Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Groeicurve / kleding op de groei kopen

+8
PiP
Steep
Filoria
Twellie
Coco
Sun88
Nijntje
lente
12 plaatsers

Ga naar beneden

Groeicurve / kleding op de groei kopen Empty Groeicurve / kleding op de groei kopen

Bericht  lente za 16 feb 2013 - 23:12

Volgt jouw kindje (ongeveer) zijn/haar lijntje in de groeicurve?

Ik heb net op borstvoeding.com M. haar gegevens ingevoerd en zit de curve even te bekijken. Wil wat kleertjes kopen voor de zomer, maar twijfel zo over de maten. Als ik haar lijntje aanhoud, zit ze rond haar eerste verjaardag pas in 74? Even voor deze nerd; de kledingmaat wordt toch gekoppeld aan de lengte Groeicurve / kleding op de groei kopen 827601 ? Nou heb je natuurlijk de overgang tussen 2 maten, dus zal ze er wel eerder inpassen. Ik had bedacht maat 74 voor de zomer, maar misschien kan ik dan beter 68 nemen? Daar heb ik trouwens best veel in cadeau gekregen, allemaal winterkleren Groeicurve / kleding op de groei kopen 394967... Ze zit nu net in 62 trouwens. Al scheelt dat ook weer per merk. *zucht Groeicurve / kleding op de groei kopen 253468018*

Maar, wat ik dus eigenlijk wilde vragen... kan ik die curve een beetje als grove schatting nemen Wink ?
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeicurve / kleding op de groei kopen Empty Re: Groeicurve / kleding op de groei kopen

Bericht  Nijntje za 16 feb 2013 - 23:16

Of je de curve als grove schatting kunt nemen durf ik je niet te zeggen, maar als het iets groters maakt van de zomer toch niet uit? Zijn toch meestal korte pijpjes en mouwen,als die dan iets langer vallen is ook niet zo erg.
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10

Groeicurve / kleding op de groei kopen Empty Re: Groeicurve / kleding op de groei kopen

Bericht  Sun88 za 16 feb 2013 - 23:20

lente schreef:Volgt jouw kindje (ongeveer) zijn/haar lijntje in de groeicurve?

Ik heb net op borstvoeding.com M. haar gegevens ingevoerd en zit de curve even te bekijken. Wil wat kleertjes kopen voor de zomer, maar twijfel zo over de maten. Als ik haar lijntje aanhoud, zit ze rond haar eerste verjaardag pas in 74? Even voor deze nerd; de kledingmaat wordt toch gekoppeld aan de lengte Groeicurve / kleding op de groei kopen 827601 ? Nou heb je natuurlijk de overgang tussen 2 maten, dus zal ze er wel eerder inpassen. Ik had bedacht maat 74 voor de zomer, maar misschien kan ik dan beter 68 nemen? Daar heb ik trouwens best veel in cadeau gekregen, allemaal winterkleren Groeicurve / kleding op de groei kopen 394967... Ze zit nu net in 62 trouwens. Al scheelt dat ook weer per merk. *zucht Groeicurve / kleding op de groei kopen 253468018*

Maar, wat ik dus eigenlijk wilde vragen... kan ik die curve een beetje als grove schatting nemen Wink ?

Mijn zoontje is 2 weken ouder, zit qua lengte iets boven het lijntje, maar ik schat maat 74 vanaf juli ongeveer, maar of dat gaat lukken? Hij zou binnenkort wel overgaan op 68. Heb voor hem een winterjas in maat 80, hoop dat hij die november december nog aankan. Maar als je kindje nu nog weleens mt 56 draagt denk ik
Ook 74 voor hoog zomer.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Bericht  Coco za 16 feb 2013 - 23:30

Ik koop geen kleding meer op de groei. Paar keer gedaan maar dan was het toch nog veel te groot of al aan de kleine kant. Ik ga het nu alleen nog maar kopen op het moment dat ze het ook aan kunnen. Ze hebben beiden ook net een flinke groeispurt gehad. 3 maanden terug moest ik de spijkerbroeken nog een keer omslaan in 92 en nu is 92 gewoon echt te kort aan het worden.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Gast za 16 feb 2013 - 23:46

ik koop wel regelmatig op de groei, zeker van merken die ik leuk vind en er sale is.
Ik weet nu hoe ze groeien dus durf die gok wel te nemen.

Gast
Gast

Bericht  Twellie zo 17 feb 2013 - 0:03

Bij de oudste doe ik dat wel omdat ze toch niet meer door de maten heen vliegt. Dan koop ik in de uitverkoop van het ene seizoen de kleding voor het jaar erop. Bij kinderen onder de twee vind ik niet echt dat er een touw aan vast te knopen is wanneer ze in welke maat zullen zitten.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Filoria zo 17 feb 2013 - 1:16

Eens met Twellie. Sinds Tomas' tweede verjaardag koop ik zijn winterjassen altijd in de uitverkoop in februari (en die liggen dan tot november in de kast). Werkt prima! Maar baby's groeien veel harder en onregelmatiger naar mijn idee.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Gast zo 17 feb 2013 - 1:24

Meestal koop ik de kleding die ze in elk seizoen wel aankunnen wel op de groei. Longsleeves en spijkerbroekjes kunnen ze in de zomer en de winter wel aan. Winterjasjes heb ik ook voor allebei op de groei gekocht, maar tshirts en hemdjes enzo voor de zomer, koop ik pas als het mooi weer is.

Gast
Gast

Bericht  Steep zo 17 feb 2013 - 1:28

Euhm.. Vanaf 2 is het makkelijker omdat ze minder hard groeien. Maar zitten ze dan nog maar in 2 maten per jaar? Groeicurve / kleding op de groei kopen 827601
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  PiP zo 17 feb 2013 - 1:47

Hier klopt dat wel ongeveer. Per collectie heeft ze een maat groter. Er zijn wat uitzonderingen met bepaalde kledingstukken, maar in grove lijnen klopt het.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  PiP zo 17 feb 2013 - 1:48

Afgelopen zomer kon ze nog wel veel broekjes aan van de zomer ervoor, maar dat kwam omdat ze zindelijk was geworden.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Tania zo 17 feb 2013 - 1:49

Ik koop wel vaak op de groei. Eigenlijk bijna alles wel alleen truien of vesten zou ik nu nog niet zo snel kopen voor volgende winter. Winterjassen heb ik wel al voor volgende winter liggen. Het meeste kan toch wel in alle seizoenen vind ik. Spijkerbroekjes hebben ze ook in de zomer aan en als ik een jurkje heb met korte mouwen dan doe ik er vestje overheen of een romper met lange mouwen onder bijvoorbeeld.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  loesje zo 17 feb 2013 - 1:58

ik koop wel op de groei ik koop altijd een maat groter dan dat ze hebben. mijn dochter zit net in 68 maar heb vorige week een pakketje maat 74/80 gekocht via marktplaats
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Manderijn zo 17 feb 2013 - 2:26

Ik doe het niet (gelukkig)
zo heb ik voor beide kinderen afgelopen winter geen nieuwe winterjassen hoeven kopen. Ze passen beide de dingen van vorig jaar nog. Volgens de curve zou dat niet kunnen.
Net als de leeftijd-maar maten in kleding. Mijn dochter heeft nog nooit in die curve gepast, liep altijd een aantal maten achter. Nu draagt ze nog voornamelijk 98, terwijl ze 4 is. Veel kinderen zitten dan al ruim in 104/110.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Shopaholic zo 17 feb 2013 - 4:06

Nee hier lopen ze beiden niet op qua groeicurve. Wel kan ik nu constatere dat E. Ongeveer net zo groeit als Y. Dus zal E. Ook wel een kleintje blijven.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: