Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Makkelijk en snel een maaltijd?

+5
Niekske
Lenthe
Marin
Inge
TukTuk
9 plaatsers

Ga naar beneden

Makkelijk en snel een maaltijd? Empty Makkelijk en snel een maaltijd?

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 4:05

Doordat ik tot 20.00 uur werk, eet ik laat. Als ik thuis kom, heb ik geen zin meer om te koken want ik heb dan al giga honger. Gevolg is dat ik 3 keer per week pizza eet, een maaltijdsalade voor de show en de rest van de week breng ik door in de snackbar. Embarassed Zo ongezond als ik weet niet wat dus. Wat is een makkelijke en snelle maaltijd om te bereiden, hebben jullie tips?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Makkelijk en snel een maaltijd? Empty Re: Makkelijk en snel een maaltijd?

Bericht  TukTuk do 26 jan 2012 - 4:10

Spaghetti
Soep met stokbrood
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Inge do 26 jan 2012 - 4:14

Pasta, rijstgerechten zijn meestal wel snel klaar en kan je zo gezond / ongezond maken als je zelf wilt
Rijst / pasta koken
Vlees / vis bakken (als je er vlees of vis bij doet)
Groente roerbakken, woksausjs en/of kruiden en/of tomatenpurree / tomatenblokjes erdoor

Op een vrije dag voor meer dagen koken en dat invriezen.

Op een vrije dag gehakt, groente en saus koken (veel) en dan in porties invriezen. Beetje pasta koken, saus erbij en klaar

Diepvriesgarnalen bakken, diepvriesspinazie erbij en pasta koken

Gehakt rulbakken met groente. Wrap besmeren met salsasaus, gehakt/groente erdoor, kaas erover.

Uitje en knoflook aanbakken, Blokjes kipfilet mee bakken (of neem gamba's of gehaktballetjes) tomaten uit blik en flink wat Garam massala toevoegen (evt nog andere Oosterse kruiden) even laten pruttelen. Lekker met erwtjes uit de vriezer (erbij of er doorheen).

Sla met dressing, tomaat, augurk, zilveruitjes, komkommer, pijnboompitjes
Sla met honing, geitenkaas, pitjes

Kipfilet kruiden met shoarma kruiden, dit roerbakken, zuurkool erdoor roerbakken. Goed doorwarmen, eventueel ananas erdoor. lekker met aardappelpurree

Op je vrije dag hartige taart maken en in stukken invriezen (hartige taart met zongedroogde tomaten, geitenkaas, uitgebakken spekjes en prei of ui)

Groente roerbakken, sausje erdoor en noedels erbij

Laatst aangepast door Inge op do 26 jan 2012 - 4:40; in totaal 4 keer bewerkt
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Marin do 26 jan 2012 - 4:15

Ik kan idd binnen 10 minuten wel een pasta of rijst maaltijd klaar hebben. Direct als eerste water koken (waterkoker is nog handiger) en pasta of rijst koken. en zeker als je geen vlees en groente hoeft te snijden maar kant en klaar koopt, gooi je het zo in een wok of hapjes pan. Zeker wokgroenten hoeft maar paar minuten opgebakken te worden. Je hebt zelfs van die zakjes Amoy noodles die je er gewoon bij mee bakt, hoef je niet eens gaar te koken.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Lenthe do 26 jan 2012 - 4:20

- Stukjes vlees, saus (hawaii, zoetzuur, etc), wokgroente en rijst.
- Shoarma, krieltjes en sla.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282

Bericht  Niekske do 26 jan 2012 - 4:21

Wraps!

Gehakt bakken, zak wokgroenten erdoorheen en potje salsa-saus erdoor. Wraps even een minuutje warm maken in de magnetron en vullen met de gehakt/groenten/saus mix. Eventueel wat sla/geraspte kaas/sour cream erbij, heerlijk!
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605

Bericht  minoessepoes do 26 jan 2012 - 4:35

Ik kook altijd vooruit. Ik hou altijd aan dat ik dingen 48 uur kan bewaren in de koelkast afgedekt en ik kook dus op zondagavond al voor maandag en dinsdag (ik ben zo gek om dan 3 maaltijden te maken, maar je kan ook bijvoorbeeld 2 dagen hetzelfde vlees eten met andere groenten of zo iets). Dan hoef ik alleen nog maar op te warmen en vaak ergens pasta of rijst bij te koken als ik thuis kom. Kan je niet 's ochtends al wat voorbereiden, zodat je heel snel klaar bent als je thuis komt. Of begin je ook vroeg?

Dingen zoals een hartige taart die ik al afbak en later alleen opwarm, vers gemaakte soep, pilaf, gehaktballetjes in tomatensaus, lekkere verse pastasaus met veel groenten (en dan de helft invriezen) en ik zet ook vaak garnalen alvast in de marinade of kip bijvoorbeeld en dan is het ook zo gebakken als ik thuis kom.

Verder gooi ik ook geregeld dingen in de wok, dat gaat ook super snel, zeker met mihoen erbij, dat is ook direct klaar. En ik kook vaak dubbele porties en dan vries ik de helft in voor als ik alleen ben of als er geen tijd is om te koken. Over het algemeen kan er hier altijd binnen 20 minuten nadat ik thuis kom een maaltijd op tafel staan.

Ik moet zeggen dat het hier wel een hele planning is hoor met week boodschappen en vooruit koken, maar we eten over het algemeen wel gezond en gevarieerd en het staat altijd snel op tafel na een lange werkdag!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Zonnetje do 26 jan 2012 - 7:57

Gerechten die ik maak als ik snel moet koken, maar wel gezond wil eten:
- woknoodles met kip, wokgroenten en woksaus
- aardappelschijfjes bakken, stukje vlees/vis/vegetarische schijf en een potje groenten of groenten uit de diepvries
- bakje spaghettisaus of zoetzure saus uit de diepvries en daarbij spaghetti of rijst koken
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Snoes do 26 jan 2012 - 8:08

- Macaroni met ham- en kaassaus
- Spaghetti
- Gerechtjes met rijst/pasta kan je vaak wel snel klaarmaken.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 8:12

Ik doe hetzelfde als minoessepoes. Op woensdag ben ik bijvoorbeeld laat, dan eten we dinsdag nasi en woensdag ook. Persoonlijk vind ik het helemaal niet erg om twee dagen hetzelfde te eten.

Vaak kost een pizza afbakken of ergens bestellen meer tijd dan wanneer jezelf kookt. smile

Gast
Gast

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 9:37

Ja, dat bedacht ik me ook inderdaad. In de tijd dat de pizza in de oven ligt, kan ik ook koken. (alhoewel ik in die tijd meestal rommel opruim/mijn pyjama alvast aandoe/etc.) Pasta is een goede tip idd. Ik ga zo af en toe eens terugkijken in dit topic voor ideetjes. Bedankt! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  rapa nui do 26 jan 2012 - 9:49

Ik heb vaak van die zakjes kant en klare mihoen in huis of zakjes rijst die je alleen maar even in de magnetron hoeft op te warmen of mee kunt wokken met je groente. Ik kook ook wel eens rijst en dat vries ik dan in porties in. Even wat vlees in kleine blokjes bakken, verse groente er door heen en dan die rijst en mihoen. Kun je binnen 10 minuten eten. Ik neem ook wel eens van die kant en klare aardappelpuree uit de koeling (kan ik 2 dagen van eten) en dan ook verse groente er bij, is eigenlijk zo klaar.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 11:20

Ik maar dan vaak een wokgerecht klaar. Kipfilet bakken, zo'n zakje groente erbij, woksaus en wat gekookte rijst of noodles. Binnen 20 minuten klaar !

Gast
Gast

Bericht  Marin do 26 jan 2012 - 11:21

Razz_ schreef:Ik maar dan vaak een wokgerecht klaar. Kipfilet bakken, zo'n zakje groente erbij, woksaus en wat gekookte rijst of noodles. Binnen 20 minuten klaar !

Kan zelfs binnen 10 als je beetje goed planned en een waterkoker hebt.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 10:27

Marin schreef:
Razz_ schreef:Ik maar dan vaak een wokgerecht klaar. Kipfilet bakken, zo'n zakje groente erbij, woksaus en wat gekookte rijst of noodles. Binnen 20 minuten klaar !

Kan zelfs binnen 10 als je beetje goed planned en een waterkoker hebt.
Kan nog sneller, heb zelfs de beschikking over een qooker. Makkelijk en snel een maaltijd? 394967 Maar alsnog ben ik dan te moe/energieloos om te koken. Heb nu wel besloten dat ik niet meer mag terugvallen steeds op pizza enz, dus dan haal ik salade en bolletjes.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 10:29

Wokgroenten, gebakken aardappelen, tartaar/biefstuk.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: