vraag over positiebroek, te strak/te laag?
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
vraag over positiebroek, te strak/te laag?
Ik heb een stomme vraag. Ik heb een positiespijkerbroek (lange) van mamalicious, die heb ik in de winkel gekocht, zat lekker. Nu heb ik via een website 2 kortere spijkerbroeken voor de zomer besteld, 1 van mamalicious en 1 van noppies. Op de site stond alleen maat M vermeld.
De broek die ik al had staat maat 31 in (nu heb ik verder geen andere spijkerbroeken met een spijkerbroeken maat, bij mij is alles gewoon maat M), de broek die ik heb gekregen van mamalicious is maat 29, ik vind de broek veel te strak zitten, maar buiten dat de broek te strak zit, zit deze ook veel lager (de noppies broek zit iets minder strak maar ook erg laag) lager, onder mijn heupen, mijn andere broek komt op/boven mijn heup uit, deze 2 nieuwe broeken allebei niet, de broekrand zit er ver onder.
Nu vraag ik me af, is dat het model broek, hoort dat zo laag? als ik ga zitten zakt mijn onderbroek aan de achterkant boven mijn billen af (schuift met de broek mee naar beneden, zie je niet want er zit een buikband over maar erg lekker zit het niet), ik denk dat het zo zakt omdat de broeken te klein zijn/te strak zitten, maar ik vraag me dus ook af of ze echt zo laag horen te zitten onder mijn heupbot (als ik een maat groter zou bestellen zou het dan ook hoger zitten?)
zucht.. ik ben een ramp met broeken en sinds ik zwanger ben heb ik gigantisch veel bovenbenen/heupen gekregen, ik vind dus dat niks staat, dus nu maar even jullie mening.
de lange broek heb ik dus al langer, die zit heerlijk. de 2 kortere zijn nieuw.
*weg*
De broek die ik al had staat maat 31 in (nu heb ik verder geen andere spijkerbroeken met een spijkerbroeken maat, bij mij is alles gewoon maat M), de broek die ik heb gekregen van mamalicious is maat 29, ik vind de broek veel te strak zitten, maar buiten dat de broek te strak zit, zit deze ook veel lager (de noppies broek zit iets minder strak maar ook erg laag) lager, onder mijn heupen, mijn andere broek komt op/boven mijn heup uit, deze 2 nieuwe broeken allebei niet, de broekrand zit er ver onder.
Nu vraag ik me af, is dat het model broek, hoort dat zo laag? als ik ga zitten zakt mijn onderbroek aan de achterkant boven mijn billen af (schuift met de broek mee naar beneden, zie je niet want er zit een buikband over maar erg lekker zit het niet), ik denk dat het zo zakt omdat de broeken te klein zijn/te strak zitten, maar ik vraag me dus ook af of ze echt zo laag horen te zitten onder mijn heupbot (als ik een maat groter zou bestellen zou het dan ook hoger zitten?)
zucht.. ik ben een ramp met broeken en sinds ik zwanger ben heb ik gigantisch veel bovenbenen/heupen gekregen, ik vind dus dat niks staat, dus nu maar even jullie mening.
de lange broek heb ik dus al langer, die zit heerlijk. de 2 kortere zijn nieuw.
*weg*
Laatst aangepast door Floor op wo 1 jun 2011 - 9:20; in totaal 1 keer bewerkt
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Re: vraag over positiebroek, te strak/te laag?
Mijn positiebroeken (spijker) van MamaLicious en Miss Etam komen met de rand van het spijkerstof op mijn heupen.
En mijn onderbroek blijft gewoon op zijn plek zitten als ik buk of ga zitten.
Als je een broek een maat groter pakt, dan is die natuurlijk ook meteen wat wijder.
Daar moet je ook op letten.
Ik draag ook M van beide broeken.
Maar ik heb geen flinke bovenbenen en heupen.
Dus dan kan ik me op zich wel voorstellen dat bij jou die maat niet heel prettig zit.
En mijn onderbroek blijft gewoon op zijn plek zitten als ik buk of ga zitten.
Als je een broek een maat groter pakt, dan is die natuurlijk ook meteen wat wijder.
Daar moet je ook op letten.
Ik draag ook M van beide broeken.
Maar ik heb geen flinke bovenbenen en heupen.
Dus dan kan ik me op zich wel voorstellen dat bij jou die maat niet heel prettig zit.
Gast- Gast
Dat het wijder zit lijkt me een stuk prettiger, nu zit het echt te strak dus ik denk daarom ook dat het zo erg zakt.
Ik ga er dus ook maar vanuit dat als ik groter zou bestellen dat de broek ook wat hoger zit, op mijn heupen en niet eronder.
Ik ga er dus ook maar vanuit dat als ik groter zou bestellen dat de broek ook wat hoger zit, op mijn heupen en niet eronder.
Floor- Ratel
Ik kan zo niet beoordelen of die broek je te klein is, maar sommige positiebroeken hoort het bij het model dat ze onder je buik doorlopen, dat zijn underbelly's. Ik vond ze zelf erg fijn toen ik net zwanger was en nog niet zo'n heel dikke buik had. Het is bij die underbelly's dus niet de bedoeling dat je ze omhoog gaat sjorren, ze moeten echt zo laag zitten.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
maar een underbelly loopt dan aan de voorkant onder je buik door, maar achter hoort de broek dan toch gewoon hoog te zitten? nu zit mijn ondergoed achter veel hoger dan de spijkerbroekrand. (en ja ik heb geprobeerd aan de broek te sjorren alleen hielp het niet, ze zitten echt te strak ik krijg ze niet hoger)
Floor- Ratel
De positie spijkerbroeken van de H&M zijn nog lager... het is gewoon ff wennen. Ik heb ook broeken die wat hoger zitten en dan met band en broeken die dus wat lager zijn met band. Ik heb bij die lage broeken met band, wel de mooiste buik
Maar als jij ze niet fijn vindt, dan zou ik ze gewoon terug brengen..
Maar als jij ze niet fijn vindt, dan zou ik ze gewoon terug brengen..
Gast- Gast
Bedankt dames, ik heb ze net nogmaals aangehad maar ze zijn echt te klein, nu stuur ik ze maar terug (helaas zijn ze er ook niet groter).
Floor- Ratel
Heb je geen prenatal of noppies in de stad in het centrum zitten dat je de broeken gewoon kan passen? Lijkt mij ook fijner eigenlijk.
Gast- Gast
niet in de buurt. ik woon in een dorp waar niks is en komt nooit in de stad (woon en werk in hetzelfde dorp).
Ik heb gewoon pech, jammer dat het morgen zo warm wordt, ik heb alleen maar lange broeken die ik pas of een kort rokje (maar het rokje staat niet vind ik, dus durf ik morgen niet aan, we gaan namelijk de hele dag weg).
Ik heb gewoon pech, jammer dat het morgen zo warm wordt, ik heb alleen maar lange broeken die ik pas of een kort rokje (maar het rokje staat niet vind ik, dus durf ik morgen niet aan, we gaan namelijk de hele dag weg).
Floor- Ratel
Voor zover ik me kan herinneren waren ze aan de achterkant ook wel redelijk laag. Je draagt 'm op de foto sowieso te hoog.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Die van mij zitten op mijn rug trouwens ook zo laag, ook de band zit op mijn rug laag en hoog over mijn buik (wat ik dus totaal niet fijn vind dus sla ze om). Heb 1 lange broek van de H&M die ook heerlijk zit. Ik zou als ik jou was als je tijd hebt toch even naar de Prenatal gaan ofzo... Hebben ze ook rokjes en jurkjes.
Gast- Gast
@Susan, welke draag ik te hoog?
@bazyle, helaas kan ik niet even naar de winkel, dan moet ik eerst iemand regelen die mee kan. maar bedankt voor de tip, ik probeer over een tijdje wel naar prenatal te gaan voordat het echt heet blijft.
@bazyle, helaas kan ik niet even naar de winkel, dan moet ik eerst iemand regelen die mee kan. maar bedankt voor de tip, ik probeer over een tijdje wel naar prenatal te gaan voordat het echt heet blijft.
Floor- Ratel
Als een positiebroek met 16 weken al niet zo lekker zit dan heb je een grote kans dat ie over een aantal weken helemaal strak gaat zitten. De eerste broek die ik kocht met 12 weken krijg ik nu bijv al niet meer over mn heupen (ben dan ook mega veel aangekomen). Mamalicious valt meestal wel lekker ruim en ook miss etam. Rekt allemaal lekker mee.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Ook de tip voor jurkjes en rokjes om je zo'n brede heupen hebt... Hier hetzelfde probleem, en rokjes flateren dan meer (zo heet dan toch?) Miss Etam valt indd ook ruim, wat Chipa zegt, heb een broek maat 38 van Queen Mum, spijkerbroek, en 2 linnen van Miss etam maar 36, maar die van de Miss Etam zittten wijder!
Edit: en eens met Chipa dat als ze nu al aan de strakke kant zijn, dat ze straks helemaal niet meer lekker zitten.
Edit: en eens met Chipa dat als ze nu al aan de strakke kant zijn, dat ze straks helemaal niet meer lekker zitten.
Gast- Gast
Bedankt ik kijk nog even verder dus, ik stuur deze terug, mijn man zei ook al dat ik nog meer ging uitdijen ik die broeken helemaal niet meer aan kreeg dus dan maar terugsturen.
(en nu haal ik die foto's er vanaf, iedereen heeft ze nu lang genoeg gezien)
(en nu haal ik die foto's er vanaf, iedereen heeft ze nu lang genoeg gezien)
Floor- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» positiebroek
» Push bh zit te strak.
» Horen correctiebroekjes zo strak te zijn?
» laag geboortegewicht
» (te) laag liggende placenta
» Push bh zit te strak.
» Horen correctiebroekjes zo strak te zijn?
» laag geboortegewicht
» (te) laag liggende placenta
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: