Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wéér een plekjes/pukkeltjes-topic.

4 plaatsers

Ga naar beneden

wéér een plekjes/pukkeltjes-topic. Empty wéér een plekjes/pukkeltjes-topic.

Bericht  holaagirl zo 11 maa 2012 - 8:28

wéér een plekjes/pukkeltjes-topic. 6973454701_ee45c1bedc



Als eerste excuses, ik weet dat het er al zoveel zijn geweest, maar toch heb ik jullie deskundige mening/ervaring nodig!

N.athan heeft sinds vandaag ineens plekjes. Kleine rode pukkeltjes...
Het begon met aftjes op de rand van zijn tong. Nu heeft hij allemaal pukkeltjes rondom zijn mond.
(van het kwijlen?? - want dat doet hij enorm nu!, of hoort het erbij??)

Toen zag ik op de bovenkant van zijn handen en voeten - de wreef- dat hij daar ook van die iniemini-rode-pukkeltjes heeft.
Op zijn knietjes spotte ik ze net ook in bad. Ik heb niet het idee dat hij er last van heeft. Ja, die rondom zijn mond wel, maar die zijn continu doorweekt van het speeksel.

Hij is verder vrolijk, alleen slapen gaat moeilijk. Na een uur wordt hij GILLEND wakker en is hij ook echt 20min niet te troostten. Dit is al twee keer gebeurd vandaag. Na die 20min gaat het ineens weer en langzaam aan wordt het dan weer gewoon N.athan en is hij verder vrolijk.


Het is niet mijn vrolijke menneke, zoals hij nu is. Maar echt ziek is hij niet. Die plekjes vind ik heel vreemd en ben benieuwd wat jullie denken dat het is.
Zijn temperatuur is trouwens 38gr ( net uit bad)



Waterpokken zijn echt blaasjes, dat is dit niet. Mond-, hand- en voetenziekte is in de handpalmen.
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

wéér een plekjes/pukkeltjes-topic. Empty Re: wéér een plekjes/pukkeltjes-topic.

Bericht  Gast zo 11 maa 2012 - 8:30

Mijn zoontje heeft dit 2 weken geleden ook gehad. Hij had ook aftes op zijn tong en pukkeltjes rond zijn mondje. Ik heb nog steeds geen idee wat het was, want het was binnen een paar dagen verdwenen..

Ik denk zelf dat het krentenbaard was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wéér een plekjes/pukkeltjes-topic. Empty Re: wéér een plekjes/pukkeltjes-topic.

Bericht  Susan zo 11 maa 2012 - 8:32

Zelda schreef:Mijn zoontje heeft dit 2 weken geleden ook gehad. Hij had ook aftes op zijn tong en pukkeltjes rond zijn mondje. Ik heb nog steeds geen idee wat het was, want het was binnen een paar dagen verdwenen..

Ik denk zelf dat het krentenbaard was.

Ik denk het niet, bij krentenbaard duurt het vrij lang voor het helemaal mooi genezen is, zeker als je geen medicijnen gebruikt (zoals zalf of een kuurtje).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wéér een plekjes/pukkeltjes-topic. Empty Re: wéér een plekjes/pukkeltjes-topic.

Bericht  holaagirl zo 11 maa 2012 - 8:33

Zelda schreef:Mijn zoontje heeft dit 2 weken geleden ook gehad. Hij had ook aftes op zijn tong en pukkeltjes rond zijn mondje. Ik heb nog steeds geen idee wat het was, want het was binnen een paar dagen verdwenen..

Ik denk zelf dat het krentenbaard was.



Ik ( en mijn vriend) heb ooit zelf erg krentenbaard gehad, maar dat jeukte heel erg, kan ik mij herinneren!! Volgens mij jeukt dit niet, voor zover ik begijp!
Had jouw zoontje er last van?
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

wéér een plekjes/pukkeltjes-topic. Empty Re: wéér een plekjes/pukkeltjes-topic.

Bericht  Gast zo 11 maa 2012 - 8:38

hand,- voet,- en mondzeer misschien? Dat schijnt nu behoorlijk te heersen! Moet je maar even googlen op plaatjes daarvan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wéér een plekjes/pukkeltjes-topic. Empty Re: wéér een plekjes/pukkeltjes-topic.

Bericht  Liadan zo 11 maa 2012 - 8:39

Het klinkt een beetje als hand mond en voetziekte, misschien is het dat?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wéér een plekjes/pukkeltjes-topic. Empty Re: wéér een plekjes/pukkeltjes-topic.

Bericht  holaagirl zo 11 maa 2012 - 8:42

Rejoy. schreef:hand,- voet,- en mondzeer misschien? Dat schijnt nu behoorlijk te heersen! Moet je maar even googlen op plaatjes daarvan.

wéér een plekjes/pukkeltjes-topic. Hfm1

Ja, ik dacht daar ook meteen aan. Maar kenmerkend is dat de zweertjes aan de binnenkant van de handen zitten en op de voetzolen. Dat heeft hij weer juist niet. En op de foto hierboven zijn echt zweertjes. Misschien ontwikkelt het nog en ziet het er morgen bij hem wel zo uit? We wachten af...maar ik houd het in mijn hoofd!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

wéér een plekjes/pukkeltjes-topic. Empty Re: wéér een plekjes/pukkeltjes-topic.

Bericht  Diese zo 11 maa 2012 - 9:06

Mijn dochtertje (en alle andere kids van het kdv) heeft dit ook gehad, ook boven op de handen en voeten en niet aan de binnenkant. Er is ons toen gezegd dat het mond, hand voet ziekte was. Ze had inderdaad ook plekjes in de mond.
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wéér een plekjes/pukkeltjes-topic. Empty Re: wéér een plekjes/pukkeltjes-topic.

Bericht  Gast zo 11 maa 2012 - 21:14

Susan schreef:
Zelda schreef:Mijn zoontje heeft dit 2 weken geleden ook gehad. Hij had ook aftes op zijn tong en pukkeltjes rond zijn mondje. Ik heb nog steeds geen idee wat het was, want het was binnen een paar dagen verdwenen..

Ik denk zelf dat het krentenbaard was.

Ik denk het niet, bij krentenbaard duurt het vrij lang voor het helemaal mooi genezen is, zeker als je geen medicijnen gebruikt (zoals zalf of een kuurtje).
Oh ik dacht dat het zo weer genezen was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wéér een plekjes/pukkeltjes-topic. Empty Re: wéér een plekjes/pukkeltjes-topic.

Bericht  Susan zo 11 maa 2012 - 21:17

Zelda schreef:

Oh ik dacht dat het zo weer genezen was.

Nee, zeker niet als je er niks opsmeert, dan kan het vrij lang duren voor de huid weer mooi is. Er komen eerst van die geelwitte kopjes op, daarna worden het gele korstjes en dan kan het soms wel weken duren voor de huid weer helemaal mooi dicht en genezen is, zeker bij kinderen die er toch aan gaan krabben. Krentenbaard is vrij onschuldig, maar wat dat betreft wel heel hinderlijk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wéér een plekjes/pukkeltjes-topic. Empty Re: wéér een plekjes/pukkeltjes-topic.

Bericht  Gast zo 11 maa 2012 - 21:55

Het waren wel 'puistjes' wat mijn zoontje rond zijn mondje had en aften op zijn tong. Na een paar dagen kwamen er gele korstjes op. Na weer een paar dagen was het verdwenen.

Hij had de dag voor hij dit kreeg wel koorts., 1 dag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wéér een plekjes/pukkeltjes-topic. Empty Re: wéér een plekjes/pukkeltjes-topic.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum