Aaargh ik kom er niet uit...
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Aaargh ik kom er niet uit...
Waarschijnlijk is dit hiet vaker gevraagd maar kan zo gauw niks vinden.
Maar heeft er iemand ervaring met twee bijbanen en dan de loonheffingtoepassen. Ik heb de belastingtelefoon al gebeld maar daar wordt ik helemaal niks wijzer van.
Het gaat om 2 bijbanen. De ene is voor 8 uur in de week en het andere rond de 4 uur in de week.
Hoe werkt het precies en verdien ik dan echt zoveel minder? Kun je het aan het einde van het jaar weer terug vragen bij je aangifte? Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen, ik hoop ook op wat ervaringen!
Maar heeft er iemand ervaring met twee bijbanen en dan de loonheffingtoepassen. Ik heb de belastingtelefoon al gebeld maar daar wordt ik helemaal niks wijzer van.
Het gaat om 2 bijbanen. De ene is voor 8 uur in de week en het andere rond de 4 uur in de week.
Hoe werkt het precies en verdien ik dan echt zoveel minder? Kun je het aan het einde van het jaar weer terug vragen bij je aangifte? Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen, ik hoop ook op wat ervaringen!
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Aaargh ik kom er niet uit...
Als je twee banen hebt, mag je maar op 1 baan loonheffingskorting toepassen. Dit heeft te maken met het afdragen van belastingen. Dat betekent dat je op 1 baan geen korting krijgt en dus in eerst instantie (per maand) veel minder geld ontvangt (scheelt ong. 33%). Aan het eind van het jaar (teruggave belastingdienst) kan je de teveel ingehouden loonheffing weer terugkrijgen. Dit heeft wel te maken met het totaal aantal uren dat je op jaar basis hebt gewerkt. Maar in het geval van dit kleine aantal uren per week (12 uur), zal je alles wat je nu afstaat weer terugkrijgen.
Je moet dus nu bij de baan waar je het meeste verdient (8 uur neem ik aan) aankruizen dat je loonheffingskorting wil en bij degene van 4 uur wil je dus geen loonheffingskorting.
nb. ik zit zelf ook in zo'n soort situatie met een bijbaantje
Je moet dus nu bij de baan waar je het meeste verdient (8 uur neem ik aan) aankruizen dat je loonheffingskorting wil en bij degene van 4 uur wil je dus geen loonheffingskorting.
nb. ik zit zelf ook in zo'n soort situatie met een bijbaantje
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
GreenGrass heeft gelijk!
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Heel erg bedankt voor het antwoord!
Maar als ik zo uitreken, want ik weet ongeveer wat ik per maand zou verdienen dan zou ik mn 2e baantje met de minste uren ongeveer 63 op achteruit gaan omdat daar dan geen loonheffing wordt toegepast. Dat zou kunnen betekenen dat ik bij de belastingaangifte wel die 12 x63 zou terug kunnen krijgen? (het gaat hierbij wel om een netto bedrag).
Maar als ik zo uitreken, want ik weet ongeveer wat ik per maand zou verdienen dan zou ik mn 2e baantje met de minste uren ongeveer 63 op achteruit gaan omdat daar dan geen loonheffing wordt toegepast. Dat zou kunnen betekenen dat ik bij de belastingaangifte wel die 12 x63 zou terug kunnen krijgen? (het gaat hierbij wel om een netto bedrag).
M@niek- Ratel
M@niek schreef:Heel erg bedankt voor het antwoord!
Uhm, ik heb ze de bedragen niet 1 2 3 in mijn hoofd. Maar als je een speficatie hebt, zie je precies wat er aan loonheffing afgaat. Dat bedrag krijg je terug, andere bedragen van ZvW-premie enzo dan weer niet.
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Degene die mij de baan aanbiedt die heeft een berekening gemaakt met en zonder loonheffing en dat zou betekenen dat ik ongeveer 64 euro p.m mis loop omdat het een 2e baantje is. Maar als ik dit bedrag weer terug zou kunnen krijgen bij mijn belastingaangifte heb ik er wel vrede mee.
M@niek- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Aaargh!
» Aaargh
» aaargh, ik baal zo (van mezelf)
» Aaargh, even mijn frustratie kwijt
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
» Aaargh
» aaargh, ik baal zo (van mezelf)
» Aaargh, even mijn frustratie kwijt
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: