Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Goedkoop reizen, tips?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Goedkoop reizen, tips? Empty Goedkoop reizen, tips?

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 22:42

N.à.v het topicocer hoe vaak je weg gaat vroeg ik me af hoe mensen het voor elkaar krijgen om van die goedkope tripjes te boeken. Op wat voor sites kijken jullie, op wat voor dagen reis je dan etc? Een kennis van mij kreeg het voor elkaar om naar Engeland op en neer te reizen voor 72 euro voor 3 personen. Ik vind dat soort dingen nooit!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkoop reizen, tips? Empty Re: Goedkoop reizen, tips?

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 23:28

Ik ben er ook niet zo sterk in. Ik kijk vaak op vliegennaar.nl en houd de websites van easyjet, klm en vueling in de gaten voor aanbiedingen. Ryanair is ook een goede om in de gaten te houden (of te abonneren op de nieuwsbrief) als je vanaf Eindhoven wilt vliegen. Ik wil dit niet, de kosten die erbij komen om heen en weer daarheen te gaan maakt de reis alweer 50 euro duurder pp.

Denk aan de tijden van het jaar dar niemand weg wilt, zoals november (vlak voor de feestdagen wilt iedereen zn geld in zn zak houden) of januari (iedereen is blut). Dan zijn er vaak goedkope aanbiedingen binnen Europa.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 0:06

Ryanair, Easyjet enzo inderdaad. Laatst ben ik van Eindhoven naar Dublin gevlogen (ryanair, 14 euro), daar een paar dagen gebleven, toen van Dublin naar Liverpool (ryanair, 7 euro) en daar weer een paar dagen gebleven. Toen van Liverpool naar Amsterdam (Easyjet, 35 euro) en daar kwamen dan nog wat kleine kosten bij qua creditcard/ admin kosten. Totaal voor 3 tickets van 70 euro. Goedkoop hotelletje van internet geplukt voor Dublin, twee nachten in een jeugdhostel in Liverpool en nog een paar dagen bij familie verbleven. Zo reis ik niet duur dus.

Ook kun je bv met de auto naar Duitsland en daar een goedkoop huisje of hotelletje boeken. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt en Duitsland is ontzettend mooi en leuk! En bovendien niet ver weg.

Ik zou graag naar de Aruba willen met mijn vriend maar laatst zat ik te kijken en in die prijsklasse kan ik echt niet denken, ik schrok me dood van die prijzen, hoe absurd! Zoveel was ik niet eens voor drie weken Namibie kwijt (al besef ik dat ik daar weer het geluk heb iemand te kennen).

Punt is dat je vaak flexibel moet zijn. Op een dinsdag heen en terug vliegen bv. Veel mensen willen weinig vrije dagen spenderen en perse van vrijdag tm zondag bv. Dan wordt het al snel duurder voor weekendtripjes. Ik hou tickets gewoon in de gaten en als ik iets goedkoops zie dan kijk ik of ik daar heen kan op dat moment.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 0:30

Lagom schreef:Ryanair, Easyjet enzo inderdaad. Laatst ben ik van Eindhoven naar Dublin gevlogen (ryanair, 14 euro), daar een paar dagen gebleven, toen van Dublin naar Liverpool (ryanair, 7 euro) en daar weer een paar dagen gebleven. Toen van Liverpool naar Amsterdam (Easyjet, 35 euro) en daar kwamen dan nog wat kleine kosten bij qua creditcard/ admin kosten. Totaal voor 3 tickets van 70 euro. Goedkoop hotelletje van internet geplukt voor Dublin, twee nachten in een jeugdhostel in Liverpool en nog een paar dagen bij familie verbleven. Zo reis ik niet duur dus.

Ook kun je bv met de auto naar Duitsland en daar een goedkoop huisje of hotelletje boeken. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt en Duitsland is ontzettend mooi en leuk! En bovendien niet ver weg.

Ik zou graag naar de Aruba willen met mijn vriend maar laatst zat ik te kijken en in die prijsklasse kan ik echt niet denken, ik schrok me dood van die prijzen, hoe absurd! Zoveel was ik niet eens voor drie weken Namibie kwijt (al besef ik dat ik daar weer het geluk heb iemand te kennen).

Punt is dat je vaak flexibel moet zijn. Op een dinsdag heen en terug vliegen bv. Veel mensen willen weinig vrije dagen spenderen en perse van vrijdag tm zondag bv. Dan wordt het al snel duurder voor weekendtripjes. Ik hou tickets gewoon in de gaten en als ik iets goedkoops zie dan kijk ik of ik daar heen kan op dat moment.

Vooral Ryanair is inderdaad erg goedkoop, je kunt dan het beste rechtsstreeks op de eigen site boeken. Ver vantevoren boeken kan ook weer extra schelen. Ryanair heeft vaak gratis stoelen of aanbiedingen waarbij je geen belasting hoeft te betalen. Nou, als je op de heenweg een gratis stoel hebt en op de terugweg geen belasting betaalt, ben je nauwelijks wat kwijt.

Gast
Gast

Bericht  smooch zo 12 dec 2010 - 1:04

Liva schreef:N.à.v het topicocer hoe vaak je weg gaat vroeg ik me af hoe mensen het voor elkaar krijgen om van die goedkope tripjes te boeken. Op wat voor sites kijken jullie, op wat voor dagen reis je dan etc? Een kennis van mij kreeg het voor elkaar om naar Engeland op en neer te reizen voor 72 euro voor 3 personen. Ik vind dat soort dingen nooit!

Dat vraag ik me ook altijd af. Als ik op internet zit te zoeken, vindt ik nooit van die goedkope aanbiedingen.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 1:07

Maar wat en waar zoek je dan precies?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 1:38

Thanks girls!

Lagom, ik weet niet of je op mij doelde, maar ik zoek een paar daagjes weg naar Barcelona voor niet al te veel geld. De vlucht heb ik wel gevonden voor weinig geld, maar nu nog een hotel... Wink

Gast
Gast

Bericht  smooch zo 12 dec 2010 - 1:41

Lagom schreef:Maar wat en waar zoek je dan precies?

Zit beetje via google te zoeken of op die standaard sites zoals: Arke, D-reizen.
Gewoon omdat ik die ken en bang ben dat het fout gaat ofzo.

Ik wil bijvoorbeeld naar New York, geen idee waar ik moet zoeken en begin volgend jaar wil ik mijn vriendin op curacao opzoeken en dan alleen een losse ticktet.
Ook omdat ik het geduld er niet voor heb om alle sites af te gaan en met elkaar te vergelijken.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453

Bericht  Try zo 12 dec 2010 - 2:06

smooch schreef:
Ook omdat ik het geduld er niet voor heb om alle sites af te gaan en met elkaar te vergelijken.
www.momondo.com doet dat voor je Wink
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 2:17

Met verre bestemmingen komt het naar mijn idee vaak een beetje op hetzelfde neer. Loont wel om bepaalde sites in je favorieten te hebben en af en toe de aanbiedingen te checken (ik kijk zeker om de paar dagen, vroeger elke dag, op www.vliegwinkel.nl en Ryanair)

Leuk dat je het goedkope vliegticket al hebt gevonden! Dan is het nog maar net hoeveel je eist van een verblijfplaats. Heel goedkoop zijn de hostels, daarna komen de hotels zonder eigen wc/ douche (die kamers heb je ook weer in hostels) en dan de goedkopere hotelletjes. Verwacht je weinig luxe dan kun je vast iets vinden. Verwacht je veel, dan betaal je ook gewoon meer. Ook kan het van de periode afhangen hoe duur een hotel is natuurlijk. Ik boek meestal een hotel in het centrum (scheelt weer reiskosten). Ik heb geboekt via bv www.booking.com maar ook weleens gewoon op D-reizen gekeken of ze iets hadden. Dan boek ik hem half in (met geen echte gegevens, maakt niets uit) en kijk ik bij wie zij hem uiteindelijk inboeken (die info krijg je halverwege je reservering). Dan breek ik mijn reservering af en boek ik bij dat bedrijf. Zo heb ik ook eens bij Vrij Uit geboekt toen ik naar Stockholm ging.

Let wel op, als je met Ryanair vliegt dan vlieg je op luchthavens die vaak net wat verder reizen zijn. De tickets moeten dus wel heel goedkoop zijn als je het eruit wilt halen. Ook moet je je echt aan je bagagelimits houden. Laatst mocht ik niet eens meer een minihandtasje naast mijn trolly hebben. Alle overbagage wordt flink beboet en dat is zonde van je geld natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 11:36

Hier: http://www.budgetplaces.com/nl/barcelona/budget-hotels-list-selecteer-op-prijs/#acc_list_header . Vanaf ongeveer 20 euro per nacht!

In Barcelona zelf kun je goedkoop reizen door een metro-ticket te kopen dat geldig is voor een aantal dagen. Ik weet de precieze prijs niet meer, maar het was erg goedkoop om zo dagenlang de stad door te kunnen komen. In het centrum zelf is het erg duur om uit eten te gaan, maar even buiten het centrum niet.

Hoeveel kost het ticket dat je gevonden hebt?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: