Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eczeem achtige plekjes en bijvoeden

3 plaatsers

Ga naar beneden

Eczeem achtige plekjes en bijvoeden Empty Eczeem achtige plekjes en bijvoeden

Bericht  Spring do 2 jun 2011 - 9:46

Ik vraag me het volgende af:

Als je kindje wat last heeft van eczeem, moet je dan wachten tot 6 maanden met bijvoeden?

Wat als het eczeem is wat ze 'gewoon' heeft gekregen omdat mijn vriend en ik het ook wel eens hebben?
Als het dus niet een allergie van een bepaald voedingsmiddel is?
Moet je dan ook wachten met bijvoeden tot de 6 maanden?

Ik mag van het CB langzaam aan beginnen met bijvoeden. Mijn dochter is bijna 4 maanden.
Omdat ze wat droge plekken op haar armen heeft moet ik dit vet houden met creme en ondertussen goed in de gaten houden wat er mee gebeurt als ze bijvoeding krijgt.

Nu vraag ik me af of het met elkaar te maken heeft. Beginnen met bijvoeden en het krijgen van eczeem.
Ze heeft het nu al een beetje terwijl ze aleen borstvoeding en af en toe een fles hypo allergene flesvoeding krijgt.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eczeem achtige plekjes en bijvoeden Empty Re: Eczeem achtige plekjes en bijvoeden

Bericht  meisjesmama do 2 jun 2011 - 10:05

Ik persoonlijk zou wachten zeker omdat jij denkt dat het eczeem is. Natuurlijk hoeft het geen allergie te zijn maar met 4 maanden zijn de darmpjes soms ook nog niet klaar om met fruit te beginnen.
Begin je toch met het geven van fruit dan zou ik de zachte fruit soorten geven.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eczeem achtige plekjes en bijvoeden Empty Re: Eczeem achtige plekjes en bijvoeden

Bericht  Spring do 2 jun 2011 - 10:07

Dat zegt mijn gevoel ook een beetje. Ik mocht trouwens beginnen met groente, omdat ze fruit vaak wel goed op pakken?

Ik heb de wijkverpleegkundige er wel naar laten kijken en zij geeft aan dat het op zich wel kan.
Komt misschien ook omdat mijn dochter in 18 dagen 'maar' 200gram is aangekomen. Maarja, mijn gevoel zegt een beetje van beiden.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eczeem achtige plekjes en bijvoeden Empty Re: Eczeem achtige plekjes en bijvoeden

Bericht  meisjesmama do 2 jun 2011 - 10:17

Dat ze fruit wel goed pakken hoeft niet altijd waar te zijn.

En dat ze 200 gram is aangekomen en je daarom kan gaan bijvoeden vind ik een aparte reden. Want voor ze goed van een lepel eten duurt over het algemeen wel even dus daar komen ze ook niet van aan.

Als je gevoel twijfelt kan je het altijd nog met je huisarts bespreken. Dat is iets wat ik doe in een geval waarvan ik twijfel.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eczeem achtige plekjes en bijvoeden Empty Re: Eczeem achtige plekjes en bijvoeden

Bericht  Linda do 2 jun 2011 - 19:38

Ik zou zelf ook nog even wachten met bijvoeden. Dat ze eczeemplekjes heeft laat eigenlijk al zien dat ze gevoelig is voor eczeem en/of allergieen (die twee staan met elkaar in verband).
En kindjes die bv krijgen kunnen sowieso prima uitsluitend 6 maanden bv krijgen, daar lopen ze geen tekorten van op. Dus waarom zou je dan veel eerder willen beginnen?

Rond de 4 maanden kan het ook normaal zijn dat de bv wat terugloopt en je kindje wat minder aankomt (de bekende viermaandendip), dus ik zou me niet al te veel zorgen maken. Misschien kan je een extra keertje gaan wegen als je dat prettig vind.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eczeem achtige plekjes en bijvoeden Empty Re: Eczeem achtige plekjes en bijvoeden

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 19:52

Ik zou ook wachten met bijvoeden tot 6 maanden, als het kindje eczeem heeft. Eczeem is bij ons erfelijk en daarom heb ik expres gewacht tot 6 maanden. Nu heeft hij het alsnog, maar pas na zijn eerste jaar gekregen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eczeem achtige plekjes en bijvoeden Empty Re: Eczeem achtige plekjes en bijvoeden

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 22:48

Hier ook 2 kinderen die rond 4 maanden een dip hadden qua groei met bv.
Hier beide keren pas begonnen met bijvoeden met 6 maanden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eczeem achtige plekjes en bijvoeden Empty Re: Eczeem achtige plekjes en bijvoeden

Bericht  Spring vr 3 jun 2011 - 10:31

Dat zei ze inderdaad ook wel. Dat tussen de 3 en 4 maanden er soms een dipje is bij de borstvoeding.

Ik denk dat het inderdaad het beste is om gewoon nog even twee maanden te wachten.
Wil er ook niet te makkelijk mee omgaan. Als het niet helpt helpt het niet, maar mocht het wel wat helpen om eczeem tegen te gaan dan wil ik dat graag proberen.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eczeem achtige plekjes en bijvoeden Empty Re: Eczeem achtige plekjes en bijvoeden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum