Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Steunzolen

+2
TukTuk
Angela_1986
6 plaatsers

Ga naar beneden

Steunzolen Empty Steunzolen

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 2:55

Wie heeft dat, waarom, en helpt het?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Steunzolen Empty Re: Steunzolen

Bericht  Angela_1986 di 5 jul 2011 - 3:39

Ik, helaas...
Mijn voeten zakken zonder steunzolen te ver naar binnen waardoor ik meer lichamelijke klachten krijg. Ze geven mij dus meer steun en dat helpt wel! Ik kan ook echt niet zonder lopen in m'n schoenen, dat loopt voor geen meter. Als ik thuis ben kan ik wel 'n dagje op sokken/blote voeten/pantoffels lopen maar ik merk dat dan wel 'n beetje.

Er zijn de afgelopen tijd al meer topics over steunzolen geweest, misschien heb je daar nog wat aan.

Krijg jij ze ook?
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 3:50

Ik heb wel een verwijzing gehad van de reumatoloog om het te proberen, maar ik mocht wel gewoon op mijn birckenstocks lopen, omdat die wel voldoende steun geven (met warm weer krijg ik niet meer aan).

Gast
Gast

Bericht  Angela_1986 di 5 jul 2011 - 3:53

Die geven voor mij ook te weinig steun... Ik moet dus altijd dichte schoenen Rolling Eyes

Je klinkt nog niet heel enthousiast, wil je 't wel gaan proberen?
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 3:56

Angela_1986 schreef:Je klinkt nog niet heel enthousiast, wil je 't wel gaan proberen?

O jawel, maar ze wist niet of het wel zou helpen, omdat het ook door de reuma komt, maar ik kan het altijd proberen.. Wink

Gast
Gast

Bericht  Angela_1986 di 5 jul 2011 - 4:01

Ok vandaar smile

Ik heb ook 'n vorm van reuma maar had al steunzolen voordat dat gediagnostiseerd was, ik heb eigenlijk maar 1,5 of 2 jaar van m'n leven zonder gelopen. *God wat moeten ze daar al 'n bak geld aan mij verdient hebben :P *
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 4:02

Wat kost het? En helpt het je wel echt?

Gast
Gast

Bericht  Angela_1986 di 5 jul 2011 - 4:25

Dat ligt er maar net aan wat voor steunzolen je krijgt. In 'n ander topic zijn laatst wel prijzen genoemd. Ik krijg 'n deel vergoed, de vorige keer kwam dat neer op iets minder dan de helft geloof ik.

Ik heb 'n aantal jaar geleden dus 'n tijdje zonder gelopen maar kreeg toen nog meer klachten. Toen heb ik ze dus weer laten aanmeten. Mijn klachten zijn absoluut niet over maar wel minder. Ik ben h.ypermob.iel en mijn gewrichten kunnen dus verschuiven waardoor ik 'scheef' sta. Als ik geen steunzolen draag, zakken mijn voeten verder door met als gevolg dat mijn enkels, knieen, heupen enz. ook allemaal anders gaan staan. Dat doen ze mét steunzolen natuurlijk ook nog maar wel minder.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TukTuk di 5 jul 2011 - 8:52

Pippa schreef:Wat kost het? En helpt het je wel echt?

Rond de 150 euro, en er zijn niet veel verzekeringen die het vergoeden helaas..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pien di 5 jul 2011 - 9:10

Ik heb nu sinds een jaar of 2,5 steunzolen. Ik vind het verschrikkelijk... Helaas kan ik gewoon niet zonder dus moet me er maar bij neer leggen.

Ik heb inmiddels mijn 2de paar, het eerste paar ging ruim 1 jaar mee en kostte me 160 euro, het tweede paar koste 140 euro en daar kreeg ik 100 euro van vergoed bij Agis.

Het probleem bij mij is dat ik doorgezakte voeten/ platvoeten heb waardoor ik helemaal naar binnen zak. Op de buitenkant van mijn voet komt dus veel druk/ kracht te staan op mijn spieren en pezen waardoor ik daar heel snel ontstekingen oploop. Augustus 2009 heb ik ook hierdoor 8 weken lang in de ziektewet gezeten en daarna dus steunzolen gekregen. Ik heb zo lang doorgelopen met klachten dat ik op een gegeven moment gewoon niet meer kon lopen van de pijn...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  lief-boefje di 5 jul 2011 - 9:13

Pippa schreef:Wie heeft dat, waarom, en helpt het?

Hoi Pippa,

Ik heb ook sinds een jaar steunzolen. Ik had al een paar maanden ontstoken enkels, beide kanten. Dit werd alleen maar erger en kon niet meer normaal lopen.Had eigenlijk krukken nodig. Ik heb eerst een maand of 3 onstekingsremmers geslikt maat dit werkte niet voldoende,alleen voor de pijn,maar niet om de onsteking en bult op enkels weg te krijgen.
Toen heb ik steunzolen gekregen via de orthopead omdat mijn enkels erg naar binnen staan en ik bijna geen holling onder mijn voet heb, en deze worden bij het zilveren kruis niet volledig vergoed. €35 euro wordt er vergoed en ik moest nog € 110-, zelf betalen. Het heeft heel goed geholpen, al heb ik er wel een paar maanden voor nodig gehad, en injecties gehad om de onsteking weg te krijgen. Maar met deze combinatie is het wel bijna helemaal over nu.

Helaas heb ik wel de grootste moeite om schoenen te kopen omdat ik én een hele hoge steunzol heb omdat mijn enkels zo naar binnen staan, maat 43 heb en smalle voeten heb. Ik kan alleen gympies aan die niet te laag zijn en te stug en laarzen. Ik kan geen open schoentjes,sandaaltjes etc aan met steunzolen, dan glip ik uit mijn schoen constant.

Helaas heb ik dus bijna geen jurkjes/leuke rokjes meer aan omdat je alleen gympen aan kan eronder.
Je moet dus wel of lak hebben aan het feit dat je schoenen helaas niet passen bij je kleding,.of iets stoerdere kleding gaan dragen. Ik heb nu vaak spijkerrokjes met leggings aan en vaker broeken en 3/4 broeken.

Het wil helemaal niet zeggen dat je straks zolen krijgt die zo hoog zijn als die van mij hoor,.dit ligt echt aan de enkelstand.
Je zal als het zolen krijgt gewoon met schoenen die je al hebt moeten kijken of dit er in past.anders naar een speciaalzaak gaan!

Hopelijk heb je hier wat aan!

Succes ermee!
lief-boefje
lief-boefje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 45
Punten : 43
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  lief-boefje di 5 jul 2011 - 9:15

Pien schreef:Ik heb nu sinds een jaar of 2,5 steunzolen. Ik vind het verschrikkelijk... Helaas kan ik gewoon niet zonder dus moet me er maar bij neer leggen.

Ik heb inmiddels mijn 2de paar, het eerste paar ging ruim 1 jaar mee en kostte me 160 euro, het tweede paar koste 140 euro en daar kreeg ik 100 euro van vergoed bij Agis.

Het probleem bij mij is dat ik doorgezakte voeten/ platvoeten heb waardoor ik helemaal naar binnen zak. Op de buitenkant van mijn voet komt dus veel druk/ kracht te staan op mijn spieren en pezen waardoor ik daar heel snel ontstekingen oploop. Augustus 2009 heb ik ook hierdoor 8 weken lang in de ziektewet gezeten en daarna dus steunzolen gekregen. Ik heb zo lang doorgelopen met klachten dat ik op een gegeven moment gewoon niet meer kon lopen van de pijn...

Klinkt precies als mijn verhaal, maar ik heb wel doorgewerkt toen maar zat alleen maar,lopen ging amper.
Ook al kan ik heel weinig schoenen nog aan, ik ben blij dat ik veel minder pijn heb dan toen. Al voel ik na een dagje thuis op slippers/pantoffels mijn enkels weer en wordt het weer dik.
lief-boefje
lief-boefje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 45
Punten : 43
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Floor di 5 jul 2011 - 19:11

Ik heb gisteren nieuwe steunzolen laten aanmeten, dinsdag kan ik ze gelukkig al weer ophalen.
Ze kosten inclusief consult (aanmeten) en na-controle na 3 maanden € 195.
Ik krijg er 100 van terug van de verzekering.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  ingrid82 wo 6 jul 2011 - 4:10

ik ben toevallig vandaag geweest om nieuwe te laten aanmeten,
de mijne kosten (met consult) 144 euro krijg dan 55 euro + 27euro consultkosten terug, viel me eigenlijk nog 'mee' omdat ik de vorige keer geloof ik ook iets van 185 euro moest betalen....
Maargoed het is nu eenmaal nodig en ze helpen echt goed.
ingrid82
ingrid82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 159
Punten : 167
Registratiedatum : 15-02-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud