maar de steunzolen niet. Soms moest ik wel 2x per jaar nieuwe. Het aanmeten gebeurde toen altijd door (onbelaste) gipsafdrukken te maken van de voeten. De laatste paar keer was het bij mij ook d.m.v. te gaan staan in z'n schuimbakje/-doosje met rose foam/oase waar je dan vervolgens in wegzakte. Daar ik vrij behoorlijke kink-platvoeten heb, zak ik breed in, door en uit in dat schuim (geen enkele steun/correctie aan dat schuim). Zeg er bij het aanmeten altijd bij smalle! Omdat ik smalle voeten/schoenen heb passen die brede zolen dan niet bij/in. Jij ze vroeger zeker ook wel via van gipsafdrukken gehad (was volgens mij ook nog niet zo slecht). Gebeurde toen bij mij altijd direct na het bezoek aan de orthopeed in de naastgelegen gipskamer van de orthopedisch-instrumentenmaker (one stop shopping). Benen recht vooruit, voeten slap laten bungelen waarop de metalen plaatjes werden gepast om de maat te bepalen. Uiteindelijk werden de voetzolen daarna gegipst. Bij jou ook altijd zo? Toen had ik nooit dat ze te breed waren. Hoor wel nader van je.

Groetjes,
Annemarie.

Annemarie
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 7
Registratiedatum : 22-05-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: