Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hemelvaart en pinksteren wereldwijd?

+4
silly-one
luisa
Sugarfall
Lejow
8 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Hemelvaart en pinksteren wereldwijd? - Pagina 4 Empty Re: Hemelvaart en pinksteren wereldwijd?

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 23:52

Odilia schreef:Vind je het zelf niet vreemd dat als jij naar Amerika zou verhuizen Jezus ineens met Pasen naar de hemel gaat ipv Hemelvaart?
Dat is dus niet zo. Er is werkelijk geen enkele dubbele theorie, schijnbare tegenstelling of wat dan ook (die je met sommige stukjes wel lijkt te kunnen hebben) over deze gebeurtenis. In elke Bijbel en in alle boeken is het heel simpel. Jezus sterft aan het kruis, staat na een paar dagen op uit het graf, verschijnt aan zijn volgelingen, gaat daarna terug naar de hemel en na tien dagen is het Pinksterfeest in Jeruzalem. Dat mensen dat niet weten, ligt gewoon aan slecht onderwijs of 'voortrekkerij' van de ene geschiedenis boven de andere.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hemelvaart en pinksteren wereldwijd? - Pagina 4 Empty Re: Hemelvaart en pinksteren wereldwijd?

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 23:53

Het kan zijn dat er weinig aandacht wordt besteed vanuit een bepaalde stroming natuurlijk, maar overslaan kan ik me nou niets bij voorstellen. Eerder in slaap gekukeld bij dat hoofdstuk.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 23:54

Marin schreef:Precies, in de Amerikaanse kerk waar ik kwam kenden ze wel Ascension Day, dus ik vind het gewoon een heel vreemd verhaal. Ik geloof Arden natuurlijk wel, maar vind het heel gek dat die mensen denken dat Jezus met Pasen naar de hemel gaat. Het staat gewoon in de Bijbel, en die Bijbel is ook in het Engels hetzelfde.
Ik vind het ook heel apart. En ik ben zooo bloody nieuwsgierig hoe dat nou komt, aaargh!! study scratch Zit nu op Wikipedia te kijken en daar is het ook overduidelijk:

"The Feast of the Ascension is one of the great feasts in the Christian liturgical calendar, and commemorates the bodily Ascension of Jesus into heaven. Ascension Day is traditionally celebrated on a Thursday, the fortieth day from Easter day."

Weirddddd.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 23:56

Marin schreef:Het kan zijn dat er weinig aandacht wordt besteed vanuit een bepaalde stroming natuurlijk, maar overslaan kan ik me nou niets bij voorstellen. Eerder in slaap gekukeld bij dat hoofdstuk.
Hahaha, ja, of ze zaten allemaal onder water (baptisten, leuke grap hè?). Ik denk dat inderdaad jouw eerste theorie wel een optie is, daar zat ik ook aan te denken. Maar dit ga ik uitzoeken!!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 0:17

hahaha Marin dat is misschien ook nog een optie.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 3:34

Laat me weten als je iets vindt, Glo!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 3:40

Ik vind dit een interessante discussie! Ik ben ook benieuwd Gloria!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 3:43

Gloria schreef:
Arden schreef:Ok, ik heb het vandaag aan drie verschillende mensen nagevraagd, 2 van deze mensen gaan naar verschillende b.aptist churches en eentje naar een m.ethodist church. Twee van hen gaan op woensdag en 2x op zondag. En zij hadden er echt nog nooit van gehoord, zeiden zelfs allebei los van elkaar dat Jezus met Pasen naar de hemel ging. Nu weet ik niet wat voor conclusies daaraan verbonden kunnen worden maar ze wisten het in elk geval niet.
Naaaa, wat apart!! Kun je niet een klein onderzoekje on behalf of me doen? :P In Nederland (en dus noordwest-Europa) hebben we natuurlijk wel een rijke traditie van bijbelstudie en -onderzoek, maar voor dit feit hoef je alleen maar te lezen, niks diep graven. Hoe komen ze erbij dat Jezus met Pasen naar de hemel ging?? Er zitten nog twee hoofdstukken achter. Raaaaazend interessant! Very Happy

Ik weet niet wat het is hoor, of ze gewoon niet opgelet hebben of dat het hier verkeerd wordt uitgelegd oid. Onderzoekje had ik graag willen doen maar ik vlieg overmorgen weer naar huis Wink

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: