Hemelvaart en pinksteren wereldwijd?
+4
silly-one
luisa
Sugarfall
Lejow
8 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Hemelvaart en pinksteren wereldwijd?
Dat is net hoe je tegenover het Christelijk geloof staat...Odilia schreef:Ik denk dat ze t vooral raar vinden dat we een feestdag hebben voor hemelvaart en bv niet voor bevrijdingsdag (wat toch een stukje belangrijker is). Ik denk dat ze er nog nooit van gehoord hebben dat iemand daar vrij voor is.uiteraard weten ze wel dat Jezus naar de hemel is gegaan haha.
Laatst aangepast door ProudMama op wo 1 jun 2011 - 22:12; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik geloof dat het in NL een feestdag is omdat wij wereldwijd de minste feestdagen hebben. Op deze manier hebben we een extra feestdag.
Ik ga er inderdaad wel vanuit dat ze het kennen als ze de bijbel kennen want het is een christelijke feestdag. En dat ze het zoals in Spanje etc op de zondag vieren tja, dat is daar maar ze denken er wel aan.
Ik ga er inderdaad wel vanuit dat ze het kennen als ze de bijbel kennen want het is een christelijke feestdag. En dat ze het zoals in Spanje etc op de zondag vieren tja, dat is daar maar ze denken er wel aan.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Volgens deze (overigens Nederlandse!) website is 1 april ook een feestdag. Dat is ook niet zo.
Gast- Gast
Een (nationale) feestdag in:
Albanië Andorra Argentinië Aruba Australië België Benin Burkina Faso Canada Centraal-Afrikaanse Republiek Chili Colombia Costa Rica Curaçao Denemarken Dominicaanse Republiek Duitsland El Salvador Faerøer-eilanden Filipijnen Finland Frankrijk Frans Guyana Frans Polynesië Grenada Groenland Groot-Brittannië Haïti Hawaii Ierland IJsland Indonesië Italië Ivoorkust Lesotho Liechtenstein Luxemburg Martinique Monaco Namibië Nederland Nederlandse Antillen Nicaragua Nieuw-Caledonië Noorwegen Oostenrijk Panama Papoea-Nieuw-Guinea Paraguay Peru Polen Puerto Rico Sierra Leone Solomon-eilanden Spanje Spitsbergen St. Kitts en Nevis St. Lucia St. Vincent en de Grenadinen Suriname Swaziland Venezuela Verenigde Staten Zuid-Afrika Zweden Zwitserland
(http://paranormaal.blog.nl/religie-en-spiritualiteit/2010/05/13/de-betekenis-van-hemelvaartsdag-13-mei-2010)
Albanië Andorra Argentinië Aruba Australië België Benin Burkina Faso Canada Centraal-Afrikaanse Republiek Chili Colombia Costa Rica Curaçao Denemarken Dominicaanse Republiek Duitsland El Salvador Faerøer-eilanden Filipijnen Finland Frankrijk Frans Guyana Frans Polynesië Grenada Groenland Groot-Brittannië Haïti Hawaii Ierland IJsland Indonesië Italië Ivoorkust Lesotho Liechtenstein Luxemburg Martinique Monaco Namibië Nederland Nederlandse Antillen Nicaragua Nieuw-Caledonië Noorwegen Oostenrijk Panama Papoea-Nieuw-Guinea Paraguay Peru Polen Puerto Rico Sierra Leone Solomon-eilanden Spanje Spitsbergen St. Kitts en Nevis St. Lucia St. Vincent en de Grenadinen Suriname Swaziland Venezuela Verenigde Staten Zuid-Afrika Zweden Zwitserland
(http://paranormaal.blog.nl/religie-en-spiritualiteit/2010/05/13/de-betekenis-van-hemelvaartsdag-13-mei-2010)
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Als je kijkt naar de totale Nederlandse bevolking is bevrijdingsdag voor het meerendeel belangrijker.ProudMama schreef:Dat is net hoe je tegenover het Christelijk geloof staat...Odilia schreef:Ik denk dat ze t vooral raar vinden dat we een feestdag hebben voor hemelvaart en bv niet voor bevrijdingsdag (wat toch een stukje belangrijker is). Ik denk dat ze er nog nooit van gehoord hebben dat iemand daar vrij voor is.uiteraard weten ze wel dat Jezus naar de hemel is gegaan haha.
Gast- Gast
Moet je mn Duitse collega's even bellen die nu gewoon aan het werk zijn en nog nooit van de feestdag hebben gehoord!Lejow schreef:Een (nationale) feestdag in:
Gast- Gast
Sorry hoor, wist niet dat je gepikeerd raakte, dit is ook maar wat ik op internet vind...
Lejow- Lady Post-a-lot
Storm schreef:Ik lach om de reactie van CBL, ik vind het geen domme vraag ofzo.Odilia schreef:Je kunnen er om lachen, maar Hemelvaart is niet overal een feestdag. Mijn vrienden uit Australië en New Zealand hadden er nog nooit van gehoord. Ook niet van 2e Pinksterdag overigens. In Duitsland hebben ze trouwens ook geen vrij. (dit weet ik ivm mn werk)
Ik lachte ook om de reactie van CBL, kan er trouwens nog steeds om lachen.
Wikipedia is niet echt een betrouwbare bron nee, ze kennen het echt in heel veel landen niet, ook niet als er wel een grotendeel christen is.
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Odilia schreef:Moet je mn Duitse collega's even bellen die nu gewoon aan het werk zijn en nog nooit van de feestdag hebben gehoord!Lejow schreef:Een (nationale) feestdag in:
Ik weet niet waar je dit nu vandaan haalt, maar er klopt iig niks van. In Italie werken we gezellig met zowel hemelvaartsdag als met pinksteren. Toevallig vandaag vrij omdat 2 juni feest van de republiek is.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Lejow schreef:Sorry hoor, wist niet dat je gepikeerd raakte, dit is ook maar wat ik op internet vind...
Maar Lejow, wat op internet staat is toch niet altijd correct.Wikipedia bijvoorbeeld is nou niet de meest betrouwbare brond. Als hier meerdere mensen aangeven dat deze feesten in een bepaald land niet bekend zijn, waarom dan met deze info gaan strooien? Komt over alsof je toch wilt laten zien dat jij gelijk hebt of wij iig niet.
luisa- Prater
Er staat een link onder, daar vond ik het.
http://de.wikipedia.org/wiki/Christi_Himmelfahrt , duitse wiki over hemelvaart?
http://de.wikipedia.org/wiki/Christi_Himmelfahrt , duitse wiki over hemelvaart?
Lejow- Lady Post-a-lot
Exact. Ben trouwens helemaal niet gepikeerd hoor. Ik probeer alleen aan je duidelijk te maken dat de mensen uit de genoemde landen gewoon aan t werk zijn en van niks weten, wat er ook op internet staat.luisa schreef:Lejow schreef:Sorry hoor, wist niet dat je gepikeerd raakte, dit is ook maar wat ik op internet vind...
Maar Lejow, wat op internet staat is toch niet altijd correct.Wikipedia bijvoorbeeld is nou niet de meest betrouwbare brond. Als hier meerdere mensen aangeven dat deze feesten in een bepaald land niet bekend zijn, waarom dan met deze info gaan strooien? Komt over alsof je toch wilt laten zien dat jij gelijk hebt of wij iig niet.
Gast- Gast
luisa schreef:Lejow schreef:Sorry hoor, wist niet dat je gepikeerd raakte, dit is ook maar wat ik op internet vind...
Omdat ik het leuk vind om dingetjes uit te zoeken, en zoals gezegd, misschien wordt het niet overal gevierd, maar ik kan me niet voorstellen dat helemaal niemand in dat land het niet kent
Laatst aangepast door Lejow op wo 1 jun 2011 - 22:24; in totaal 1 keer bewerkt
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik begin een beetje een wellus/nietus gevoel te krijgen. Wie er nu gelijk heeft en wie het hardste gaat roepen wil gelijk hebben. Bahbah, lijkt wel of ik tussen kleuters zit in dit topic.
silly-one- Ratel
Lejow schreef:Sorry hoor, wist niet dat je gepikeerd raakte, dit is ook maar wat ik op internet vind...
Het komt denk ik een beetje omdat je het zo neerzet van 'het staat toch echt op internet, dus het is zo', terwijl er mensen zijn die in die landen wonen, werken of veel kennissen hebben, en die hebben dus praktijkervaring, en die beweren het tegendeel. Zo'n lijst plaatsen geeft gewoon de indruk alsof je dus denkt dat de mensen die daar daadwerkelijk wonen het gewoon fout hebben.
Trouwens, Engeland heeft ook een tweede kerstdag, alleen dan heet het Boxing Day
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Wat een waardevolle toevoeging.silly-one schreef:Ik begin een beetje een wellus/nietus gevoel te krijgen. Wie er nu gelijk heeft en wie het hardste gaat roepen wil gelijk hebben. Bahbah, lijkt wel of ik tussen kleuters zit in dit topic.
Gast- Gast
RYW schreef:Lejow schreef:Sorry hoor, wist niet dat je gepikeerd raakte, dit is ook maar wat ik op internet vind...
Het komt denk ik een beetje omdat je het zo neerzet van 'het staat toch echt op internet, dus het is zo', terwijl er mensen zijn die in die landen wonen, werken of veel kennissen hebben, en die hebben dus praktijkervaring, en die beweren het tegendeel. Zo'n lijst plaatsen geeft gewoon de indruk alsof je dus denkt dat de mensen die daar daadwerkelijk wonen het gewoon fout hebben.
Trouwens, Engeland heeft ook een tweede kerstdag, alleen dan heet het Boxing Day
Nee, dat bedoel ik er niet mee, maar ik vond luisa's reactie echt wat gepikeerd overkomen.
Lejow- Lady Post-a-lot
Kom op zeg, zo zie ik het nu op dit moment. Het is echt het overtroeven van een andere om te laten weten dat je het beter weet. Dan maar niet waardevol, maar ik vind het wel een beetje respectloos naar elkaar.
En als je het geen waardevolle toevoeging vind, reageer dan niet.
silly-one- Ratel
Ik vind luisa helemaal niet gepikeerd overkomen. Maar zelfs als ze dat wel is, dan snap ik het ergens nog wel, want ze zegt net meerdere keren dat het bij haar in Italie niet gevierd wordt.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Heeft geen hol met overtroeven te maken, als ik zo'n vraag tegenkom, vind ik het leuk om uit te zoeken wat nou waar is. En ja mijn info reikt momenteel niet verder dan internet en googlen, waar ik meerdere sites tegen kom dat het wel een bekende dag is, maar geen nationale feestdag
Lejow- Lady Post-a-lot
En sorry, bedoelde niet Luisa, maar Odilia
Lejow- Lady Post-a-lot
silly-one schreef:Kom op zeg, zo zie ik het nu op dit moment. Het is echt het overtroeven van een andere om te laten weten dat je het beter weet. Dan maar niet waardevol, maar ik vind het wel een beetje respectloos naar elkaar.
Nou je overdrijft nu wel hoor. Een paar geven aan dat ze weten van zichzelf, of van vrienden in een ander land dat het lang niet overal bekend is, en Lejow geeft haar info die ze op internet vind. Dat je dan een kleine discussie krijgt lijkt me logisch, dat heeft naar mijn mening bar weinig met kleuters te maken. Volgens mij is er ook helemaal niks respectloos gezegd hier in het topic?
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Lejow, ik snap je nu.
Maar wat ik enigzins storend vind is dat meerdere mensen uit eigen ervaring aangeven hoe er in bepaalde landen tegen aangekeken wordt. Hoef je heus niet zomaar aan te nemen, maar jouw reactie omvat alleen een van internet gehaalde lijst waaruit anders blijkt. Zonder opmerkingen of uitleg of zo erbij.
Als je aangeeft dat jij het verder niet weet, maar dit op internet hebt gevonden dus denkt dat het zo en zo is komt dat op mij heel anders open.
Maar wat ik enigzins storend vind is dat meerdere mensen uit eigen ervaring aangeven hoe er in bepaalde landen tegen aangekeken wordt. Hoef je heus niet zomaar aan te nemen, maar jouw reactie omvat alleen een van internet gehaalde lijst waaruit anders blijkt. Zonder opmerkingen of uitleg of zo erbij.
Als je aangeeft dat jij het verder niet weet, maar dit op internet hebt gevonden dus denkt dat het zo en zo is komt dat op mij heel anders open.
luisa- Prater
Dan hadden we gewoon wat miscommunicatie
Ach, en ik heb mijn vrije dag hahahaha wat ze in Amerika doen zal me verder niet veel schelen
Ach, en ik heb mijn vrije dag hahahaha wat ze in Amerika doen zal me verder niet veel schelen
Lejow- Lady Post-a-lot
Odilia schreef:Wat een waardevolle toevoeging.silly-one schreef:Ik begin een beetje een wellus/nietus gevoel te krijgen. Wie er nu gelijk heeft en wie het hardste gaat roepen wil gelijk hebben. Bahbah, lijkt wel of ik tussen kleuters zit in dit topic.
Inderdaad. Het lijkt mij trouwens ook logisch dat als je uit eigen ervaring weet dat wat er wordt beweerd niet klopt, je dat dan even wil laten weten.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» weekendje weg met pasen/hemelvaart
» Pinksteren
» weekendje maastricht met Pinksteren
» Wat ga je komend weekend (Pinksteren) doen?
» Weten jullie wat Pinksteren is (zonder te googlen)
» Pinksteren
» weekendje maastricht met Pinksteren
» Wat ga je komend weekend (Pinksteren) doen?
» Weten jullie wat Pinksteren is (zonder te googlen)
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: