Creatieve breinen gezocht
Pagina 1 van 1
Creatieve breinen gezocht
Ik heb vandaga te horen gekregen dat ik een stukje moet schrijven over mijn kdv-groep. Nu ligt schrijven me op zich wel, maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik een leuk stukje moet schrijven wat aanstaande ouders enthousiast maakt om voor onze stichting/ons kdv te kiezen. Ik wil namelijk wel gewoon ene leuk stukje schrijven, niet een zo-zo-stukje.
Maar heeft iemand tips hoe je dara ene draai aan kunt geven? Ik mag geen kindnamen gebruiken en de dagindeling wordt waarschijnlijk ook al door elke andere groep besproken, dus.. wat dan wel?
Maar heeft iemand tips hoe je dara ene draai aan kunt geven? Ik mag geen kindnamen gebruiken en de dagindeling wordt waarschijnlijk ook al door elke andere groep besproken, dus.. wat dan wel?
Gast- Gast
Re: Creatieve breinen gezocht
Waarin komt het te staan? In een brochure? In een regionale krant?
Geef eerst eens aan wat je precieze doelgroep is (naast natuurlijk ouders van jonge kinderen, dat is logisch, maar waar vinden ze deze tekst). Dan kan ik even meedenken.
Geef eerst eens aan wat je precieze doelgroep is (naast natuurlijk ouders van jonge kinderen, dat is logisch, maar waar vinden ze deze tekst). Dan kan ik even meedenken.
Gast- Gast
Ohhh stom, hij komt op de site te staan, vergeten erbij te vermelden
Gast- Gast
Misschien kun je een activiteit beschrijven die jullie hebben gedaan, die typerend is voor jouw KDV/groep/collega's/pedagogisch beleid? Of bijvoorbeeld een eetmoment. Aan de hand van zo'n beschrijving krijgen ouders een hele mooie indruk van een KDV, zonder dat je vervalt in algemeenheden.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Iets vanuit jezelf? Waarom jij voor deze organisatie hebt gekozen en wat je van het werk en de organisatie vindt? wat jouw dagen leuk maken? Kan zoiets?
Gast- Gast
Dat vind ik wel een goede tip van Filoria. Je kunt je stukje beginnen met een soort beeld schetsen, een soort situatie (en dan natuurlijk wat leuks).
En dan daarna uitleggen hoe dat zit op jullie kdv, hoe jullie in z'n werk gaan, en met name ook de focus op de kinderen benadrukken uiteraard. (Dat jullie in jullie werk de focus op de kinderen leggen bedoel ik, geen specifieke namen dus).
En dan daarna uitleggen hoe dat zit op jullie kdv, hoe jullie in z'n werk gaan, en met name ook de focus op de kinderen benadrukken uiteraard. (Dat jullie in jullie werk de focus op de kinderen leggen bedoel ik, geen specifieke namen dus).
Gast- Gast
Aah als het een tekst voor een website is moet je rekening houden met de lengte van je tekst, de lengte van de alinea's en de beginzin. Op internet lezen mensen heel vluchtig, en ze beginnen pas te lezen als de eerste zin aanspreekt. Ik probeer maar even iets hoor, voorbeeldje:
'O NEE, de worst is weggevlogen!'
zegt een peuter op de rode groep, tijdens de lunch. We zien graag dat de kinderen zelf proberen hun boterhammen te smeren. Daardoor verandert de lunchtafel nog wel eens in een slagveld, maar oefening baart kunst zullen we maar zeggen. Wij vinden het belangrijk dat kinderen blabblablabla etc etc.
'O NEE, de worst is weggevlogen!'
zegt een peuter op de rode groep, tijdens de lunch. We zien graag dat de kinderen zelf proberen hun boterhammen te smeren. Daardoor verandert de lunchtafel nog wel eens in een slagveld, maar oefening baart kunst zullen we maar zeggen. Wij vinden het belangrijk dat kinderen blabblablabla etc etc.
Filoria- Ratel
Haha Filoria, dat vind ik idd wel een goed idee! Die hou ik er even in. Ga er morgen even voor zitten, dan kijk ik morgen even op de groep of ik een leuke situatie eruit kan pikken om te beschrijven.
Gast- Gast
laat je nog even weten wat je ervan gemaakt hebt?
Filoria- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Creatieve meiden gezocht
» Creatieve therapie
» Ideën voor een creatieve cursus
» Vol creatieve ideeën...waar beginnen
» Creatieve doe-dingen voor vrijgezellenfeest
» Creatieve therapie
» Ideën voor een creatieve cursus