Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

aaargh, ik baal zo (van mezelf)

+6
Sterre
Tunrida
Janelie
Sjaantje
Sweety
Parisienne
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

aaargh, ik baal zo (van mezelf) Empty aaargh, ik baal zo (van mezelf)

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 10:34

Het domste wat ik nu kan doen is forummen, maar ik ga zo ongeveer koprollend door m'n huis van de stress. Heb morgenochtend een presentatie die ongeveer 45 minuten moet duren en het lukt me gewoon echt niet meer. Heb het zo onderschat om naast fulltime te werken ook fulltime te studeren, terwijl ik aan de andere kant denk: "Joh, stel je niet aan, je hebt net een paar dagen vrij gehad!"

Tijdens m'n hele studententijd voelde ik alleen gezonde spanning voor een tentamen/presentatie/deadline. Nu ben ik nog drukker met stressen dan productief bezig zijn. Er hangt voor mij zoveel vanaf en ik heb het gevoel maar wat aan te klooien nu, wat me nog gestresster maakt. Normaal gesproken zou ik me er niet zo druk over maken, maar ik MOET een bepaald cijfer halen, om een 'go' te krijgen om verder te mogen onderzoeken wat ik uiteindelijk heel graag wil. Heeft er iemand peptalk, want ik maak mezelf redelijk gek momenteel...

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

aaargh, ik baal zo (van mezelf) Empty Re: aaargh, ik baal zo (van mezelf)

Bericht  Parisienne ma 6 jun 2011 - 10:52

Een echte peptalk heb ik niet voor je, heb zelf ook een peptalk nodig wat betreft mijn studie/afstuderen. Wel wil ik je heel veel succes wensen! Go for it! smile
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 10:55

Thnx, Parisienne! Wat spannend dat je aan het afstuderen bent.smile Gaat het goed? Daar wens ik jou natuurlijk heel veel succes mee. Is zo'n heerlijk gevoel als je eenmaal klaar bent en het in kan leveren.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne ma 6 jun 2011 - 11:05

Dankje, inderdaad spannend! Het gaat op zich redelijk. Eigenlijk staat mijn deadline om mijn scriptie in te leveren op 20 juni, maar dat ga ik helaas niet meer redden. Heb het misschien een beetje onderschat, dat moederschap en studeren goed te combineren is. Ben ontzettend moe (ik heb ernstige bloedarmoede door mijn dragerschap van een bloedziekte & onze dochter heeft slaapproblemen) en ik verlies daardoor steeds weer de motivatie.

Mijn deadline staat nu op 8 augustus, dat moet zeker gaan lukken! Twee weken erna verdedigen en daarna hoop ik echt klaar te zijn. Stiekem ben ik dan ook wel extra trots.. ik heb het dan wel mooi geflikt, terwijl ik zwanger ben geweest (met aardig wat complicaties) en een dochter heb gekregen tijdens mijn studie, met in totaal 'maar' een jaar vertraging! Het feit dat mijn dochter op mijn diploma-uitreiking zal zijn is dan ook wel een extra motivatie om toch nog even door te zetten! Very Happy

Nogmaals.. veel succes voor morgen! Ik zal voor je duimen! hug
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Sweety ma 6 jun 2011 - 20:59

Succes vandaag met je presentatie Guattari. En als je hem al heb gehad hoop dat het goed is gegaan.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Sjaantje ma 6 jun 2011 - 21:00

Spannend! Succes met je presentatie, of heb je m al achter de rug?
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Janelie di 7 jun 2011 - 0:37

Hoe is het gegaan? Ik kan me voorstellen dat de moed je soms in de schoenen zakt. Pas je wel een beetje op jezelf. Je continu gestrest voelen is ook niet goed en dat gaat een keer opbreken. Hoe lang moet je nog én studeren én werken?
Janelie
Janelie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Tunrida di 7 jun 2011 - 1:12

Ik hoop dat het goed gegaan is, die presentatie! Een baan en studeren er naast, is niet niks. Zit je nog lang in die situatie? Misschien kan je wat minder gaan werken.
Die paar dagen vrij moet je je niet schuldig over voelen! Als je geen ontspanning hebt, presteer je helemaal niet. Dan kun je beter een paar dagen niks doen en dan weer met volle batterij er tegenaan!

Het enige wat je verder kan doen is zo veel mogelijk plannen, met wat ruimte voor onverwachte zaken. Succes ermee!
Tunrida
Tunrida
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 92
Punten : 105
Registratiedatum : 31-05-11

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 2:08

Ik hoop dat je het juiste cijfer behaald hebt inmiddels!

Wat ik altijd probeer te doen in een dergelijke situatie, is het loslaten. Dat is makkelijk gezegd natuurlijk, maar ik adem dan even een paar keer diep in en uit, ik bedenk of ik er alles aan heb gedaan wat ik kon doen en dan schets ik het senario waarbij ik het niet haal, welk gevolg dat heeft en bedenk ik op welke wijze ik mijn doel alsnog kan behalen. Dat neemt bij mij de druk een beetje weg.

Mocht het bovenstaande een kromme zin zijn, ik tik vanaf mijn mobiel.. :-).

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 2:35

Parisienne schreef:Dankje, inderdaad spannend! Het gaat op zich redelijk. Eigenlijk staat mijn deadline om mijn scriptie in te leveren op 20 juni, maar dat ga ik helaas niet meer redden. Heb het misschien een beetje onderschat, dat moederschap en studeren goed te combineren is. Ben ontzettend moe (ik heb ernstige bloedarmoede door mijn dragerschap van een bloedziekte & onze dochter heeft slaapproblemen) en ik verlies daardoor steeds weer de motivatie.

Mijn deadline staat nu op 8 augustus, dat moet zeker gaan lukken! Twee weken erna verdedigen en daarna hoop ik echt klaar te zijn. Stiekem ben ik dan ook wel extra trots.. ik heb het dan wel mooi geflikt, terwijl ik zwanger ben geweest (met aardig wat complicaties) en een dochter heb gekregen tijdens mijn studie, met in totaal 'maar' een jaar vertraging! Het feit dat mijn dochter op mijn diploma-uitreiking zal zijn is dan ook wel een extra motivatie om toch nog even door te zetten! Very Happy

Nogmaals.. veel succes voor morgen! Ik zal voor je duimen! hug

Wow, als ik dit lees kan ik niets anders zeggen dat ik heel veel bewondering voor je heb en dat je echt heel trots op jezelf mag zijn. Wat een doorzettingsvermogen heb jij! Ik vind het heel knap van je dat je jezelf toch telkens weer weet te motiveren om verder te werken aan je afstuderen, want afstuderen an sich is gewoon ronduit kut. Het eindresultaat voelt super, maar het is zwaar en helemaal met de situatie die jij omschrijft. Je zal vast een buluitreiking krijgen waar met een en al lof over je wordt gesproken en terecht.smile Ik ga ook heel hard voor jou duimen dat het goed gaat de laatste 2 maanden.

Hier is het gelukt. Jeetje, ik was tot 3 uur aan het stressen en om 7 uur ging de wekker, maar het is gelukt, whooo!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 2:36

Sweety schreef:Succes vandaag met je presentatie Guattari. En als je hem al heb gehad hoop dat het goed is gegaan.

Thnx Sweety, inmiddels ben ik weer thuis en twijfel ik heel erg of ik de rest vd dag lekker vrij neem of toch nog even ga werken, maar vooralsnog ben ik vooral heel erg opgelucht en blij dat ik die presentatie erop heb zitten.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 2:41

Sjaantje schreef:Spannend! Succes met je presentatie, of heb je m al achter de rug?

Vanochtend heb ik de presentatie gehad en het ging echt beter dan ik had durven denken.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 2:51

Janelie schreef:Hoe is het gegaan? Ik kan me voorstellen dat de moed je soms in de schoenen zakt. Pas je wel een beetje op jezelf. Je continu gestrest voelen is ook niet goed en dat gaat een keer opbreken. Hoe lang moet je nog én studeren én werken?

Het studeren is klaar zodra ik mijn onderzoek heb afgerond en dat wilde ik toch wel in een paar weken doen. Werken is klaar zodra ik de pensioengerechtigde leeftijd heb bereikt.;-)

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 2:53

Tunrida schreef:Ik hoop dat het goed gegaan is, die presentatie! Een baan en studeren er naast, is niet niks. Zit je nog lang in die situatie? Misschien kan je wat minder gaan werken.
Die paar dagen vrij moet je je niet schuldig over voelen! Als je geen ontspanning hebt, presteer je helemaal niet. Dan kun je beter een paar dagen niks doen en dan weer met volle batterij er tegenaan!

Het enige wat je verder kan doen is zo veel mogelijk plannen, met wat ruimte voor onverwachte zaken. Succes ermee!

Het breekt idd op om alleen maar met werken of studie bezig te zijn. Dat merk ik ook steeds meer. Dan voel ik me schuldig als ik wat anders ga doen wat ontspannend is, zoals afgelopen dagen, maar anders trek ik het domweg niet meer. Ik heb het onderschat: ik dacht tijdelijk 4 dagen te gaan werken en daarnaast 2 dagen zelfstudie te kunnen doen. Feitelijk werd het 50 uur werken en 20 uur zelfstudie, dus vrije tijd hield ik amper over.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 2:55

Sproet schreef:Ik hoop dat je het juiste cijfer behaald hebt inmiddels!

Wat ik altijd probeer te doen in een dergelijke situatie, is het loslaten. Dat is makkelijk gezegd natuurlijk, maar ik adem dan even een paar keer diep in en uit, ik bedenk of ik er alles aan heb gedaan wat ik kon doen en dan schets ik het senario waarbij ik het niet haal, welk gevolg dat heeft en bedenk ik op welke wijze ik mijn doel alsnog kan behalen. Dat neemt bij mij de druk een beetje weg.

Mocht het bovenstaande een kromme zin zijn, ik tik vanaf mijn mobiel.. :-).

Ik herken heel erg wat je zegt en op een gegeven moment heb ik ook alles gewoon aan de kant gegooid, ben een paar uurtjes gaan slapen en had helemaal geen vast verhaaltje in m'n hoofd, hooguit wat steekwoorden. Dat werkt bij mij toch beter. Ondertussen bedacht ik me ook dat ik zelf altijd nog degene ben die het meest weet van het onderwerp in de groep waar ik het moest presenteren en het door voorbeelden aan te dragen heel concreet kon maken. Ik voel me nu zo raar; je werkt naar een hoogtepunt en opeens is het klaar.smile

Gast
Gast

Bericht  Sterre di 7 jun 2011 - 2:57

Guattari schreef:
Sjaantje schreef:Spannend! Succes met je presentatie, of heb je m al achter de rug?

Vanochtend heb ik de presentatie gehad en het ging echt beter dan ik had durven denken.

Wat fijn Very Happy ! Leuke reacties gehad?

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 3:03

Sterre schreef:
Guattari schreef:

Wat fijn Very Happy ! Leuke reacties gehad?

Ja, vooral van de docent en ik ben gewoon heel blij nu! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 3:07

Goed zo, topper!

Gast
Gast

Bericht  Suus di 7 jun 2011 - 3:22

Wat fijn Guattari, dat je het gehad hebt en dat het goed ging! Very Happy
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Monte di 7 jun 2011 - 3:23

Wat goed zeg!
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Sweety di 7 jun 2011 - 3:35

Wat fijn dat het zo goed ging Very Happy

Heb je trouwens nog besloten wat je gaat doen met die kans die je kon krijgen van de gevangenis? ( dat je mensen mocht interviewen toch?) Of is dat al geweest?
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  SoGood di 7 jun 2011 - 4:27

Guattari! Niet jezelf voorbij lopen hoor, goed naar jezelf blijven luisteren. Je bent ook maar een mens!

Fijn dat je presentatie goed is gegaan! Gefeliciteerd! smile
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 4:37

Tjakka - je bent een topper!

Gast
Gast

Bericht  Sjaantje di 7 jun 2011 - 4:41

Wauw Guat, wat supergoed van je! Is al dat stressen toch nog ergens goed voor geweest Wink Nu dus je onderzoek afronden en dan ben je klaar met studeren en hoef je alleen nog maar te werken begrijp ik? Dus dan komt er bijna een rustigere tijd aan voor je? Zou fijn zijn!
Net als Sweety ben ik nog wel benieuwd hoe dat met die gevangenen is afgelopen?

Geniet van je dag vandaag en dan met frisse moed aan je onderzoek! cheers
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334

Bericht  Kabouter di 7 jun 2011 - 4:43

Wat fijn dat het zo goed is gegaan! Nu kun je vanavond extra lekker slapen..

Succes ook nu met de rest van je onderzoek.
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: