Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

+14
Darius
Coccinelle
Aagje!
schuddebuikje
Mamsie
shadow
Fearie
blondje1313
xxjojootjexx
chipa
Tania
Lejow
Parisienne
Annie24
18 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 4 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  blondje1313 do 9 jun 2011 - 2:04

ivax schreef:ben wel heel benieuwd...zo benieuwd dat ik straks de belastingtelefoon ga bellen Cool

kan er niets over vinden op hun site, en ook bij de proefberekening staat hier niets over...

zal straks ff melden wat Beldienst te zeggen heeft.

Volgens mij staat het er op de site bij proefberekeningen wel bij (niet over het achteraf verrekenen maar wel wat het verzamelinkomen is wat je moet gebruiken)

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 4 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 2:16

aan de hand van de proefberekening die ik heb gemaakt, zijn de kosten voor 3 dagen straks 925 euro, waarvan we zelf 522 moeten betalen. Ze gaan straks als we gebruik gaan maken van de kinderopvang ook nog steeds uit van het loon van afgelopen jaar, terwijl ik al minder ga verdienen. Dus eigenlijk betaal ik straks in het nieuwe jaar best veel in vergelijking met wat we verdienen. Maar het jaar erop zal dit wel kloppen. Wij verdienen nu samen 3000 Netto.. en zijn dan dus 522 euro kwijt. Als ik straks minder verdien , krijgen we nog maar 2400 a 2500 euro binnen en moeten we het eerste jaar alsnog die 522 betalen :o pff..

Maargoed ik zie wel hoe dat allemaal loopt hoor met die kinderopvang.. baal er wel van dat ik ( het eerste jaar) bijna de helft van mijn loon kwijt ben aan het kdv!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 4 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 2:38

Ik zit zelf nog niet in deze situatie, dus misschien heb ik makkelijk praten.. En er zijn ook onderlinge verschillen merk ik al, bijvoorbeeld door het wel of niet hebben van een koophuis.. Maar bij een inkomen van 35000 euro komt de eigen bijdrage neer op 10,40 euro per kind per dag, en bij een inkomen van 70000 euro komt de eigen bijdrage neer op 22,05 euro per kind per dag. Dat zijn toch hele reële bedragen?

Van een bedrag van 522 euro voor 1 kind (3 dagen) schrik ik dan wel weer, dat vind ik heel veel geld. Dat komt neer op ruim 40 euro per dag!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 4 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 2:50

Waar hebben jullie de proefberekening gemaakt voor 2012? Zie op toeslagen.nl alleen t/m 2011.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 4 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 3:01

Razz88 schreef:aan de hand van de proefberekening die ik heb gemaakt, zijn de kosten voor 3 dagen straks 925 euro, waarvan we zelf 522 moeten betalen. Ze gaan straks als we gebruik gaan maken van de kinderopvang ook nog steeds uit van het loon van afgelopen jaar, terwijl ik al minder ga verdienen. Dus eigenlijk betaal ik straks in het nieuwe jaar best veel in vergelijking met wat we verdienen. Maar het jaar erop zal dit wel kloppen. Wij verdienen nu samen 3000 Netto.. en zijn dan dus 522 euro kwijt. Als ik straks minder verdien , krijgen we nog maar 2400 a 2500 euro binnen en moeten we het eerste jaar alsnog die 522 betalen :o pff..

Maargoed ik zie wel hoe dat allemaal loopt hoor met die kinderopvang.. baal er wel van dat ik ( het eerste jaar) bijna de helft van mijn loon kwijt ben aan het kdv!


Zijn dit echt betrouwbare getallen? Dan kan ik serieus bijna net zo goed stoppen met werken. Wij hebben twee kinderen, dus wij zouden dan nog meer moeten betalen. En ik verdien met drie dagen werken nog geen 1000 euro (en dat met en HBO opleiding...). Ik vind dit wel een bizar groot verschil dan ineens Sad .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 4 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  xxjojootjexx do 9 jun 2011 - 8:17

@Razz: Als jij nu al weet dat je in 2011 minder verdient dan in 2011 kun je op www.toeslagen.nl een wijzigingsprogramma downloaden en dan kun je het lagere loon opgeven. Zo kom je niet in de problemen.

Voor diegenen met een eigen huis.
Bij het invullen van het aanvraag of wijzigingsprogramma voor toeslagen moet je niet je bruto-loon inkomen invullen, maar je brutoinkomen minus de aftrekposten die je hebt (toetsingsinkomen). Waaronder de rente van het huis, bepaalde studiekosten, een aantal zorgkosten. zie
Link Maar let op, het eigenwoningforfait moet je eerst bij je inkomen optellen.

Voorbeeld:
Loon 1 (bruto jaarinkomen) 40.000
Loon 2 (bruto jaarinkomen) 30.000
Eigenwoningforfait 0,55% van WOZ, dus bij WOZ van 200.000 = 1100
Optellen: 71100
Minus aftrekposten, bijv. hypotheekrente: (stel 5% van 200.000) = 10.000
71.100 - 10.000 = 61.100 Dan is dit je toetsingsinkomen.


En nu heb ik wel genoeg verteld, kom je er niet uit, neem dan iemand in de armen die er verstand van heeft ipv te denken alles wel zelf te kunnen, dat kost misschien per jaar wel wat, maar het scheelt je ook heel wat Laughing

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 4 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  PiP do 9 jun 2011 - 8:48

Minneke schreef:
Razz88 schreef:!


Zijn dit echt betrouwbare getallen? Dan kan ik serieus bijna net zo goed stoppen met werken. Wij hebben twee kinderen, dus wij zouden dan nog meer moeten betalen. En ik verdien met drie dagen werken nog geen ***euro (en dat met en HBO opleiding...). Ik vind dit wel een bizar groot verschil dan ineens Sad .
Ik zit er eigenlijk ook best wel mee... Ik verdien 1050,- en betaal nu 250 voor de opvang, als ik de cijfers mag geloven gaan wij straks 125,- meer betalen voor de 3 dagen. Daarnaast komt er als het goed is ook de regeling dat je maar max 140% van je gewerkte uren mag indienen. Ons kdv is 12 uur open en dat is 150% van mijn uren. Dat komt neer op 12 uren welke wij dan volledig moeten betalen. Ik heb even uitgerekend dat dat nog eens 50,- extra is (buiten wat er nu al zelf moesten betalen. Ik kom dan op 425 eigen bijdrage volgend jaar.
Maarrr ik heb het hier nu over 1 kind en eigenlijk willen we eind dit jaar nog voor een 2e kind gaan, maar dat was toen ik berekend had dat het bijna niks extra kost als een 2e kind naar het kdv gaat. Als dit betekend dat we 2x 425 zelf moeten gaan betalen dan werk ik nog voor 200 euro en dat redden we echt niet. Maar moet je hier een kinderwens voor laten liggen??? Veel meer zullen we echt niet gaan verdienen de komende jaren.

Ik denk dat als er wel een 2e komt volgend jaar ik er ook maar ernstig over na ga denken om een poos ouderschapsverlof op te nemen.
Na 2012 gaat hier de vergoeding hiervan er ook vanaf. Als ik dan verlof neem, een deel van de belasting krijg en geen kdv kosten heb ben ik volgens mij goedkoper uit!

*Mijn cijfers en tekst graag niet quoten, ik wil dit later weer weghalen*

Aan de ene kant snap ik ook wel dat we zelf voor kinderen kiezen, maar wij hebben van te voren berekend dat het financieel kon en we nog iets ruimte hadden, maar ZOveel ruimte hebben we echt niet. Straks gaat die hypotheekrenteaftrek er ook nog eens af en staat half Nederland op straat.
Overigens betalen we hiervoor ook weer belasting.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 4 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 9:17

Ik snap je probleem heel goed Pip. Ik had ook bedacht dat ik straks wellicht voor 150/200 euro per maand drie dagen per week ga werken Sad . Nu vind ik werken heel belangrijk en moet ik er eigenlijk niet aan denken om 7 dagen per week thuis te zitten. Maar drie dagen werken in ruil voor 150 euro per maand... das wel erg sneu.

Ik vind het trouwens ook echt vervelend dat het beeld er nu heel anders uit ziet dan toen we voor ons eerste en tweede kind gingen. Je berekent dan toch hoe je er financieel voorstaat aan de hand van de huidige situatie. En als dat ineens zo drastisch verandert, hoe moet je daar dan zo snel een oplossing voor bedenken?

En als dit voor ons als een probleem wordt, dan kan ik me voorstellen dat er heel veel meer mensen in de problemen gaan komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 4 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 9:21

Dat is inderdaad ook erg. Je rekent er niet op dat ze ineens zo gaan snijden in de kosten. Zeker omdat er toch zo gepusht werd dat vrouwen meer gingen werken enzo. Nou willen de vrouwen dat, zorgen ze ervoor dat de kinderopvang op den duur gewoon heel duur wordt. Dat hadden wij niet in geschat in ieder geval en ik denk heel veel andere gezinnen ook niet.

Volgens mij wordt er trouwens wel een regel ingevoerd dat kdv's alleen nog de uren mogen berekenen wanneer het kind er echt is. Dat dacht ik ergens gelezen te hebben. Anders klopt het natuurlijk van geen kant.

Iemand had het over een eigen bijdrage van 10,40 per dag bij een inkomen van rond de 35000. Wij zitten er iets boven, maar die bijdrage is echt niet maar 10,40 euro. Dat is wel een stuk meer hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 4 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 9:24

nu moeten wij zelf ruim 300 euro betalen, en straks iets meer dan 400 euro.
3 dagen opvang, en ik werk 4 dagen.

Stel dat we straks met 2 kindjes 800 euro moeten betalen, dan houden we nog afdoende over gok ik, maar ik ga er wel door twijfelen....
Maar ik wil heel graag 4 dagen blijven werken, en mijn partner 5.

Word hier best boos om. Wij willen graag werken, en worden daar straks (voor mijn gevoel) voor gestraft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 4 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 9:25

James schreef:Dat is inderdaad ook erg. Je rekent er niet op dat ze ineens zo gaan snijden in de kosten. Zeker omdat er toch zo gepusht werd dat vrouwen meer gingen werken enzo. Nou willen de vrouwen dat, zorgen ze ervoor dat de kinderopvang op den duur gewoon heel duur wordt. Dat hadden wij niet in geschat in ieder geval en ik denk heel veel andere gezinnen ook niet.

Volgens mij wordt er trouwens wel een regel ingevoerd dat kdv's alleen nog de uren mogen berekenen wanneer het kind er echt is. Dat dacht ik ergens gelezen te hebben. Anders klopt het natuurlijk van geen kant.

Iemand had het over een eigen bijdrage van 10,40 per dag bij een inkomen van rond de 35000. Wij zitten er iets boven, maar die bijdrage is echt niet maar 10,40 euro. Dat is wel een stuk meer hoor.
Dat was ik, ik baseerde dat op de informatie die in het artikel stond in jouw openingpost. Daar stond een tabel in met inkomens en de bijbehorende eigen bijdrage.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 4 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 9:30

Het lijkt me niet dat je voor een 2e kindje evenveel moet gaan betalen? Volgens mij zou het pas opgaan vanaf kindje nummer 3 dat je niet meer 90 procent vergoed krijgt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 4 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Mamsie do 9 jun 2011 - 9:31

Ziet er idd niet goed uit als het er zo aan toe gaat.
Maar waar ik wel benieuwd naar ben is was jullie inkomen dan is en of er dan zoveel kosten zijn. Hebben jullie er van te voren ook naar gekeken wat er zou gebeuren als 1 van jullie lang zonder werk zou zitten. Kunnen jullie dan wel rondkomen? Zeker wanneer er over een 2e of 3e kind word gedacht lijkt me dat wel goed om van te voren te weten.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 4 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Mamsie do 9 jun 2011 - 9:33

James schreef:Het lijkt me niet dat je voor een 2e kindje evenveel moet gaan betalen? Volgens mij zou het pas opgaan vanaf kindje nummer 3 dat je niet meer 90 procent vergoed krijgt.

Zou dat vaak voorkomen dat er 3 kinderen uit 1 gezin tegelijk op het kdv zitten? tweelingen even achterwege gelaten?
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 4 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 9:38

Mamsie schreef:Ziet er idd niet goed uit als het er zo aan toe gaat.
Maar waar ik wel benieuwd naar ben is was jullie inkomen dan is en of er dan zoveel kosten zijn. Hebben jullie er van te voren ook naar gekeken wat er zou gebeuren als 1 van jullie lang zonder werk zou zitten. Kunnen jullie dan wel rondkomen? Zeker wanneer er over een 2e of 3e kind word gedacht lijkt me dat wel goed om van te voren te weten.

Stel dat wij voor 2 kids 800-1000 euro zelf moeten betalen, dan houden we nog wel over, maar dan kunnen we niet meer sparen (paar tientjes misschien).
Al ga ik er wel vanuit dat ik volgend jaar weer in salaris omhoog ga, vriend idem. Scheelt waarschijnlijk op zn minst 200 euro in de maand, en dat kunnen we dan weer sparen.
Dus ik voorzie niet direct problemen, maar ik zal dan wel het idee krijgen "waar werk ik voor" en dat frustreert mij nu al Cool

Over 3 kids tegelijk op KDV, dat niet, maar BSO valt hier ook onder. Wanneer X. 4 is, zal hij wel geregeld naar BSO moeten, en eventuele broertjes en zusjes naar KDV

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 4 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 9:39

Mamsie schreef:Ziet er idd niet goed uit als het er zo aan toe gaat.
Maar waar ik wel benieuwd naar ben is was jullie inkomen dan is en of er dan zoveel kosten zijn. Hebben jullie er van te voren ook naar gekeken wat er zou gebeuren als 1 van jullie lang zonder werk zou zitten. Kunnen jullie dan wel rondkomen? Zeker wanneer er over een 2e of 3e kind word gedacht lijkt me dat wel goed om van te voren te weten.

Tja, natuurlijk denk je er wel over na. Maar aan de andere kant; wat is zekerheid? Mijn man heeft een vast contract in een sector waar relatief veel werk in is en het salaris prima. Ik heb daarentegen een baan in een sector waarin je weinig verdient. Samen hebben we zo rond de 3000 aan inkomen.

Maar goed, dan heb je nog een heleboel vaste lasten:

- huur (we verdienen teveel voor sociaal en particulier is DUUR, maar een hypotheek weer geen optie ivm de huizenprijzen en de hypotheek die we zouden kunnen krijgen)
- zorgverzekeringen
- kinderopvang

Dan blijft er gewoon niet zo veel meer over. En als er dan ineens zo abrupt gesneden wordt, dan is dat een flinke slok op een borrel.

Het lijkt wel alsof kinderen krijgen dalijk alleen nog voor de elite is weggelegd. Net als studeren en een huis kopen. Super fijn, die (centrum-)rechtse kabinetten Evil or Very Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 4 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Mamsie do 9 jun 2011 - 9:47

Oohja tuurlijk BSO valt er ook onder. Niet bij stil gestaan.

Ja Minneke idd niets is zeker. Ja dat hele huizen gedoe hebben veel mensen last van. Je raakt dan tussen wal en schip echt belachelijk.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 4 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  PiP do 9 jun 2011 - 9:48

Ava:Die cijfers in de tabel gaan over de extra kosten, dus bovenop wat je nu al betaald.

Ik vraag me trouwens nu wel even af of er in de tabel ook al meegenomen is dat een 2e kind net zoveel kost. (ze hebben het namelijk over een situatie met 2 kinderen.) Maar ik denk haast van niet omdat wij nu al 250,- betalen en door de 2e kind regeling welke vevalt is dit meteen al 250 extra.

Dat het kdv alleen nog maar de werkelijk uren mag berekenen vind ik ook niet meer dan normaal.
Ok, ze staan 12 uur per dag voor je klaar, maar ze weten heel goed dat ik er pas om 7:45 met nog veel meer ouders tot 9 uur pas ben. Er begint dus ook pas een 2e leidster om 8 uur.
Alleen ben ik bang dat als ze minder uren mogen berekenen, dit weer betekend dat het uurtarief omhoog gaat.

Had het er net met mijn man over aan de telefoon en die zei meteen al dat we dan maar moeten wachten met een 2e Sad
Mag toch hopen dat dit niet serieus is.. Dan zou er hier nooit een 2e komen.

Wanneer zijn deze plannen eigenlijk definitief? Met prinsjesdag?

Minneke: Ik vind het werken ook fijn, maar voor 200 euro ga ik niet werken, dan moet ik maar iets anders vinden waar ik voldoening uit kan halen. Daarnaast die 200,- kan ik ook wel halen uit de andere regelingen die er zijn (zorgtoeslag KindGebondenBudget etc)

We vergeten trouwens wel 1 ding, de combinatiekorting krijg je natuurlijk ook als je werkt. In ons geval 1600 per jaar.
Heb ook tussendoor eens gehoord dat hier wat in gecompenseerd gaat worden? Dus meer omdat de KOT minder wordt?

Pfff, het is ook niet 1 ding dat ze aanpassen!!! Ze passen gewoon alles aan confused scratch

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 4 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 9:53

Wij zouden niet kunnen rondkomen als 1 van ons niet zou werken. Maar eerlijk gezegd vraag ik me af wie nog wel in deze tijd. Dan moet 1 van de 2 gewoon een hele goede baan hebben. En nee, de kans is inderdaad wat kleiner dat je 3 kinderen krijgt in de eerste 4 jaren. Maar ja, alles kan he :P.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 4 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 9:54

PiP schreef:Ava:Die cijfers in de tabel gaan over de extra kosten, dus bovenop wat je nu al betaald.
Oh ja, nu zie ik het, niet goed gelezen. Dan is het wel pittig ja!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 4 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 9:56

Pip, de KGB gaat er ook af. En de combinatiekorting wilden ze er ook af halen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 4 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Mamsie do 9 jun 2011 - 9:59

James schreef:Wij zouden niet kunnen rondkomen als 1 van ons niet zou werken. Maar eerlijk gezegd vraag ik me af wie nog wel in deze tijd. Dan moet 1 van de 2 gewoon een hele goede baan hebben. En nee, de kans is inderdaad wat kleiner dat je 3 kinderen krijgt in de eerste 4 jaren. Maar ja, alles kan he :P.

Nou ik denk dat er echt nog wel genoeg mensen zijn die dat kunnen maar dan moeten ze hun eisen bijstellen en hun leefstijl.
hahaah ja dat kan idd maar zoals hierboven BSO komt er ook bij. Pff en ik vind overblijven al duur! hahha
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 4 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  PiP do 9 jun 2011 - 10:04

Tuurlijk kan 1 van ons zijn baan verliezen, maar we hebben beiden een vast contract en denk dat we beiden wel weer snel werk zullen vinden. Als je maar voor alles openstaat. En anders krijg je nog een uitkering, al is dat geen vetpot.

Misschien praat ik wel te makkelijk hoor, ik heb gelukkig nog nooit zonder werk gezeten.

James: Hmm ik kan er nu niks meer over vinden dat de regeling voor een 2e kind verdwijnt, alleen dit :
De toeslag voor het tweede en volgende kind wordt voor de hoogste inkomens versneld afgebouwd naar 58,2%.
Waar ik dat dan weer vandaan gehaald heb???
Nou ja ik denk dat ik het maar los moet laten en het allemaal moet afwachten, zie door de bomen het bos niet meer.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 4 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 10:05

Mamsie schreef:
James schreef:Wij zouden niet kunnen rondkomen als 1 van ons niet zou werken. Maar eerlijk gezegd vraag ik me af wie nog wel in deze tijd. Dan moet 1 van de 2 gewoon een hele goede baan hebben. En nee, de kans is inderdaad wat kleiner dat je 3 kinderen krijgt in de eerste 4 jaren. Maar ja, alles kan he :P.

Nou ik denk dat er echt nog wel genoeg mensen zijn die dat kunnen maar dan moeten ze hun eisen bijstellen en hun leefstijl.
hahaah ja dat kan idd maar zoals hierboven BSO komt er ook bij. Pff en ik vind overblijven al duur! hahha

Ja, maar die mensen hebben over het algemeen wel een redelijk betaalde baan. Zo rond de 1900/2000 euro netto of misschien iets minder. Dan kan je als je dingen laat wel rondkomen inderdaad. O ja, BSO wordt inderdaad ook mee geteld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 4 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 10:08

PiP schreef:Tuurlijk kan 1 van ons zijn baan verliezen, maar we hebben beiden een vast contract en denk dat we beiden wel weer snel werk zullen vinden. Als je maar voor alles openstaat. En anders krijg je nog een uitkering, al is dat geen vetpot.

Misschien praat ik wel te makkelijk hoor, ik heb gelukkig nog nooit zonder werk gezeten.

James: Hmm ik kan er nu niks meer over vinden dat de regeling voor een 2e kind verdwijnt, alleen dit :
De toeslag voor het tweede en volgende kind wordt voor de hoogste inkomens versneld afgebouwd naar 58,2%.
Waar ik dat dan weer vandaan gehaald heb???
Nou ja ik denk dat ik het maar los moet laten en het allemaal moet afwachten, zie door de bomen het bos niet meer.

Ja, voor de hoogste inkomens is dat. Maar ik neem aan dat jullie daar niet toe behoren als ik je eerdere berichten mag geloven. Dus dan denk ik ook niet dat je bang hoeft te zijn dat je net zoveel voor een 2e kindje moet betalen dan voor een eerste.

Weet je, al die bezuinigingen moeten ook nog langs de oppositie enzovoort he. Ik denk dat er altijd wel wat nuanceringen worden gedaan. Ze raken teveel mensen als het gigantisch wordt verhoogd en dat kan nou eenmaal niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 4 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum