Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Door europa reizen.. Tips?!

+2
Curious
Toet
6 plaatsers

Ga naar beneden

Door europa reizen.. Tips?! Empty Door europa reizen.. Tips?!

Bericht  Toet do 24 feb 2011 - 3:13

Wie heeft er wel eens door europa gereisd?
Waar ben je geweest, hoe ben je gegaan? Hoe hebben jullie het aangepakt en wat was jullie vervoersmiddel?
Hoeveel was je in totaal kwijt? Waar moet ik verder nog allemaal rekening mee houden?

Een vriendin en ik willen dat deze zomer gaan doen, ze wil graag zelf rijden, misschien huren we een camper als er nog meer vriendinnen mee willen maar veel verder dan dat zijn we nog niet.
Ik heb al een soort van route van plaatsen waar we heen willen, maar je bent al gauw zo lang weg. Wij willen ongeveer 10-14 dagen weg gaan..
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Door europa reizen.. Tips?! Empty Re: Door europa reizen.. Tips?!

Bericht  Gast do 24 feb 2011 - 10:31

Ikke! Ik heb regelmatig binnen Europa gereisd bij gebrek aan geld om verder weg te gaan smile. Maar in Europa zijn ook heel mooie plekken te vinden. Ik ben altijd met de auto geweest en heb zowel zuidelijk als oostelijk gereisd.
Ik vond de vakanties richting Oostblok het leukste, we zijn bijvoorbeeld naar Tsjechie, Polen en Kroatie gereden. Dit waren heel goedkope vakanties, onderdak kost in die landen weinig, ze hebben overal zimmer freis. Dan moet je rekening op een keer maximaal 20 euro voor een overnachting in een mooie, schone kamer. Verder heb je als enige onkosten eten (kost daar ook al niks) en benzine. Er zijn supermooie plekken te vinden. Ik houd ook altijd van het avontuur om niet te weten wat de dag brengt, op de bonnefooi ergens heen rijden en ter plekke onderdak vinden etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Door europa reizen.. Tips?! Empty Re: Door europa reizen.. Tips?!

Bericht  Curious do 24 feb 2011 - 10:37

Erg leuk! Ook in europa is er genoeg te zien!
Echter in maar 14 daagjes moet je denk ik echt keuzes maken.
Wij hebben inmiddels twee rondreizen gedaan van drie weken:
- eentje door frankrijk (omgeving nice/monaco - gorges du verdon - bourgogne)
- eentje via duitsland (munchen) naar italie (venetie, rimini, rome, pisa, florence, milaan) naar zwitserland (bern)

Wij deden dit met onze eigen auto en een klein tentje.
Tijdens de rondreis in frankrijk hebben we op alle plekken een week gestaan om vanuit daar alle richtingen op te rijden en plekken te bezoeken.
In die week heb je dan tenminste niet steeds teveel sjouw met spullen, maar reis je wel veel om overal te komen.
Tijdens de rondreis door duitsland, italie en zwitserland hebben we overal max. 3 nachten gestaan, waardoor we veel het gevoel hadden te haasten. Echter hebben we toen ook wel echt heel veel mooie dingen gezien. En is het ook erg leuk om dan wat toeristische routes te rijden zodat je nog 'es ergens komt' .
Beide rondreizen hebben we zo rond de 3500-4000 km gereden, en dat is echt wel veel voor in 3 weken. Hou daar dus rekening mee bij de afstand die je af wil gaan leggen.

Wat wel een tip is als je in het voor of naseizoen gaat. Bij de acsi heb je een laagseizoen campingboek. Daar staan rond de 1400 campings in waar je in het laagseizoen voor (toen) 12/14/16 euro kan kamperen per nacht. Dat is dan voor 2 personen, tent/caravan, auto en electriciteit en 1 keer per dag douche (op campings waarvoor hier extra geld wordt gevraagd).
Dat scheelt enorm in de kosten, want op veel campings betaal je toch al gauw een euro of 30 per nacht, of in hoogseizoen en op een camping waar veel te doen is zelfs wel 50 euro.

Wij waren beide reizen denk ik rond de 1000 euro kwijt met zijn tweeen. Daar komt wel bij dat wij nogal zuinig rijden (diesel die 1 op 20 haalt) en we dus in het laagseizoen gingen. Heel prima te doen dus voor 3 weken weg!

Aan welke route zit je te denken?
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Door europa reizen.. Tips?! Empty Re: Door europa reizen.. Tips?!

Bericht  Toet do 24 feb 2011 - 11:18

Eens even kijken.. We weten dus nog niet precies hoe of wat, ik en een vriendin willen het sowieso en als we maar met z’n tweeën blijven gaan we ook met eigen auto, als er meer bij komen willen we een camper huren.
We twijfelen ook nog tussen twee routes. De eerste is naar het oosten, via Duitsland (Frankfurt) naar Tsjechië (Praag) en veel verder zijn we nog niet, misschien willen we naar Hongarije (siofok & budapest) maar dat licht al wel weer 500 km verder de andere kant op en je moet natuurlijk ook nog terug.
De twee optie is via Duitsland naar italië en eventueel via Frankrijk en belgië terug. Maar alle opties staan nog open en we hebben nog niet heel serieus bekeken hoelang we dan onderweg zijn en hoeveel kilometers we maken. Dus of deze opties heel realistisch zijn in twee weken, durf ik eigenlijk niet te zeggen.
We moeten in ieder geval wel in het hoogseizoen gaan, wat qua prijs jammer is, maar we zitten beide nog op school dus er is geen andere mogelijkheid.
Maargoed, onze twee voorgaande vakanties kostte ruim 1500 euro pp dus we hebben best een ruim budget denk ik.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Door europa reizen.. Tips?! Empty Re: Door europa reizen.. Tips?!

Bericht  Zora do 24 feb 2011 - 19:18

En kunnen jullie er niet 2,5 week van maken? 2 weken is zo kort Sad Wij hebben een keer in 2 weken een roadtrip door Frankrijk gemaakt, maar dan voel je je wel een beetje opgejaagd. Als het ergens leuk is, moet je al snel weer verder. En dan reden wij ook nog veel en snel. Afgelopen zomer hebben we 3 weken gereisd naar Duitsland, Oostenrijk, Slovenië, Kroatië en Italië. Net die extra week is perfect!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Door europa reizen.. Tips?! Empty Re: Door europa reizen.. Tips?!

Bericht  Gast do 24 feb 2011 - 19:22

Ik heb wel een tip: NEEM SMIKKEL MEE

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Door europa reizen.. Tips?! Empty Re: Door europa reizen.. Tips?!

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 3:14

toetje_ schreef:Eens even kijken.. We weten dus nog niet precies hoe of wat, ik en een vriendin willen het sowieso en als we maar met z’n tweeën blijven gaan we ook met eigen auto, als er meer bij komen willen we een camper huren.
We twijfelen ook nog tussen twee routes. De eerste is naar het oosten, via Duitsland (Frankfurt) naar Tsjechië (Praag) en veel verder zijn we nog niet, misschien willen we naar Hongarije (siofok & budapest) maar dat licht al wel weer 500 km verder de andere kant op en je moet natuurlijk ook nog terug.
De twee optie is via Duitsland naar italië en eventueel via Frankrijk en belgië terug. Maar alle opties staan nog open en we hebben nog niet heel serieus bekeken hoelang we dan onderweg zijn en hoeveel kilometers we maken. Dus of deze opties heel realistisch zijn in twee weken, durf ik eigenlijk niet te zeggen.
We moeten in ieder geval wel in het hoogseizoen gaan, wat qua prijs jammer is, maar we zitten beide nog op school dus er is geen andere mogelijkheid.
Maargoed, onze twee voorgaande vakanties kostte ruim 1500 euro pp dus we hebben best een ruim budget denk ik.

Ik denk dat het rondje Duitsland-Italie-Frankrijk-Belgie teveel van het goede is voor twee weken. Dan zit je wel heeeeeeel veel in de auto, op de kaart lijkt het misschien of de afstanden meevallen, maar dat is echt een heel groot rondje. Ik zou dan voor de andere optie gaan, Frankfurt ben je natuurlijk zo, waar je ook in Nederland woont en ook Praag is niet ver weg. Het noorden van Tsjechie is erg mooi, sowieso het Reuzengebergte, maar ook de gebieden ten oosten en westen hiervan. Praag is ook mooi genoeg om een aantal dagen door te brengen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Door europa reizen.. Tips?! Empty Re: Door europa reizen.. Tips?!

Bericht  Madeliefje vr 4 maa 2011 - 0:40

Wow, dat klinkt echt super leuk! Dat wil ik ook wel eens doen met m'n vriend. Misschien volgend jaar wel, want we gaan dit jaar naar Kroatie. Maar het lijkt me echt een avontuur om zo gewoon door Europa te reizen smile Ik kan in ieder geval al de tips ook zelf gebruiken. Very Happy Wat me wel handig lijkt is om vantevoren al plannen te maken en een gefixte route volgen per dag. En ook veel op internet zoeken naar allemeel weetjes en details over de landen dat je gaat nemen tijdens je rondreis.
Madeliefje
Madeliefje
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 7
Registratiedatum : 17-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Door europa reizen.. Tips?! Empty Re: Door europa reizen.. Tips?!

Bericht  kimz vr 4 maa 2011 - 0:54

Ik wilde dit vorig jaar doen met mijn vriend maar uiteindelijk is het hier niet van gekomen.
Wij wilden richting Slovenië/Kroatië omdat het daar zo ontzettend mooi is. Daar best wel snel heen rijden en vooral in die omgeving een beetje rondtrekken...
kimz
kimz
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 69
Punten : 72
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Door europa reizen.. Tips?! Empty Re: Door europa reizen.. Tips?!

Bericht  Zora vr 4 maa 2011 - 6:33

kimz schreef:Ik wilde dit vorig jaar doen met mijn vriend maar uiteindelijk is het hier niet van gekomen.
Wij wilden richting Slovenië/Kroatië omdat het daar zo ontzettend mooi is. Daar best wel snel heen rijden en vooral in die omgeving een beetje rondtrekken...

Is inderdaad supermooi! Hebben wij vorig jaar gedaan smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Door europa reizen.. Tips?! Empty Re: Door europa reizen.. Tips?!

Bericht  Toet di 22 maa 2011 - 10:08

Het plan wordt waarschijnlijk italië. Hoe precies weten we nog niet, maar we willen dan iig naar milaan, rimini en ventië. Heen via frankrijk en terug via duitsland. We kunnen allemaal om en om rijden, dus we kunnen opzich best flinke stukken per keer pakken.

Verder nog tips? Wat zijn echt must-haves om mee te nemen/bij te hebben?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Door europa reizen.. Tips?! Empty Re: Door europa reizen.. Tips?!

Bericht  Zora di 22 maa 2011 - 10:20

Leuk! Wij hebben vorig jaar ook Venetië meegepikt. Gaan jullie kamperen? Camping Jolly is namelijk perfect voor een tripje naar Venetië smile Zoiets is wel handig een beetje georganiseerd te doen, omdat er met de auto komen nogal gedoe is. Vanuit die camping gaat er een bus een aantal keer die echt Venetië in rijdt, voor 2 euro ofzo, en je kunt kiezen hoe laat je 's avonds weer teruggaat. De camping is behoorlijk pauperig Very Happy maar perfect voor een dagje Venetië.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Door europa reizen.. Tips?! Empty Re: Door europa reizen.. Tips?!

Bericht  Sterre di 22 maa 2011 - 23:07

Oeh leuk! Ik denk dat wij dit jaar ook zoiets gaan doen, omdat veel nog onzeker is qua mijn contract, wel of niet een huis kopen enz. Hopelijk hebben we ergens 2 of 3 weken over om te gaan roadtrippen. Nu is het plan om naar Toscane te rijden via de Alpen. Maarrr dat is nog onuitgewerkt, dus ik vind het leuk om jullie verhalen te lezen!

Ik ben ooit met een soort uitwisseling naar Slovenie/Hongarije geweest, dat was daar prachhhhtig en inderdaad niet duur. Slovenie heeft alles wat Frankrijk heeft (stuk Alpen, stukje strand, platteland, mooie steden) en dat in een land zo groot als Nederland en een stuk goedkoper. Dat is ook wel een tip.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Door europa reizen.. Tips?! Empty Re: Door europa reizen.. Tips?!

Bericht  Toet vr 25 maa 2011 - 4:45

Thank voor je tip Zora! We zijn er ook al achter gekomen dat we de campings/hotels echt wel van te voren moeten boeken, omdat je anders nergens komt in italië.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Door europa reizen.. Tips?! Empty Re: Door europa reizen.. Tips?!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum