Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

+14
Darius
Coccinelle
Aagje!
schuddebuikje
Mamsie
shadow
Fearie
blondje1313
xxjojootjexx
chipa
Tania
Lejow
Parisienne
Annie24
18 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 2 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 9:40

Alweer bezuinigingen op de kinderopvang....

En dan kijk ik nu even vanuit mijn baan perspectief....
De kindaantallen zijn al best drastisch gedaald dit jaar door o.a. de bezuinigingen en ik zie het hierdoor erg somber in.
Ik ben bang dat ik straks bey bey tegen mijn baan kan zeggen....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 2 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  xxjojootjexx di 7 jun 2011 - 9:41

James schreef:
xxjojootjexx schreef:
Coco schreef:
xxjojootjexx schreef:@Chipa: Dan heb je best een hoog inkomen.

Wij werken allebei, hebben het zeker niet slecht en krijgen toch een behoorlijk bedrag aan KOT.

Die opmerking dat je dan beter niet kan gaan werken is ook wat onzinnig.. Als de bijdrage tussen de 300-500 euro zou zijn, hoop toch echt dat je meer verdient met 3 dagen werken dan dat, anders misschien maar een andere beter betaalde baan zoeken..

Gaat toch niet alleen om het inkomen van de vrouw (in de meeste situaties), doordat mijn man een hoog salaris heeft, gaat zo goed als alles wat ik zou verdienen naar de kinderopvang.

Zo goed als alles.. Dan moet je man wel heel veel verdienen.. Wij verdienen ook niet weinig samen.. Van ons netto inkomen betalen wij zo'n 4% aan kdv kosten. Dat is voor 2 kids, 2 dagen per week. En daar bij, je werkt toch niet alleen voor het netto bedrag wat op je rekening komt? Er zijn toch meer voordelen van het werken.

Ik neem aan dat je 40 procent bedoelt en niet 4 procent?

Nope ik bedoel 4 procent. Zal wat wezen als het 40% van ons maandinkomen zou zijn..
De kosten die wij aan kdv betalen zijn ongeveer 25% van ons maandinkomen, maar daar krijgen we zo'n gedeelte van terug dat de eigenlijke kosten 4% bedragen van ons maandinkomen.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 2 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 9:45

Dolcis_ schreef:Nou ja, als ik dan ga kijken naar de inkomsten van een vriendin van mij, die krijgt wajong uitkering. En zit lekker hele dagen in huis en zorgt zelf voor de kindjes straks, en ontvangt meer dan ik verdien.
Zij heeft verder geen opvang kosten, wel inkomsten. Ik heb inkomsten waarvan 50% naar de opvang gaat. Werken is wel leuk, maar als er maandelijks een flink bedrag aan opvang betaald moet worden, dan vind ik het wel minder leuk. Tuurlijk krijgen we wel een deel terug, maar als dat ook steeds minder wordt..


Ik krijg altijd jeuk van dit soort opmerkingen, ze heeft waarschijnlijk geen Wajong omdat ze zweetpoten heeft!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 2 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 9:48

xxjojootjexx schreef:
James schreef:
xxjojootjexx schreef:
Coco schreef:
xxjojootjexx schreef:@Chipa: Dan heb je best een hoog inkomen.

Wij werken allebei, hebben het zeker niet slecht en krijgen toch een behoorlijk bedrag aan KOT.

Die opmerking dat je dan beter niet kan gaan werken is ook wat onzinnig.. Als de bijdrage tussen de 300-500 euro zou zijn, hoop toch echt dat je meer verdient met 3 dagen werken dan dat, anders misschien maar een andere beter betaalde baan zoeken..

Gaat toch niet alleen om het inkomen van de vrouw (in de meeste situaties), doordat mijn man een hoog salaris heeft, gaat zo goed als alles wat ik zou verdienen naar de kinderopvang.

Zo goed als alles.. Dan moet je man wel heel veel verdienen.. Wij verdienen ook niet weinig samen.. Van ons netto inkomen betalen wij zo'n 4% aan kdv kosten. Dat is voor 2 kids, 2 dagen per week. En daar bij, je werkt toch niet alleen voor het netto bedrag wat op je rekening komt? Er zijn toch meer voordelen van het werken.

Ik neem aan dat je 40 procent bedoelt en niet 4 procent?

Nope ik bedoel 4 procent. Zal wat wezen als het 40% van ons maandinkomen zou zijn..
De kosten die wij aan kdv betalen zijn ongeveer 25% van ons maandinkomen, maar daar krijgen we zo'n gedeelte van terug dat de eigenlijke kosten 4% bedragen van ons maandinkomen.

He? Dat snap ik even niet.. Wij betalen bijna 1/3 van de kosten zelf en ik werk 20-24 uur en mijn vriend werkt 40 uur op papier. Wat doe ik dan fout? Want 1/3 is toch zo'n 33 procent zelf, dus dan zou 40 procent toch heel reel zijn als je beiden fulltime werkt..?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 2 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 9:49

Oh, je bedoelt van je maandinkomen :P. Maar dan nog vraag ik me af, hoe kan ik dat ik 1/3 zelf moet betalen en jullie met 2 fulltime banen maar 25 procent. Doe ik iets fout..?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 2 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 9:50

Weetjewel schreef:
Dolcis_ schreef:Nou ja, als ik dan ga kijken naar de inkomsten van een vriendin van mij, die krijgt wajong uitkering. En zit lekker hele dagen in huis en zorgt zelf voor de kindjes straks, en ontvangt meer dan ik verdien.
Zij heeft verder geen opvang kosten, wel inkomsten. Ik heb inkomsten waarvan 50% naar de opvang gaat. Werken is wel leuk, maar als er maandelijks een flink bedrag aan opvang betaald moet worden, dan vind ik het wel minder leuk. Tuurlijk krijgen we wel een deel terug, maar als dat ook steeds minder wordt..


Ik krijg altijd jeuk van dit soort opmerkingen, ze heeft waarschijnlijk geen Wajong omdat ze zweetpoten heeft!

Nee, dat zal vast niet, maar ik kan me ergens voorstellen dat het wel een beetje krom voelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 2 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Tania di 7 jun 2011 - 9:50

Wij betalen ook zo'n 4 % van ons inkomen aan de gastouderopvang.
Ik werk 20 uur, m'n man 40 uur. Ons zoontje gaat 40 uur per maand naar de gastouder.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 2 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 9:51

James schreef:Oh, je bedoelt van je maandinkomen :P. Maar dan nog vraag ik me af, hoe kan ik dat ik 1/3 zelf moet betalen en jullie met 2 fulltime banen maar 25 procent. Doe ik iets fout..?

Heb jij geen hogere kosten voor de opvang, dat kan namelijk ook. Hier scheelt het bij 2 gastouderbureau's al ruim 100 euro per maand namelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 2 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 9:53

James schreef:
Weetjewel schreef:
Dolcis_ schreef:Nou ja, als ik dan ga kijken naar de inkomsten van een vriendin van mij, die krijgt wajong uitkering. En zit lekker hele dagen in huis en zorgt zelf voor de kindjes straks, en ontvangt meer dan ik verdien.
Zij heeft verder geen opvang kosten, wel inkomsten. Ik heb inkomsten waarvan 50% naar de opvang gaat. Werken is wel leuk, maar als er maandelijks een flink bedrag aan opvang betaald moet worden, dan vind ik het wel minder leuk. Tuurlijk krijgen we wel een deel terug, maar als dat ook steeds minder wordt..


Ik krijg altijd jeuk van dit soort opmerkingen, ze heeft waarschijnlijk geen Wajong omdat ze zweetpoten heeft!

Nee, dat zal vast niet, maar ik kan me ergens voorstellen dat het wel een beetje krom voelt.

Nou ja, zal misschien zo voelen, maar het is waarschijnlijk niet dat ze het leuk vindt om hele dagen thuis te zijn. Alleen in sommige gevallen heb je gewoon weinig keus. Ik krijg die opmerkingen ook vaak, oh lekker de hele dag thuis. Nee daar zit ik ook echt voor mijn lol. Ik had liever gehad dat ik "normaal" kon functioneren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 2 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 9:54

Hoe zit dat nu dan eigenlijk Bren? Kan je zomaar aan het werk zeg maar? Mijn zwager krijgt ook wajong en die is dus afgekeurd voor zoveel procent, maar als hij aan het werk wil kan hij ook zo aan het werk. En dat vind ik een beetje apart.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 2 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 9:55

Weetjewel schreef:
James schreef:Oh, je bedoelt van je maandinkomen :P. Maar dan nog vraag ik me af, hoe kan ik dat ik 1/3 zelf moet betalen en jullie met 2 fulltime banen maar 25 procent. Doe ik iets fout..?

Heb jij geen hogere kosten voor de opvang, dat kan namelijk ook. Hier scheelt het bij 2 gastouderbureau's al ruim 100 euro per maand namelijk.

Ik betaal voor het kdv 6,50 per uur (is hier overal zo) en voor de gastouder (mijn schoonmoeder) 4,70 per uur en dan iets van 69 euro voor het gastouderbureau

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 2 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 9:58

James schreef:Hoe zit dat nu dan eigenlijk Bren? Kan je zomaar aan het werk zeg maar? Mijn zwager krijgt ook wajong en die is dus afgekeurd voor zoveel procent, maar als hij aan het werk wil kan hij ook zo aan het werk. En dat vind ik een beetje apart.

Als je zelf echt wil dan kan dat. Ik ga zelf ook aan het werk omdat ik zelf graag wil, niet omdat het moet.
Ik ben zelf ook 80-100% afgekeurd en mijn werkgever zou ook "subsidie" voor mij kunnen krijgen omdat ik toch een risico ben om in dienst te nemen. Want je weet ook niet hoe lang het goed gaat. Het hoeft niet fout te gaan, maar het zou wel kunnen. Het kan ook 20 jaar goed gaan bij wijze van, maar mocht het dan fout gaan, kun je altijd terugvallen op je Wajong.
Ik val overigens wel in de oude regeling van de Wajong.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 2 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 10:00

Voor de gastouder is het hier al 60 cent per uur goedkoper.... En daar zit het bedrag voor het bureau al bij in, dus dat scheelt dus al veel...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 2 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 10:02

Weetjewel schreef:Voor de gastouder is het hier al 60 cent per uur goedkoper.... En daar zit het bedrag voor het bureau al bij in, dus dat scheelt dus al veel...

Betaal je maar 4,10 voor de gastouder? En ik dacht dat ik al laag zat!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 2 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Mamsie di 7 jun 2011 - 10:15

Denk dat het voor veel moeders idd een afweging gaat worden om te blijven werken. Zeker als ze niet zo veel verdienen.
Ik ben erg blij dat ik er niet mee te maken heb.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 2 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 11:54

Weetjewel schreef:
James schreef:
Weetjewel schreef:
Dolcis_ schreef:Nou ja, als ik dan ga kijken naar de inkomsten van een vriendin van mij, die krijgt wajong uitkering. En zit lekker hele dagen in huis en zorgt zelf voor de kindjes straks, en ontvangt meer dan ik verdien.
Zij heeft verder geen opvang kosten, wel inkomsten. Ik heb inkomsten waarvan 50% naar de opvang gaat. Werken is wel leuk, maar als er maandelijks een flink bedrag aan opvang betaald moet worden, dan vind ik het wel minder leuk. Tuurlijk krijgen we wel een deel terug, maar als dat ook steeds minder wordt..


Ik krijg altijd jeuk van dit soort opmerkingen, ze heeft waarschijnlijk geen Wajong omdat ze zweetpoten heeft!

Nee, dat zal vast niet, maar ik kan me ergens voorstellen dat het wel een beetje krom voelt.

Nou ja, zal misschien zo voelen, maar het is waarschijnlijk niet dat ze het leuk vindt om hele dagen thuis te zijn. Alleen in sommige gevallen heb je gewoon weinig keus. Ik krijg die opmerkingen ook vaak, oh lekker de hele dag thuis. Nee daar zit ik ook echt voor mijn lol. Ik had liever gehad dat ik "normaal" kon functioneren.

Ik ga veel met haar om, en nee ze zit niet thuis voor zweetpoten. Maar ze heeft niet zoveel klachten en pijn als ze doet voorkomen tijdens een keuring ofzo. Ze vindt het wel lekker zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 2 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 18:18

Dolcis_ schreef:
Weetjewel schreef:
James schreef:
Weetjewel schreef:
Dolcis_ schreef:Nou ja, als ik dan ga kijken naar de inkomsten van een vriendin van mij, die krijgt wajong uitkering. En zit lekker hele dagen in huis en zorgt zelf voor de kindjes straks, en ontvangt meer dan ik verdien.
Zij heeft verder geen opvang kosten, wel inkomsten. Ik heb inkomsten waarvan 50% naar de opvang gaat. Werken is wel leuk, maar als er maandelijks een flink bedrag aan opvang betaald moet worden, dan vind ik het wel minder leuk. Tuurlijk krijgen we wel een deel terug, maar als dat ook steeds minder wordt..


Ik krijg altijd jeuk van dit soort opmerkingen, ze heeft waarschijnlijk geen Wajong omdat ze zweetpoten heeft!

Nee, dat zal vast niet, maar ik kan me ergens voorstellen dat het wel een beetje krom voelt.

Nou ja, zal misschien zo voelen, maar het is waarschijnlijk niet dat ze het leuk vindt om hele dagen thuis te zijn. Alleen in sommige gevallen heb je gewoon weinig keus. Ik krijg die opmerkingen ook vaak, oh lekker de hele dag thuis. Nee daar zit ik ook echt voor mijn lol. Ik had liever gehad dat ik "normaal" kon functioneren.

Ik ga veel met haar om, en nee ze zit niet thuis voor zweetpoten. Maar ze heeft niet zoveel klachten en pijn als ze doet voorkomen tijdens een keuring ofzo. Ze vindt het wel lekker zo.

Mijn man heeft ook wajong maar dat is echt geen vetpot hoor, zeker niet in vergelijking met een volwaardig salaris.
Plus dat mijn man graag zou willen dat hij normaal was en mee kon draaien in de maatschappij.

Ik kan me voorstellen dat het veel ouders boven het hoofd groeit met deze bezuinigingen.
Ik denk dat ik toch zou gaan kijken naar een goedkopere oplossing dan het kdv. Dus ouders of misschien anderen met kinderen en kijken of om beurten zouden kunnen opassen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 2 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  schuddebuikje di 7 jun 2011 - 18:24

James schreef:
Weetjewel schreef:Voor de gastouder is het hier al 60 cent per uur goedkoper.... En daar zit het bedrag voor het bureau al bij in, dus dat scheelt dus al veel...

Betaal je maar 4,10 voor de gastouder? En ik dacht dat ik al laag zat!


wij betalen dit aan gastouder :

Het uurtarief is 3,79 euro per kind voor 2011. Hierbij is inbegrepen het fruit, drinken en de broodmaaltijden. U dient zelf te zorgen voor luiers, medicijnen en andere specifieke dingen voor uw kind.

maar dan komt er nog wel een bedrag bij voor gastouderbureau
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 2 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 18:48

Is het een bekende van je die oppast ofzo? Want anders vind ik het, no offence, belachelijk laag.. Laten we zeggen dat je die 79 cent per dag wel nodig hebt om luiers en eten van te betalen. Dan hou je 3 euro over en daar moet nog belasting vanaf à 1/3e..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 2 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Tania di 7 jun 2011 - 19:04

Wij betalen 4,50 per uur aan de gastouder, inclusief eten en drinken en exclusief luiers en warme maaltijd. Aan het gastouderbureau betalen we 45 euro per maand. Van dat totaalbedrag betalen we 44% zelf.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 2 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 19:19

Wat betalen jullie allemaal weinig aan het gastouderbureau dan. Ik betaal 5,09 per kind. laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 2 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  schuddebuikje di 7 jun 2011 - 19:23

bij ons komt er nog een bedrag per uur bij voor het gastouderburo.. maar dan komen we op 5,60 per uur.
die 3,79 is door het gastouderburo vastgesteld voor alle gastouders die bij hun zijn aangesloten
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 2 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 19:29

Dan pakken ze best veel zelf.
Bij ons is het € 4,09 voor de gastouder en € 1,- voor het bureau, per kind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 2 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Tania di 7 jun 2011 - 19:34

Coco schreef:Wat betalen jullie allemaal weinig aan het gastouderbureau dan. Ik betaal 5,09 per kind. laughcry

Inclusief bureaukosten betalen wij 5,63 per uur.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 2 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  schuddebuikje di 7 jun 2011 - 19:35

ja bijna 2 euro per uur..... kan ook nog minder want je kon kiezen tussen 2 pakketen. een fullservice pakket en een selfservice pakket.
wij hebben gekozen voor het fullservice... nog voor dit jaar dan. volgend jaar wel selfservice.
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog - Pagina 2 Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum