Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mexicaanse maaltijd

+2
Atelier Madame
Zonnetje
6 plaatsers

Ga naar beneden

Mexicaanse maaltijd Empty Mexicaanse maaltijd

Bericht  Zonnetje di 7 jun 2011 - 2:51

Ik krijg morgen mijn ouders en broer op bezoek en zij blijven bij mij eten. Nu wilde ik wat Mexicaanse dingen maken. Ik zat te denken aan nacho's met gehakt, ui en geraspte kaas met guacamole erbij, wraps met een mengsel van gehakt en paprika en los nog bruine bonen en mais. Hebben jullie verder nog ideeën wat ik hieraan toe zou kunnen voegen? Of dingen die jullie anders zouden doen? We zijn met vier personen in totaal.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Mexicaanse maaltijd Empty Re: Mexicaanse maaltijd

Bericht  Atelier Madame di 7 jun 2011 - 2:54

Ik maak altijd zelf een mexicaanse ovenschotel, wat super lekker is!

eerst een prutje maken van: mais, paprika, gehakt, paar eetlepels tacokruidenmix, kidneybonen, tomaten in blokjes (zon pakje). Zorgen dat dit goed dik is.

Vervolgens leg je een bodem van deze prut in een ovenschotel. paar lepels creme fraich smeer je uit over de laag, met kaas erover heen. Dan nog een laag van het warme prutje. Die dek je wederom af met creme fraich om er vervolgens heeel veeel nacochips overheen te leggen (gewoon salted of naturel) echt goed veel dat je de saus eronder niet meer ziet. Dan doe je daar nog een laag kaas overheen (makkelijkste zijn plakjes)

Half uurtje in de oven en dan maar smikkelen Very Happy

Ook lekker met kwakemolen!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mexicaanse maaltijd Empty Re: Mexicaanse maaltijd

Bericht  Zonnetje di 7 jun 2011 - 2:59

Die ovenschotel klinkt ook erg lekker Atelier madame! Als je flink wat van alles neemt, zal die wel genoeg zijn voor 4 personen, toch? Weet je toevallig op hoeveel graden je de oven ongeveer doet?
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Mexicaanse maaltijd Empty Re: Mexicaanse maaltijd

Bericht  Mizz_S di 7 jun 2011 - 5:00

Misschien kun je er nog een lekkere salade bij serveren?
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mexicaanse maaltijd Empty Re: Mexicaanse maaltijd

Bericht  SoGood di 7 jun 2011 - 5:03

Atelier Madame schreef:Ik maak altijd zelf een mexicaanse ovenschotel, wat super lekker is!

eerst een prutje maken van: mais, paprika, gehakt, paar eetlepels tacokruidenmix, kidneybonen, tomaten in blokjes (zon pakje). Zorgen dat dit goed dik is.

Vervolgens leg je een bodem van deze prut in een ovenschotel. paar lepels creme fraich smeer je uit over de laag, met kaas erover heen. Dan nog een laag van het warme prutje. Die dek je wederom af met creme fraich om er vervolgens heeel veeel nacochips overheen te leggen (gewoon salted of naturel) echt goed veel dat je de saus eronder niet meer ziet. Dan doe je daar nog een laag kaas overheen (makkelijkste zijn plakjes)

Half uurtje in de oven en dan maar smikkelen Very Happy


Dit maak ik altijd (zonder de crème fresh, het is al vet genoeg met die kaas Very Happy ) weleens op een brakke zondag. Heerlijk met zelfgemaakte guacamole!
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mexicaanse maaltijd Empty Re: Mexicaanse maaltijd

Bericht  Susan di 7 jun 2011 - 5:05

Ik zou niet gewoon naturelle bruine bonen serveren, maar ze verwarmen in tomatenpuree en kruiden met chili, cayennepeper, komijnzaad, knoflook, ui en eventueel een beetje cacao. Diezelfde kruiden zou ik trouwens ook voor het gehakt gebruiken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mexicaanse maaltijd Empty Re: Mexicaanse maaltijd

Bericht  Zonnetje di 7 jun 2011 - 5:35

Ik heb net boodschappen gedaan voor morgen en het wordt de ovenschotel. Ik serveer er inderdaad een frisse salade bij, dat leek me wel lekker. Verder schrijf ik de kruiden die jij noemt, Susan, op, want dan hoef ik de volgende keer niet meer zo'n zakje kruiden te kopen, maar kan ik het zelf kruiden. Gebruik je deze kruiden ook als je bijv. het gehakt voor in taco's of wraps kruidt?
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Mexicaanse maaltijd Empty Re: Mexicaanse maaltijd

Bericht  Atelier Madame di 7 jun 2011 - 8:32

@Zonnetje: pas op met de taco kruiden qua hoeveelheid. Jij maakt het voor 4 personen, dan zou ik er ongeveer 6 eetlepels indoen (das maar een half zakje ongeveer). Als je het hele zakje erin doet wordt hij veel te zout!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mexicaanse maaltijd Empty Re: Mexicaanse maaltijd

Bericht  Susan di 7 jun 2011 - 8:42

zonnetje schreef:Ik heb net boodschappen gedaan voor morgen en het wordt de ovenschotel. Ik serveer er inderdaad een frisse salade bij, dat leek me wel lekker. Verder schrijf ik de kruiden die jij noemt, Susan, op, want dan hoef ik de volgende keer niet meer zo'n zakje kruiden te kopen, maar kan ik het zelf kruiden. Gebruik je deze kruiden ook als je bijv. het gehakt voor in taco's of wraps kruidt?

Ja, ik gebruik die kruiden altijd als ik Mexicaans kook, dus ook voor Burritos bijvoorbeeld.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mexicaanse maaltijd Empty Re: Mexicaanse maaltijd

Bericht  Zonnetje di 7 jun 2011 - 8:58

Atelier Madame schreef:@Zonnetje: pas op met de taco kruiden qua hoeveelheid. Jij maakt het voor 4 personen, dan zou ik er ongeveer 6 eetlepels indoen (das maar een half zakje ongeveer). Als je het hele zakje erin doet wordt hij veel te zout!

Goed dat je het zegt! Neem je trouwens een klein potje bruine bonen of een grote voor 4 personen?
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Mexicaanse maaltijd Empty Re: Mexicaanse maaltijd

Bericht  Zonnetje di 7 jun 2011 - 8:59

Susan schreef:
zonnetje schreef:Ik heb net boodschappen gedaan voor morgen en het wordt de ovenschotel. Ik serveer er inderdaad een frisse salade bij, dat leek me wel lekker. Verder schrijf ik de kruiden die jij noemt, Susan, op, want dan hoef ik de volgende keer niet meer zo'n zakje kruiden te kopen, maar kan ik het zelf kruiden. Gebruik je deze kruiden ook als je bijv. het gehakt voor in taco's of wraps kruidt?

Ja, ik gebruik die kruiden altijd als ik Mexicaans kook, dus ook voor Burritos bijvoorbeeld.

Goed om te weten!
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Mexicaanse maaltijd Empty Re: Mexicaanse maaltijd

Bericht  Zonnetje wo 8 jun 2011 - 6:28

Ik heb de ovenschotel vandaag gegeten met mijn bezoek en het was erg lekker!
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Mexicaanse maaltijd Empty Re: Mexicaanse maaltijd

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 1:05

Fijn dat het zo lekker was!

Nog even over wraps ik maak ze altijd zo:

Ui en knoflook fruite in een pan. Daarna paprika erbij, daarna kip of gehakt.. (wat je maar in je wrap wilt), dit allemaal goed bakken. Daarna kidney bonen erbij, mais en als laatste cherry tomaatjes die ik in 4-ren heb gesneden nog even mee laten pruttelen. Peper, zout en voila.

Op de wrap smeer ik dan meestal nog wat mexicaanse saus een dot sla en dan wat in de pan zit erin. (Ik eet geen kaas, maar mijn vriend strooit dat er ook nog everheen.)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mexicaanse maaltijd Empty Re: Mexicaanse maaltijd

Bericht  Guus do 9 jun 2011 - 3:35

ik maak die ovenschotel bijna hetzelfde alleen de creme frais apart en koud erbij, en doe eerst nog een laag nachochips erop en daaroverheen de kaas I love you
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mexicaanse maaltijd Empty Re: Mexicaanse maaltijd

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum