Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hij weigerd al zijn melkflessen

Ga naar beneden

Hij weigerd al zijn melkflessen Empty Hij weigerd al zijn melkflessen

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 20:10

Ons zoontje weigerd sinds enkele dagen al zijn melkflessen. Momenteel krijg hij nog 3 flessen namelijk:

08.00: 180+6 +3 granen
13.00: 150+5
20.00: 180+6 +3 granen

Zodra hij zijn fles ziet draait hij zijn hooft al om, daarna wringt hij zich in allerlei posities om maar niet de fles te hoeven.

Wel wil hij zijn waterfles. Water gaat erin als........ water! Het maakt hem niets uit of ik er thee van maak, of limonade (dat krijgt hij trouwens nauwelijks, ik heb liever dat hij water of thee drinkt).

Vanmorgen heb ik van zijn papfles pap gemaakt, dat ging er wel in. Meneertje zat al ongeduldig klaar in zijn kinderstoel, te wachten op zijn eerste hap. Maar hoe ga ik het oplossen met de rest van zijn flessen? Ik vind zijn melk nog zo belangrijk... maar ja ik kan hem niet dwingen om het te drinken. Kan ik hem een ander melk product aanbieden tussen de middag? (Yomild bijvoorbeeld). Kan ik zijn laatste fles al laten vallen? Gisteravond is hij gaan slapen zonder de laatste fles en heeft heel de nacht heerlijk liggen slapen.

Hij eet overigens wel heel erg goed. Eet goed fruit. Hij krijgt al een hele boterham met boter en hartig beleg. Bij zijn avondeten krijgt hij groente, aardappel en vlees en als toetje krijgt hij yogurt na. Oja en niet te vergeten... hij is 10 kilo (en 73 cm lang)

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hij weigerd al zijn melkflessen Empty Re: Hij weigerd al zijn melkflessen

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 20:21

Wozes, 10 kilo met 6 maanden :shock: Had het er gisteren toevallig met een collega over, haar zoontje weegt met 14 maanden nog geen 10 kilo, dus je hebt een flinke beer :P

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 21:09

Maple schreef:Wozes, 10 kilo met 6 maanden :shock: Had het er gisteren toevallig met een collega over, haar zoontje weegt met 14 maanden nog geen 10 kilo, dus je hebt een flinke beer :P

Mijn zoontje is 28 maanden en weegt precies 11 kilo. Dochter van bijna 4 13 kilo, al is dat wel vrij normaal.

@ Zomersproetje: Ik heb helaas geen tips voor je. Mijn zusje heeft wel precies hetzelfde probleem, en die geeft alles nu met een lepeltje. Heb je dat al geprobeerd? Mijn neefje wil nl. echt niet uit de fles drinken.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 22:15

Met een lepeltje wil hij wel, maar om nou 3x per dag pap te geven? En melk geven met een lepeltje heb ik wel geprobeerd, maar dat is zo'n ontzettende knoeiboel. Misschien moet ik de melk met wat rijstebloem verdikken (dat is licht verteerbaar en bevat niet zo heel veel callorieën).

Ja... ik weet het 10 kilo! Hij was bij de geboorte al behoorlijk zwaar (4500 gr). En dat uit mijn lijfje (53 kilo en 1,76 lang). De VK stond ook verbaasd. Niemand had het verwacht, iedereen zat er behoorlijk naast qua gewicht. Ik geef hem echt niets bijzonders.

Gast
Gast

Bericht  snoezel vr 3 jun 2011 - 22:15

Typisch dat het alleen de melkflessen zijn... Gaat het sap ed in dezelfde fles?

Mijn dochtertje heeft rond de 5,5 maand een week slecht gedronken, wilde geen fles meer, alleen maar aan de borst (ik geef nog bv). Week erna had ze tanden. Paar weken geleden zelfde verhaal toen haar boventanden door kwamen.
Maar ja, dan zou het raar zijn dat hij dezelfde fles wel zou willen als er geen melk inzit.. Question

Ik zou me er niet teveel zorgen over maken. Zie het even een weekje aan. Hij krijgt genoeg voeding en vocht binnen in andere voedingsmiddelen. Blijf het aanbieden, misschien is het gewoon iets tijdelijks.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 22:26

Ja, water gaat in zo'n zelfde fles (difrax s fles). Ik heb al verschillende flessen geprobeerd ondertussen (avent, hema enz) maar hij wil ze geen van alle als er melk in zit. Hij komt gelukkig wel aan zijn vocht.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 22:31

ik zou dan inderdaad van een lepeltje geven met rijstbloem erdoor. Gewone melk(producten) mag hij nog niet hebben i.v.m. de eiwitten. Hij heeft de voedingsstoffen uit zijn melk nog wel nodig, hij is ook nog maar een half jaar natuurlijk. Hoeveel eet hij eigenlijk van de rest van het eten?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 2:13

In plaats van de avondfles zou je hem een beetje kwark kunnen geven. Idem voor na de boterham. Dat deden wij ook zeer snel. L. wilde ook geen melk. Smorgens krijgt hij brinta(pas vanaf 11 maanden met gewone melk). Smiddags 2 boterhammen en savonds eten met toetje. Toen hij nog geen boterham wilde, tot 11 maanden kreeg hij nogmaals brinta. Tja je moet wat laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 2:21

Yomild zou ik echt nog niet aan beginnen nu. Dan zou ik eerder voor volle yoghurt of iets gaan. Maar het beste is natuurlijk de flesvoeding ivm de vitamines en mineralen. Misschien is hij er wel op uitgekeken na al die maanden hetzelfde. :P

Je zou het eens met een rietjesbeker kunnen proberen, sommige kinderen van die leeftijd kunnen daar al wel redelijk uit drinken en vinden het ook interessant. Of anders slokjes uit een oefenbeker van difrax. Knoeit wellicht wat, maar met dit weer kan hij best even alleen in zijn romper of luier zitten om wat te drinken.
Als dat allemaal niet werkt misschien overstappen op een ander merk (sommigen verschillen van smaak), dat werkte hier heel goed. Zo ging nutrilon er met 7 maand niet meer in, kruidvat ook niet, maar AH eigen merk en bon bebe (dirx, deka, dirk, vomar) wel.

Geef je hem wel vitamine D bij nu hij zijn flessen weigert?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 10:12

Ja ik geef hem vitamine D.

Vandaag is het aardig goed gegaan. Tussen de middag heb ik hem toch een melkfles van 120+4 kunnen geven. De ochtend en avond gaan ect niet. Een papje gaat er wel in.... probleem dus ook opgelost.

Heb vandaag een oefenbeker (tuitbeker van nuby) gekocht. Hij vind dat ding helemaal geweldig, en het is goed voor hem.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: