Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Witte plekjes op lip en tong -> Spruw

4 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Witte plekjes op lip en tong -> Spruw Empty Witte plekjes op lip en tong -> Spruw

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 22:45

M heeft sinds gister wat witte plekhes op de lip en tong. Ik heb aan spruw gedacht maar ik lees dat t dan een witte waas is in zijn mond. Ik heb ook niks aan mn tepels.
Het kunnen misschien ook aftjes zijn of zo.

Iemand ervaring?

Ik kan natuurlijk maandag naar de huisarts gaan maar dat duurt nog zo lang. Maak me een beetje zorgen.


Laatst aangepast door Kruumel op wo 14 sep 2011 - 4:16; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Witte plekjes op lip en tong -> Spruw Empty Re: Witte plekjes op lip en tong -> Spruw

Bericht  sheila123 vr 9 sep 2011 - 22:59

Ik heb er wel ervaring mee en bij mijn dochter waren het ook kleine witte plekjes en geen waas dus wel degelijk spruw. Kun je ze wegvegen of niet?
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Witte plekjes op lip en tong -> Spruw Empty Re: Witte plekjes op lip en tong -> Spruw

Bericht  M@niek vr 9 sep 2011 - 23:06

als je ze weg kunt vegen is het waarschijnlijk achtergebleven melk en als het vast blijft zitten dat is het hoogstwaarschijnlijk spruw. Bij mijn dochtertje waren het ook soort van stippels.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Witte plekjes op lip en tong -> Spruw Empty Re: Witte plekjes op lip en tong -> Spruw

Bericht  maiadebij za 10 sep 2011 - 0:07

Mijn dochter had ook echt witte Plekken aan de binnenkant van haar lippen en op haar tong en ik had zelf ook geen last en ook dat was toch echt spruw.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Witte plekjes op lip en tong -> Spruw Empty Re: Witte plekjes op lip en tong -> Spruw

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 0:52

maiadebij schreef:Mijn dochter had ook echt witte Plekken aan de binnenkant van haar lippen en op haar tong en ik had zelf ook geen last en ook dat was toch echt spruw.
zo zag het er hier ook uit.

Zelf heb ik ook nergens last van, al geef ik natuurlijk niet iedere voeding live.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Witte plekjes op lip en tong -> Spruw Empty Re: Witte plekjes op lip en tong -> Spruw

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 6:39

Je kunt t niet wegvegen. Het lijkt echt op aften, wel kleintjes. Hij drinkt wel goed en huilt niet meer dan anders.

Hoe kwamen jullie er achter dat je kindje spruw had?

Ik kijk even of t meer of minder wordt. Maar ik bel maandag de huisarts even.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Witte plekjes op lip en tong -> Spruw Empty Re: Witte plekjes op lip en tong -> Spruw

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 6:42

Mijn zusje herkende het gelijk toen ik het liet zien van haar eigen kindje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Witte plekjes op lip en tong -> Spruw Empty Re: Witte plekjes op lip en tong -> Spruw

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 9:33

Ik heb vandaag de hap gebeld. Ze dacht dat het wel spruw was, maar omdat M goed drinkt en ik er zelf geen last van heb adviseerde ze morgen even naar onze eigen huisarts te gaan zoals ik heb aangegeven dat ik dat van plan was.

M heeft geen koorts. Hij had 37.3

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Witte plekjes op lip en tong -> Spruw Empty Re: Witte plekjes op lip en tong -> Spruw

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 9:35

Spruw is een schimmel, geen ontstekingsreactie, dus daar heb je in principe geen koorts van hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Witte plekjes op lip en tong -> Spruw Empty Re: Witte plekjes op lip en tong -> Spruw

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 9:39

Ik weet het niet.. Weet natuurlijk ook niet zeker dat het spruw is. Omdat hij zo huilde heb ik gewoon even zn temperatuur opgemeten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Witte plekjes op lip en tong -> Spruw Empty Re: Witte plekjes op lip en tong -> Spruw

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 9:47

Ik temp ook nog regelmatig even hoor, zodra ze huilen of iets ander ogen als de dag ervoor. Als ze dan verhoging hebben ben je er tenminste snel bij.
Het blijft toch lastig omdat ze het niet kunnen aangeven, vind je niet?

Ben diep in mijn hart ook wel blij dat we eind van de week weer naar de kinderarts moeten, worden ze weer even gecheckt. Geeft weer een veilig gevoel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Witte plekjes op lip en tong -> Spruw Empty Re: Witte plekjes op lip en tong -> Spruw

Bericht  maiadebij zo 11 sep 2011 - 10:34

Ik kwam er ook in het weekend achter en kreeg de tip er cocosolie op te smeren. Daar zit een vet zuur in waar de candida bacterie niet tegen kan. Hier heeft dat erg goed geholpen.

Daarnaast de spenen veel uitkoken, tandenborstel volgens mij ook, bedje wat vaker verschonen. Anders blijft het misschien net terug komen.

Succes morgen bij de HA!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Witte plekjes op lip en tong -> Spruw Empty Re: Witte plekjes op lip en tong -> Spruw

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 14:55

PM.. Idd het is soms lastig dat ze niet kunnen zeggen way er is die baby's. Ik vind het ook fijn als M effe gecheckt wordt. Hij heeft z'n afspraak bij de kinderarts al gehad.

Maiadebij.. De vrouw die ik aan de telefoon had zei ook dat ik de speentjes goed uit moest koken en spuugdoekjes goed uitwassen. Alles wat in aanraking is geweest met zijn speeksel. Hygiëne goed in acht nemen.

Een tandenborstel heeft hij nog niet, haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Witte plekjes op lip en tong -> Spruw Empty Re: Witte plekjes op lip en tong -> Spruw

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 20:13

Ik heb de huisarts gebeld en ik kan straks een receptje ophalen bij de apotheek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Witte plekjes op lip en tong -> Spruw Empty Re: Witte plekjes op lip en tong -> Spruw

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 20:47

Nystatine denk ik?

Ik kreeg van de huisarts de tip om dat ook op mijn tepels te smeren om zeker te weten dat het daar niet verder zou gaan ookal had ik er geen last van.

En mijn boys hadden het vooral aan de binnenkant van de bovenlip, en met aanbrengen in de mond kwam ik daar niet. Toen heb ik het met een wattenstaafje gedrenkt in Nystatine daar aangebracht, en dat werkte prima!

Het geeft trouwens vreselijke vlekken, dus hou spuugdoekjes bij de hand Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Witte plekjes op lip en tong -> Spruw Empty Re: Witte plekjes op lip en tong -> Spruw

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 0:08

Ik weet niet hoe t heet. Mag het zo op gaan halen. De assistente van de huisarts zei dat ik iets kreeg voor M en iets voor op mijn tepels te smeren. Dat moest ik na het voeden erop smeren en voor de volgende voeding eraf wassen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Witte plekjes op lip en tong -> Spruw Empty Re: Witte plekjes op lip en tong -> Spruw

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 1:18

Tip: Als je Nystatine ook moet gebruiken voor je tepels: Eerst goed laten droger voor je je bh aantrekt, het plakt anders nogal.
De eerste keer trok ik mijn bh gelijk aan, maar toen ik m uittrok... wat niet fijn!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Witte plekjes op lip en tong -> Spruw Empty Re: Witte plekjes op lip en tong -> Spruw

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 6:34

Ik heb inderdaad Nystatine gekregen voor M. Hij heeft het nu twee keer gehad. Ik heb Micronazolnitraat gekregen voor mezelf. Dit moet ik na de voeding op m'n tepels smeren, en voor de volgende voeding eraf wassen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Witte plekjes op lip en tong -> Spruw Empty Re: Witte plekjes op lip en tong -> Spruw

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 6:37

Hoe vind hij het? Hier werd het met dezelfde vaart weer uitgespuugd.
Een zalfje klinkt beter idd als die Nystatine, vond het geen succes. Maar goed, hoef het er niet af te wassen omdat het uit hetzelfde flesje komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Witte plekjes op lip en tong -> Spruw Empty Re: Witte plekjes op lip en tong -> Spruw

Bericht  sheila123 ma 12 sep 2011 - 6:39

Dus toch spruw...bah niet fijn!! De tip die PM al gaf wilde ik ook nog even extra geven dus met een wattenstaafje in het mondje doen werkt veel beter als het spuitje o ja en op de verpakking staat 4x per dag aanbrengen maar ik kreeg de tip om de hoeveelheid (dosis) te verminderen en vaker te geven. Schijnt effectiever te zijn. Succes ermee!
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Witte plekjes op lip en tong -> Spruw Empty Re: Witte plekjes op lip en tong -> Spruw

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 6:42

Hij trekt geen vies gezicht, hij smakt het gewoon op. (Maar dat geldt voor alles, vitamine k en d, infacol en dit).

Ik spuit het een beetje in de linkerwangzak dan rechts en dan vooraan in de mond en op de tong. Hij vindt het niet vervelend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Witte plekjes op lip en tong -> Spruw Empty Re: Witte plekjes op lip en tong -> Spruw

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 6:44

O gelukkig joh.

S. vond het echt een drama! J. vind het al sneller prima, zo lang dat ie maar volgestopt word haha. Is m ook wel aan te zien Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Witte plekjes op lip en tong -> Spruw Empty Re: Witte plekjes op lip en tong -> Spruw

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 6:46

Haha, is ie flink?

Lijken jouw kindjes nou ook echt op elkaar, op het gewicht na? Kwa uiterlijk bedoel ik dan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Witte plekjes op lip en tong -> Spruw Empty Re: Witte plekjes op lip en tong -> Spruw

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 6:51

Ik denk dat ie echt de 10 pond wel haalt.

Vergelijk maar met jouw kleintje, J. en S. waren in 4 weken al bijna 1200 gram gegroeit. En in de lengte niet eens zoveel, ze zijn gewoon mollig.
Zal morgen eens kijken of ik leuke foto in alleen de luier kan maken, dan zie je echt allemaal van die plooien in de benen en armen haha.

J. is dan dikker, iets langer en heeft groter hoofd, dat is wel goed te zien vind ik.
Maar als ze in de maxicosi liggen met die fleece omslagdoeken in de maxi, dan zie je alleen het gezichtje en niet de vorm zeg maar, dan moet ik ook wel even goed kijken hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Witte plekjes op lip en tong -> Spruw Empty Re: Witte plekjes op lip en tong -> Spruw

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 8:42

Ik vind het nog steeds heel bijzonder twee dezelfde kindjes.

Ik zal ook eens kijken of ik een foto van alleen in de luier kan maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Witte plekjes op lip en tong -> Spruw Empty Re: Witte plekjes op lip en tong -> Spruw

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum