Wie heeft er steunzolen?
+11
Annemarie
Jerry
Mysterious
Angela_1986
miss piggy
Pien
Sterre
Gigi_
Xanna
Huppekee
Bliss
15 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wie heeft er steunzolen?
Ik wist altijd al wel dat ik vreemde voeten had en zei ook altijd dat t een beetje het tegenovergestelde van platvoeten is bij mij: hele hoge wreef en gewoon een holle voet. Nu was ik bij de pedicure zaterdag en die zei ook: "je hebt behoorlijke holvoeten". Wist dus niet eens dat daar echt een benaming voor was, maar heb net zitten googlen en verrek, die voeten lijken wel op de mijne! (al is t bij mij wel een stuk minder erg dan op sommige foto's, gelukkig) Ze zei dat ik eigenlijk het beste steunzolen kan laten aanmeten. Nu heb ik hier totaal geen verstand van en ik wil dit dan sowieso pas na de zomer laten doen, maar ben benieuwd naar ervaringen hiermee.
- Hoe duur zijn ze?
- Kreeg je ze (deels) vergoed van de zorgverzekering?
- Zijn er bepaalde schoenen die je niet meer kunt dragen met die zolen?
Overige info is ook welkom! (vond steunzolen altijd iets voor bejaarden ofzo... )
- Hoe duur zijn ze?
- Kreeg je ze (deels) vergoed van de zorgverzekering?
- Zijn er bepaalde schoenen die je niet meer kunt dragen met die zolen?
Overige info is ook welkom! (vond steunzolen altijd iets voor bejaarden ofzo... )
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Wie heeft er steunzolen?
Wij kregen geloof ik de helft vergoed ofzo.. Moesten nog wel 100 euro bijbetalen dacht ik. Je kunt lang niet alles meer aan! geen hakken meer en smalle schoenen. Ook moet je kijken of de originele zool van de schoen eruit kan.
Huppekee- Fluisteraar
- Aantal berichten : 275
Punten : 344
Ik lees even mee!
De vergoeding verscheelt erg per aanvullende verzekering.
Maar wat lees ik nu? Geen hakken? Dat is dus al klote dan.
De vergoeding verscheelt erg per aanvullende verzekering.
Maar wat lees ik nu? Geen hakken? Dat is dus al klote dan.
Gast- Gast
**
Laatst aangepast door Xanna op do 1 nov 2012 - 6:36; in totaal 1 keer bewerkt
Xanna- Prater
- Aantal berichten : 504
Punten : 556
Registratiedatum : 18-11-10
Hakken draag ik gelukkig toch al niet, maar t lijkt me allemaal wel een hoop gedoe (en ik hou niet van gedoe!). Maar als ik mn pedicure moet geloven, doe ik er wel verstandig aan, voordat ik straks zulke kromme poten heb dat ik speciale schoenen moet laten maken (en dat is niks voor iemand met een schoenentic!)
Bliss- Lady Post-a-lot
Hmm, ik loop in de zomer toch al vaak op Birkenstocks, maar wil ook nog wel andere slippers aan kunnen! Misschien dat ik ze dan alleen in de winter gebruik ofzo. Getver, heb hier dus totaal geen zin in!
Bliss- Lady Post-a-lot
Ik draag al jaren zooltjes van de podoloog..
Worden iedere keer aangepast aan de drukpunten van de voet etc. Ongeveer elk jaar heb je nieuwe nodig.
In het begin waren die van mij erg hard en stug en nu zijn ze steeds zachter en flexibeler.
Wel hebben mijn zooltjes altijd in al mn laarzen gepast en ook in ballerina's etc. (niet die flut dingen )
Je staat wel hoger in je schoen door de zolen dus altijd met zooltjes passen als je nieuwe schoenen gaat kopen....
In het begin zitten alle schoenen/laarzen ook vrij strak maar dat loopt uit
In slippers en birkenstocks kun je ze inderdaad niet dragen, in pumps wel hoor!
Worden iedere keer aangepast aan de drukpunten van de voet etc. Ongeveer elk jaar heb je nieuwe nodig.
In het begin waren die van mij erg hard en stug en nu zijn ze steeds zachter en flexibeler.
Wel hebben mijn zooltjes altijd in al mn laarzen gepast en ook in ballerina's etc. (niet die flut dingen )
Je staat wel hoger in je schoen door de zolen dus altijd met zooltjes passen als je nieuwe schoenen gaat kopen....
In het begin zitten alle schoenen/laarzen ook vrij strak maar dat loopt uit
In slippers en birkenstocks kun je ze inderdaad niet dragen, in pumps wel hoor!
Gigi_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 447
Punten : 505
Registratiedatum : 07-12-10
Meh, ik heb ook holle voeten, en een beetje hamertenen. Volgens mij zou het voor mij ook beter zijn, maar tot nu toe ben ik nog niet naar de podoloog geweest om het te laten onderzoeken, omdat ik ook geen zin heb in gedoe ;-). Ik volg je topic dus!
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Ik heb ook al weer een paar jaar steunzolen..... en ik kan niet meer zonder!!! (behalve dan in mn birkenstocks) anders krijg ik echt last van mijn rug e.d.
Mijn steunzolen komen ook bij de orthopedische schoenmaker vandaan, eerst ook bij de podoloog, maar steunzolen van de podoloog worden helaas niet altijd vergoed. Vandaar mn switch.
Ik was vorig jaar kwijt voor halve steunzolen (Mijn tenen zitten 'vrij' om het zo maar te zeggen) was €115,00 en ik krijg iets van €60,00 vergoed. Maar ja.. ik kan niet meer zonder.
Hakken draag ik idd niet, dat lukt niet.
Te brede en te smalle schoenen ook niet
Ballerina's passen ze in sommige, lang niet alle.
Birkenstocks draag ik zomers, want dat zijn de enigste slippers waar ik op kan lopen zonder dat ik mn rug e.d. voel zonder zooltjes. Al merk ik aan t eind van de zomer wel dat mn voeten ontzettend moeten corrigeren als ik weer normale schoenen met mijn steunzolen aan trek.
Ik heb overigens niet altijd schoenen waar de zool uit kan, soms past het prima en soms met een maatje groter. Ik heb daarentegen altijd wel 'duurdere' schoenen idd. Maar dan heb je ook wat.
Ik heb voor onder een rokje wel (lage) pumps staan, als ik niet teveel hoef te lopen trek ik deze aan, anders ga ik toch voor mn enkellaarsjes.
Hopelijk heb je er wat aan?
Mijn steunzolen komen ook bij de orthopedische schoenmaker vandaan, eerst ook bij de podoloog, maar steunzolen van de podoloog worden helaas niet altijd vergoed. Vandaar mn switch.
Ik was vorig jaar kwijt voor halve steunzolen (Mijn tenen zitten 'vrij' om het zo maar te zeggen) was €115,00 en ik krijg iets van €60,00 vergoed. Maar ja.. ik kan niet meer zonder.
Hakken draag ik idd niet, dat lukt niet.
Te brede en te smalle schoenen ook niet
Ballerina's passen ze in sommige, lang niet alle.
Birkenstocks draag ik zomers, want dat zijn de enigste slippers waar ik op kan lopen zonder dat ik mn rug e.d. voel zonder zooltjes. Al merk ik aan t eind van de zomer wel dat mn voeten ontzettend moeten corrigeren als ik weer normale schoenen met mijn steunzolen aan trek.
Ik heb overigens niet altijd schoenen waar de zool uit kan, soms past het prima en soms met een maatje groter. Ik heb daarentegen altijd wel 'duurdere' schoenen idd. Maar dan heb je ook wat.
Ik heb voor onder een rokje wel (lage) pumps staan, als ik niet teveel hoef te lopen trek ik deze aan, anders ga ik toch voor mn enkellaarsjes.
Hopelijk heb je er wat aan?
Gast- Gast
Ik heb ze en vind het echt vreselijk... Een groot drama en het is ook altijd Een hel om goed zittende schoenen te vinden....
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik loop al zeker een jaar of 10 op steunzolen, als je veel loopt op een dag dan kan je ze beter in doen maar als je naar een feestje gaat voor een avondje hoef je ze echt niet altijd in hoor dus je kan je leuke schoenen toch gewoon aan, ik raad je wel aan om ze te gebruiken je kan behoorlijk last krijgen ook van je rug als je ze niet concequent gebruikt succes ermee...
miss piggy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 371
Punten : 415
Registratiedatum : 05-12-10
Het heeft heel erg te maken met wat voor soort steunzolen je krijgt. Ik heb al vanaf dat ik kon lopen steunzolen en ze dus al in allerlei soorten en maten gehad. Overigens doe ik er tegenwoordig wel langer als 'n jaar mee ondanks dat ik ze áltijd draag!
Maar 'gedoe' heb je wel, niet iedere schoen zal meer passen. Ik draag zelf ook geen hoge hakken maar dat heeft niets met mijn steunzolen te maken maar met mijn zeer onstabiele enkels en rug. Volgens mij zou ik anders best wat hogere hakken kunnen dragen.
Welke soort schoenen jij niet meer zou kunnen dragen is natuurlijk afhankelijk van 't soort zool dat je krijgt. Sannie89 geeft bv. aan dat die van haar wel in sommige ballerina's passen terwijl ik die van mij daar met geen mogelijkheid in krijg. Of nou ja, ze gaan er wel in maar dan komen ze er aan de zijkant bovenuit, dat is dus geen gezicht...
En ik weet niet hoe erg het bij jou zal zijn, wellicht kun/mag je ook wel eens zonder lopen.
Wat ze kosten? Goede vraag! Volgens mij was ik vorig jaar tussen de €150,- en €200,- kwijt voor 'n paar en kreeg ik daar iets van €90,- voor terug via de zorgverzekeraar. Ik ben wel extra verzekert. Deze vergoeding krijg ik 1x per 2 jaar maar ik weet niet of dat alleen voor de steunzolen geldt of ook voor m'n polsspalken; dus of ik die beide vergoedt krijgt 1x per 2 jaar of één van beide 1x per 2 jaar.
Maar 'gedoe' heb je wel, niet iedere schoen zal meer passen. Ik draag zelf ook geen hoge hakken maar dat heeft niets met mijn steunzolen te maken maar met mijn zeer onstabiele enkels en rug. Volgens mij zou ik anders best wat hogere hakken kunnen dragen.
Welke soort schoenen jij niet meer zou kunnen dragen is natuurlijk afhankelijk van 't soort zool dat je krijgt. Sannie89 geeft bv. aan dat die van haar wel in sommige ballerina's passen terwijl ik die van mij daar met geen mogelijkheid in krijg. Of nou ja, ze gaan er wel in maar dan komen ze er aan de zijkant bovenuit, dat is dus geen gezicht...
En ik weet niet hoe erg het bij jou zal zijn, wellicht kun/mag je ook wel eens zonder lopen.
Wat ze kosten? Goede vraag! Volgens mij was ik vorig jaar tussen de €150,- en €200,- kwijt voor 'n paar en kreeg ik daar iets van €90,- voor terug via de zorgverzekeraar. Ik ben wel extra verzekert. Deze vergoeding krijg ik 1x per 2 jaar maar ik weet niet of dat alleen voor de steunzolen geldt of ook voor m'n polsspalken; dus of ik die beide vergoedt krijgt 1x per 2 jaar of één van beide 1x per 2 jaar.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Nog even als toevoeging om te voorkomen dat Bliss er een heel drama idee bij krijgt
Ik heb ook heus wel een keer hakken aan (tot 5 cm hoogte en vrij breed van voren) of flipflops. Maar ik denk dat wel heel bewust na of ik ver moet lopen, lang moet staan (dus echt afhankelijk wat ik van mijn voeten vraag die dag...) Ik heb trouwens steunzolen omdat ik een holle binnenkant van mijn voet heb/had en een hallux valgus aan beide kanten (scheefstand van de teen).
Na 4 operaties aan 1 kant draag ik nog steeds steunzolen voor een betere verdeling van de drukpunten (ik heb aan een kant geen grote teen gewricht meer).
Ik kan mij echter voorstellen dat je geen zin hebt in gedoe, maar ik kan je alleen maar meegeven dat je zuinig moet zijn op je voeten, je hebt er tenslotte maar 2! Je kunt nu wel mooie schoenen willen blijven dragen etc. maar als je over een jaar of wat echt problemen krijgt met je rug, knieeen of andere gewrichten heb je er spijt van dat je je nu niet over het 'ik heb geen zin in gedoe' gevoel heen hebt gezet.
Ik heb ook heus wel een keer hakken aan (tot 5 cm hoogte en vrij breed van voren) of flipflops. Maar ik denk dat wel heel bewust na of ik ver moet lopen, lang moet staan (dus echt afhankelijk wat ik van mijn voeten vraag die dag...) Ik heb trouwens steunzolen omdat ik een holle binnenkant van mijn voet heb/had en een hallux valgus aan beide kanten (scheefstand van de teen).
Na 4 operaties aan 1 kant draag ik nog steeds steunzolen voor een betere verdeling van de drukpunten (ik heb aan een kant geen grote teen gewricht meer).
Ik kan mij echter voorstellen dat je geen zin hebt in gedoe, maar ik kan je alleen maar meegeven dat je zuinig moet zijn op je voeten, je hebt er tenslotte maar 2! Je kunt nu wel mooie schoenen willen blijven dragen etc. maar als je over een jaar of wat echt problemen krijgt met je rug, knieeen of andere gewrichten heb je er spijt van dat je je nu niet over het 'ik heb geen zin in gedoe' gevoel heen hebt gezet.
Xanna- Prater
Heb ff gekeken bij de vergoedingen van mijn zorgverzekering en ik krijg € 200 per kalenderjaar voor podologie, podotherapie en orthopedische steunzolen. Kan geen kwaad dus om eens een afspraak te maken, maar dat zal wel na de zomer worden. Heb voorlopig genoeg andere dingen aan mn hoofd (verhuizing, werk en straks vakantie), maar ga me er dan toch maar verder in verdiepen tegen die tijd...
Bliss- Lady Post-a-lot
Bij mij ontstaat er nu (sinds één of twee jaar) ook zo'n hallux valgus, een knobbel aan de zijkant van mn voet. Vind dat zo kut! Heb er ook echt last van bij sommige zomerschoenen, dus doe er soms een pleister overheen. Dit gaat alleen maar erger worden. Pedicure zei wel dat je daar geen operatie voor moest willen, dat dat in veel gevallen alleen maar averechts werkt.
Edit: ik draag trouwens sowieso altijd al wel vrij 'makkelijke' schoenen, waar ik relaxed op kan lopen. Vaak All Stars, Birkenstocks, platte laarzen etc.
Edit: ik draag trouwens sowieso altijd al wel vrij 'makkelijke' schoenen, waar ik relaxed op kan lopen. Vaak All Stars, Birkenstocks, platte laarzen etc.
Bliss- Lady Post-a-lot
Bliss schreef:Bij mij ontstaat er nu (sinds één of twee jaar) ook zo'n hallux valgus, een knobbel aan de zijkant van mn voet. Vind dat zo kut! Heb er ook echt last van bij sommige zomerschoenen, dus doe er soms een pleister overheen. Dit gaat alleen maar erger worden. Pedicure zei wel dat je daar geen operatie voor moest willen, dat dat in veel gevallen alleen maar averechts werkt.
Bij de één pakt zo'n operatie wel goed uit, bij de ander niet. Ik ben een voorbeeld van de laatste.
Eén operatie werden er bij mij 4, het ging van kwaad tot erger en nu dus helemaal geen grote teen gewricht meer, waardoor ik mijn teen dus niet meer kan buigen. Er zitten altijd risico's aan een operatie, helaas. De bult is overigens wel weg aan de zijkant en ik had er een boven op. Ook aan mijn andere voet heb ik heb ik de afwijking, maar ik laat mij niet meer opereren (ook al hebben mensen er 8 van de 10 keer voordeel van, ik neem het risico niet meer)
Pleisters plakken heeft overigens helemaal geen zin. Goede ruime schoenen en steunzolen overigens wel. Van All Stars gaan de haren van mijn orthopeed recht overeind staan Dus beter niet..(te flexibel, weinig steun etc).
Xanna- Prater
Mijn moeder heeft ook steunzolen en die kreeg een deel vergoed, wel eerst zelf betalen en daarna terug gestort (zij zit bij Agis)...
Schoenen zelf worden daar NIET vergoed en zij koopt nu elk jaar een paar schoenen speciaal waar haar steunzolen in kunnen a 200, 250EURO!
Birkenstocks mocht ze dit jaar gelukkig erbij kopen voor de zomer, maar ze mag er dan weer NIET de hele dag oplopen, ze moest erbijv op letten dat ze de brede birkenstocks moest aanschaffen met of 2 hele brede banden of in ieder geval dat hij voldoende steun van bovenaf gaf..
Smalle schoenen zul je dus niet meer kunnen kopen en hakken idd ook, ook moet er op letten dat evt de zool er uit kan (dat is echt een ramp om zoiets te vinden!!) want anders kan je steunzool er niet in, dus houd daar wel rekening mee!
Ook word mn moeder geregeld opgeroepen om te kijken hoe het met de steunzolen gaat, zijn ze kapot zou ze direct weer nieuwe moeten laten aanmeten en anders standaart vanaf nu 1x per jaar..
Schoenen zelf worden daar NIET vergoed en zij koopt nu elk jaar een paar schoenen speciaal waar haar steunzolen in kunnen a 200, 250EURO!
Birkenstocks mocht ze dit jaar gelukkig erbij kopen voor de zomer, maar ze mag er dan weer NIET de hele dag oplopen, ze moest erbijv op letten dat ze de brede birkenstocks moest aanschaffen met of 2 hele brede banden of in ieder geval dat hij voldoende steun van bovenaf gaf..
Smalle schoenen zul je dus niet meer kunnen kopen en hakken idd ook, ook moet er op letten dat evt de zool er uit kan (dat is echt een ramp om zoiets te vinden!!) want anders kan je steunzool er niet in, dus houd daar wel rekening mee!
Ook word mn moeder geregeld opgeroepen om te kijken hoe het met de steunzolen gaat, zijn ze kapot zou ze direct weer nieuwe moeten laten aanmeten en anders standaart vanaf nu 1x per jaar..
Gast- Gast
Volgens mij heb ik ongeveer de helft vergoed gekregen. Ik heb halve omdat ik vrij grote voeten heb en anders niet meer in schoenen pas. Ik droeg zelf nooit hakken, daarin lijkt het me ook niet ideaal zitten. Opzich kan ik ze in bijna al mijn schoenen aan. en eens een avondje zonder is ook geen ramp. Al moet ik dat niet te vaak doen want dan voel ik het wel in mijn rug.
Mysterious- Prater
- Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10
Ik draag inmiddels een jaar of 6 steunzolen. Heb een heel fijne podotherapeut in Zoetermeer zitten (als je het adres wilt, Bliss, het is met het OV goed te bereiken). Mijn verzekering (IZA) vergoedt per jaar ook ongeveer zo'n bedrag als bij jou.
Mijn zolen zijn zacht, passen in veel schoenen en ik neem altijd mijn schoenen mee naar de podotherapeut om even te kijken of het wel overal in past. Soms loop ik een dagje zonder zolen omdat het dan niet past. Dat is een keuze.
Verder vind ik het alles behalve onhandig, al is het wel vervelend om steeds moeten te onthouden mijn zolen mee te nemen als ik schoenen wil kopen
Mijn zolen zijn zacht, passen in veel schoenen en ik neem altijd mijn schoenen mee naar de podotherapeut om even te kijken of het wel overal in past. Soms loop ik een dagje zonder zolen omdat het dan niet past. Dat is een keuze.
Verder vind ik het alles behalve onhandig, al is het wel vervelend om steeds moeten te onthouden mijn zolen mee te nemen als ik schoenen wil kopen
Gast- Gast
heb je last van je voeten dan?
Ik lees in je openingspost dat 't alleen op aanraden van iemand is en niet zozeer dat je er zelf last van hebt...
Of is het een soort preventie 'want anders krijg je er last van'?
Ik lees in je openingspost dat 't alleen op aanraden van iemand is en niet zozeer dat je er zelf last van hebt...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Jerry schreef:heb je last van je voeten dan?
Van mn voeten heb ik niet zozeer last, maar als ik de pedicure moet geloven, kunnen ze wel steeds meer doorzakken, wat gevolgen heeft voor tenen en die knobbel (hallux valgus) aan de zijkant. Wel heb ik al járen rugklachten, dus wellicht dat het daarvoor ook iets helpt.
@ pom: thanks, zal het onthouden. Heb van de pedicure ook een telefoonnummer gekregen, dus zal tzt even zien wat ik doe!
Bliss- Lady Post-a-lot
Steunzolen had ik al sinds ik kon lopen. Heb hele dunne, platte en smalle voeten. Gewoon niets mee te beginnen. Kreeg altijd steunzolen via de orthopeed (en orthopedisch-instrumentenmaker) in het ziekenhuis om te proberen de welvingen weer een beetje terug te krijgen in de voeten. Had toen al, en heb nu nog steeds, knik-platvoeten. De schoolarts en orthopeed zeiden altijd dat ik echte "steunzoolvoeten" had. Die steunzolen moet je dragen in het wat betere schoeisel, het liefst met los- en uitneembaar voetbed. Hakken is niet aan te raden evenmin als de hedendaagse ballerina's. In mijn kindertijd kreeg ik altijd van die oerdegelijke kinderschoenen van Bunnies, Piedro e/o Renata. Regelmatig op steunzoolcontrole is ook aan te bevelen, vooral als je voeten nog niet zijn uitgegroeid. Voeten groeien wel maar de steunzolen nog steeds niet. Dus de wat plattere (veter) schoenen met los uitneembaar voetbed en dichte hiel zijn aan te bevelen. E.e.a. hangt wel een beetje af wat voor soort steunzolen je nodig hebt en waarvoor je ze krijgt. Steunzolen zijn er in metaal, plastic, kurk en leer, Je hebt 1/2-jes, 3/4-jes (waarbij de tenen vrij blijven) en hele (die zelfs tot onder de tenen doorlopen). De kosten van steunzolen zijn heel verschillend, net naar gelang welke je krijgt. Maar je moet wel rekening houden met bedragen tussen de €. 150,00 en €. 200,00. Het uiteindelijk bedrag hangt ook wel een beetje af hoe je aanvullend bent verzekerd, maar je krijgt nooit alles in z'n geheel terug. Vaak krijg je bij het afhalen van de steunzolen de voetafdrukken mee, die kan je bewaren. Als je een volgende keer weer nieuwe steunzolen moet hebben kunnen ze die opnieuw gebruiken (als de voeten niet teveel zijn veranderd qua stand en model en de voeten niet zijn gegroeid) scheelt in de kosten! Hoe lang steunzolen mee gaan? Heel verschillend! Hangt af hoe vaak je ze gebruikt, van welk materiaal je ze hebt en hoe snel je voeten groeien en veranderen. Als je bent uitgegroeid kunnen ze best 2 tot 5 jaar mee. Zeg er bij het aanmeten altijd wel bij smalle, deed mijn moeder vroeger ook altijd al. Anders krijg ik altijd van die brede lompe dingen die niet in mijn smalle schoenen passen, waardoor het proppen wordt en de schoenen binnen de kortste keren uitelkaar getrapt zijn.
Wat voor soort steunzolen hebben jullie allemaal (gehad) en hoe werd het bij jullie aangemeten? Kreeg vroeger vaak van die metalen steunzooltjes welke d.m.v. gipsadrukken werden aangemeten. Tegenwoordig is het aanmeten vaak d.m.v. te gaan staan in z'n schuimbakje waar je dan in wegzakt en zijn de steunzolen van kurk of leer.
Wat voor soort steunzolen hebben jullie allemaal (gehad) en hoe werd het bij jullie aangemeten? Kreeg vroeger vaak van die metalen steunzooltjes welke d.m.v. gipsadrukken werden aangemeten. Tegenwoordig is het aanmeten vaak d.m.v. te gaan staan in z'n schuimbakje waar je dan in wegzakt en zijn de steunzolen van kurk of leer.
Annemarie- Zwijger
- Aantal berichten : 7
Punten : 7
Registratiedatum : 22-05-11
Mysterious schreef:Volgens mij heb ik ongeveer de helft vergoed gekregen. Ik heb halve omdat ik vrij grote voeten heb en anders niet meer in schoenen pas. Ik droeg zelf nooit hakken, daarin lijkt het me ook niet ideaal zitten. Opzich kan ik ze in bijna al mijn schoenen aan. en eens een avondje zonder is ook geen ramp. Al moet ik dat niet te vaak doen want dan voel ik het wel in mijn rug.
Mysterious, "halve steunzolen omdat je grote voeten hebt" !!?? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Dat je géén lange wilt, die wil ik ook niet, maar zulke 3/4-tjes tot onder de voorvoeten zouden toch best wel kunnen. Heb jij dan alleen de steunzolen nodig voor de boog in de voetholte en niet voor onder de voorvoeten? Ik vind zelf die voorvoetsteun altijd wel makkelijk vooral al je eens een blokhak hebt, kunnen de voeten niet zo schuiven in de pumps. Van welk materiaal heb jij ze en hoe werden ze bij jou aangemeten?
Annemarie- Zwijger
- Aantal berichten : 7
Punten : 7
Registratiedatum : 22-05-11
Annemarie schreef:Mysterious schreef:Volgens mij heb ik ongeveer de helft vergoed gekregen. Ik heb halve omdat ik vrij grote voeten heb en anders niet meer in schoenen pas. Ik droeg zelf nooit hakken, daarin lijkt het me ook niet ideaal zitten. Opzich kan ik ze in bijna al mijn schoenen aan. en eens een avondje zonder is ook geen ramp. Al moet ik dat niet te vaak doen want dan voel ik het wel in mijn rug.
Mysterious, "halve steunzolen omdat je grote voeten hebt" !!?? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Dat je géén lange wilt, die wil ik ook niet, maar zulke 3/4-tjes tot onder de voorvoeten zouden toch best wel kunnen. Heb jij dan alleen de steunzolen nodig voor de boog in de voetholte en niet voor onder de voorvoeten? Ik vind zelf die voorvoetsteun altijd wel makkelijk vooral al je eens een blokhak hebt, kunnen de voeten niet zo schuiven in de pumps. Van welk materiaal heb jij ze en hoe werden ze bij jou aangemeten?
Ik denk dat ze ook bedoeld dat ze een 3/4 model heeft, deze lijken alleen snel op halve
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Een vriendin van mij is zelf podotherapeute en ze heeft me al eens gewaarschuwd dat ik er ook aan moet geloven, haha. Ik sta heel erg naar binnen namelijk, mijn schoenen slijten ook scheef af Althans, bij Allstars dan. Daar kan ik overigens ook niet meer op lopen sindskort, dan krijg ik echt gruwelijke pijn in mijn voeten, terwijl dat 10 jaar lang het enige was wat ik droeg, heel raar.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Steunzolen
» steunzolen en zomerschoenen (blote voeten in schoenen)
» DA heeft..
» wie heeft hem ook al!!!
» wie heeft er een wii
» steunzolen en zomerschoenen (blote voeten in schoenen)
» DA heeft..
» wie heeft hem ook al!!!
» wie heeft er een wii
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: