Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bijvoeden

+14
Liadan
studiebol
woezel
Ayla
Lejow
Jazzlyn
sheila123
sabje
Linda
*Lookie*
CCC
Annie24
Darius
_Lana_
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Bijvoeden Empty Bijvoeden

Bericht  _Lana_ za 12 mei 2012 - 0:11

Afgelopen week ben ik bij het CB geweest en daar geven ze aan dat je met 4 maanden 'moet' bijvoeden. Nou ja 'moet', ze geven duidelijk aan dat zij dat aanbevelen.
Ik trek hierin mijn eigen plan en ben pas van plan om met ongeveer 6 maanden te gaan bijvoeden.
Nu vraag ik me af vanaf wanneer jullie groente en fruit zijn gaan aanbieden of wanneer jullie van plan zijn dit te gaan doen en vooral waarom heb je daarvoor gekozen?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijvoeden Empty Re: Bijvoeden

Bericht  Darius za 12 mei 2012 - 0:14

_Lana_ schreef:Afgelopen week ben ik bij het CB geweest en daar geven ze aan dat je met 4 maanden 'moet' bijvoeden. Nou ja 'moet', ze geven duidelijk aan dat zij dat aanbevelen.
Ik trek hierin mijn eigen plan en ben pas van plan om met ongeveer 6 maanden te gaan bijvoeden.
Nu vraag ik me af vanaf wanneer jullie groente en fruit zijn gaan aanbieden of wanneer jullie van plan zijn dit te gaan doen en vooral waarom heb je daarvoor gekozen?

Met 5 mnd en met 6 mnd.

Hebben ze ook een reden gegeven waarom je met vier maand moet bijvoeden?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Annie24 za 12 mei 2012 - 0:15

Met 6 maanden. Eerder vond ik het niet nodig en zag er voor Y. geen toegevoegde waarde in.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  CCC za 12 mei 2012 - 0:16

Goed dat je je gevoel volgt hoor! Ik ga ook pas vanaf 6 maanden bijvoeden, dit omdat mijn vriend veel allergieen heeft en het schijnt dat de darmpjes nog niet helemaal goed ontwikkeld zijn voor bijvoeding. Valt me trouwens in mijn omgeving steeds meer op dat iedereen steeds eerder begint hiermee. Vriendin van ons begon er al mee met eens per week toen haar zoontje zo'n 2.5 maand oud was... Ieder zijn keuze, maar ik begrijp niet zo heel goed waarom je zoiets zou doen. Haar visie was trouwens, wij eten toch ook niet elke dag hetzelfde? Dat is saai...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  *Lookie* za 12 mei 2012 - 0:17

Met 4 maanden omdat ik het idee had dat hij er wel aan toe is. Hij is nu 5,5 maand en krijgt elke dag fruit. Hij heeft nu enkele keren groente gehad, vanaf deze week wil ik dat wat vaker aanbieden.

Ik denk dat je het beste zelf kunt kijken wanneer je kindje er aan toe is.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  _Lana_ za 12 mei 2012 - 0:18

Darius schreef:
_Lana_ schreef:Afgelopen week ben ik bij het CB geweest en daar geven ze aan dat je met 4 maanden 'moet' bijvoeden. Nou ja 'moet', ze geven duidelijk aan dat zij dat aanbevelen.

Met 5 mnd en met 6 mnd.

Hebben ze ook een reden gegeven waarom je met vier maand moet bijvoeden?

Ja volgens het CB is het tegen allergieeën? Ik denk dat ze bedoelen, dat als je het vroeg leert eten, dat je er dan geen allergieeën tegen ontwikkelt?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ za 12 mei 2012 - 0:21

chococupcake schreef:Goed dat je je gevoel volgt hoor! Ik ga ook pas vanaf 6 maanden bijvoeden, dit omdat mijn vriend veel allergieen heeft en het schijnt dat de darmpjes nog niet helemaal goed ontwikkeld zijn voor bijvoeding. Valt me trouwens in mijn omgeving steeds meer op dat iedereen steeds eerder begint hiermee. Vriendin van ons begon er al mee met eens per week toen haar zoontje zo'n 2.5 maand oud was... Ieder zijn keuze, maar ik begrijp niet zo heel goed waarom je zoiets zou doen. Haar visie was trouwens, wij eten toch ook niet elke dag hetzelfde? Dat is saai...

Ja dat valt mij dus ook op. En met 2,5 maand is helemaal vroeg. En haar reden gaat natuurlijk helemaal nergens over Wink , je kindje weet toch niet beter.
Uiteraard is het aan ieder om te doen wat hij/zij prettig vindt.

_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Linda za 12 mei 2012 - 0:31

Wij zijn met 6 maanden begonnen, omdat ons dit het meest verstandig leek.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 12 mei 2012 - 0:33

wij zijn met 5 maanden en 3 weken begonnen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 12 mei 2012 - 0:49

Bij de oudste met 5 maanden, en de andere 3 met 6 maanden. De andere 3 gaf ik borstvoeding en dat wilde ik graag 6 maanden volledig geven zonder bijvoeden.

Bij de oudste heb ik 3 maanden bv gegeven en zij was veel sneller 'hongerig' dus toen met 5 maanden maar begonnen met bijvoeden. (fruit, daarna groente, en in de laatste fles rijstebloem)

Gast
Gast

Bericht  sabje za 12 mei 2012 - 0:53

Ik weet het niet helemaal zeker meer, maar volgens mij ben ik emt 4,5 begonnen met rijstebloem in de laatste fles. En vanaf 5 maanden met fruit. Richting de 6 maanden kwam hier ook groente bij.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890

Bericht  sheila123 za 12 mei 2012 - 1:07

De oudste met 5,5 maand en de jongste met 4,5 maand. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik dacht dat dit het beste was voor mijn kind. Ieder kind is verschillend. Als je wil wachten tot 6 maanden prima toch? Ik moest ook brood gaan geven met 7 maanden bij mijn oudste maar heb daar ook even mee gewacht want ze stikte er volop in. Ben bij de oudste pas met
10 maanden brood gaan geven. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt!
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Jazzlyn za 12 mei 2012 - 1:22

ik ga nu weer beginnen met stipt 4 maanden. Dit ivm de reflux. Na het bijvoeden ging het met de oudste snel beter. Door de bordjes pap ipv melk en de groenten en het fruit etc.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Lejow za 12 mei 2012 - 1:27

Lana, ik zou zeker niet met 4 mnd beginnen, aangezien jouw kindjes ook te vroeg kwamen en hun darmpjes dus minder 'oud' zijn dan hun werkelijke leeftijd.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast za 12 mei 2012 - 1:43

6 maanden, en nu wacht ik weer tot 6 maanden.

Gast
Gast

Bericht  Ayla za 12 mei 2012 - 1:56

4 maanden, ze redden het niet meer tussen de flessen van 3 en 7 en zat al aan de maximale hoeveelheid, dus veel keus hadden we niet. Ze eet pas sinds ze 6 maanden is goed groente en fruit, daarvoor maar kleine beetje en met veel vieze gezichten.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  woezel za 12 mei 2012 - 2:57

3x begonnen met bijvoeden met 6 maanden.
Gewoon je gevoel volgen. Hier hebben bij alledrie de darmen flink moeten wennen aan de bijvoeding.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Gast za 12 mei 2012 - 3:04

Met zes maanden. Omdat dit de aanbeveling is van de WHO en we ons hier het beste bij voelen.

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ za 12 mei 2012 - 3:14

Ja ik doe ook niet precies 6 maanden hoor, je merkt ook zelf waar je kindje aan toe is. Ik weet ook dat het vanaf 4 maanden kan, maar ik vind het wel gek dat het CB aangeeft dat dat veel beter is, terwijl ik inderdaad dacht dat 6 maanden werd aangeraden. Het veranderd ook zo vaak vind ik. Dat je gewoon niet meer weet wat wijsheid is. In mijn geval helemaal, mijn kindjes zijn geboren met 3,5 pond en veel te vroeg, dan kunnen die darmpjes toch niet net ze ver ontwikkeld zijn als bij een kindje die op tijd is geboren en 8 pond is?? Daar hoor je het CB niet over.

En ik was gewoon even benieuwd wat hier een beetje het 'gemiddelde' is/was.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow za 12 mei 2012 - 3:16

_Lana_ schreef:Ja ik doe ook niet precies 6 maanden hoor, je merkt ook zelf waar je kindje aan toe is. Ik weet ook dat het vanaf 4 maanden kan, maar ik vind het wel gek dat het CB aangeeft dat dat veel beter is, terwijl ik inderdaad dacht dat 6 maanden werd aangeraden. Het veranderd ook zo vaak vind ik. Dat je gewoon niet meer weet wat wijsheid is. In mijn geval helemaal, mijn kindjes zijn geboren met 3,5 pond en veel te vroeg, dan kunnen die darmpjes toch niet net ze ver ontwikkeld zijn als bij een kindje die op tijd is geboren en 8 pond is?? Daar hoor je het CB niet over.

En ik was gewoon even benieuwd wat hier een beetje het 'gemiddelde' is/was.

Dat is wat ik ook zei meis. Helaas heeft het CB over het algemeen geen kaas gegeten van prematuurtjes.
Waren jullie in het ZH onder behandeling van een kinderarts? Anders kun je het haar/hem nog eens vragen.
De onze heeft in het begin iets dergelijks gezegd dat we pas met de gecorrigeerde leeftijd mogen gaan bijvoeden. Begin juni zien we haar weer en dan wil ik gaan navragen hoe het precies zit.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  studiebol za 12 mei 2012 - 3:25

Ik ben begonnen toen ze bijna 6 maanden waren. De niet gecorrigeerde leeftijd. Anders was ik nu nog niet aan het bijvoeden. Er is mij door de kinderarts gezegd wel te wachten tot 6 maanden, toen waren ze dus eigenlijk 4 maanden. Veel eerder vond ik het ook echt niet nodig, ze sliepen alleen maar de hele dag en hadden echt genoeg aan de flessen. Maar langzaam aan waren ze meer wakker en raakte ze echt geinteresseerd in andere dingen.

Ze eten absoluut niet voldoende om een fles te laten vallen of wat dan ook, maar daarvoor doe ik het ook nog niet. Ik vind het goed om ze te stimuleren en om ze andere dingen te laten proeven. En de ene keer eten ze met zijn tweeen een hele peer en de andere keer allebei een aardbei Very Happy Ze geven duidelijk aan als ze genoeg hebben en ook dat is prima.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Liadan za 12 mei 2012 - 3:37

Beide kinderen kregen bijvoeding toen ze 6 maanden oud waren.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast za 12 mei 2012 - 3:48

Bij mijn eerste met 4 maanden, nu weet ik t nog niet en zie ik het wel weer, voorlopig red ze t wel op alleen bv

Gast
Gast

Bericht  Ayla za 12 mei 2012 - 4:23

Er zit in mijn ogen overigens wel een verschil in borstgevoede kindjes en flessenkindjes. Met borstvoeding geef je veel makkelijker een voeding extra, flesvoeding is altijd opletten of je niet over de max. heen komt. Bij de volgende wil ik als het lukt graag bv geven (nu ook geprobeert maar het is niet gelukt) en dan zal ik wel tot 6 maanden wachten met bijvoeden. Ook omdat ze vanaf 6 maanden pas goed at, dus ik zie de meerwaarde van met 4 maanden al beginnen niet in.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Gast za 12 mei 2012 - 4:32

chococupcake schreef:Goed dat je je gevoel volgt hoor! Ik ga ook pas vanaf 6 maanden bijvoeden, dit omdat mijn vriend veel allergieen heeft en het schijnt dat de darmpjes nog niet helemaal goed ontwikkeld zijn voor bijvoeding. Valt me trouwens in mijn omgeving steeds meer op dat iedereen steeds eerder begint hiermee. Vriendin van ons begon er al mee met eens per week toen haar zoontje zo'n 2.5 maand oud was... Ieder zijn keuze, maar ik begrijp niet zo heel goed waarom je zoiets zou doen. Haar visie was trouwens, wij eten toch ook niet elke dag hetzelfde? Dat is saai...

Was ook mijn idee maar L had niet meer genoeg aan reguliere voeding, dat kan ook!

Ben met 5 mnd begonnen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: