Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mexicaanse avond

+2
Marin
Roxy89
6 plaatsers

Ga naar beneden

Mexicaanse avond Empty Mexicaanse avond

Bericht  Roxy89 zo 10 jul 2011 - 3:01

Binnenkort komen een paar vriendinnen van mij voor het eerst bij ons in onze nieuwe woning kijken. We (mijn vriend en ik) gaan dan voor hun koken en hebben in ons hoofd gehaald om een mexicaanse avond te doen.

Als recepten hebben we nu deze staan:
1. Chilibonen met mais en kip
2. Kip-tomaat burrito's
3. Salsa van zoete aardappels
4. Als alcohol vrij drankje voor erbij - Frisse fruitdrank: limoen-ananasdrank

Uiteraard staan er ook nacho's bij en voor het frisse doen we er ook nog wat witte rijst bij. Vriendlief wilde ook nog wel cocktails maken voor 'zijn ladiesnight' haha, maar daar heb ik nog geen leuke inspiratie voor gehad..

Iemand nog andere tips?
Roxy89
Roxy89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 274
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mexicaanse avond Empty Re: Mexicaanse avond

Bericht  Marin zo 10 jul 2011 - 3:05

Klinkt lekker!

Ik zou misschien alleen geen twee keer kip doen, maar 1 gerecht met kip en 1 vegetarische of met gehakt.

Als dessert kun je Mexicaanse chocoladetaart maken met chilipeper, of Mexicaanse bruidskoekjes voor bij de koffie. Ik heb alleen geen recepten bij de hand, maar dat kun je vast wel op google vinden.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mexicaanse avond Empty Re: Mexicaanse avond

Bericht  Roxy89 zo 10 jul 2011 - 3:11

Gehakt doe ik liever niet. Een van de meiden mag dat niet ivm haar geloof/cultuur. Wil niets maken dat zij niet mag hihi.
Roxy89
Roxy89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 274
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mexicaanse avond Empty Re: Mexicaanse avond

Bericht  Marin zo 10 jul 2011 - 3:13

Aha dan is de keuze voor kip logisch.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mexicaanse avond Empty Re: Mexicaanse avond

Bericht  Roxy89 zo 10 jul 2011 - 3:18

Sorry had ik er misschien even bij moeten zetten Wink
Roxy89
Roxy89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 274
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mexicaanse avond Empty Re: Mexicaanse avond

Bericht  Aziraphale zo 10 jul 2011 - 4:30

Leuk! Ik heb die zoete aardappel salsa ook even uitgeprint :P

Als tip heb ik nog quesedillas! Een wrap in een licht ingevette koekenpan doen op matig vuur, dan daarop wat fijngesneden bosui, groene jalopeno pepers (die van AH eigen merk vind ik het lekkerst) en flink wat strooikaas. Daarop nog een wrap aanduwen en even laten bakken in de pan. Omdraaien wanneer de kaas gaat smelten en die zo dus de twee wraps bij elkaar houdt. De bovenkant nog even goudbruin bakken en uit de pan halen.
Dit in pizzapuntjes snijden en serveren met zure room of guacamole. Heerlijk smile
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mexicaanse avond Empty Re: Mexicaanse avond

Bericht  minoessepoes zo 10 jul 2011 - 19:07

Wij hadden vorige week toen het broertje van mijn vriend kwam eten quessedilla's, gevuld met gekookte kip, lente-ui, kerstomaat en natuurlijk geraspte kaas en dan guacamole, zure room en tomatensalsa erbij en ik had nachos gemaakt zoals beschreven in het andere topic.
En daarbij een frisse salade (rijst zou ik dan persoonlijk erg zwaar erbij vinden en ook een droge hap en ook niet zo nodig aangezien je aardappel hebt, wraps enz) en we hadden Corona's erbij met een citroentje erin.

Ik maak ook weleens een ovenschotel met nachos, blokjes avocado, kloddertjes creme fraiche, mais, tomaat, gehakt gekruid met cayenne peper, komijn, knoflook en oregano, eventueel kidneybonen, geraspte kaas en dan laagjes opbouwen net als bij een lasagne. (Mag je vriendin ook geen rundergehakt?)

Wraps vullen wij ook vaak met een mengsel van gebakken kipfilet, een uitje, blikje tomatenblokjes en dan weer cayenne peper, komijn, oregano, knoflook om het op smaak te brengen en vaak nog iets van mais en paprika erin. Dan op tafel allemaal schaaltjes met sla, guacamole en zure room bijvoorbeeld.

Je kan er ook nog iets van een maiskolf bij serveren of spareribs bijvoorbeeld of Mexicaans gekruide kippenpootjes.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mexicaanse avond Empty Re: Mexicaanse avond

Bericht  Caro ma 11 jul 2011 - 3:45

Ik maak de wraps juist vaker met rode chilipeper, bosui, koriander en dan de kaas. Ook lekker :-). Tip van de gerookte kip ga ik zeker onthouden.

Ben het verder ook eens dat ik geen rijst erbij zou serveren. Dan zou ik eerder gaan voor nog een frisse salade ofzo.



Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mexicaanse avond Empty Re: Mexicaanse avond

Bericht  luisa di 12 jul 2011 - 1:42

Roxy89 schreef:Gehakt doe ik liever niet. Een van de meiden mag dat niet ivm haar geloof/cultuur. Wil niets maken dat zij niet mag hihi.

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig in welke geloof/cultuur je geen gehakt mag eten?
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mexicaanse avond Empty Re: Mexicaanse avond

Bericht  Roxy89 wo 13 jul 2011 - 5:56

luisa schreef:
Roxy89 schreef:Gehakt doe ik liever niet. Een van de meiden mag dat niet ivm haar geloof/cultuur. Wil niets maken dat zij niet mag hihi.

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig in welke geloof/cultuur je geen gehakt mag eten?

Ze is hindoestaans als ik het goed zeg, maar weet eerlijk gezegd niet of het gehakt specifiek is hoor. Is altijd een beetje gek in mijn ogen. Er zijn namelijk ook periodes dat ze helemaal geen vlees mag. Maar ze eet wel kip dus dat durf ik wel aan haha!
Roxy89
Roxy89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 274
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mexicaanse avond Empty Re: Mexicaanse avond

Bericht  Roxy89 do 14 jul 2011 - 18:33

Wat een lekkere avond was dat zeg! En die gerechtjes zijn echt heerlijk.
Het is maar goed dat ik hier de tip kreeg om geen rijst te doen, want wat een hoop hadden we al hihi!

En de quessedilla waren ook super lekker!

De chili met kip had ik alleen ook nog wat burrito kruiden door heen gedaan.
Volgens het recept hoefde dat niet, maar toen vond ik het wat flauwtjes..


Roxy89
Roxy89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 274
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mexicaanse avond Empty Re: Mexicaanse avond

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum