Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gastouder

+3
JD
Toet
Stitch
7 plaatsers

Ga naar beneden

Gastouder Empty Gastouder

Bericht  Stitch wo 8 jun 2011 - 3:02

Zijn er hier ook meiden die werken als gastouder?

Ik heb over ong. 2-4 weken mijn diploma SPW 3, maar om hier in mijn buurt werk te vinden op een KDV is echt dramatisch!! Ik krijg alleen maar afwijzingen binnen. Sad (wil echt werken met leeftijdscategorie 0-4, is ook enige waar ik ervaring in heb dmv stage)

Nu ben ik op zoek naar ervaringen van anderen die als gastouder hebben gewerkt, hoe vond je het zelf, hoeveel dagen in de week etc.?

Wat verdiende je ong.? (En dan hoeveel kindjes en hoeveel uur in totaal erbij Wink)

Wat hebben jullie allemaal aangeschaft? (als in bedjes, box, reservespenen/ flessen, speelgoed etc.)

Moesten jullie zelf voor luiers zorgen, of namen de vraagouders deze zelf mee?

Sorry voor de lastige en brutale vragen, maar op internet kan ik eigenlijk alleen maar dingen vinden over de eisen volgens de wet etc.


Hopelijk kunnen jullie me een btje op weg helpen! Alvast bedankt smile
Stitch
Stitch
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 452
Punten : 485
Registratiedatum : 03-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder Empty Re: Gastouder

Bericht  Toet wo 8 jun 2011 - 3:14

Ik ben gastouder geweest (samen met mijn moeder, dat wel) Normaal anderhalve dag in de week en tijdens schoolvakanties 4-5 dagen per week.
Het loon was 4,75 per kind per uur, vanaf 3 kinderen wordt dat wel minder. Je moet hier nog wel belasting over betalen!

Wij hebben niks aan hoeven schaffen omdat de kinderen al ouder waren, nu hebben we een nieuw kindje van 4 en het enige wat we hebben gekocht is een autostoeltje. Er is een tweede op komst maar mijn moeder twijfelt nog of ze wel de zorg voor een baby wil. Dan moeten we wel box, bedje e.d aanschaffen.

De rest kun je allemaal overleggen met de ouders.

Verder zou je bijvoorbeeld ook een ruimte in je huis kunnen ombouwen tot mini kdv, waar je dan maximaal 6 (dacht ik) kinderen op mag vangen. Maar of dit is hou jij je toekomst ziet is aan jou. Bedenk je goed dat je nooit meer contact met collega's hebt, alles zelfstandig doet, geen doorgroeimogenlijkheden hebt e.d.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder Empty Re: Gastouder

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 3:20

Mijn zusje heeft het een tijd gedaan. Ze kreeg 5 euro per kind per uur, voor ongeveer 8-9 uur per dag (meestal 2 kinderen). Ze heeft niets hoeven aanschaffen omdat ze altijd bij die mensen thuis was. Ze maakte soms wel kosten door iets extra's te gaan doen met die kinderen, bijvoorbeeld naar een grote speeltuin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder Empty Re: Gastouder

Bericht  JD wo 8 jun 2011 - 4:00

je geeft aan dat je eigenlijk het liefst in de dagopvang zou willen werken...
de vakantieperiode komt eraan, en er zijn dan nu misschuen weliswaar weinig vacatures voor een vaste baan, maar bijna elke kinderopvangorganisatie zit vanaf de maand juni te springen om oproepkrachten voor de zomermaanden.
Meestal erk je met een 0-urencontract, maar in de zomermaanden zitten ze vaak zo ontzetten omhoog dat je zeker wel aan 4 dagen werk komt, althans, dat is mijn ervaring.
En dit is wel dé kans om je bekend te maken bij een organisatie, wie weet rol je er zo in...?

of misschien kun je het 50/50 doen? 2 dagen gastouders, en voor 3 dagen invallen bij een kdv ofzo?
t is gewoon zo dat je er eerder inrolt op deze manier, en ook al gebeurd dit niet...je kan laten zien wat je kunt, en komt er dan in de toekomst een vacature bij die organisatie, dan zullen ze je naam herkennen en wordt je misschien ook eerder aangenomen...

wat gastouderwerk zelf betreft heb ik geen ervaring. het enige minpunt wat ik ervan kan opnoemen is het feit dat je geen vakantiegeld/eindejaarsuitkering krijgt, en ik geloof (weet ik niet zeker) ook niet doorbetaald als je zelf met vakantie gaat....
pluspunten zijn natuurlijk wel de vrijheid, en feit dat je in principe van huis uit zou kunnen werken...

als ik zo brutaal mag zijn om supergoede organisatie te noemen die landelijk dagverblijven heeft : www.skon.nl smile
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder Empty Re: Gastouder

Bericht  Stitch wo 8 jun 2011 - 8:26

Ik zou ook het liefste op een kinderdagverblijf werken. Helaas hebben ze hier in mijn regio nergens plaats! Er zitten hier een paar voornamelijk grote organisaties, die dan dus het overgrote gedeelte aan kinderdagverblijven in handen hebben. Nu ben ik (op 1tje na) al bij allemaal afgewezen, dus er is gewoon een grote kans dat er voor mij voorlopig niks is :S

Aangezien ik hiervoor 7 maanden fulltime stage heb gelopen, en nu al 2 maanden thuiszit, is een inkomen ook best wel belangrijk. Heb helaas ook geen recht op uitkering, dus het wordt gewoon lastig.

@ Marietje: bedankt voor de site! Helaas zit een kinderdagverblijf van deze organisatie voor mij nog best ver weg, zeker 20/30 minuten met de auto, in de spits wordt dat al gauw het dubbele of zelfs 3-dubbele.

@ toetje: zoals ik al zei, ik zou het liefst aan de slag gaan op een kdv, zou het sociale aspect met collega's en de feedback enzo ook erg missen. Maar als ik nergens aan de slag kan, moet ik toch iets doen. Vandaar dat ik alle opties toch wel redelijk serieus aan t bekijken ben smile
Stitch
Stitch
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 452
Punten : 485
Registratiedatum : 03-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder Empty Re: Gastouder

Bericht  Joli86 wo 8 jun 2011 - 8:39

Je zegt dat je al bij verschillende grote organisaties afgewezen bent..
Ik heb 6 jaar geleden ook mijn SPW gehaald, en ook naar verschillende organisaties een brief gestuurd. Bij mijn huidige werkgever kreeg ik van het hoofdkantoor een afwijzing, ze hadden geen passende vacature, terwijl ik wel al snel werd gebeld door een kinderdagverblijf van diezelfde stichting. Mocht op gesprek komen en aangenomen!

Dus ik zou zeggen, vergeet die hoofdkantoren en schrijf naar het kdv zelf!

Succes!
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder Empty Re: Gastouder

Bericht  Monte wo 8 jun 2011 - 8:45

Nouska87 schreef:Ik zou ook het liefste op een kinderdagverblijf werken. Helaas hebben ze hier in mijn regio nergens plaats! Er zitten hier een paar voornamelijk grote organisaties, die dan dus het overgrote gedeelte aan kinderdagverblijven in handen hebben. Nu ben ik (op 1tje na) al bij allemaal afgewezen, dus er is gewoon een grote kans dat er voor mij voorlopig niks is :S

Aangezien ik hiervoor 7 maanden fulltime stage heb gelopen, en nu al 2 maanden thuiszit, is een inkomen ook best wel belangrijk. Heb helaas ook geen recht op uitkering, dus het wordt gewoon lastig.

@ Marietje: bedankt voor de site! Helaas zit een kinderdagverblijf van deze organisatie voor mij nog best ver weg, zeker 20/30 minuten met de auto, in de spits wordt dat al gauw het dubbele of zelfs 3-dubbele.

@ toetje: zoals ik al zei, ik zou het liefst aan de slag gaan op een kdv, zou het sociale aspect met collega's en de feedback enzo ook erg missen. Maar als ik nergens aan de slag kan, moet ik toch iets doen. Vandaar dat ik alle opties toch wel redelijk serieus aan t bekijken ben smile
Ik kan je natuurlijk nergens toe dwingen maar zou hier zeker ook solliciteren. Hoe het zit met reistijd zie je dan wel weer. Daarbij zijn er meer mensen die deze afstanden en tijden moeten reizen en zeker als je thuis zit en echt werk nodig hebt, dan zou ik het zeker proberen.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder Empty Re: Gastouder

Bericht  JD wo 8 jun 2011 - 9:36

Monte schreef:
Nouska87 schreef:Ik zou ook het liefste op een kinderdagverblijf werken. Helaas hebben ze hier in mijn regio nergens plaats! Er zitten hier een paar voornamelijk grote organisaties, die dan dus het overgrote gedeelte aan kinderdagverblijven in handen hebben. Nu ben ik (op 1tje na) al bij allemaal afgewezen, dus er is gewoon een grote kans dat er voor mij voorlopig niks is :S

Aangezien ik hiervoor 7 maanden fulltime stage heb gelopen, en nu al 2 maanden thuiszit, is een inkomen ook best wel belangrijk. Heb helaas ook geen recht op uitkering, dus het wordt gewoon lastig.

@ Marietje: bedankt voor de site! Helaas zit een kinderdagverblijf van deze organisatie voor mij nog best ver weg, zeker 20/30 minuten met de auto, in de spits wordt dat al gauw het dubbele of zelfs 3-dubbele.

@ toetje: zoals ik al zei, ik zou het liefst aan de slag gaan op een kdv, zou het sociale aspect met collega's en de feedback enzo ook erg missen. Maar als ik nergens aan de slag kan, moet ik toch iets doen. Vandaar dat ik alle opties toch wel redelijk serieus aan t bekijken ben smile
Ik kan je natuurlijk nergens toe dwingen maar zou hier zeker ook solliciteren. Hoe het zit met reistijd zie je dan wel weer. Daarbij zijn er meer mensen die deze afstanden en tijden moeten reizen en zeker als je thuis zit en echt werk nodig hebt, dan zou ik het zeker proberen.

eens.
ik werkte ook op 25 minuten afstand, maar stond elke dag in de file, ben gemiddels 40 a 50 minuten onderweg. dit hangt wel af van mn dienst.. als ik om 7.30 begin ben ik voor de spits en heb ik nergens last vannu heb ik 2 nieuwe sollicitaties lopen, ook allebei op 25 min afstand. Mijn ervaring is dat de leuke cocllega's en het leuke werk die tijd in de file wel goedmaken...
sja als ik had gewacht op een vacature hier op fietsafstand, dan had ik ook nooit aan een baan gekomen...

al neem je die baan op 20/30 minuten aan, en kijkt ondertussen om je heen? misschien vind je ondertussen iets anders dichterbij, of je hebt het op die "verre" baan toch zo ontzettend naar je zin dat je die file voor lief neemt. en bovendien...je doet dan in ieder geval ervaring op, en dat staat weer goed op je cv!

bovendien...als je al 2 maanden thuiszit zonder werk, dan zouden die kilometers mij echt niet uitmaken, er moet geld in het laatje komen.
Ik heb zit sinds gister zonder werk, maar heb meteen overal gesolliciteerd, zelfs op banen in amsterdam, wat voor mij een uur is....ik moet gewoon een inkomen hebben, die kilometers maken me dan niet uit.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder Empty Re: Gastouder

Bericht  ExpressoB ma 13 jun 2011 - 3:23

Ik ben vorige week op gesprek geweest, wil ook wel werken als gastouder. Het uurtarief per kind is €3,79 of €3,75 weet ff niet meer.
Ze heeft 3kinderen en de oudste gaat straks naar school, dus dan zou die wegvallen of een halve dag
Ik denk zelf dat ik het financiëel niet ga redden. Zou ongeveer €900 zou verdienen maar dan red ik het nog niet!
Dilemma...
Moet je echt zoveel afdragen?
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder Empty Re: Gastouder

Bericht  Jezzie ma 13 jun 2011 - 7:08

Ik lees even mee. Heb geen ervaring als gastouder.
Werk nu een jaar als invalkracht in de kinderopvang. Ben op zoek naar een vaste baan in de kinderopvang, maar dat wil niet echt lukken Sad
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder Empty Re: Gastouder

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 7:13

Nieuwe naam, Nouska?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder Empty Re: Gastouder

Bericht  Stitch ma 13 jun 2011 - 7:16

Eeh, nee, helemaal nieuw Wink

Op het oude forum alleen een tijdje meegelezen, en hier op een gegeven moment toch maar aangemeld smile
Stitch
Stitch
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 452
Punten : 485
Registratiedatum : 03-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder Empty Re: Gastouder

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 7:18

Ah, oke. Vind het wel toevallig, je naam, je woonplaats, je zoektocht naar werk etc etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder Empty Re: Gastouder

Bericht  JD ma 13 jun 2011 - 9:08

ExpressoB schreef:Ik ben vorige week op gesprek geweest, wil ook wel werken als gastouder. Het uurtarief per kind is €3,79 of €3,75 weet ff niet meer.
Ze heeft 3kinderen en de oudste gaat straks naar school, dus dan zou die wegvallen of een halve dag
Ik denk zelf dat ik het financiëel niet ga redden. Zou ongeveer €900 zou verdienen maar dan red ik het nog niet!
Dilemma...
Moet je echt zoveel afdragen?

en voor die 900 euro, hoeveel dagen werk je dan??
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder Empty Re: Gastouder

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum